Aihe: Mikä kaappi?
1 2
zorro
10.02.2004 22:12:07
hmm

ei kellään olis vinkkeliä hakusanoiksi tuohon threadiin jos sattuis haku vaikka toimimaan..??
OSTETAAN: Digitech WH1
kalkkuna
10.02.2004 22:18:19
hmm

ei kellään olis vinkkeliä hakusanoiksi tuohon threadiin jos sattuis haku vaikka toimimaan..??

Jos haku toimisi muutenkin kuin nimimerkkejä hakemalla, niin laita hakusanaksi "kaapin OHMeista" tai sitten "kaappien OHMeista".

Tai sitten nyt vaan laitat nimimerkkihakuun nimim. "juntti" ja sieltä selaa kitarakamat- ja elektroniikka ja soitinrakennut osiot.
Eli en siis itse jaksa juuri alkaa hakemaan mitään, hae itse.
Invader
10.02.2004 22:19:24
hmm

http://muusikoiden.net/keskustelu/p … hp?c=15&t=48184&o=0#p742801

Siinäpä se threadi näyttäis olevan, mutta kuvan linkki ei enää pelitä. Josko juntti huomaisi tämän threadin ja laittaisi linkin kuntoon...
Epämääräistä nyhjäystä jo vuodesta -82.
zorro
10.02.2004 22:22:52

Siinäpä se threadi näyttäis olevan, mutta kuvan linkki ei enää pelitä. Josko juntti huomaisi tämän threadin ja laittaisi linkin kuntoon...

jahas jahas
OSTETAAN: Digitech WH1
Volle
10.02.2004 23:38:56 (muokattu 10.02.2004 23:45:55)

Joo, menin ottamaan sen pois siivoillessani kaikkea turhaa, kun kysyjä oli jo silloin tietonsa saanut. Nyt piirtelin vastaavan kuvan taas, osoite on sama:

http://www.students.tut.fi/~tiainent/kaiutin.JPG

edit:sellsta olis mulla etäku mulla on 8ohm Marshallin 4X10 ja peaveyssä on ulostulossa 16ohm minium, nii onko mitenkään mahollista kytkeä tuo marshalli peaveyhyn?

Toi mun kuva käsitteli kahden kaiuttimen kaappia, jossa elementit olivat 8 ohmiset. Neljän kaiuttimen kaapista ei oikein saa 16 ohmista mitenkään, jos elementit ovat 8 ohmiset (niin kuin varmaankin on tässä tapauksessa). 32 ohm tulisi, jos kaikki kytkisi sarjaan. Mutta jos katsot tuosta "vahvistimet ja impedanssit" (tai jotain sinnepäin) -FAQ:ista, niin siellä todettiin, ettei pieni "virhe" ohmeissa välttämättä haittaa.
Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu.
kalkkuna
25.02.2004 20:46:53
Entä miten saisin mun 4x10 16OHMisesta kaapista 8OHMisen?

Jotain kuvaa tai infoa?
Kiito
JuSu
26.02.2004 08:37:17 (muokattu 26.02.2004 08:39:38)
Entä miten saisin mun 4x10 16OHMisesta kaapista 8OHMisen?

Jotain kuvaa tai infoa?
Kiito

Itseasiassa et mitenkään. Siellä on todennäköisesti 4 kpl 16 ohmisia elementtejä, ensin kaksi sarjassa ja sitten ne parit rinnan = 16 ohmia.

Voit kylläkin kytkeä tuon 2 x 8 ohm stereokaapiksi, mutta siitä ei liene isommin apua?

Mutta Zorro tarvisi 16 -ohmisen, ja sulla olisi tarve 8 -ohmiselle... Olenko mä ainoa, joka näkee tässä kuvion? Vaihtokauppa kannattaa... =)

JuSu
"All those moments will be lost in time, like tears in rain.... Time to die."
Härski
18.10.2006 11:55:50
Huom! Olet kirjoittamassa yli 965 päivää vanhaan ketjuun!

Näin on, mutta en jaksanut uutta ketjuakaan aloittaa, ja haulla löytyy juuri tämän tyyppisiä topicceja aiheesta.

Eli, tossa Englin Screamerissa on jokunen vaihtoehto kaapeille, mutta käykö 4 ohminen kaappi, jos nupin jakissa lukee 8 ohm? Mikä on nyrkkisääntö, jos miettii noita lukuja, esim. jos nupissa on x verran ohmeja, niin siihen käy isompi tai pienempi kaappi, tai jotain. Vittu ku näistä ymmärrä hevon helvettiäkään. Koittakaa selvittää mulle, jos jaksatte.
JuSu
18.10.2006 12:56:08
Eli, tossa Englin Screamerissa on jokunen vaihtoehto kaapeille, mutta käykö 4 ohminen kaappi, jos nupin jakissa lukee 8 ohm?... ...Mikä on nyrkkisääntö, jos miettii noita lukuja, esim. jos nupissa on x verran ohmeja, niin siihen käy isompi tai pienempi kaappi, tai jotain

Yleensä nyrkkisääntö on se, että kaapin impedanssi pitää olla suurempi tai yhtäsuuri kuin mitä vahvistin tahtoo, eli et voi tyrkätä 8 ohmin koloon 4 ohmin kaappia. Tästäkin tosin on eriäviä näkemyksiä.

Mutta 4 ohmin kaappi kuulostaa erikoiselta. Montako elementtiä siellä on? Jos useampia kuin yksi, niin todennäköisesti sen saa helposti kytkettyä uudestaan niin, että impedanssi kasvaa.

Olikos sulla muuten combo vai nuppi? Jos combo, ja meinasit käyttää sisäistä kaiutinta samaan aikaan, niin ulkoisella kaiuttimella tulisi olla sama impedanssi...

JuSu
I'm afraid of the candle but live for the flame.
Riku Rotten
18.10.2006 13:04:59
Nyrkkisääntö on se, että oikeat ohmit ja yleensä ei vahvistin hajoa, vaikka pykälällä heittäisi. Putkikoneessa pitää AINA olla kuormaa, trankku ei oo niin tarkka.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)