Sweet leaf 21.07.2008 02:44:43 (muokattu 21.07.2008 02:46:34) | |
---|
Kitaranopettaja sanoi vähän aikaa sitten että voin tuoda ensi kerralla vaikka jonkun biisin jonka haluat oppia soittamaan ja vein sinne sitten HiM:in when love and death embrace ja hän sanoi että liian matalalta menee ei saa selvää. :D Siis onko tämä totta vai onko se opettaja vaan niin taukki? E: Tuossa linkki jos joku ei ole kuullut: http://www.youtube.com/watch?v=N0uedwtiMXY Itse en saa selvää mutta se on ihan normaalia kun en ole vielä soittanut kauaa :) Ai michael jackson?... Ainiin joo
mä näin sen, se kulki tuolla kadulla kuningashattu päässä. |
oiva tumpeloinen 21.07.2008 02:49:57 | |
---|
Sano sille opettajalle, että käy hakemassa netistä tabulatuurit siihen biisiin. Jospa se tarkoitti, että sen biisin vire on niin matala, ettei omalla kitarallaan sillä hetkellä päässyt niin alas? Eipä tuo nyt niin kauhean monimutkaiselta kuulosta korvalla raavittavaksi. Ja jos liian matalalta menevä on mahdoton plokata, niin miten ne basistit tulee toimeen? |
kid ego 21.07.2008 02:51:12 | |
---|
|
Sweet leaf 21.07.2008 02:54:29 | |
---|
Joskus ihan simppeleistäkin biiseistä on vaikea ottaa selvää jos kitaroissa on paljon säröä, ja varsinkin jos ne on viritetty normaalia matalampaan vireeseen. Silloin soundi menee aika muhjuksi. Tuossa soinnut biisiin ja tabit melodiaan: http://www.ultimate-guitar.com/tabs … when_love_and_death_embrace_tab.htm Ah joo luin että kaikki tuolla levyllä olevat on H-vireessä soitettu :o Aika härskiä |
arto123 21.07.2008 03:01:30 (muokattu 21.07.2008 03:06:07) | |
---|
Ah joo luin että kaikki tuolla levyllä olevat on H-vireessä soitettu :o Aika härskiä Itse teen usein silleen että etsin sieltä biisistä sellaisen soinnun mistä saa selvää ja sitten sitä suhteuttamalla voi löytää ne toisetkin. Esim. tässä biisissä löysin tuon kolmannen soinnun, joka oli C, alusta lähtien parhaiten. Hyvä biisi muuten tulee vanhat muistot mieleen. ;) I know, it's only rock'n'roll but I like it! |
mikko1 22.07.2008 00:00:22 | |
---|
Ihan näin off-topiccina, tuolla levyllä on aivan mahtavan raskaat kitarasoundit. The world is round, the square don't fit at all. |
Itse teen usein silleen että etsin sieltä biisistä sellaisen soinnun mistä saa selvää ja sitten sitä suhteuttamalla voi löytää ne toisetkin. Esim. tässä biisissä löysin tuon kolmannen soinnun, joka oli C, alusta lähtien parhaiten. Hyvä biisi muuten tulee vanhat muistot mieleen. ;) Itse selvitän biisin sävellajin ensin. Siihen on helppo suhteuttaa:) Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
Sanetium 23.07.2008 13:45:58 | |
---|
Itse selvitän biisin sävellajin ensin. Siihen on helppo suhteuttaa:) Itsehän otan biisien sävelet sattumanvaraisesti kokeilemalla, kun en sävellajeja osaa :) Anteeksi. Musiikki on ainoa korvien kautta nautittava huume. |
Tohtori Tonus 23.07.2008 14:07:04 | |
---|
Itse selvitän biisin sävellajin ensin. Siihen on helppo suhteuttaa:) Entä jos biisi ei kulje missään varsinaisessa sävellajissa? "Höhö, oisko vähän pellee laittaa oma quote allekirjoitukseen" -Tohtori Tonus |
oiva tumpeloinen 23.07.2008 14:32:10 | |
---|
Entä jos biisi ei kulje missään varsinaisessa sävellajissa? Ei se mitään muuta. Sävellajit yms. tutut kierrot on vain helpottavia tekijöitä plokkauksessa. Kyllä jokainen nuotti pitää kuitenkin kaivaa ylös sieltä biisistä. Skaalojen javastaavien osaamisessa on sekin ilo, että jos joku soittaa pikkaisen ulos, niin se ulosmenokohdan löytäminen helpottuu kovin usein juuri sen takia, että se yhtäkkiä kuulostaa vähän "normaalista" poikkeavalta. Ja hittipopista varmaan 99% menee johonkin erittäin tunnettuun skaalaan. |
Tohtori Tonus 23.07.2008 16:26:22 | |
---|
Ei se mitään muuta... Juu tiedän :) Piti vain valittaa jotain kun oli tylsää. Mutta on siinä silti mielestäni pienoinen totuuden siemen. Sävellajien laajahkostakaan tuntemuksesta tuskin on hirveästi riemua esim. jonkun Berzerkerin tms biisien plokkailussa, hoho. "Höhö, oisko vähän pellee laittaa oma quote allekirjoitukseen" -Tohtori Tonus |
slapvete 24.07.2008 10:20:00 | |
---|
vein sinne sitten HiM:in when love and death embrace ja hän sanoi että liian matalalta menee ei saa selvää. Maikka vaihtoon. "You're not Jesus or Popeye the Sailor
You are Sigurd, an eminently capable purveyor of flava." |
Chester 24.07.2008 18:22:19 | |
---|
Maikka vaihtoon. Mankka vaihtoon? Aina ei voi voittaa, ei edes joka kerta. |
oiva tumpeloinen 24.07.2008 19:39:29 | |
---|
Mankka vaihtoon? Ehkäpä molemmat. Se mua jäi tässä kiinnostamaan, että mitenköhän se kyseinen tunti mahtoi sujua ylipäätään? Opettaja yritti epätoivoisesti plokata biisiä tunnin, sanoi, ettei tule mitään ja ojensi tassun maksua varten? |
-J.- 24.07.2008 20:08:45 | |
---|
Ehkä sitä maikkaa vaan vituttaa koko Him. ''Karmeinta paskaa mitä maailmasta löytää!''. Khamoun evripadi lets tuusimuusii.... |
sepisti 25.07.2008 00:18:05 | |
---|
Entä jos biisi ei kulje missään varsinaisessa sävellajissa? Sit se on sellainen biisi mitä mä en yritä plokata:) Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
oiva tumpeloinen 25.07.2008 10:25:34 | |
---|
Ehkä sitä maikkaa vaan vituttaa koko Him. ''Karmeinta paskaa mitä maailmasta löytää!''. Pitäisköhän mun sittenkin harkita opettajaksi alkamista......"ei kiinnosta tänään. Soita jotain nyt tunnin ajan, jätä rahat pöydälle ja suksi *******". Kyllähän tota vois duunikseen tehdä. |
Crossroad 25.07.2008 11:02:43 | |
---|
Kyllä tulee opettajalle rahat aika helpolla jos vain näyttää miten jonkun bändit joku biisi soitetaan.käsittääkseni opettajan pitäisi opettaa oppilas ymmärtämään musiikin perusteita,yleisimmät sointukulut,skaalat,improvisoiti ym,eikä opettaa soittamaan joku HIM biisi.Siitä kun ei oppilaalle ole hirveästi hyötyä myöhemmin. |
oiva tumpeloinen 25.07.2008 11:28:40 | |
---|
Kyllä tulee opettajalle rahat aika helpolla jos vain näyttää miten jonkun bändit joku biisi soitetaan.käsittääkseni opettajan pitäisi opettaa oppilas ymmärtämään musiikin perusteita,yleisimmät sointukulut,skaalat,improvisoiti ym,eikä opettaa soittamaan joku HIM biisi.Siitä kun ei oppilaalle ole hirveästi hyötyä myöhemmin. Kyllä mun mielestä plokkauksen opettaminen on ihan sinänsä jees juttu. Vaikea laji, missä on omat jipponsa kuitenkin. Siinä kuitenkin ollaan menty puihin, että opettaja alkaa plokkaamaan kesken tunnin jotain, eikä saa mitään irti siitä. Vaan opettajan olisi ehkä ollut syytä plokata biisi etukäteen (eli sen olisi pitänyt pyytää se etukäteen), ja laittaa tunnilla sitten oppilas plokkaamaan sitä sopivien neuvojen kera. Siten voisi varmistua, että siitä tulee jotain. |
mll 26.07.2008 22:33:53 (muokattu 26.07.2008 22:34:03) | |
---|
Kyllä tulee opettajalle rahat aika helpolla jos vain näyttää miten jonkun bändit joku biisi soitetaan.käsittääkseni opettajan pitäisi opettaa oppilas ymmärtämään musiikin perusteita,yleisimmät sointukulut,skaalat,improvisoiti ym,eikä opettaa soittamaan joku HIM biisi.Siitä kun ei oppilaalle ole hirveästi hyötyä myöhemmin. Miksei HIMin biisin kanssa muka voisi opetella edellä mainittuja asioita? Biisejä soittamalla oppii paljonkin asioita. Toki opettajan soisi puhuvan myös em. asioista, mutta toisaalta taas kaikkia oppilaita ei kiinnosta. Jotkut vain haluavat opetella biisejä. Siinä ei ole todellakaa mitään pahaa. Kukin tavallaan. |