Jake24-25 10.02.2004 21:30:07 (muokattu 10.02.2004 21:34:56) | |
---|
Mitä mieltä olette takavuosina MTV:llä pyörineestä Unplugged-sarjasta? Minusta se oli täyttä tavaraa ja on vahinko, että sarja on historiaa. Ainakaan en ole nähnyt, että MTV:ltä tulisi nykyisin Unpluggedia (lukuunottamatta yksittäisiä videoita joistakin Unplugged-biiseistä). Unplugged oli 1990-luvulla ainoa syy minulle katsoa MTV:tä. Unpluggedissa minua kiinnosti erityisesti se kuinka monet alunperin sähköisenä versiona levytetyt biisit saattoivat muuttaa totaalisesti muotoa unplugged-versiona ja tavallaan syntyä uudestaan, josta hyvinä esimerkkeinä Lenny Kravitzin "Are You Gonna Go My Way" tai Eric Claptonin "Layla". Ihmettelin aikoinaan (ja ihmettelen vieläkin) sitä kuinka jotkut 1990-luvun tunnetuista artisteista (vaikka monet tunnetut myös esiintyivät) eivät esiintyneet MTV Unpluggedissa. Minusta olisi ollut mielenkiintoista kuulla Metallicalta unplugged-versiot esimerkiksi "Enter Sandmanista" tai Van Halenilta "Eruptionista" tai "Jumpista". Minusta parhaat MTV Unpluggedit ovat Eric Clapton, Aerosmith, Kiss, Page/Plant (vaikka olikin nimellä Unledded) ja Rod Stewart. Kiitokset jo etukäteen kaikille mahdollisesti tähän keskusteluun osallistuville. "Rock´n Roll is Cool!" Jake T |
Nuuskamuikkunen 10.02.2004 21:35:55 | |
---|
Se Nirvana Unplugged on aivan legendaarinen. Kahvi on hyvää. |
leka 10.02.2004 21:36:24 | |
---|
Mainiota tavaraa oli... lähettäisivät vaikka uusintoina niitä. R.E.M. , Sheryl Crow ja Dylan muistuu mieleen hyvinä konsertteina. Ja tietty Denis Leary. yleistäminen on aina väärin |
Il Brutto 10.02.2004 21:38:49 | |
---|
Nirvanan unpluggedi oli kyllä mahtava. There's something in the world today/Don't know what it is but it sure smells rotten/Babylon's burning and the fire seems waterproof -Armstrong/Frederiksen |
FlatOutFucked 10.02.2004 21:39:19 | |
---|
Se Nirvana Unplugged on aivan legendaarinen. Yhdyn sinuun hyvin kiihkeästi. You´re not just a duck, You´re human...HUMAN! Go forth! Go forth and thrash. -Thurston Moore |
Stain 10.02.2004 21:44:58 | |
---|
Nirvanan unpluggedi oli kyllä mahtava. Onhan se. Oliko Smashing Pumpkins MTV unpluggedissa? Planned a show
Treasoned my roots
Ice cream snow
See you in June |
yleistäminen on aina väärin |
pitkätukka 10.02.2004 21:54:06 | |
---|
|
ozz3 10.02.2004 22:10:48 | |
---|
Kissin Unplugged keikka on hieno, myös Nirvanan. "Somebody is buying them and it's not the fucking reindeer" - Bruce Dickinson 21.12.2003 |
el Bastardo 10.02.2004 22:15:27 | |
---|
Alice in Chainsin unpluggedia kuuntelin juuri eilen, ja varsin hyvä veto on. Keikallahan pojat tuolloin (-96) eivät olleet olleet pariin vuoteen. Voi Layne, vitsi kun eläisit vielä ja tekisit musaa. Iso käsi Laynelle. |
Halldor 10.02.2004 22:21:54 | |
---|
Parasta mitä MTV on tehnyt. Omia suosikkeja ovat Dylanin, Nirvanan ja Claptonin setit. |
Juntunen 10.02.2004 22:29:14 | |
---|
Alice in Chainsin unpluggedia kuuntelin juuri eilen, ja varsin hyvä veto on. Keikallahan pojat tuolloin (-96) eivät olleet olleet pariin vuoteen. Voi Layne, vitsi kun eläisit vielä ja tekisit musaa. Iso käsi Laynelle. Voi helkkari miten voin ollakkin samaa mieltä jonkun kanssa!! AIVAN uskomaton veto mielestäni tällähetkellä maailman parhaalta bändiltä. Tuota keikkaa olen koneeltani katsellut niin että se kuluu varmaan kohta puhki. Edes se Nirvanan vastaava veto ei aiheuttanut samanlaisia kiksejä kun Laynen surkea ja kärsinyt olemus ja Cantrellin isällisen hoivaava katse. Aivan mahtavaa. Aivan loistavaa. |
PekkaRii 10.02.2004 22:41:25 | |
---|
Kyllä pidin, tosin tuli tietysti silloin 10-12 vuotiaana missattua suuri osa noista, kun silloin oli vain Metallica. Nyt on Metallica ja muut. Anyway, noita kyllä kelpaisi lähettää uudestaan. Joe Satriani ja Stevei Ray Vaughan, tämä tuli Neloselta muutama vuosi sitten. Mulla on puolet nauhalla siitä. Mikäköhän ollu syynä, että ei ole paljo unplugged keikkoja 90-luvun lopulla ollut? Hmm.... "Now that Poison's out of the way, we can go right to the top." - James Hetfield, Metallica, Rip Magazine, November 1991 |
Uli Con Carne 10.02.2004 22:52:24 | |
---|
Minusta olisi ollut mielenkiintoista kuulla unplugged-versiot Van Halenilta "Eruptionista" tai "Jumpista "Eruption"...? Jaa, ei taida oikein taipua vakavasti otettavasti akustiselle, erehyitkös biisistä? Mutta asiaan, yhdyn täysin muuten, olihan se aivan loistava ohjelmaformaatti. Niistä mitä oon nähnyt, Aerosmith, STP, AIC, Pearl Jam ja monet muut on ollut niin kovaa kamaa että alta pois. Harmittaa kun tuota listaa selasin niin on monet jäänyt näkemättä (Tori Amos, Erykah Badu, Seal muiden muassa -- onko olleet kovia?). |
J.Granö 10.02.2004 22:57:36 | |
---|
Eric Claptonin ja Nirvanan unpluggedid ovat melkeinpä parhaimpia settejä joita koskaan olen televisiosta katsellu. |
Jäsen X 10.02.2004 23:03:15 (muokattu 10.02.2004 23:05:19) | |
---|
Mulla on kovolla 3 biisiä jotain Metallica unpluggedia, jotain MTV:n lähetyksiä. "Helpless", "Last Caress", ja sitten vähintäänkin epäilyttävä "slovari" Reloadilta. Ei kuulu mun suosikkeihin kyllä.. "Working on a sex farm,
Trying to raise some hard love,
Getting out my pitch fork,
Poking your hay" |
Dr. Muff 10.02.2004 23:22:49 | |
---|
Edes se Nirvanan vastaava veto ei aiheuttanut samanlaisia kiksejä kun Laynen surkea ja kärsinyt olemus ja Cantrellin isällisen hoivaava katse. Kyllä vähän tekee pahaa katsoa tuota kun hää on niin surkiassa kunnossa. Mutta loistobändi never the less. Pearl Jamin unplugged on myös vielä vuosienkin jälkeen ihan kuranttia kamaa. Olisivat saaneet pirulaiset senkin näyttää kokonaan. Oasis oli hyvä kuin myös Clapton, oli niitä muitakin. Erikoismaininnan saa Staind unplugged. Väsyneenpää sontaa en ole nähnyt =) "How 'bout no sex-we'll just be friends" - Hey no thanks Pal, I'll just stick to lesbians |
Gronsbyk 10.02.2004 23:58:31 | |
---|
Mulla on kovolla 3 biisiä jotain Metallica unpluggedia, jotain MTV:n lähetyksiä. "Helpless", "Last Caress", ja sitten vähintäänkin epäilyttävä "slovari" Reloadilta. Ei kuulu mun suosikkeihin kyllä.. Netissä pyörivä Metallica unplugged lienee muuan jenkkiradioasemalle tehty live joulukuulta 1996. Mukana myös Les Claypool, John Popper, Jerry Cantrell ja Pepper Keenan. Aika mielenkiintoiset versiot ylläolevien lisäksi mm. Four Horsemenistä ja Creeping Deathista. MTV unplugged -sarjasta muistuu mieleen Midnight Oil, Queensryche ja Stone Temple Pilots ainakin. |
Deg 11.02.2004 00:32:08 | |
---|
Voi Layne, vitsi kun eläisit vielä ja tekisit musaa. Iso käsi Laynelle. Onneksi AIC:n ja Mad Seasonin tuotanto elää. Sexual Chocolate, Baby!! |
Kid Wire 11.02.2004 00:40:05 | |
---|
Pearl Jamin unplugged sessio on yksi kovimpia musa elämyksiä mitä mun reiteille on sattunut. Mitä tulee tohon Lennyn "are you gonna go my way"hin niin se taas on ehkä pahin raiskaus mitä olen kuullut. Aerosmithin veto taas oli niin älyttömän groovava että sitä mulla on tapana katella aina kun haluan fiilistellä kunnon grooven parissa. Siinä mun mielestä kiteytyy aika lailla se mitä bändisoitto on parhaimmillaan. Corrsin veto on myös tosi usein kierroksessa. Ihan käsittämätöntä miten hienoja biisejä niillä on. Myös yleisön reaktio sen jälkeen kun ne lopettaa Radion on mahtava. Biisin ensiesitys ja kaikki on ihan pähkinöinä. Se on ihan älyttömän kova biisi. Kyllähän noita on vhs:sät täynnä. Hienoja hetkiä. |