Tanssipuolellahan on kanssa ollut keskustelua "oikeista" soittimista, niin sittenhän se on hyvä mainostaa sinnekin. Ilman muuta. Ja onhan tossa mulla noita hyviä puhaltajia remmissä - niillä saa aina lisäpinnoja. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
Ukko 21.07.2008 15:40:03 | |
---|
IMHO minkä tahansa jo valmiiksi vahvistetun vehkeen mikittäminen normi seurojentalolla on järjenköyhää kamarunkkausta. No okei - jos on kyseessä joku alitehonen treenivahvari, mutta normi keikkastyrkkaa ei tommosissa mestoissa tarvii mikittää. Nykyaikana volumepolitiikka on karannu ihan täysin käsistä. Voisko miettiä balanssia sen kautta että jos joku tulee kovaa, sitä hiljennetään, eikä muita nosteta. Jeps. Mun Fenderin Super Champ XD combossa ei ole kuin 18 w tehoja ja riittää sinällään tavalliselle seurojen talolle ilman mikityksiä. Ja sitä ihmettelen kun nuoriso väittää että 100 w putkitehoja on välttämätön jos mukana on raskaskätinen rumpali. Meillä on sellainen runpali mutta pikku combolla en jää jalkoihin. COVS jäsen nro 6 |
humppahanuristi 21.07.2008 15:46:44 | |
---|
Jeps. Mun Fenderin Super Champ XD combossa ei ole kuin 18 w tehoja ja riittää sinällään tavalliselle seurojen talolle ilman mikityksiä. Ja sitä ihmettelen kun nuoriso väittää että 100 w putkitehoja on välttämätön jos mukana on raskaskätinen rumpali. Meillä on sellainen runpali mutta pikku combolla en jää jalkoihin. Joo, ei 100W tarvita kyllä mihinkään ja kyllähän tuolla minun 15W:lla pärjää isommallakin seurojen talolla ilman mikitystä mutta kuten tuolla nyt on yritetty kertoa, niin kysehän ei ole ollenkaan siitä. Mutta eiköhän se riitä jo tältä erää. Humpasta rautalankaan... |
Ukko 21.07.2008 15:49:05 | |
---|
Joo, ei 100W tarvita kyllä mihinkään ja kyllähän tuolla minun 15W:lla pärjää isommallakin seurojen talolla ilman mikitystä mutta kuten tuolla nyt on yritetty kertoa, niin kysehän ei ole ollenkaan siitä. Mutta eiköhän se riitä jo tältä erää. Jatketaan vielä että kieltämättä PA:n kautta kitaroinnissa on tiettyä järkeä. Mutta se siitä. COVS jäsen nro 6 |
marpula 21.07.2008 19:08:25 (muokattu 22.07.2008 00:37:49) | |
---|
Kyllä on lähdettävä siitä, että orkesterin (kokoonpanosta riippumatta) balanssi on lavalta lähtien oltava siinä kunnossa ettei sitä tarvi pa:lla korjata.
Jaa. Olisi kiva joskus kuulla kuinka saat torvesi balanssiin esimerkiksi yksittäisen viulun tai akustisen kitaran kanssa. Ja ettei ketju olisi aivan offtopiccia niin pitää lisätä, että pari keikkaa sitten meillä oli pienen pelimannikokoonpanon vahvistuksena vetopasuuna. Balanssia ei meinannut löytyä PA:llakaan. Tai sitten minä en vaan osannut pyöritää niitä nuppeja. Sitä pasuunaa ei tietenkään mikitetty, joten sen ääni kuului voimakkaimmin juuri siellä suunnassa mihin kaveri sitä osoitti. edit: pilkunviilausta Mikään ei ole mahdotonta ihmiselle jonka ei tarvitse tehdä sitä itse! |
isojussi 22.07.2008 02:27:24 (muokattu 22.07.2008 02:28:32) | |
---|
Jaa. Olisi kiva joskus kuulla kuinka saat torvesi balanssiin esimerkiksi yksittäisen viulun tai akustisen kitaran kanssa. Soittamalla hiljempaa. Tehty on. Ja kyllähän viulusta tai akkarista lähtee ihan hemmetin kova ääni tarvittaessa. Ja ettei ketju olisi aivan offtopiccia niin pitää lisätä, että pari keikkaa sitten meillä oli pienen pelimannikokoonpanon vahvistuksena vetopasuuna. Balanssia ei meinannut löytyä PA:llakaan. Tai sitten minä en vaan osannut pyöritää niitä nuppeja. Sitä pasuunaa ei tietenkään mikitetty, joten sen ääni kuului voimakkaimmin juuri siellä suunnassa mihin kaveri sitä osoitti. Saako kysyä, että montako viikkoo se kaveri oloi sitä pasuunan soittoo harrastanu? Tai oliko niitten pelimannien mikit päällä? Tai mikserissä virta? En tiä, miks vastasin tähän ollenkaan - ihan tuubaa koko sun postaukses. Oot joko tod hölmö tai kuulit pasuunansoittoo ekaa kertaa, jos luulit että sitä vaan ei voi soittaa hiljempaa. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
Lennu 22.07.2008 02:44:10 | |
---|
Pasuunat on just aina ongelma kaikilla keikoilla. "Eikä väliä, vaikka mitään ei tapahtuisi, olisi kuitenkin mukava istuksia ja ottaa vaikka pari bisseä. Tai kossua." -Rocco Longfella |
isojussi 22.07.2008 03:04:03 | |
---|
Pasuunat on just aina ongelma kaikilla keikoilla. HOHO - itse olet ongelma. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |
Lennu 22.07.2008 03:08:53 | |
---|
HOHO - itse olet ongelma. Ei kun pasuunat. Kauhee tuut tuut tuubaa. "Eikä väliä, vaikka mitään ei tapahtuisi, olisi kuitenkin mukava istuksia ja ottaa vaikka pari bisseä. Tai kossua." -Rocco Longfella |
haitari 22.07.2008 20:50:25 | |
---|
Tuli huomattua, että Ketronin taikanappi on hyvä renki, mutta huono isäntä. Jäljittelemätöntä soitantaa! Missä mie oon? Ja oonks mieki täälä? |
Pirkka 22.07.2008 21:00:31 | |
---|
Jeps. Mun Fenderin Super Champ XD combossa ei ole kuin 18 w tehoja ja riittää sinällään tavalliselle seurojen talolle ilman mikityksiä. Ja sitä ihmettelen kun nuoriso väittää että 100 w putkitehoja on välttämätön jos mukana on raskaskätinen rumpali. Meillä on sellainen runpali mutta pikku combolla en jää jalkoihin. Kitaralla ei tarvikaan sitä sataa putkiwattia. Bassolla sen sijaan jos on nimenomaan putkikone niin se sata hattiwattia on aika minimi jos meinaa vielä jonkinlaisen soundinkin saada ruuvattua. |
Ukko 22.07.2008 21:03:00 | |
---|
Kitaralla ei tarvikaan sitä sataa putkiwattia. Bassolla sen sijaan jos on nimenomaan putkikone niin se sata hattiwattia on aika minimi jos meinaa vielä jonkinlaisen soundinkin saada ruuvattua. Opetus on siinä että soittakaa kaikki kitaraa :) COVS jäsen nro 6 |
EP 22.07.2008 21:34:44 | |
---|
Tuli huomattua, että Ketronin taikanappi on hyvä renki, mutta huono isäntä. Jäljittelemätöntä soitantaa! Hävitä se! Myy vaikka mulle halavalla :) |
pekkajau 23.07.2008 22:10:19 | |
---|
Tuli huomattua, että Ketronin taikanappi on hyvä renki, mutta huono isäntä. Jäljittelemätöntä soitantaa! Hyvin sä vedit. Vanhemmiten näkee paremmin kauas. |
haitari 23.07.2008 23:24:06 | |
---|
Hyvin sä vedit. ...Jep, etenkin kahvia, kakkua ja iltapaa! Kiitos ja kumarrus, oli kunnia kurnuttaa kiuliettia kokoonpanossanne. Missä mie oon? Ja oonks mieki täälä? |
pekkajau 23.07.2008 23:32:54 (muokattu 23.07.2008 23:35:52) | |
---|
...Jep, etenkin kahvia, kakkua ja iltapaa! Kiitos ja kumarrus, oli kunnia kurnuttaa kiuliettia kokoonpanossanne. Tämä ei jää tähän! Jos selvisit talvisodasta...selviät seuraavasta keikasta! Vanhemmiten näkee paremmin kauas. |
Meisseli 24.07.2008 11:58:35 | |
---|
Eilen kompattiin Sillanpäätä melkoisen monelle ihmiselle ulkolavalla. Oli ihan kivaa. Ei jännittänyt. Onko paikat puhtaina? Illalla tulee paljon porukkaa |
jeppeq 24.07.2008 12:40:04 | |
---|
Eilen kompattiin Sillanpäätä melkoisen monelle ihmiselle ulkolavalla. Oli ihan kivaa. Ei jännittänyt. Käytittekö kondomia? |
Meisseli 24.07.2008 12:49:12 | |
---|
Paljaaltaan.. Onko paikat puhtaina? Illalla tulee paljon porukkaa |
isojussi 24.07.2008 13:42:11 | |
---|
Eilen oli Työväentalolla Elvis-konsertilla yleisöö niin, että seinät pullisteli... Tänään sama veto Musiikkitapahtumassa - väliajalla Danny. "Isojussi on se puu joka liikkuu. Entti." - Fuzzy Boner |