Aihe: Peavey trankku päättäri ja Engl e530 etuaste..
1
No_Anesthesia
19.07.2008 06:19:49

Joo elikkäs mulla on ollu käytössä bänditouhuissa kitaranuppina tollanen tuntemattoman ikänen Peaveyn 120w transistori pääte (ilmeisesti bassolle) ja siihen käytetty etusteena zoomin mulktiefekti pedaali. Soundi on sinänsä aika hyvä ja erittäin botnekas mutta olen päivittämässä kamoja ja tuli mieleen että jos ostais ton englin e530 etuasteen. Millanenkohan sössö tästä kehittyisi? Toi Englihän on vissii aika midlepainotteinen. Musa on death metallia tyyliin Vader, Deicide ehkä Gojira.
Antti1
19.07.2008 12:43:47
Toimii tommoseen, mutta aika kuivakka soundi tosta etusesta lähtee, varsinkin neutraalin trankkupäätteen kanssa.
"If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing."
Juicy
19.07.2008 15:00:28

Tämä aihe on niin lähellä omaa mielenkiinnon kohdetta, että pitääpä kysästä kans:

Saako ko. Englin etuasteella aikaan samankaltaista modernia säröjyrää kun Fire/Powerball-nupeilla, jos sen laittaa Bugera 6262-pääteosaston läpi? Vai onko Englin nupeissa sitten erilainen tuo säröosasto kuin tuossa etuasteessa? Luin jostain, että tuo e530 on enemmän kasarisoundinen, kuin muut Englit...

Olin aikanaan kahden vaiheilla, ostaakko Bugera vai säästää Fireballiin. Jälkimmäisestä jäi sellainen maku, että se 60wattia ei oikein riitä bänditouhuun, ja valmiiksi scoopattu soundi ei ainakaan auttanut asiaan. Siksi tuumein että Bugeran 120 putkiwattia saattais auttaa asiaa, jos tuo etuaste vain tykittää samoin kuin Englien mehukas scooppijyrä.
"Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene"
battery
19.07.2008 18:14:52
Omasta mielestä tuosta englin 530 lähtee aika mitäänsanomaton saundi. aika transistorimainen peli. pikkasen parempi kuin valvestate, vähän semmonen sirkkeli.
Black or White
Juicy
20.07.2008 13:30:57

Omasta mielestä tuosta englin 530 lähtee aika mitäänsanomaton saundi. aika transistorimainen peli. pikkasen parempi kuin valvestate, vähän semmonen sirkkeli.

Tuota vähän arvelinkin, kun jossain mainittiin sen kuulostavan melko kasarisoundiselta, "kuivakkaalta". Nyt haen sellaista mehevää scooppijyrää vastapainoksi tuolle middlekkäälle Bugeralle. Saahan Bugerastakin scoopatun mutta jotenkin se vain ei vain ole sama asia...

Pitää ilmeisesti itse vain kokeilla, eipä siitä mihinkään pääse.

Jos vielä heitetään löylyä lisää, niin onko muita saman hintaluokan putkietusia, joilla voisi saada samantyyppistä soundia kuin fire/powerball-nupeista?
HeavyMachinery
20.07.2008 13:41:54

Tuota vähän arvelinkin, kun jossain mainittiin sen kuulostavan melko kasarisoundiselta, "kuivakkaalta". Nyt haen sellaista mehevää scooppijyrää vastapainoksi tuolle middlekkäälle Bugeralle. Saahan Bugerastakin scoopatun mutta jotenkin se vain ei vain ole sama asia...

Pitää ilmeisesti itse vain kokeilla, eipä siitä mihinkään pääse.

Jos vielä heitetään löylyä lisää, niin onko muita saman hintaluokan putkietusia, joilla voisi saada samantyyppistä soundia kuin fire/powerball-nupeista?

E530 :D

Ette vaan osaa :) kyllä sillä saa jäätävää scooppia kunsiinnä on on se mid kahdella maniskalla niin se ei ole mikään helpoin säätää. Sanoisin E530 olevan aika lähellä invaderin 3 kanavaa ja thunderin etusta. Tuon looppiin kun lyö EQ:n niin sen ominaisuudet kasaa huomattavasti.

Joskus itse pohdin sitä että ostaisi 2kpl noita e530:siä niin saisi 4 diskreettiä kanavaa halpaa ENGLin soundia.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Antti1
20.07.2008 18:36:00 (muokattu 20.07.2008 18:37:10)
Kyllähän siitä keskiäänet leikattua saa, ei kyse liene siitä. Se on vaan sellainen aika harva ja tiukka se särön luonne, eli todennäköisesti juuri vastakohta haetulle scooppisoundille. Jos siitä leikkaa ne keskiäänetkin pois, niin eihän siihen jää enää mitään kivaa. Mun mielestä ainakaan ei oo oikea laite tuohon, kuten ei myöskään ne ENGLin halvemmat nupit.

EDIT: Tosin turhaanhan mä HM:n mielipiteitä rupean kumoamaan, kun mulla oli ko. herran vanha vatkutin käytössä ja toisinpäin. Tietää varmaan mistä puhuu. :)
"If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing."
HeavyMachinery
20.07.2008 19:25:08

Kyllähän siitä keskiäänet leikattua saa, ei kyse liene siitä. Se on vaan sellainen aika harva ja tiukka se särön luonne, eli todennäköisesti juuri vastakohta haetulle scooppisoundille. Jos siitä leikkaa ne keskiäänetkin pois, niin eihän siihen jää enää mitään kivaa. Mun mielestä ainakaan ei oo oikea laite tuohon, kuten ei myöskään ne ENGLin halvemmat nupit.

EDIT: Tosin turhaanhan mä HM:n mielipiteitä rupean kumoamaan, kun mulla oli ko. herran vanha vatkutin käytössä ja toisinpäin. Tietää varmaan mistä puhuu. :)

Minusta scoopattu soundi on aina tämä : -_- riippumatta varsinaisesta soundista. Olen myös yleisesti sitä scooppailua vastaan. Jos haluaa kunnon scoopatun loudness soundin niin SonicMaximizeriä kehiin vaan.....
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Juicy
20.07.2008 19:34:17

Minusta scoopattu soundi on aina tämä : -_- riippumatta varsinaisesta soundista. Olen myös yleisesti sitä scooppailua vastaan. Jos haluaa kunnon scoopatun loudness soundin niin SonicMaximizeriä kehiin vaan.....

No joo, scooppia haen lähinnä vastapainoksi tuolle Bugeralle. Kun sopivasti yhdistelee scoopattua ja middlevoittoista soundia, nii tulee melko messevät soundit IMO
Antti1
21.07.2008 06:34:52
Mitenköhän olis, kumpi olis yllämainitun tyyppiseen musiikkiin parempi Bugera 6262 vai Engl thunder/screamer?

Mä pidän ENGLin nupeista enempi soundiltaan, mutta perinteisempään lopputulokseen pääsee tuollaisella SISO-tyylisellä nupilla helpommin. So. ehkä Bugera saattaa olla parempi. Suosittelen testaamaan, tai vähintään kuuntelemaan paljon näytteitä netistä, jos testi ei onnistu jostain syystä.

Riittääkö Noitten englien 50w kovaanbändisoitteluun ja keikoille?

Riittää. Äänenpaine-ero 50W ja 120W välillä ei ole juuri kummoinenkaan, noin 4dB, mikäli molemmista noi tehot on mitattu samalla tavalla. Enempi mä olisin huolissani teknisen toteutuksen kestävyydestä kovassa bändisoittelussa ja keikoilla/roudatessa, varsinkin Bugeran yhteydessä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)