Aihe: Viimeksi katsomasi elokuva ja sen arvosana
1 2 3 4 576 77 78 79 80600 601 602 603 604
Anri8000
13.07.2008 22:41:05

Finding Neverland ****

aika sentimentaalisessa tilassa aloitin katsomisen, eikä se ainakaan hälvennyt leffan aikana. johnny depp on aina mainio, mutta tarina vei leffaa, eikä näyttelijät jääneet niinkään mieleen. kivasti mukana sellasta fantasiaa olematta mikään fantasialeffa.

kaiken kaikkiaan mainiosti toteutettu lämmin raina. antoi paljon tsemppistä kylmässä maailmassa jaksamiseen.
Heart is heaven, mind is hell.
bedlam
15.07.2008 18:12:03

Black Sabbath

Leffasta nimensä napannut orkesteri on ehkä 'hieman' itse elokuvaa tunnetumpi, mutta ihan hyvähän tää kolmesta episodista koostuva kauhuilukin on. Huomaa helposti, kuinka paljon esim. Argento on ottanut Bavan kuvaustyylistä ja varsinkin värienkäytöstä mallia. Mää en vaan ikinä totu tähän italiaanojen dubbaussysteemiin. 7/10

From Beyond the Grave

Myöskin episodikauhua, brittisellaista ja 70-luvun puolelta. Selkeästi Bavan teosta surkeampaa laatua kuitenkin huolimatta Cushingin, Pleasancen ym. läsnäolosta. 4/10

Saw IV

Saihan tämä kiemurtelemaan, selkeästi elokuvasarjan rankinta menoa. Mutta kaksi lopputwistiä pettivät ja pahasti. Toinen ei kiinnostanut ja toinen ampui koko edeltävän leffan täyteen reikiä. 5/10

Night Train Murders

Last House on the Left junassa. Ahdistavampi ja rajumpi, mutta samalla kovin tylsä kun kaikki tapahtumat tiesi jo ennalta. Loppu piti jo kelailla. 5/10

Horror Express

Pikkumukava myöskin junaan sijoittuva kauhujännäri, Peter Cushing ja Christopher Lee pääosassaan. Jännä örmelö ja hassuja tieteellisiä pohdintoja. 6/10
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee.
Closure
15.07.2008 19:44:34
The Happening 3/5

Shaymalamadingdongin leffat on kyllä jotenkin olleet aika kovaa alamäkeä. Alku lähti aika todella hyvin käyntiin, mutta jotenkin tästä aiheesta olisi pitänyt saada revittyä vähän uskottavampi. Lopulta tuli samanlainen fiilis kuin Bayn leffoissa.

*CGI HIRVIÖ VETÄÄ KRAASHHBOOM*
*Pikkupoika katsoo auton ikkunasta ulos* ja huutaa äidilleen:
-"Katso äiti hirviö!"
-"Elä puhu höpöjä" *tauko* *Kiljuu*
*KRAASHBOOM! POIKAA NÄYTETÄÄN vähän. Sankari astuu ruutuun*

Jotenkin niin epäolennaisia kohtia löytyi leffasta, että huh. Ja paikoitellen aika turhaa dialogiakin tuntui löytyvän. Sellaista hyvinkin naaivia tarinankerrontaa ja katsojan aliarvoimista tuntui olevan tässä. Ja olipa muuten ensimmäisiä todella huonoja Wahlbergin roolisuorituksia. *Silmät auki, vähän söpöä ilmettä ja kökkö lause ulos suusta*

Muuten oli kyllä hienojakin juttuja. Paljon sellaista old-school kameraliikettä, pelkästään kameran ehdoilla luotua jännitystä. Sellaista jossa kuvassa ei välttämättä ole mitään suurempaa, mutta kokoajan odottaa, että jonkun heijastuksen kautta näkyy jotain olennaista. Hyvä ohjaaja edelleen, mutta paskan leffan aineksia koossa vähän turhan paljon. Jotenkin muutenkin tuntuu, että koko Shayamalalalaanin tuotannossa lisääntyvissä määrin aliarvioidaan katsojaa. Annetaan turhankin helppoja vinkkejä mitä on tapahtumassa. Eikä esimerkiksi mitään hahmojen välisiä suhteita jätetä arvauksen varaan, vaan kaikki kortit leväytetään suoraan pöydälle ja suorastaan tökerösti.

The Bucket List 5/5

Olipa muuten aika mahtava leffa. Ehkä perinteisempää Nicholson draamaa, jossa kärttyinen setä näyttää kuitenkin lopulta sen kultaisen sydämensä. Hyvää dialogia ja todella vakuuttava loppu. Morgan Freeman
" 5-vuotiaana tarhassa samanikäinen tyttö vaan sanoi "Moi" ja sitten nykäs meikäläiseltä housut alas. Kalsarit ja kaikki. Se oli magein juttu mitä mä oon ikinä kokenut." Naama-amis
wrshredder
15.07.2008 21:46:14
Uusin Indiana Jones.. 9

Hemmetin viihdyttävä ja hauska leffa seurata. Mukavan seikkailun tarjosi Indy taas.
TÖ MOUST SÄTISFAIN FIILIN JUU KÄN KET IN TÖ TSIM IS TÖ PAMP!!!1 href="http://maihinnousu.net/a/?artist_id=262"
Johann Onn
16.07.2008 03:10:22 (muokattu 16.07.2008 03:12:44)
Ittellä just tällä hetkellä just menossa, yksi tahattoman / tahallisen huumorin klassikoista: Commando

Jos tohon suhtautuisi kuin "normaali" elokuviin, ei sille kovin monta pistettä vois antaa. Juoni on puutaheinää ja realismista ei tietoakaan. Tai kuten elokuvassa sanotaan: "Can't believe this macho bulls*it...".

Ton pohjalta ehkä joku 5/10

Onneks siinä on yhden-miehen-täystuho Arska ja sen, enemmän tai vähemmin urpot one-linerit:
"I eat green berets for breakfast and I'm very hungry..." tyyliin. Ja selvästi, osa on kierrätettyjä,
koska sieltä löytyy tutut "I'll be back..." ja "F*ck you asshole !".

Noista tulee helposti, pari pojoa lisää (= 7/10). Riippuu tietysti katsojasta ja siitä mistä pitää.
NHR
16.07.2008 17:13:00

Hancock **

Pikkasen erilainen supersankarielokuva... vai oliko sittenkään? Will Smith densona supersankarina, joka paskat nakkaa siitä paljonko irtaimistoa ja kiinteistöä tuhoutuu, kun hän pelastaa ihmisten henkiä - kännissä ku nokikana, kuinkas muutenkaan. Sitte Jason Batemanin esittämä idealistinen PR-mies yrittää muokata Hancockista "kunniallista" sankaria tämän "pelastettua" hänet junan alta, mutta Hancock iskeekin silmänsä sen muijaan, jota esittää Charlize Theron. Siinäpä se suunnilleen tais olla. Leffan "pääpahis" taas oli paperiakin ohuempi hahmo, tuskin muistan enää ensviikolla siitä mitään, jos koko leffastakaan. Täydellistä kertakäyttöviihdettä. Eniten vitutti ehkä taas se, että fysiikankirjat oli varmaan jo käsikirjotusvaiheessa nakattu klasista mäjellen, mut entie sitte onko semmosesta ees kauheen aiheellista taas valittaa supersankarileffan ollessa kyseessä? Esim. se, että tavarajuna pysähtyy ku seinään törmätessään Hancockiin lienee taas pikkujuttu esim. sen rinnalla, että jätkähän osaa perkele lentää, ihan tosta vaan, ilman mitään apuvälineitä! No oli tässä sentäs muutamia semmosia "hehheh"-hauskoja kohtauksia, esim. ne "YouTube"-pätkät herra Hancockin aikasemmista kännitoilailuista. Mut aika semmosta perustuubaa kyllä muuten mun mielestä. Eikä mulle oikeen taas ees noi taustat selvinny, että mitä nää supersankarit sitte loppuinlopuks oli taas olevinaan? Jotain jumalia vai mitävittuja? No, samapa tuo. Kyllä tän kuitenki kerran jakso kiljumatta läpi kattoo.
"It's really something other than else!"
JCM
17.07.2008 11:17:30

Hot Fuzz

Briteistä pääsivät jälleen yllättämään. Hyvä juoni ja loistava ohjaus sekoitettuna toimivaan dialogiin ja vauhdikkaaseen toimintaan. Erittäin hyvä ja hauska, otteessaan pitävä leffa. Pirun hyvät näyttelijät. Kaikki toimii.

4,5 / 5

Verevä vainaja

Leslie Nilsenin "tähdittämä" vampyyrikomedia ei oikein jaksanut naurattaa. Vaisua ja epätoimivaa huumoria. Vampyyritarinoiden ystäville jotkut jutut saattaa auetakin, mutta nääh.

2 / 5
arppah8
17.07.2008 12:41:55

No country for old men

Tulihan tämäkin hehkutettu Coen-veljesten uutukainen katsastettua. Totuttua viipyilevämpää kerrontaa. Javier Bardem on kehunsa ansainnut, aika kylmäävä tapaus. Muukin kaarti suoriutuu hommastaan kiitettävästi. Jokin tässä nyt kuitenkin jäi puuttumaan, eli en nyt ihan mestariteokseksi lähtisi leffaa nostamaan. Kyllä Fargo pysyy yhäti mun lemppari-Coenina.

8/10
God's away on business
inkognito
19.07.2008 10:32:01
Black Sabbath

Leffasta nimensä napannut orkesteri on ehkä 'hieman' itse elokuvaa tunnetumpi, mutta ihan hyvähän tää kolmesta episodista koostuva kauhuilukin on. Huomaa helposti, kuinka paljon esim. Argento on ottanut Bavan kuvaustyylistä ja varsinkin värienkäytöstä mallia. Mää en vaan ikinä totu tähän italiaanojen dubbaussysteemiin. 7/10

Saako udella, että mistä olet löytänyt tämän elokuvan? Itse olen yrittänyt kuumeisesti etsiä enkä ainakaan vielä ole törmännyt. Varmaan jostain ulkomaalaisilta nettisaiteilta saattais löytykäkin, mutta itellä ilman luottokorttia tuo tilaaminen on vähän hankalaa.
bedlam
19.07.2008 13:52:35

Saako udella, että mistä olet löytänyt tämän elokuvan? Itse olen yrittänyt kuumeisesti etsiä enkä ainakaan vielä ole törmännyt. Varmaan jostain ulkomaalaisilta nettisaiteilta saattais löytykäkin, mutta itellä ilman luottokorttia tuo tilaaminen on vähän hankalaa.

Briteistä tilasin 2007 ilmestyneen Mario Bava-kokoelman, johon tuo sisältyi. 5 leffaa / 13 puntaa Amazonissa. Luulisi tuota saavan importtina esim. vaikka Filmifriikistä, mutta hintaa on sitten tietty varmaan triplasti.
Hipelius
20.07.2008 16:56:52
First Blood

Ostin kaikki Rambo-elokuvat DVD:nä, koska en ollut nähnyt yhtäkään(!). Ensimmäisen katsoin eilen ja huhhuh! Yksi parhaita action-elokuvia ikinä. Tuskin vaatii perusteluja.

10
"Fuck keyboard players! It's like; 'Have lots of gear, shut up, play the parts and don't leave!' Keyboard players all suck! They really do." ~ Devin Townsend
MV
20.07.2008 17:43:44
First Blood

Ostin kaikki Rambo-elokuvat DVD:nä, koska en ollut nähnyt yhtäkään(!). Ensimmäisen katsoin eilen ja huhhuh! Yksi parhaita action-elokuvia ikinä. Tuskin vaatii perusteluja.

10

No kyllä se vaatii jos tuo on mielestäsi parhaita action-elokuvia.
wrshredder
20.07.2008 18:17:51
No kyllä se vaatii jos tuo on mielestäsi parhaita action-elokuvia.

Miksei olisi?
TÖ MOUST SÄTISFAIN FIILIN JUU KÄN KET IN TÖ TSIM IS TÖ PAMP!!!1 href="http://maihinnousu.net/a/?artist_id=262"
Ed_Guy
20.07.2008 20:06:40
Delivery

Juoni pähkinänkuoressa: Vaikean lapsuuden kokenut läski mies jakaa pizzaa ja sille vittuillaan. Hän tappaa kaikki. Tissejäkin näkyi

1/5 (Tuo yksi pojo niistä tisseistä)
Olen idiootti. Minun kanssani ei kannata väitellä, koska vedän sinut omalle tasolleni ja voitan sitten.
dipshit
20.07.2008 22:22:40
The Happening

M. Night Shyamalajajanin uusin ripulitorttu jatkaa samalla linjalla kuin miehen aiemmatkin teokset, eli huonompaan suuntaan mennään kokoajan. Kuudes Aisti oli vielä oikeastikin ihan hemmetin hyvä elokuva, ja Unbreakable myös ihan kelpo. Loput onkin sitten ollut aikamoista kuraa, joista The Happening on jo oikeasti jäätävän huono elokuva.

En edes kerro juonta koska jotkut voivat pitää sitä suurenakin spoilauksena, sanotaan näin että jotain eriskummallista alkaa tapahtua ja Mark Wahlberg yrittää selvittää mistä on kyse ja selvitä hengissä. Siinä se. Ja tuo "jotain eriskummallista" on valehtelematta yksi elokuvahistorian naurettavimmista juonenkäänteistä, ei herranjumala sentään.

En suosittele katsomaan tätä elokuvaa, ja jos nyt herätin vahingossa jonkun pahaa-aavistamattoman ihmisen mielenkiinnon, niin voin kertoa tuon ratkaisun "salakielellä".

Avva ryvxäf gbfvnna yrssnffn nyxnn lugäxxvä yrivgä wbxva gnhgv, wbxn fnn vuzvfrg gnccnznna vgfrafä. Fryivääxva rggä XNFIVG bing nyxnarrg yrivggää wbaxvaynvfgn xrzvxnnyvn, inebvghxfran vuzvfxhaanyyr rggä wbf fnnfghggnzvara lzf. yhbaaba ghubnzvara rv ybch avva xnfivg grxriäg ybcha vuzvfxhaanfgn...

http://www.rot13.com/index.php

1/5
"olin niin vedettynä siihen juttuun, siihen hetkeen, niihin silmiin. Syltty sai harkitsemaan seksuaalista suuntaustani." -konnamatti
poop
20.07.2008 23:08:36
V Niin Kuin Verikosto.

En ole ikinä ennen katsonu tuota elokuvaa vaikka se onkin jo suhteellisen vanha. En erityisemmin tykänny tuosta elokuvasta.. No okei juoni oli hyvä, mutta leffa ei kuitenkaan ollu jännä eikä siinä tapahtunu oikeastaan mitään sen suurempaa..

2/5
Laiskaksi haukkuvat vaikka mitään en oo tehny!
kk80
20.07.2008 23:36:41 (muokattu 20.07.2008 23:37:44)
Simpons The Movie 2,5 / 5
---

Teininä Simpsonit oli sarja joka liimasi television ääreen joka sunnuntai. Into on vuosien saatossa laskenut ja uusia kausia ei tule juuri seurattua. Harvakseltaan ne uudet (maikkarin tuntien ei välttämättä kovin uusia) jaksot ovat yleensä tuottaneet pettymyksen: koko perheen kohellus on syrjättänyt tuon alku Simpsonien terävyyden.

Elokuvaa tulee väkisinkin verrattua South Park The Movieen. Siinä missä SP räjäytti potin ja nosti sarjan (silloisen)räävittömyyden toiseen potenssiin Simpsonit jää vähän valjuksi. Elokuvan laajempaa ilmaisuvapautta käytetään toki hyödyksi mm. nakuilemalla mutta muuten tarjolla on sitä samaa. Itse mietin mitä uutta elokuvaversioon on saatu tuotua ja elokuvan nähtyäni on todettava ettei juuri mitään. Sarjassa on ruodittu jokainen kuviteltavissa oleva teema melkein parinkymmenen vuoden aikana läpi. Perhettä kuvaavassa sarjassa perhekriisi on varmasti se yleisin jutunaihe ja siihen elokuvassakin turvaudutaan. Siinä missä SP nosti jenkkilän kaksinaismoralismin loistavasti esille Simpsoneissa viitataan halvasti tapetilla olevaan ilmastokriisiin.

Juoni oli tylsähkö. Itse olisin mieluummin nähnyt Springfieldin hahmojen ympärille rakennetun tarinan kuin perhe vs. ulkoinen uhka tyylisen viritelmän. Ehkä noi hahmotkin on vaan pureskeltu niin läpi ettei mitään uutta, kokoillan elokuvan kestävää settiä saa noista heitettyä.

Toki elokuvasta löytyi jotain hyvääkin. Irtovitsit siellä täällä naurattivat. Ne harvat uudet jaksot joita olen nähnyt ovat olleet huomattavasti kuivempia. Siitä plussaa. Myös itse visuaalinen ilme oli onnistunut. Simpsonit ja muut hahmot olivat turvallista 2D:tä mutta itse ympäristö sisälsi tarkempia detaljeja ja näyttävämpiä kamera-ajoja kuin telkkarisarja. "Ihan kiva" elokuva katsottavaksi muttei jäänyt juuri mieleen. Jatko-osaakin ollaan lupailtu, vähän pelonsekaisin tuntein odottelen. Simpsonit on kuitenkin jo sellainen instituutio, että sarja olisi syytä lopettaa mahdollisimman arvokkaasti.
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
bedlam
22.07.2008 15:05:40 (muokattu 22.07.2008 15:06:03)

The Island

Just munlainen leffa. Ois ollut vielä parempi jonkun vähemmän action/efektipainotteisen ohjaajan hyppysissä. Nyt Ewan McGregorin viilettäessä lentoskootterilla luuli katsovansa Tähtien Sotaa.

Alkuleffan aikana luulee katsovansa oikein perinteistä tulevaisuusdystopiaa tyyliin Logan's Run tai THX 1138, mutta puolessavälissä selviävä twisti erottaa sen muista. Tykkäsin. 8/10

The Girl Who Knew Too Much

Mario Bavan näpsäkkä pikkutrilleri vuodelta 63, Hitchcockin tyyliin kuten sanoo jo leffan otsikkokin. Tätä on kutsuttu ilmeisesti ensimmäiseksi giallo-leffaksikin. Ennalta-arvaamaton juoni piti hyvin otteessaan. 7/10

Orpokoti

Vasta ekstroja katsellessa tajusin, ettei tää ollutkaan Guillermo Del Toron ohjaama leffa. Ihmettelinkin, että miten se kaks näin samanlaista leffaa tekee melko lyhyen ajan sisään. Erittäin pitkälti samankaltainen nimittäin kuin Devil's Backbone. Ehkä jopa pikkiriikkisen parempikin. Mukavaa oli, ettei tapahtumien kulkua jauhettu lopussa, vaan jätettiin hieman pohdittavaakin. 8/10
Deep Shadow
22.07.2008 18:33:15 (muokattu 22.07.2008 18:35:22)
Nimeni on Hallelujah
(Testa t'ammazzo, croce... sei morto... Mi chiamano Alleluja, Italia 1971)

Eilen osuin oikeaan aikaan YLE Teemalle ja sain nauttia tästä melko absurdista timantinmetsästyselokuvasta. Mm. ompelukonekonekivääri herätti hilpeyttä, mutta muutenkin varsin mainio pätkä. Sopivasti kieli poskessa tehtyä westerniä... :)

4/5

e: tuosta vielä traileria http://www.youtube.com/watch?v=Ujhz2AoMnjQ
Leuka maassa kohti uusia murheita
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)