Aihe: Rumpuja netistä
1 2 3
markkuliini
20.07.2008 23:22:47

Hyvä meininki! Jes!
)90000milvuotsiija ja vaa mätiiä mikon ok. Valtaosa my asss. Rokkipoliisi rules.
hollmi-5
20.07.2008 23:38:25
Hyvä meininki! Jes!

Onko nyt hyvä meininki ;-)
Soundit, piuhat ja kajarit.
Jupi57
20.07.2008 23:52:23 (muokattu 21.07.2008 07:13:54)
Ai jaa
Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni-
Roberto
21.07.2008 00:05:31

Hyvä meininki! Jes!

Vittu, ihan perseestä koko meininki. Tulkaa jonossa ni ehtii lyömään.
Jupi57
21.07.2008 00:32:58 (muokattu 21.07.2008 07:14:15)
Ai jaa, jaa
Minä lähden, kun minusta puhutaan ihmisten oikeilla nimillä. -Kirofoni-
Anri8000
21.07.2008 00:42:23

pakko ihmetellä miten tällasen keskustelun saa väännettyä tappeluks?
sand in vagina, holdme-5?
Heart is heaven, mind is hell.
vapauskauppias
21.07.2008 00:51:58
Ja sinun kuvaushan on:

Sulla on ihan kivoja juttuja ollut myynnissä, mutta mikään ei koskaan ole ollut ns. mintti, joten en aio ottaa kovin tosissani noita sinun juttuja. Minä olen yleensä ostanut vain virheettömiä tai edes sinne päin olevia rumpukamoja. Kokemusta rummuista on enemmän kuin sinulla... Paljon enemmän.

Arvelinkin, että näin tämä keskustelu tulisi jossain vaiheessa menemään. Liian tulenarka aihe.

Erilaisia soittolaitteita eri ihmisille. Budjetit meillä on hiukan erilaiset ja taitaa tuo arvomaailmakin ainakin musiikki/soittokama puolella olla. Kokemusta sinulla tosin on enemmän, sitä en kiistä.

Kivoimmat jutut pidetään itsellä. :-)
hollmi-5
21.07.2008 09:42:24
sand in vagina, holdme-5? Luulin sinua pojaksi ;-)

Joopa. Antakaa anteeksi. Mitäs noita aina inttämään ja Sonoria hehkuttamaan, kun Ludwigeilla soitan kaikki keikat. Rumiakin ne Sonorit ovat. Insinööri ei osaa muotoilla. Työnlaatu on kyllä parasta, mitä minun kohdalle on sattunut.

Jotenkin mustavalkoiseksi menee, kun ei pidä Premierin työnlaatua aivan Sonorin veroisena, niin sitten vapauskauppias inttää perusteluja kahteen kertaan, vaikka tunnustaa, ettei ole aiheeseen perehtynyt. En minä Premierejä huonoksi sanonut. Jos asteikko on 1-10, niin Sonorille 9,75 ja Premierille 9.
markkuliini
21.07.2008 10:06:10

Onko nyt hyvä meininki ;-)

Ei, kun olin vaan sarkastinen hömelö.
)90000milvuotsiija ja vaa mätiiä mikon ok. Valtaosa my asss. Rokkipoliisi rules.
Suleima
21.07.2008 10:16:47
Välttäen osallistumasta millään tavalla käsistä karanneeseen premier/sonor-keskusteluun suosittelen topicin alottajalle:

Käy thomannin hintalappu kädessä paikallisessa musiikkiliikkeessäsi,joka myy haluamaasi rumpumerkkiä, ja pyydä kauniisti että he pyrkivät tarjoukseen, joka vetää vertoja thomann+postikuluille. Kun aidosti ilmoittaa halunsa tukea suomalaisia musiikkikauppoja ulkolaisten sijaan, saa yleensä ihan hyvän tarjouksen. Lisäksi takuuasiat on huomattavasti mukavampi hoitaa kotimaan sisällä. Ovh:t on niille ihmisille, jotka ei ymmärrä tinkiä. Uskon, että kauppiaalle jää sen verran katetta thomann-kilpailukykyisen tarjouksen jälkeenkin, että hän mielummin myy ne rummut sinulle kuin on myymättä.
hollmi-5
21.07.2008 10:45:58
Välttäen osallistumasta millään tavalla käsistä karanneeseen premier/sonor-keskusteluun suosittelen topicin alottajalle:

Käy thomannin hintalappu kädessä paikallisessa musiikkiliikkeessäsi,joka myy haluamaasi rumpumerkkiä, ja pyydä kauniisti että he pyrkivät tarjoukseen, joka vetää vertoja thomann+postikuluille. Kun aidosti ilmoittaa halunsa tukea suomalaisia musiikkikauppoja ulkolaisten sijaan, saa yleensä ihan hyvän tarjouksen. Lisäksi takuuasiat on huomattavasti mukavampi hoitaa kotimaan sisällä. Ovh:t on niille ihmisille, jotka ei ymmärrä tinkiä. Uskon, että kauppiaalle jää sen verran katetta thomann-kilpailukykyisen tarjouksen jälkeenkin, että hän mielummin myy ne rummut sinulle kuin on myymättä.

Näin minäkin toimin useimmiten. Tosin joskus annan mennä hiukan kalliimmallakin, kuin "thomann + postit". Paikallisessa musaliikkeessä on kiva hengailla. Vieläkin tärkeämpää on se, että keikalle saa korjauksessa olevan vermeen tilalle veloituksetta samanlaisen lainaksi. Tämä on asia, jota keikkaileva bändi on oppinut arvostamaan. Siksi PA:t ja valot on ostettu paikallisesta.
vapauskauppias
21.07.2008 14:44:41
Jotenkin mustavalkoiseksi menee, kun ei pidä Premierin työnlaatua aivan Sonorin veroisena, niin sitten vapauskauppias inttää perusteluja kahteen kertaan, vaikka tunnustaa, ettei ole aiheeseen perehtynyt. En minä Premierejä huonoksi sanonut. Jos asteikko on 1-10, niin Sonorille 9,75 ja Premierille 9.

Luulin tehneeni selväksi, että puhuttiin Sonorin työnlaadusta yleisesti verrattuna muihin. Mainitsin myös, että Sonoreita olen päässyt soittelemaan ja tutkimaan. Ei se työnlaatu vain ole mitenkään erityisen parempaa muihin verrattuna. Samoja viimeistelypuutteita on Sonoreissa kuin muissakin huippurummuissa. Ei sen takia kannata vetää herneitä nenään. Hyviä rumpuja ne silti ovat.
Groovi
21.07.2008 20:42:24
Hyviä rumpuja tekevät (ja ovat tehneet) sekä Sonor että Premier, melko moni muukin verstas. Useimmin tietynlainen merkkiuskollisuus ja kamafetissi ei ollenkaan avarra näkemystä kokonaisuudesta, vaan nimenomaan päinvastoin. Sen huomaa täällä muusikoiden.netin rumpupalstalla poikkeuksellisen hyvin.

Esimerkiksi suurempi soundillinen dilemma syntyy siitä, jos rumpali ei osaa virittää ja herkistellä niistä omista kamoistaan parasta mahdollista soundia (olipa ne kamat sitten mitkä tahansa). Sen rinnalla pienet yksityiskohdat ja kaikki nippelitason jutut on aika pisara meressä.

Jos rumpali soundaa hyvältä ja istuu bändin soittoon oikein viimeisen päälle hyvin, on aika turhaa alkaa etsimään siihen syytä bassarin etukalvoon maalatusta valmistajan logosta.

Rummut on tehty ihmistä varten - eikä ihminen rumpuja varten
Hyvä rumpali saa satasen kamat kuulostamaan miljoonaluokan vehkeiltä. Huono rumpali ei saa miljoonan kamoja kuulostamaan edes satasen vehkeiltä.
markkuliini
21.07.2008 21:12:50

Esimerkiksi suurempi soundillinen dilemma syntyy siitä, jos rumpali ei osaa virittää ja herkistellä niistä omista kamoistaan parasta mahdollista soundia (olipa ne kamat sitten mitkä tahansa). Sen rinnalla pienet yksityiskohdat ja kaikki nippelitason jutut on aika pisara meressä.

Amen! +

Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)