Aihe: Iron Maiden
1 2 3 4 578 79 80 81 82122 123 124 125 126
KurtCobain
20.07.2008 12:13:33
Olihan toi Maidenin ratinan keikka hyvä, muttaa olisin odottanut pidempää setti listaa a7x mikä olis ollu kiva kuulla enemmän biisejä. Mutta yks juttu ottaa päähän aika vitusti. Oltiin kavereitten kanssa menty tossa 12 aika menty jonottaan ja sitten kun vihdoin pääsi sisään ja oltiin aika ekojen joukossa nii eiköhän se turvatarkastaja kiellä mun hiuslakka pullos ja käskee viedä narikkaan nii voi vittu se otti päähän piti viedä narikkaan ja olin jonon perällä. Sitten ku loppujen lopuks pääsin nii kyl mää siihe 5 rivii pääsin kavereitten kans kun piti vähä tunkee.
bfoc
20.07.2008 12:16:31
Olihan toi Maidenin ratinan keikka hyvä, muttaa olisin odottanut pidempää setti listaa a7x mikä olis ollu kiva kuulla enemmän biisejä. Mutta yks juttu ottaa päähän aika vitusti. Oltiin kavereitten kanssa menty tossa 12 aika menty jonottaan ja sitten kun vihdoin pääsi sisään ja oltiin aika ekojen joukossa nii eiköhän se turvatarkastaja kiellä mun hiuslakka pullos ja käskee viedä narikkaan nii voi vittu se otti päähän piti viedä narikkaan ja olin jonon perällä. Sitten ku loppujen lopuks pääsin nii kyl mää siihe 5 rivii pääsin kavereitten kans kun piti vähä tunkee.

Sait kuitenkin kajalin ja kynsilakat viedä vai??? Yleensä tytöt laittautuu ennen kaikkaa, ei keikkapaikalla.
sutiojrikellA
hullu_ukko
20.07.2008 12:21:19 (muokattu 20.07.2008 12:24:48)
Oltiin kavereitten kanssa menty tossa 12 aika menty jonottaan ja sitten kun vihdoin pääsi sisään ja oltiin aika ekojen joukossa nii eiköhän se turvatarkastaja kiellä mun hiuslakka pullos ja käskee viedä narikkaan nii voi vittu se otti päähän piti viedä narikkaan ja olin jonon perällä.

Oman terveen järjen käyttäminen on tietty sallittua. Turha siinä on järkkäriä syyttää työnsä tekemisestä... Odotitko sä tosiaan, että sun annetaan viedä alueelle esine, josta saa sytkärin kanssa yhdistettynä liekinheittimen? Ja kyllähän metallinen hiuslakkapullo kipeää tekee, jos sellaisen joku menee heittämään. Olisit vaan vienyt narikkaan ennen jonoon menemistä tai meikannut kotona...
M.A.C.H.O. # 5 AIL PI PÄK | Vedä käteen. Mitä varten pitää alkaa vittuilemaan ilman syytä, en edes ole aivoton mulkku joka vetää epämusikaalisesti hikisistä tabloista, vaan fiiliksellä ja korvalla.-Kondensaattori
Snapo
20.07.2008 12:48:49 (muokattu 20.07.2008 12:49:07)
Mutta yks juttu ottaa päähän aika vitusti. Oltiin kavereitten kanssa menty tossa 12 aika menty jonottaan ja sitten kun vihdoin pääsi sisään ja oltiin aika ekojen joukossa nii eiköhän se turvatarkastaja kiellä mun hiuslakka pullos ja käskee viedä narikkaan nii voi vittu se otti päähän piti viedä narikkaan ja olin jonon perällä.

haha, sillä lailla.
Askorbiinihappo
20.07.2008 12:55:18

Hoho, eikö olisi ollut helpompaa vaan jättää portsarille se hiuslakka? Mitä sä sillä muutenkaan oisit tehny? Suihkutellut kaikkien naamaan ihan fiiliksissä vai?
"Ja maailmassa on paljon erilaista musiikkia esim. Trash metallissa ei aina hidas soittaja pärjää... Ja "täydellisen" kitaristin pitäisi soittaa mitä tahansa... Likki oli se vaikka kuinka nopea. No tiedän mitä tuon lauseen perään yleensä tulee mut..."
Asko.A
20.07.2008 13:28:08
Hoho, eikö olisi ollut helpompaa vaan jättää portsarille se hiuslakka? Mitä sä sillä muutenkaan oisit tehny? Suihkutellut kaikkien naamaan ihan fiiliksissä vai?

Samaa mieltä. Itse jätin Ratinassa taskumatin maahan kun ei ison pikkuveljen takia olisi housuihin mahtunut. Menin 08.30 aamulla. Tylsää ei pahemmin ollut vaikka yksin olin kun sai jonkun kahden suomi-ruotsalaisten ''i'm swedupelle!'' huutoja kuunnella.

Pääsin kentälle, menin ostamaan vettä sitten kattoon Lauraa, A7X aikana kuselle ja Maidenilla etrivissä(Y) Kieltämättä paras keikka/festari millä ikinä olen ollut.
Pitäkää lippu korkealla!
Snapo
20.07.2008 13:33:14 (muokattu 20.07.2008 13:33:30)
Itse jätin Ratinassa taskumatin maahan kun ei ison pikkuveljen takia olisi housuihin mahtunut.

Pikkuveljenkö salakuljetit stadionille housuissas? :)
Asko.A
20.07.2008 13:50:45
Aina mukana. :D
Pitäkää lippu korkealla!
elais
20.07.2008 15:29:11
Joo Helsinki oli kyllä melko sitä.

Mentiin kamujen kanssa jonottamaan pari tuntia ennen keikkaa ja heti turvatarkastuksen jälkeen pingottiin kentälle ja lavan tuntumaan. Lauren kiinnitti näpäkästi huomion lavalle, Avenged herätteli kiitettävästi vaikkei kumpikaan musiikillisesti mitenkään ihmeellinen ollut. Maideni puolestaan oli järjettömän hyvä, ja kuten arvelinkin, yleisö (ainakin mitä minä näin) oli ihan pipareina koko konsertin. Oli myös hienoa omaksua ja huomata välillä se veljesmäinen meininki mikä keikalla oli paikoitellen; kun vieressä oleva tyyppi ei alkanut koskaan hakkaamaan tai tönimään vaan käyttäytyi asiallisesti, mutta oli kuitenkin mukana keikassa (ja tietenkin ne Maiden-paidassa keikan jälkeen liikkuneet jotka tulivat juttelemaan Maidenista). Kauhean nopea kaksituntinen, mutta järjettömän hienoja hetkiä; Wasted Yearsin intro, kaikki kertosäkeistöt, käsimeri, katsekontaktit - ja tietenkin Steven konekivääribasso. Settilistaa ja miksauksia en ala morkkaamaan, koska kummassakaan ei minusta ollut valittamista, vaikka olisikin ollut kiva kuulla se ja se biisi sen ja sen biisin tilalla.

Sikälimikäli jos joku haluaa tunnistaa minut/jonkun iloisista veikoista jotka olivat mukana menossa niin soitimme munniharppuja vasemmanpuolimmaisen porukan oikeanpuolimmaisessa reunassa ennen keikkaa ja tanssimme "Always Look on the Bright Side of Lifen" aikana eturivin tuntumassa (olin ja olen vieläkin erittäin otettu siitä että eräs parrakas herra liittyi tanssiimme). Olen erittäin onnellinen jos joku näki tanssimme ja oli iloinen.
"Nothing is impossible. The word itself says I'm possible."
Backlet
20.07.2008 16:00:19

Kovat oli keikat juu. Helsinki oli bändin ja yleisön meiningin osalta paljon parempi, mutta eturivipaikka keskellä nosti kuitenkin Tampereen kovemmaksi omalta osaltani. Jokin taika siinä on, kun Mansen yleisö on lähes aina ihan hanurista. Eipä se nyt kuitenkaan liiemmin haitannut, kun edessä piisasi meininkiä. Jonkun HCW:n ja The Clairvoyantin aikana sai kyllä miltei pyyhkiä roskia silmistä.

Kiertueen kolme nähtyä keikkaa parhausjärjestyksessä:

1. Tampere
2. Graspop
3. Hesa
Sakmongkol
20.07.2008 16:06:10 (muokattu 20.07.2008 16:11:01)
Hyvä oli Ratina vaikken lyhyehkönä kaverina paljoa nähnyt kuin screeneiltä. Turvatarkastus oli tosin surkuhupaisa, avainketjut kyllä lähti mutta bootsin varressa olis menny läpi vaikka puukko, sinne kun ei katottu ollenkaan.

Niin ja settilistaan en jaksanut etukäteen perehtyä, mutta arvasin kyllä suurimman osan biiseistä. Omalla kohdalla ROTAM oli erittäin positiivinen yllätys, en ole ikinä erityisemmin pitänyt biisistä mutta se 'tylsä' väliosakin toimi livenä hyvin, oli tunnelmaa. Omat suosikkibiisit kuitenkin Powerslave (etenkin Daven ensimmäinen soolo!) ja Hallowed be Thy Name.
DethBanger
20.07.2008 17:00:23
Jos nojausta tarkoitat niin siltä ei voi välttyä parinkymmenen ihmisen puskiessa takana, jos taas ukon käsi kävi väärissä paikoissa, olisi sinun kertoa järkkärille. Nämä olisivat kantaneet miehen paikalla olleiden poliisien huostaan.

Ei ollu nojauksesta kyse.
"Ei täällä sattumoisin kukaan ole ufosieppauksia kokenut?" -Abysmal
Marshallga
20.07.2008 17:02:10 (muokattu 20.07.2008 17:03:16)
Ei hyvä helvetti että tämän kokoisten tapahtumien järjestäminen osaa näköjään tuottaa järjestäjälle suuria vaikeuksia. Selkeät linjat ja jonot sisäänpääsyille eikä mitään yhdessä mytyssä tunkevaa 100 päistä lössiä samaan niin kuin nyt näki. Keikan loputtua taisi tunkea puoli kentällistä pois yhdestä ulospääsy pisteestä. Sama ongelma ilmeni vuoden takaisella Metallican keikalla.

Mutta itse asiaan. Keikka oli järjettömän mahtavan upea. Settilista toimi moitteettomasti jopa ruuppereidensa ja muiden megahittiensä osalta. Tämähän oli itselleni vasta ensimmäinen Maiden -keikka, joten taatusti odotin myös niitä vanhoja legendaarisia ja kulutetuimpia veisuja. Moonchild, Powerslave ja Rime Of The Ancient Mariner sai aikaan ne kaikista kovimmat väristykset. 7th Son vielä samaan näiden kanssa niin olisin voinut kuolla onnellisena ja eläisin tällä hetkellä seitsemännessä taivaassa... Fear Of The Dark oli erittäin hieno yleisön hoilauksineen, harmi ettei itsellä meinannut ääni päästä tarpeeksi korkealle. Brucen spiikit oli nerokkaita brittihuumorimausteineen.
"Support music, not rumors." - Charles Michael "Chuck" Schuldiner
krautio
20.07.2008 18:56:35

Tuossa video Moonchilistä Helsingistä. Kuva voi vähän täristä, mutta äänenlaadusta olen ylpeä.

http://www.youtube.com/watch?v=J7nikIIHXHE

t. Köpe

lisää tulee...
"I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96.
Snapo
20.07.2008 19:10:08
Tuossa video Moonchilistä Helsingistä. Kuva voi vähän täristä, mutta äänenlaadusta olen ylpeä.

t. Köpe

lisää tulee...

Oho, hyvää tavaraa. Ei yhtään mene röpelölle ääni.
Deino
20.07.2008 20:19:36

t. Köpe

lisää tulee...

Mikä merkkinen/mallinen digikamera?
Marquiesce
20.07.2008 20:48:54

Tälläisiä videoita on kyllä kiva katsella, maailma ja youtube olisi parempi paikka elää jos keikoilta kuvattu materiaali olisi edes lähes samaa tasoa, eikä sitä viiden pikselin liirölööskriik tavaraa.
Go, before it's too late.
krautio
20.07.2008 22:11:31

Tälläisiä videoita on kyllä kiva katsella, maailma ja youtube olisi parempi paikka elää jos keikoilta kuvattu materiaali olisi edes lähes samaa tasoa, eikä sitä viiden pikselin liirölööskriik tavaraa.

Tuossa Wasted Beers Hesasta.

http://www.youtube.com/watch?v=FoeHMQ4sCe8

Kamera on Canonin G7. Siinä voi säätää millä tasolla ääntä nauhoittaa ja siksi soundi pysyy kurissa myös isossakin volumessa.

t. Köpe

...lisää tulee...
"I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96.
Räbbänä
20.07.2008 23:25:20
http://irc-galleria.net/archive.php … =R%E4bb%E4n%E4&album_id=2457552

Kuvia eiliseltä. Olisi varmaan parempiakin saanut, mutta minkäs tekee kun käytössä vain reilun 120 euron Samsung.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)