Aihe: Basso särö
1 2 3 4 5 6 713 14 15 16 17
pardy
20.07.2008 23:10:35

Joku balance potikka olis voinu olla toimiva ratkaisu, koska ittellä menee g-kieli helposti jo ihan pörinäksi ilman että e-kieli on saanu mitään vielä osakseen.

Sehän on sen ideakin. Jättääpi botnet pöristämättä ettei alapäät hävii.
Jamppa2
21.07.2008 16:28:56
Sehän on sen ideakin. Jättääpi botnet pöristämättä ettei alapäät hävii.

Joo ymmärrän, mutta se ei oo mun idea ja toiseksi ero on vähän liian iso.
Jotain pientä.
pardy
21.07.2008 18:02:02

Joo ymmärrän, mutta se ei oo mun idea ja toiseksi ero on vähän liian iso.

Ei muuta kuin vekotin kiertoon ja parempaa tilalle.
pekezu
21.07.2008 18:26:42

Monien kehujen jälkeen ostin kans ton EBS:s Multi Driven, mutta en oo vaan saanu siitä sellaista sopivaa säröä vielä irti. Omasta mielestä siinä ei oo kovin paljoa säätövaraa ja se actiivi/passiivi-nappulan käyttö lähinnä tekee kokopoksista vähän turhan. Joku balance potikka olis voinu olla toimiva ratkaisu, koska ittellä menee g-kieli helposti jo ihan pörinäksi ilman että e-kieli on saanu mitään vielä osakseen.
Joku komppura vois toimia niinku jo sanottiinkiin, mutta saasnähdä.

Meikällä on kyllä puhtaasti sanottuna ollu aivan jokaisella säröpurkilla toi vaikutus. Poislukien Big Muff, kun se sörssäsi signaalin aivan rupelille, niin että basso kuullosti oikeastaan jo sumutorvelta. Makuasia, mutta itse en tuota ongelmaksi näe. Kompura voisi auttaa, mutta kun kokemuksia ei ole, en voi mitään tiettyä vehjettä suositella.

Kandee testailla tota purkkia myös bändikontekstissa, en tiedä oletko jo niin tehnyt, mutta itse ainakin tajusin tuon purkin toimivuuden juuri bändin seassa. Mä en mistään tuhosirkkelirätinästä tykkää, ja tuolla sai juuri sen verran ruttuun sitä signaalia, että kuullostaa basso muultakin kuin plök plökiltä.
America - Home of the free?
Jamppa2
21.07.2008 18:55:56
Meikällä on kyllä puhtaasti sanottuna ollu aivan jokaisella säröpurkilla toi vaikutus. Poislukien Big Muff, kun se sörssäsi signaalin aivan rupelille, niin että basso kuullosti oikeastaan jo sumutorvelta. Makuasia, mutta itse en tuota ongelmaksi näe. Kompura voisi auttaa, mutta kun kokemuksia ei ole, en voi mitään tiettyä vehjettä suositella.

Kandee testailla tota purkkia myös bändikontekstissa, en tiedä oletko jo niin tehnyt, mutta itse ainakin tajusin tuon purkin toimivuuden juuri bändin seassa. Mä en mistään tuhosirkkelirätinästä tykkää, ja tuolla sai juuri sen verran ruttuun sitä signaalia, että kuullostaa basso muultakin kuin plök plökiltä.

Joo siis ei toi EBSi aivan toivoton tapus oo. Siinä olis hyvä soundi ku taas Ashdownin Driver Plussas sais sen särön jaettua tasaisemmin, mutta soundi on siinä taas vähän pliisu tai oikeastaan vähän kankean pieni. Mutta joo tälläistä se on näiden bassosäröjen kans, pitäis paiskia kaikki seinään ja piuha suoraan vaffariin.
Jotain pientä.
Paka88
21.07.2008 21:07:43
Jos joku haluaa myydä multidrivensä pois niin meikä on halukas ostamaan.
Jamppa2
21.07.2008 21:23:41
Jos joku haluaa myydä multidrivensä pois niin meikä on halukas ostamaan.

Sori, en myy.
Jotain pientä.
tmmy
21.07.2008 21:48:01 (muokattu 21.07.2008 21:53:09)
Aikamoista. Multidrive ei tehnyt meikään ainakaan minkäänlaista säväytystä, vaikka kuukauden päivät lainavehkeellä soittelinkin. Tää on vain meikän mielipide, mutta parempiakin saa ja halvemmalla.

E: asiavirhe poies
www.monovisio.com
kojones
21.07.2008 22:16:20
Woolly Mammoth on huikee, diggaan. Ei tosiaan katoa alapäät, ja saa vittumaisen kireän tai muhjun. Doomiin omiaan, piereekin ihanasti.
Myös Hot Cake tuntuu toimivan varsin jees, tuommoiseen harvempaan rähinään. Silläkään ei botne ainakaan pahasti huku.
Mulla noi molemmat on tosin DIY-versioita, aitoja en oo päässyt testaamaan.
Murmeli
21.07.2008 23:31:36
http://www.youtube.com/watch?v=R3cXSNFeN9k
Ai ko tommosta rutkua saisi. Taisi olla http://www.thomann.de/fi/tech_21_sansamp_gt2.htm tommonen purkki välissä. Onko kokemuksia?
"No tästä nyt tuli tämmöstä kieli poskella-räkärokkia."
TurpaLarva
22.07.2008 02:25:52
Ai ko tommosta rutkua saisi. Taisi olla http://www.thomann.de/fi/tech_21_sansamp_gt2.htm tommonen purkki välissä. Onko kokemuksia?

Oooohhhhoohooo!!! Tuli tästä särösoundista mieleen Audioslaven ja RATM:n basistin eli Tim Commerfordin(?) soundi. On muuten paras särö ikinä mitä oon kuullu. Harmi ku mies ei suostu paljastamaan salaisuuttaan..
LoFisteillaan HiFeillä.
T.Nick
22.07.2008 06:59:23
Oooohhhhoohooo!!! Tuli tästä särösoundista mieleen Audioslaven ja RATM:n basistin eli Tim Commerfordin(?) soundi. On muuten paras särö ikinä mitä oon kuullu. Harmi ku mies ei suostu paljastamaan salaisuuttaan..

Niissä kahdessa bändissä IMO kyllä aika lailla erilaiset bassosoundit. Kunkku on Evil Empire -albumin legendaariset analogiset, lämpimät murinat. Sen jälkeen homma on menny vähän hifistelyksi.

Veikkaan kuitenkin, että Commerfordin soundissa pääpointti on Rantis-Jazzari -yhdistelmässä ja siitä, miten soundi on otettu talteen. Ei niinkään siitä, että millä laitteella soundia on ajettu särölle. Mut mut, todella hyvää tilavalta kuulostavaa bassosoundia jokatapauksessa.
Visakoivu
22.07.2008 11:25:32
Niissä kahdessa bändissä IMO kyllä aika lailla erilaiset bassosoundit. Kunkku on Evil Empire -albumin legendaariset analogiset, lämpimät murinat. Sen jälkeen homma on menny vähän hifistelyksi.

Veikkaan kuitenkin, että Commerfordin soundissa pääpointti on Rantis-Jazzari -yhdistelmässä ja siitä, miten soundi on otettu talteen. Ei niinkään siitä, että millä laitteella soundia on ajettu särölle. Mut mut, todella hyvää tilavalta kuulostavaa bassosoundia jokatapauksessa.

Commerford rakentaa paljon itse efektejä, ja ilmeisesti ainakin säröt ovat juurikin miehen omaa käsialaa.
70% ajasta ihminen, 30% ajasta basisti
Jamppa2
22.07.2008 16:48:18 (muokattu 22.07.2008 16:54:47)
Commerford rakentaa paljon itse efektejä, ja ilmeisesti ainakin säröt ovat juurikin miehen omaa käsialaa.

Jos nyt vielä oman kommenttini laitan aiheeseen niin Tim käytti alku aikoina Musaria ja jotain Marshallin säröä(samaa mitä Morello) sekä tietty Ampekin pinoa. Myöhemmässä vaiheessa RATMin riveissä olisko tokan levyn aikoihin hän otti käyttöön Jatsin ja toisen Ampek pinon: luullakseni jakoi singnaalin kahtia->toiseen säröt ja toiseen kuiva singnaali. Audioslaven aikoihin Timpalla oli jo kolme vahvistinta joihin hän jakoi singnaalin seuraavasti Mesaan kuiva, Ampekkiin pikkusärö ja Ashdowniin kunnon särö. Jokaisella vaffarilla oli tietytsti oma kaappi. Lisäksi Tim on käyttänyt jonkin verran efektejä kuten Bossin oktaaveria, Dunlopin vahia ym. Omiakin efektejä on vissiin ruuvaillu kuten aiemmenin jo todettiin.

Edit. Pakko vielä kommentoida, että toi Marcon soundi ei kyllä muistuttanut yhtään Commerfordin soundista. Timillä oli paljon paree: paksumpi ja bassoisampi, ainakin Audioslavessa.
Jotain pientä.
Murmeli
22.07.2008 20:47:20
toi Marcon soundi ei kyllä muistuttanut yhtään Commerfordin soundista. Timillä oli paljon paree: paksumpi ja bassoisampi, ainakin Audioslavessa.
Ottakaamme huomioon Youtube-laatu. Sen sijaan nannaa oli tuo Tarotin uutukainen dvd, siinä saundia kuulee jo aivan tarpeeksi.
"No tästä nyt tuli tämmöstä kieli poskella-räkärokkia."
Fuckbarbie
25.07.2008 18:46:18
Oh yeah! Kävin hakemassa paikallisesta musiikkiliikkeestä Digitechin Bad Monkey kitarapedaalin bassosäröksi. Soundi on upea! Juuri sitä mitä bassosäröltä hain. Bad Monkey on suhteellisen kesy, mikä sopii tarpeisiini loistavasti. Monen sadan euron purkkeja olen jo kuukausia testannut mutta nyt tuo sitten löytyi, tämän ketjun perusteella. Hintakaan ei ollut paha: 45€

Basson mikeillä on suuresti vaikutusta särösoundiin, luonnollisesti. Halvemmalla yamahan bassolla saa laittaa gainia yms todella paljon jotta soundit irtoavat. Huonosti silloinkin. Sitten kokeilin Fenderin USA jazzarilla, ja kyllä potkii munille 6-0! Aktiivibassolla olisi vielä mielenkiintoinen päästä testaamaan soundeja.

Huhhuh, tulipas hehkutettua. Voisin sampleja tänne joskus laittaa jos kerkeän nauhoitella.
TurpaLarva
28.07.2008 02:35:14
Joo laitappa soundisämplejä. Oon ittekki miettiny bad monkeytä ku ei Sovtekin Big Muff eikä Bossin ODB-3 tuo semmosta... no ööö.. Tiettyä säröä :D
LoFisteillaan HiFeillä.
Fuckbarbie
28.07.2008 19:58:08
Jos edullista hakee, niin omista kokeilemistani säröistä Bad Monkey on toiminut bassolla ihan kivasti.

Tossa joku näyte sillä: http://juki.1g.fi/mp3/Bad_Monkey/EB-0.mp3

Tuossa juki68 nauhoittelema sample jotka kuvaa hyvin. Koitan itsekin tässä nauhoitella jotain..
balzary
31.07.2008 12:29:23

Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)