Aihe: Balladi liidi saundien salat
1 2 3 4
vaasankitaristi
19.07.2008 20:07:40
Eli kiinnostas tietää millä kamppeilla saa noin mahtavaa saundia? Erityisesti 00:40-00:51 varsinkin tuo räjäyttävä kohta 00:46-
http://www.youtube.com/watch?v=x6LotiAcF1w
Itsehän en paljoa noista hienoista ja tyyriistä putkivahvistin soundeista tiedä ja jontakuta ns. ammattilaista tuo ei välttämättä hetkauta, mutta mulle jostain syystä tuo iski kuin ukkonen.
alliance stratolla, microcubella ja crybaby GCB-95:lla en valitettavasti saanut tuota soundia irti, mikä taitaa olla ihan ymmärrettävää :).

PS. Myös emppu vuorisen (Nightwish) saundit miellyttää. ( mm. sleeping sun, swanheart, dead boys poem, walking in the air ja yms. balladien soolot)
hänhän käyttää mesan rectoja, mutta täytyy siinä olla jotain muutakin höysteenä
(en saanut näitäkään saundeja irti microcubella :) )
Miikathebest
19.07.2008 20:13:03 (muokattu 19.07.2008 20:19:43)

Aktiivimikeillä varustettuvaahterakaulalespa.(tai joku muu humppakeppi)
Yliajettu putkivahvistin.
Kaikua, Chorusta, Wah

E: nakit

E2: Allekirjoitus
|
|
|
V
Liikaa säröä!
oiva tumpeloinen
19.07.2008 20:23:50
Dilsaa ja reverbiä. Niillä saa tilanteeseen kuin tilanteeseen sopivan soundin liidejä vetäessä. Tuossa pätkässähän soundia muutetaan kitaran volumepotikasta, muuten se pysyy samana wahia lukuunottamatta. Kovin usein tuollaiseen sooloiluun käytetään myös kaulamikkiä, tuossa näyttäisi ZW paukuttavan vain tallamikillä, mikä tekeekin siitä isoila säröillä liian pistävän mun makuuni.
trih
19.07.2008 20:46:55
Tossa pätkässä Wylde vetää oman pedaalilautansa läpi Marshallin Wylde-Microstackiin Epiphonen signature lespalla. Ainoat efektit mun korvaan on helvetisti reverbiä ja sitten kun pitää tiluttaa polkaistaan signature wah päälle. Ja luultavasti Wylden signature MXR on buustaamassa.
Just.
Wahi
19.07.2008 21:25:30 (muokattu 19.07.2008 21:25:55)
Katoin, että kerrankin tuo äijä vetää jotain ihan siedettevältä kuulostavaa kamaa, mutta silti pisti tuo ärsyttävän laaja vibrato ikävästi korvaan. Mutta sitten, eisssss... tuossa 0:50 eteenpäin alkoi se tilutus :/
Shine on you crazy diamond
oiva tumpeloinen
19.07.2008 21:45:42
Tossa pätkässä Wylde vetää oman pedaalilautansa läpi Marshallin Wylde-Microstackiin Epiphonen signature lespalla. Ainoat efektit mun korvaan on helvetisti reverbiä ja sitten kun pitää tiluttaa polkaistaan signature wah päälle. Ja luultavasti Wylden signature MXR on buustaamassa.

Kuulenkä mä ihan omiani, mut mä saisin irti kyllä pienen dilsan sieltä? Mulla on kyllä käytössä tällä hetkellä niinkin hifi-laitteisto kuin HP:n sisäänrakennettu speaker. Ei siis pääse vastaan väittämään, mut mun mielestä siellä on semmoinen kevyt dilsa. Tai sit mä kuulen sen, mitä haluan, koska tuon tapaisen soundin saa dilsalla ja reverbillä......
Icy-Sun
19.07.2008 21:49:30
Myös emppu vuorisen (Nightwish) saundit miellyttää. ( mm. sleeping sun, swanheart, dead boys poem, walking in the air ja yms. balladien soolot)

Käsittääkseni Oceanborn-aikoina käytti marsuja(?) korjatkaa, jos olen väärässä. Ja Washburnin kitaroita ESP:n sijaan. Oceanbornilla ja Nightwishin debyytillä on oikein mukavat skittasaundit. Eipä niillä muilla oikein kitarat pääse oikeuksiinsakaan. Microcubessa on muutenkin sen verran vähän säätövaraa, ettei ole mikään ihme :)
There ain't noway out tonight
Miikathebest
19.07.2008 21:53:59

Ainoat efektit mun korvaan on helvetisti reverbiä ja sitten kun pitää tiluttaa polkaistaan signature wah päälle. Ja luultavasti Wylden signature MXR on buustaamassa.
Eikö yhtään chorusta kuulu?
Liikaa säröä!
oiva tumpeloinen
19.07.2008 22:01:06
Eikö yhtään chorusta kuulu?

Mä mietin hetken tuon sun kirjoituksen jälkeen tuota chorusta. En mä ihan suorilta sitäkään täysin tyrmäisi, mut sit se on todella pienenä mausteena taustalla. Ennemmin mä liputtaisin sen Dilsan ja Reverbin puolesta. Mut en enää tällä yhteydellä jaksa availla sitä ja yrittää tällä lofi-kojeella kuunnella moisia.
Icy-Sun
19.07.2008 22:12:03 (muokattu 20.07.2008 01:32:21)
Kyllä siellä chorus selvästi on...

E: Siinä 21 sek kohdalla alkaa.
There ain't noway out tonight
Insane Kane
19.07.2008 22:23:05
On chorusta ja wahia.
Paljon merkkaa myös tuo lyövä plektratekniikka.
Toivottaapi Jussi
Izer
20.07.2008 09:08:35
Tuohan olikin hyvä biisi, tilutukset vähän karkasivat käsistä mutta muuten. Ja soundit kuosissa. Onko tuo jokin tuollainen kitaraklinikkabiisi vai löytyykö jostain muualtakin?
Ridin' with the wind!
superfly
20.07.2008 09:14:33
Olihan tuo vibrato ihan kamalaa vätkytystä. Yak.
Killing internet dragons is serious business!
vaasankitaristi
20.07.2008 11:56:35
Tuohan olikin hyvä biisi, tilutukset vähän karkasivat käsistä mutta muuten. Ja soundit kuosissa. Onko tuo jokin tuollainen kitaraklinikkabiisi vai löytyykö jostain muualtakin?

Jostain kuulin, että wylde sävelsi sen Dimebag Darrelin muistolle.
en sitten tiedä
Spiral
20.07.2008 12:10:32

Jostain kuulin, että wylde sävelsi sen Dimebag Darrelin muistolle.

Zakk taitaa nykyään käydä paskallakin Dimebagin muistolle.
Kefiiri
20.07.2008 12:14:59
Olihan tuo vibrato ihan kamalaa vätkytystä. Yak.

Mitäs mitäs. Tuommoinen miehekkään laaja vibratohan oli Hendrixilläkin. Eikö muka?
Terry Pantheras
20.07.2008 13:11:19
Mitäs mitäs. Tuommoinen miehekkään laaja vibratohan oli Hendrixilläkin. Eikö muka?

Ja wohl! Wylden vibraatto on loistokas siinä missä Anguksenkin tiheysitikkavibraatto.
Myytävänä Ibanez IC400-kitara "Iceman"
Nacher
20.07.2008 14:55:46
Eli kiinnostas tietää millä kamppeilla saa noin mahtavaa saundia? Erityisesti 00:40-00:51 varsinkin tuo räjäyttävä kohta 00:46-
http://www.youtube.com/watch?v=x6LotiAcF1w
Itsehän en paljoa noista hienoista ja tyyriistä putkivahvistin soundeista tiedä ja jontakuta ns. ammattilaista tuo ei välttämättä hetkauta, mutta mulle jostain syystä tuo iski kuin ukkonen.
alliance stratolla, microcubella ja crybaby GCB-95:lla en valitettavasti saanut tuota soundia irti, mikä taitaa olla ihan ymmärrettävää :).

PS. Myös emppu vuorisen (Nightwish) saundit miellyttää. ( mm. sleeping sun, swanheart, dead boys poem, walking in the air ja yms. balladien soolot)
(en saanut näitäkään saundeja irti microcubella :) )

Tuossa pätkässä on jo aika paljon tekemistä ihan soittotavalla. Soundi on lopultakin varsin perus heviliidi, johon ehkä hitusen delayta, reverbiä tai chorusta mukaan. Eli joku vähän hevimpi kitara kuin alliancen strato, rectomallinnus tms ja hitusen efektiä. Sitten vain oikeanlainen soittotekniikka niin yllättävän lähellekin voi päästä, vaikkei nyt tietenkään samaan. Mutta tuollainen leadisoundi on varsin helppo tehdä monenlaisella laitteistolla. Vaikeaksi menee, jos haluaa jonkun täydellisen kopion Pink Floydin Gilmourin leadisoundeista.

Niin ja kuten sanottua, Emppu ei noihin aikoihin käyttänyt Mesaa eikä ESPiä. Nykyinen Nightwishin nu-metal chugga ei oikein lämmitä.

ps. ja itse pidän tämän clipin leadisoundista enemmän http://www.youtube.com/watch?v=skcfsKSMqfo
Jorte Kariko
20.07.2008 21:07:56
Komean kuuloinen tuo Wylden veto tuolla Epiphonella... opettelin sitä joskus jonkun verran!

Ei mulla muuta!
We cant stop here - THIS IS BAT COUNTRY!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)