Aihe: Tyhmimmät kommentit musaliikkeen myyjiltä?
1 2 3 4 576 77 78 79 80121 122 123 124 125
B.C.Rich Beast
18.07.2008 03:25:28

Omalle kohdalle ei muistaakseni mitään tyhmiä kommentteja ole sattunut myyjiltä. Aina on ollut hyvää palvelua. Ainoa asia joka on jäänyt kismittämään, on kitaroiden huolto. Siis kielet he vaihtavat ammattitaitoisesti, kiillottavat kitaran jos haluaa sitä itse ja kuulemma säätävät kaularaudan kohdalleen. Minun vanhassa kitarassa oli kaula elänyt ja kummatkin E-kielet ottivat nauhoihin kiinni, joten ne eivät soineet kunnolla. Laitoin kitaran huoltoon ja olin innoissani, että kun saan kitaran takaisin, niin sitä ongelmaa ei ole, mutta turhaan... Kielet oli kyllä vaihdettu, mutta siihenpä se olikin jäänyt. No päätin antaa heille vielä yhden mahdollisuuden, mutta tällä kertaa kitarassa olikin floikka. Meni pari päivää ja sain kitaran takaisin. Kaularautaa ei ollut tarvinnut säätää ja sen ymmärsi, kitaraan oli vaihdettu kielet ja floikka oli tasapainossa ja kitara kiillotettu. Ajattelin että: "ihan hyvää työtä". Mutta sitten kuulin, että musiikkiliikkeestä oli haluamani kielet loppuneet ja ne olivat laittaneet tilalle samanpaksuiset, mutta erimerkkiset härpäkkeet. Siis eihän sille mitään voi jos ei ole sitä oikeaa merkkiä, mutta olisivat voineet soittaa minulle ja kysyä, että mitä tehdään. Olivat laittaneet jotkut p****t kielet tilalle ja ei mennyt pitkään kun katkesi jo yksi. Ja kaiken lisäksi, hei veloittivat huollosta 90 €!!!!!!!

Sen jälkeen päätin että jum****ta huollan itse kitarani, niin saan juuri sellaisen minkälaisen haluan, halvemmalla ja nopeammin.

No meni vähän Offtopiciksi, että sori, mutta huolto ei vain kannata musiikkiliikkeissä.

Oli kyllä kerran joku outo myyjä siellä liikkeessä kun olin ostamassa säröä ja se ei antanut edes kokeilla, että millainen ääni siitä lähtee. Soitti kyllä joku sen tuttu pienet näytteen sillä. No luotin vain siihen, että mitä olin kuullut pedaalista ja ostin sen 15 €:n alennuksella. Ja olen ollut tyytväinen. Saa hyvän äänen.

Mutta lueskelin tätä aihetta (noin 50. sivun verran) ja nauroin kippurassa pidellen vatsastani. Miten jotkut noista kommenteista voi olla edes mahdollisia? Noin huonoa palvelua ei ole minulla ole kertaakaan ollut vastassa. Aina vain hyvää.
"I'm going off the rails on a crazy train" - Ozzy Osbourne
shovi
19.07.2008 23:47:23
olisivat voineet soittaa minulle ja kysyä, että mitä tehdään. Olivat laittaneet jotkut p****t kielet tilalle ja ei mennyt pitkään kun katkesi jo yksi. Ja kaiken lisäksi, hei veloittivat huollosta 90 €!!!!!!!

Hoho, voi kamalaa, oikein väärät kielet! 90e:llä mä en kyllä nostais persettäni penkistä, että eipä siinä oikein soitella. Tuohon rahaan voi varata korkeintaan puolitoista tuntia itse työhön, joten eipä siinä paljon soitella.
jalaluus
20.07.2008 00:23:02 (muokattu 20.07.2008 00:24:50)

Hoho, voi kamalaa, oikein väärät kielet! 90e:llä mä en kyllä nostais persettäni penkistä, että eipä siinä oikein soitella. Tuohon rahaan voi varata korkeintaan puolitoista tuntia itse työhön, joten eipä siinä paljon soitella.

kyllä mun puhelin toimii ihan istuenkin ?! En oikein ymmärtänyt, edellisen kommenttia. Oliko siinä jotain huumoria kenties. En löytänyt ! Kielisarjoissa on eroja kielten vedossa tallaa kohti samankokoisissakin sarjoissa eri merkeillä. Varsinkin, jos käyttää pinnoitettuja kieliä niin floikkatallan / kaulan säädöt voi olla pielessä ja kitaran säätö taas tarpeen. Eniten tuo kismittää jos kotona nimenomaan on 50 sarjaa kyseisen merkkistä settiä. Maksa siinä sitten 90e, jos vaikka osuis sitten paremmin kohdalleen.

60e oli kommentoijan tuntivelotus eikä asiakaspalveluhenkisyyttä. Olet siis oikella tiellä ! ;)
Suspensori
20.07.2008 11:17:30 (muokattu 20.07.2008 11:26:23)
"Joo kiva kun heräsit, me ei löydetty mistään hiustenleikkuusaksia niin ajettiin tää sun lapoihin asti oleva hippilettis sit koneella milliseks sängeks vaikka pitikin vähän latvoista siistiä. Ei raaskittu sua herättää ja kysyä, mut hei, tatuoitiin vielä kaupan päälle vielä hakaristi otsaan. 100e kiitos."

Repesin ja rynkytin plussaa..
(saahan sitä takaisin kettuilla jos jonkun on pakko ensin aloittaa asiaton rääpiminen)
Niin että eritteet lentää..
joukov
20.07.2008 11:42:06
60e oli kommentoijan tuntivelotus eikä asiakaspalveluhenkisyyttä. Olet siis oikella tiellä ! ;)

Kuudella kybällä ei vielä saa asiakaspalvelua vain duunin, sitä saa mitä tilaa. :)

Olisiko firman pitänyt odotuttaa asiakasta vaikka se pari viikkoa kunnes saavat taas jostain tietyn merkkisiä kieliä? Siitähän vasta tyyppi olisi riemastunut ja valittanut siitäkin.
KISS - World Tour 2009
sepisti
20.07.2008 13:00:32
Olisiko firman pitänyt odotuttaa asiakasta vaikka se pari viikkoa kunnes saavat taas jostain tietyn merkkisiä kieliä? Siitähän vasta tyyppi olisi riemastunut ja valittanut siitäkin.

Naulan kantaan.

Siinä vaiheessa, kun kaularauta ja kielet säätyvät vain huoltomiehen voimin, ei tattaarioiden "huonoutta" huomaa muualla kuin M.Netin keskustelupalstalla.

Tästä voisi tietysti vetää sen johtopäätöksen, että mä en osaisi kitaroitani säätää. Mä olen nimittäin "urani" aikana vain kahdesti käyttänyt jotain muuta settiä kuin d´addariota:)
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
-septimisti-
20.07.2008 14:40:17 (muokattu 20.07.2008 14:41:57)
Naulan kantaan.

Siinä vaiheessa, kun kaularauta ja kielet säätyvät vain huoltomiehen voimin, ei tattaarioiden "huonoutta" huomaa muualla kuin M.Netin keskustelupalstalla.

Tästä voisi tietysti vetää sen johtopäätöksen, että mä en osaisi kitaroitani säätää. Mä olen nimittäin "urani" aikana vain kahdesti käyttänyt jotain muuta settiä kuin daddariota:)

Taivaastako olet saanut ilmoituksen että nuo kielet ovat ainoat ja oikeat sinulle?

Mun mielestä on ihan selvää, että jos ollaan sovittu kitaraan laitettavaksi tietyt kielet säädön yhteydessä niin siitä myös pidetään kiinni. Ongelmatilanteessa asiakkaalta pitäisi kysyä asiasta. Esimerkiksi jos mä tilaan thomannilta tietynmerkkisen kielisetin, niin myös odotan, että sieltä ei lähetetä kysymättä mun laskuun jotain toisenlaista settiä. Tällaisessa tapauksessa asiakkaalla ei ole mitään velvollisuutta hyväksyä tapahtunutta. Ei vaikka asiakas olisi paska soittaja eikä hänen kuuluisi huomata niissä kielissä eroa.

Puhumattakaan siitä, että tällaisessa tapauksessa saattaa käydä niin, että kitaran säädöt eivät lopulta olekaan kovin hyvässä kunnossa kun asiakas vaihtaa ne omat lempikielensä kitaraan.

Mä pyytäisin oikaisua tai rahani takaisin.
Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki.
sepisti
20.07.2008 16:01:44
Taivaastako olet saanut ilmoituksen että nuo kielet ovat ainoat ja oikeat sinulle?

Mitä se tähän liittyy? On toimineet mulla hyvin, eivät katkeile, ainakaan mun kitaroissa...

Mun mielestä on ihan selvää, että jos ollaan sovittu kitaraan laitettavaksi tietyt kielet säädön yhteydessä niin siitä myös pidetään kiinni. Ongelmatilanteessa asiakkaalta pitäisi kysyä asiasta. Esimerkiksi jos mä tilaan thomannilta tietynmerkkisen kielisetin, niin myös odotan, että sieltä ei lähetetä kysymättä mun laskuun jotain toisenlaista settiä. Tällaisessa tapauksessa asiakkaalla ei ole mitään velvollisuutta hyväksyä tapahtunutta. Ei vaikka asiakas olisi paska soittaja eikä hänen kuuluisi huomata niissä kielissä eroa.

Puhumattakaan siitä, että tällaisessa tapauksessa saattaa käydä niin, että kitaran säädöt eivät lopulta olekaan kovin hyvässä kunnossa kun asiakas vaihtaa ne omat lempikielensä kitaraan.

Mä pyytäisin oikaisua tai rahani takaisin.

Joo, minäkin vaatisin oikaisua, tai hyvitystä... En avautuisi tollaisesta jutusta täällä. Olisin avautunut siellä musiikkiliikkeessä. Se on kato Septimisti vähän eri juttu tilata postimyynnistä. Voit aina lähettää sen väärän kielisetin takaisin tompalle.

Tämäkin kaveri olisi voinut vaatia oikaisua jo siellä liikkeessä. Olivat kuitenkin kertoneet, että kielet ovat erimerkkiä, mitä oli toivottu. Mun mielestä on ihan turhaa valittaa täällä, jos kaupassa ei ole suuta saanut auki.

Ei mitään henkilökohtaista...
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
Keppis
20.07.2008 21:42:03
siitä on vuosi kun oon viimeks käynyt musaliikkeissä ja tätä ketjua lukiessa muistan miksi pidän niitä vähän kiusallisina paikkoina.
-septimisti-
21.07.2008 22:00:50 (muokattu 21.07.2008 22:01:11)
Mitä se tähän liittyy? On toimineet mulla hyvin, eivät katkeile, ainakaan mun kitaroissa...

Hain lähinnä sitä, että sinullakin on jotkin syyt joiden vuoksi koet tiettyjen kielten olevan itsellesi sopivat.

Mutta...

Joo, minäkin vaatisin oikaisua, tai hyvitystä... En avautuisi tollaisesta jutusta täällä. Olisin avautunut siellä musiikkiliikkeessä. Se on kato Septimisti vähän eri juttu tilata postimyynnistä. Voit aina lähettää sen väärän kielisetin takaisin tompalle.

...Ilmeisesti käsitin mielipiteesi asiasta väärin. Pahoittelut tästä. Toisaalta en kyllä pysty näkemään mitään periaatteellista eroa antamani esimerkin ja ketjussa esiin tulleen tapauksen välillä.

Tämäkin kaveri olisi voinut vaatia oikaisua jo siellä liikkeessä. Olivat kuitenkin kertoneet, että kielet ovat erimerkkiä, mitä oli toivottu. Mun mielestä on ihan turhaa valittaa täällä, jos kaupassa ei ole suuta saanut auki.

Niin no turhaa ja turhaa mikäpä ei olisi turhaa? Mun mielestä tuo kirjoitus oli ihan mielenkiintoinen lisä tähän ketjuun, vaikka nyt kommenttien sijaan käsittelikin tyhmää palvelua.
Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki.
Harrastelija
26.07.2008 02:54:30
Ei nyt ehkä tyhmä, mutta käytännön elämän huvittavuutta...

Olen tässä metsästellyt itselleni sopuhintaa multiefektiä. Kun nyt varmistui että se on Boss Gt-8 tutkailin sitten paikkakunnan musiikkiliikkeittenkin mahdollisuudet.

Eilen aamusta sitten kysyin kahvikuppi kädessä ihmettelevältä myyjältä mihin hintaan kyseinen laite heiltä irtoaisi. Perään ilmoitin vielä että eräs Hämeenlinnalainen liike myy hintaan 299 e.

Myyjältä meinasi ihan konkreettisesti lentää aamukahvi kassakoneen päälle, sen jälkeen hän laski toisessa kädessään olleen laskimen tiskille ja totesi ettei hän edes ala laskemaan tuollaiseen hintaan. Eikä uskonut että se pitää edes paikkaansa. No, lopulta hän kuitenkin hetken keskustelujen jälkeen pääsi tulokseen 370 e.

Sanomattakin selvää, että jos tavarassa alkaa olla 100 euron heitto, mistä sen ostaa. Etenkin kun kyse ei ole suomi-saksa kamppailusta. Tosin en sitä kyllä Hämeenlinnastakaan ostanut, kun sai vielä edullisemmin suht uuden.

Sen verran vielä, että ihan hyvää palvelua olen kyllä saanut paikkakunnan kahdessa musiikkiliikkeessä, ei mitään valittamista, tuo oli lähinnä huvittavaa. Johtuisiko sitten iästä vaikken ihan miljonääriltä näytäkään...

Harrastelija
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen.
McNulty
26.07.2008 03:02:38
Olen jäävi kommentoimaan jäsen Harrastelijan viestiin, mutta sen verran voin todeta, että Boss GT-8:n hinta laski suht rajusti NAMMeilla julkaistun GT-10:n myötä... ja viimeistään siinä vaiheessa kun GT-10 rantautui maahantuojan varastoon.

Sellainen ilmoitusasia vielä, vaikka ei saisikaan mainostaan, niin meidän myymälästä "GT8-varasto" on valitettavasti myyty loppuun ja tilalla onpi nyt GT-10. Pahoittelen, jos joku innostui Harrastelijan viestistä.
Ziggy Bubba
26.07.2008 03:06:06

Sen verran vielä, että ihan hyvää palvelua olen kyllä saanut paikkakunnan kahdessa musiikkiliikkeessä, ei mitään valittamista, tuo oli lähinnä huvittavaa. Johtuisiko sitten iästä vaikken ihan miljonääriltä näytäkään..

Tai sitten siitä, että firma on ostanut masiinan aikoinaan todella isoon hintaa - ottavat uusilla hinnoilla ehkäpä jopa takkiin...
Uutta musaa Crookmachine -projektiltani
Harrastelija
26.07.2008 04:00:34
bonecrusher:lle sen verran...

Juu, teitin liike oli se jota esimerkkinä käytin. Lähinnä siksi että elektroniikassa uuden mallin tultua hinnat yleensä laskevat ihan kohtuullisesti. Silti moni liike myy aivan entisillä hinnoilla oman katteensa vuoksi, koska sisäänostohinta on voinut olla korkea. Ne sitten joko menevät kaupaksi tai on pakko ottaa jonkin verran takkiin.

Ehkä muissakin liikkeissä hinnat laskevat kyseisen vehkeen kohdalla vielä, ainakin torilla ne alkavat olla jo ilmoituksissa sen alle 300. Joten tuskin syytä huoleen vaikka sattuisikin innostumaan viimeisimmästä viestistäni, hyvin pidetty käytetty on hyvä vaihtoehto, vaikkei takuu ehkä olekaan sama kuin uudessa.

Iällä tarkoitin lähinnä sitä palvelua, eli ihan hyvää kohdallani. Nuoremmilla ja vielä nuoremmilla se joskus saattaa iän vuoksi olla heikompaakin.

Harrastelija
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen.
J.Hollström
26.07.2008 11:59:23
Sellainen ilmoitusasia vielä, vaikka ei saisikaan mainostaan, niin meidän myymälästä "GT8-varasto" on valitettavasti myyty loppuun ja tilalla onpi nyt GT-10. Pahoittelen, jos joku innostui Harrastelijan viestistä.

MIkä on tämä teidän myymälä?
sagge
26.07.2008 13:02:46
Tai sitten siitä, että firma on ostanut masiinan aikoinaan todella isoon hintaa - ottavat uusilla hinnoilla ehkäpä jopa takkiin...

Ite en oikee oo ymmärtäny tätä... Eihä 20e:n osakkeistakaan oo mitää järkee pyytää 50e sen takii et joskus o maksanu siit sen verra. Mut eihä se oo tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa =)
McNulty
26.07.2008 13:53:08
MIkä on tämä teidän myymälä?

TV-Sävel Music Shop.
Topikkiin liittyen, tänään sähelsin itse karaokevimpaimien kanssa oikein urakalla. Ilmeisesti 3 tunnin yöunien jälkeen minulle vieraampi myyntiartikkeli ei oikein ottanut tuulta alleen, joten höpöttelin "voit laulaa kahteen piuhaan, eiku..." ja "jos liitetään karaokelevy kotistereoihin, eiku..." tyylisiä hassutuksia :)

No, aina ei voi voittaa.
merirosvokissa
09.08.2008 18:10:52 (muokattu 09.08.2008 18:16:47)
Pittää nyt avautua tähän threadiin aiheesta...

Asioin Oulun musiikkikaupoissa tuossa taannoin, soitin ja tarvikkeessa jos tarkemmin mainitaan.

Marssin sisään liikkeeseen ja reippaasti ilmoitin että pitäisi saada Valvekingin nuppi, tämän oma footswitch, ja kaapiksi alle Englin E212VH-kaappi, josta muistutin kolme kertaa että kaapin pitää olla vaakatasonmallia, johtuen kaappiständistä mitä käytän, _ei_ pystymallin skobe. Muutenkin tykkään enemmän vaakamallista, itselleni helpompi roudata.

Noh, tavarat tilattiin, hinta saatiin sovittua molempia osapuolia tyydyttäväksi ja kaiken piti olla OK... Lähdin tyytyväisenä liikkeestä.

Nuppi saapui, kävin hakemassa ja maksamassa laitoksen, footswitch unohtui antaa mukaan, tämä oli tietysti vähän molempien kämmi, olisihan minun pitänyt muistaa muistuttaa siitä uudestaan hakiessani nuppia, painetaan siis tämä villaisella.

Kävin sitten uudestaan hakemassa seuraavana päivänä sitä jalkakytkintä, kauppias toteaa että "Oho, sori, tässä on" ja antaa Laneyn jalkakytkimen, tuumaan itsekseni että eipä tuo mahda toimia oikein nupin kanssa, mitä se ei tehnytkään. No, en lähtenyt reklamoimaan tästä tapauksesta, ehkä olisi pitänyt. Tuumasin että ei tämä huonommin enää voi mennä.

Sitten kaapin vuoro, se saapui myöhemmällä aikataululla mikä oli minulle täysin OK ja siitä sanottiin etukäteen.

Sovimme jopa osamaksusta koska olin vähän PA tuolloin, siitä pisteet, noh, skoben kotia raahattuani huomaan että ei saatana, väärä kaappi. Pystymallihan se siinä. Ajattelin että en jaksa lähteä edes reklamoimaan asiasta vaan äänestän ennemmin jaloillani, jos em. pulju hoitaa kaikki asiansa sekä huolehtii siitä että asiakas on tyytyväinen tähän malliin niin taidan viedä rahani ennemmin muualle.

Kolme muistutuskertaakaan ei riittänyt, näemmä tuokin olisi pitänyt vielä paikanpäällä tarkistaa että ei tule väärää tavaraa. Itsekin olen aspahommissa ja tämmönen asiakkaan juoksutus ja mokailu on kyllä omiaan siihen että menettää asiakkaansa. Pistää tympäsemään.

Tässä siis oma kokemukseni siitä kun ensimmäistä kertaa käytän Suomalaista musiikkiliikettä kun tarvitsen jotain isompaa. Yleensä olen tilannut netistä kaiken mitä tarvitsen, tuleepahan ainakin sitä mitä tilaa.

E: Unohtui tämä alusta, kun aloitettiin kaupantekoa niin sanoin siinäkin että "Jos nämä kaupat menevät hyvin eikä tule mitään ongelmia niin ostan jatkossakin kaiken täältä." :D
http://www.myspace.com/thelegionnaireband Avatarissani esiintyvä mieshenkilö on minun BFF, hihi
kimurantti1
09.08.2008 18:28:21
Merirosvokissa, tuollainen musaliikkeen tumpelointi on kyllä aivan käsittämätöntä, mutta kyllä se on myös omaa typeryyttä, jos ei reklamoi tuollaisesta. Jos olet tilannut vaakamallisen kaapin, on sulla oikeus palauttaa pystykaappi, eikä musaliikkeellä ole siihen mitään sanomista. Myöskin tuo footswitch-juttu olisi ollut sellainen, mistä minä olisin mennyt samantien takaisin liikkeeseen ja sanonut, että ei toimi, antakaa/tilatkaa oikea footswitch.

Jos tapauksesta ei hirveästi vielä ole kulunut aikaa, niin takaisin vaan liikkeeseen!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)