Timo JM 19.07.2008 16:22:56 | |
---|
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
Sensonic 19.07.2008 16:30:13 | |
---|
Pohdin hieman niin tuli mieleen sellainen että ostaakohan tuo Mr.Kim jonkun jämä erän erillaisia kitaroita joiden speksit lähes täsmää näihin ja myy ne sitten maailmalle :D Ei osta, vaan homma menee näin: Mr. Kim kerää saamansa tilaukset, rahastaa ja lähettää tilaukset ja rahat soittimia valmistavalle tehtaalle, todenäköisesti samoille, jotka valmistavat noiden "merkkikitaroiden" halvempia versioita. Itse hän vetää välistä jonkun sievoisen summan, eikä enää tee sen jälkeen pätkääkään soittimien hyväksi. Tehdas valmistaa soittimet "tärkeysjärjestyksessä". "Merkkikitaroiden" isot soitinerät valmistetaan ekaksi ja laatuvaatimus on suurempi, koska muuten kitarat tulevat "hylsynä" takaisin. Meidän tilaamme pienemmät erät valmistetaan vasta sen jälkeen ja koska taustalla ei ole isoa firmaa, joka voisi palauttaa kitarat takaisin pienten viimeistelyvirheiden takia, kitarat väsätään nopeasti kasaan, jotta päästään taas käsiksi isompiin tilauksiin. Kun soitinerä on valmis, tehdas lähettää Mr. Kimille kopion rahtikirjasta, jonka äijä lähettää eteenpäin kimppatilauksen vetäjälle. Tehdas lähettää kitarat siis suoraan kimppatilauksen vetäjälle, Mr. Kim ei edes näe noita kitaroita siinä välissä. Mistä tiedän? No kun Mr. Kimiltä on kolmeen otteeseen kolmessa eri kimpassa kysynyt kitaroiden lentorahtikustannusta, niin äijä ei ole tiennyt sitä. Meni vähän aikaa, kun hokasin tuon jutskan, että äijällä ei ole osaa eikä arpaa kitaroiden lähettämiseen, ja näin ollen se ei myöskään tiedä kitaroiden lentorahtihintaa. Sitten kitarat tulevat Suomeen ja jos niissä on joitain puutteita (esim. puuttuvat Wilkinsonin virittimet), niin Mr. Kim joutuu pahaan välikäteen, sillä hän ei uskalla pyytää niitä tuolta isolta tehtaalta, eikä myöskään halua itse kustantaa niitä. Siksi hän ei voi lähettää niitä jälkikäteen pelkkänä omana pakettinaan. Siinä se homma lyhykäisyydessään. Itse en edes enää p*sk*nn* tuonne firmaan päin, vaan järkkään kimppatilauskitarat sellaisista firmoista, jotka pystyvät itse kontrolloimaan tilauksiaan ja pystyvät ilmoittamaan lentorahtikustannuksen etukäteen, jottei tarvitse sitten arpoa sitä hintaa ja mahdollisesti kokea ikäviä yllätyksiä. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KS-70LX,
Wolf KP3C,
Wolf-SS,
Wolf KLP45-FM
Aram-701L
Landola F6/Cut
Bailing BL-05 |
Insane Kane 19.07.2008 16:34:10 | |
---|
Sulla on PRS:n potikan nuppi samalla tavalla säröllä kuin mullakin. Jep, ei ihan tuossa kuvassa näy kunnolla. Ei oo prs ja särö on abalone-upotus =) Tekasin molempiin, volumeen ja toneen V:n ja T:n, mutta volumepotikka hajos aamuihinsa. Toivottaapi Jussi |
Funkyshiva 19.07.2008 18:17:07 | |
---|
Ei oo prs ja särö on abalone-upotus =) Jep,ei oo,näyttää lähinnä Patric Eggleltä,ellei ole kopio. =) Pätee yhtä lailla puheessa kun soitossakin:"Less is more" |
tommiot 19.07.2008 18:38:17 | |
---|
Joo pääsin nyt vasta lomille intistä kattomaan tota Flying V:tä. Tallamikki ei näköjään toimi, mutta keppi vaikuttaa ihan hyvältä noin muuten. Hintalaatusuhteeltaan erinomaiselta. Katotaan nyt sitten pidemmän päälle, kun ehdin joskus soittelemaankin. |
fox 19.07.2008 21:43:24 | |
---|
Jotenkin nää kaks lausumaa ei mun mielestä oikein oo... Tallamikki ei näköjään toimi, mutta keppi vaikuttaa ihan hyvältä noin muuten. Ja siitä johtuu että vaikuttaa Hintalaatusuhteeltaan erinomaiselta. Mutta toki, kyllähän nuo ihan soitettavia ilmeisimmin on... =) Ja selventäähän tuo tuota mystistä "hintalaatusuhdetta" toki. |
Sensonic 19.07.2008 23:12:13 | |
---|
Noh ne orkkismikit eivät muutenkaan ole mitään ihmeellisiä, joten oikeastaan on aivan sama, toimiiko orkkistallamikki vai ei. Itse asiassa itselleni kaikista tärkeintä noissa kimppatilauskitaroissa on se, että puuosat ovat suhtkoht OK. Kaikki muu onkin sitten mahdollista vaihtaa noihin kitaroihin. Täytyy edelleen painottaa, että oikeakätinen kaveri voi ostaa itselleen kaupasta melkein minkä tahansa kitaran, mutta me vasurit (ainakin minä) olemme todella tyytyväisiä näistä kimppatilauskitaroista, sillä ei näitä osteta kaupasta vasurimalleina ihan "tosta vaan". Sen takia meikäläinen onkin valmis "uhraamaan" vähän fyrkkaa vaihtaakseen kitaraan mikit, floikkatallan ja mahdollisesti virittimet. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KS-70LX,
Wolf KP3C,
Wolf-SS,
Wolf KLP45-FM
Aram-701L
Landola F6/Cut
Bailing BL-05 |
Punisher 19.07.2008 23:27:50 (muokattu 19.07.2008 23:33:54) | |
---|
Täytyy edelleen painottaa, että oikeakätinen kaveri voi ostaa itselleen kaupasta melkein minkä tahansa kitaran, mutta me vasurit (ainakin minä) olemme todella tyytyväisiä näistä kimppatilauskitaroista, sillä ei näitä osteta kaupasta vasurimalleina ihan "tosta vaan". Sen takia meikäläinen onkin valmis "uhraamaan" vähän fyrkkaa vaihtaakseen kitaraan mikit, floikkatallan ja mahdollisesti virittimet. Itsekin olen samoilla linjoilla Sensonicin kanssa. Se on helppo ostaa vaikka tonnin kitara nopealla hiplailulla jos malleja on paljon saatavilla. Top Soundissa vierailin tammikuussa, mainostavat että heillä on maan suurin kitaravalikoima. Olkoonkin vain, mutta itse löysin puljusta kolme vasenkätistä kitaraa - yksi näistä oli oikeakätiselle valmistettu klassinen kitara, josta oli käännetty kielet toisinpäin (otelautamerkit jäivät kaulan alapuolelle, heh). Sitten ollaan usein puolusteltu, että osta suosiolla kalliimpi kitara kun kerran osia vaihtelet myöhemmin. Esim. tuo SS-malli tuli maksamaan 220€, siihen mikrofonit Seymour Duncanin JB ja Jazz myydään Thomannilla settinä 119 € + kullattu OFR irtoaa vasurina Warmothilta hintaan 200 USD. Pienempää ryönää (mikkien kuoria, hihnatappeja potikoiden nuppeja yms.) tuli hommattua n. 40 €:n edestä. Hinnaksi tuli n. 550 euroa. Eihän siellä lavassa lue Music Man, Ibanez RG Prestige, ESP Horizon tai mitään muutakaan, mutta speksit on samassa laatuluokassa em. ryövärihintojen kepeissä. Olenkin sitä mieltä, että jos et halua modata lankkuasi vaan haluat heti soittovalmiin ja loistavalta soundaavan keihään - älä tilaa kimppahuoneesta mitään. Edit: Viimeistelyvirheet eivät minua haittaa pätkääkään. Noissa KS-70 ja SS -malleissa niitä ei ollut kuin hyvin vähän, nekin korjattavissa kotikonstein hyvin pienellä vaivalla. Abysmalia - täyspitkä "Portals to Psychotic Inertia" saatavilla Levyvirastosta hintaan 8! |
Twinkle 20.07.2008 00:08:16 | |
---|
Ei osta, vaan homma menee näin: Siinä oli tosiaan kaikki spekulaatiot laitettuna yhteen viestiin. Täytyy vielä huomauttaa että iso osa noista on olettamuksia perustuen siihen, minkälaista tietoa on saatu. Esimerkiksi merkkikitaroiden nokkimisjärjestys ja niihin käytetty tehokkuus hylättyjen kitaroiden pelossa sekä pieneriin käytetty pienempi aika ovat aivan pelkkää arvailua. Mitä taas lentorahtihintoihin tulee, niin minun saamissani hinnastoissa on ainakin ilmoitettu lentorahtihinnat suomeen per tuote, onko ne sitten taas paikkaansapitäviä niin en tiedä. |
Twinkle 20.07.2008 00:10:57 (muokattu 20.07.2008 00:11:07) | |
---|
Mutta toki, kyllähän nuo ihan soitettavia ilmeisimmin on... =) Ja selventäähän tuo tuota mystistä "hintalaatusuhdetta" toki. Kai se on sellaisen ihmisen mielipide joka aikoo heittää alkuperäisellä tallamikillä vesilintua soittamatta säveltäkään kitarallaan ensin. Joku voisi sitä pitää jopa ystävällisenä palveluna että tallamikki on valmiiksi irti ennen avaamista. eittämättä kyllä kummalliseksi ovat menneet, ymmärtääkseni viime erässä ei ollut näin paljoa kaikenlaisia virheitä. |
Miun mielestä on kyllä ihmeellistä jos joku vaihtaa noitta mikkejä edes testaamatta vanhoja. Omasta mielestä ainakin noi Explorerin mikit oli ihan ok-laatua, en muuten vaihtaisi mutta kiertäävät niin perkeleesti. Mitenhän muuten, jos vaihtaa mikit tohon niin saakohan noi hienot kuoret jotenkin vielä roplattua niihin uusiin mikkeihin ilman kierto-ongelmia ja vastaavia? |
Sensonic 20.07.2008 00:55:54 | |
---|
Mitä taas lentorahtihintoihin tulee, niin minun saamissani hinnastoissa on ainakin ilmoitettu lentorahtihinnat suomeen per tuote, onko ne sitten taas paikkaansapitäviä niin en tiedä. Lukeeko siellä, että lentorahtihinta Suomeen? Jos ei lue, niin silloin lentorahtihinta pätee ainoastaan jenkkeihin, Japaniin ja Indonesiaan. Näin Mr. Kim kirjoitteli mulle, kun kyselin häneltä lentorahtihinnoista. Suurin osa asiakkaista on kuulemma sieltä, joten hän laittaa aina aloitusviestiinsä lentorahtihinnat niihin maihin. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KS-70LX,
Wolf KP3C,
Wolf-SS,
Wolf KLP45-FM
Aram-701L
Landola F6/Cut
Bailing BL-05 |
Sensonic 20.07.2008 00:59:02 | |
---|
Eihän siellä lavassa lue Music Man, Ibanez RG Prestige, ESP Horizon tai mitään muutakaan, mutta speksit on samassa laatuluokassa em. ryövärihintojen kepeissä. Olenkin sitä mieltä, että jos et halua modata lankkuasi vaan haluat heti soittovalmiin ja loistavalta soundaavan keihään - älä tilaa kimppahuoneesta mitään. Edit: Viimeistelyvirheet eivät minua haittaa pätkääkään. Noissa KS-70 ja SS -malleissa niitä ei ollut kuin hyvin vähän, nekin korjattavissa kotikonstein hyvin pienellä vaivalla. Täysin samaa mieltä, Ja edelleen painotan sitä, että vasuri ei edes välttämättä pysty tilaamaan heti vastaavaa "soittovalmista" keppiä kaupasta, joten kimppatilausjutskat jäävät oikeastaan ainoaksi vaihtoehdoksi, ellei sitten halua soittaa noilla "old school" -soittimilla, joita löytyy vasuriversioina (Les Paul, Tele- & Stratocaster). Ja mä en edes halua... Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KS-70LX,
Wolf KP3C,
Wolf-SS,
Wolf KLP45-FM
Aram-701L
Landola F6/Cut
Bailing BL-05 |
Twinkle 20.07.2008 01:00:58 | |
---|
Lukeeko siellä, että lentorahtihinta Suomeen? Jos ei lue, niin silloin lentorahtihinta pätee ainoastaan jenkkeihin, Japaniin ja Indonesiaan. Näin Mr. Kim kirjoitteli mulle, kun kyselin häneltä lentorahtihinnoista. Suurin osa asiakkaista on kuulemma sieltä, joten hän laittaa aina aloitusviestiinsä lentorahtihinnat niihin maihin. Joo lukee, AIR FREIGHT TO EUROPE, tosin täytyy kysellä lisää jos noihin ei luottamista. |
Twinkle 20.07.2008 01:04:25 | |
---|
Olenkin sitä mieltä, että jos et halua modata lankkuasi vaan haluat heti soittovalmiin ja loistavalta soundaavan keihään - älä tilaa kimppahuoneesta mitään. Kyl mie sillä wolfin KS-70:llä ja Bailingin BL-05:lla olen kummallakin soittanut ihan ilman modailuita, joten en lähtis sanomaan suorilta että niihin on pakko upottaa heti rahaa. Voihan niihin laittaa lisäosia, mutta kyllä niillä minä ainakin olen tykännyt soittaa ja minun soitoissa ne menettelee varsin hyvin kun ovat erikoisuuksia mitä en "vakavaan" soittoon tartte. |
Sensonic 20.07.2008 01:05:03 | |
---|
Joo lukee, AIR FREIGHT TO EUROPE, tosin täytyy kysellä lisää jos noihin ei luottamista. OK, no sitten. Yleensä jonkun 12 soittimen lentorahti Suomeen on maksanut noin 600 USD. Kitarat (kaikki vasureita):
Ibanez RG-550,
Ibanez PF-200,
Ibanez "Jem",
Charvel 3,
Schecter Omen-7,
Wolf KS-70,
Wolf KS-70LX,
Wolf KP3C,
Wolf-SS,
Wolf KLP45-FM
Aram-701L
Landola F6/Cut
Bailing BL-05 |
IconW 20.07.2008 11:44:02 | |
---|
Muutaman soittokerran jälkeen pitää kyllä todeta KS-70 aika toimivaksi. Melkeinpä erinomaiseksi hintaansa nähden. Varsinkin pidin sen soittotuntumasta. Viimeistelyssäkään en huomannut mitään suurempaa vikaa pikaisen syynin jäljiltä. Jopa köynnösupotus on kohtuullisen hyvin tehty. Kitara osoittautui myös yllättävän nätiksi. Paljon kivemmannäköinen kuin musta ibaneztsini. Omasta (hieman hintavammassa) Ibanezista oli jo ostettaessa tallamikki paskana toisin kun wolffissa. Wolffissa pelitti kaikki. Jopa säädöt olivat melko kohdallaan ja kitara soi kohtuullisesti pikaisella virittämisellä. Mikitkin ovat yllättävän ei-täysin-surkeat. Soitteleehan niilläkin. Kannattava ostos. |
HeavyMachinery 20.07.2008 12:08:31 | |
---|
Aika "positiivinen" kuvaelma. Kannattiko sitten tilata? Varmaan jokaisen kimppatilauksen alussa on sanottu, että kitaroissa voi olla pieniä viimeistelyvirheitä, mutta noin 200 euron hintaan niillä ei pitäisi olla mitään väliä, ellei sitten oleta saavansa US Customshop -laatua tuolla em. hinnalla. Mutta kuka olettaisi? Joo kyllä kannati :D tilasin ihan puhtaasta mielen kiinnosta ko kitaran ajattelin ettei so voi aivan susi olla kun olin katsellyt Pardyn 7-kielistäbassoa jonka se sieltä tilasi. Kunhan otan tuon trimmauksen alla ja korjailen virheet niin saan varsin toimivan kitaran kotia joka näyttää kivalta. Oman kansi puut oli ainakin ihan pirun hyvän näköiset ja vastaa sitä mitä spaltedmaple pitäisi olla. Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys" |
tommiot 20.07.2008 17:28:10 | |
---|
Jotenkin nää kaks lausumaa ei mun mielestä oikein oo... Ja siitä johtuu että vaikuttaa Mutta toki, kyllähän nuo ihan soitettavia ilmeisimmin on... =) Ja selventäähän tuo tuota mystistä "hintalaatusuhdetta" toki. En oo ehtiny kattomaan siis mikä siinä on vikana, varmaan vaan piuha irti. Kuitenkin olis huonompi juttu jos siinä olisi esimerkiksi propellikaula tai surkea viimeistely, ton mikkijutun kun hoitaa helposti... |
kozmik 21.07.2008 13:42:05 | |
---|
No niin, ensinnäkin iso kiitos Belielille tämän tilauksen järkkäämisestä itseni ja kaverini puolesta! Itselleni päätyi kaksi thinline teleä, toinen itselle ja toinen kaverille. Ja kuinka ollakaan, toisessa on pieni halkeama otelaudassa. :( Päädyimme sitten kaverin kanssa siihen, että hän otti ehjän kepin, koska mulla noita soittimia on enemmänkin ja hän taas kaavaili telestä ykköskeppiään. Ainakaan tässä vaiheessa se halkeama ei haittaa mitään, mutta tulevaisuus vähän huolettaa. Ajattelin mennä jossain vaiheessa näyttämään tuota paikalliselle kitaratohtorille, josko asialle voisi vaikka jotain tehdäkin. Jos jotain reklamaatiota hra Kimin suuntaan ollaan tekemässä, niin tuosta voi toki mainita, joskin epäilen, ettei siitä ole mitään hyötyä... Muuten on todettava, että järjettömän komeita keppejä nuo telet kyllä ovat! Vielä jos otelaudan dotsit olisivat olleet samaa väriä mikkien ja reunalistan kanssa, niin kaikki olisi suorastaan täydellistä. :) Näissä kahdessa oli värissä pientä heittoa, toinen (se ehjä) oli hieman tummempi kuin toinen. Siinä ehjässä oli myös kannen muotoilussa mennyt jotain hieman pieleen, bodyn yläpäässä kansi oli ikään kuin hiukan "kuopalla". Sitäkään ei kyllä näe kuin sopivasti valoa vasten katsomalla. Soundi on akustisesti oikein mainio, sähköisesti tallamikki jättää mielestäni vähän toivomisen varaa. Luultavasti tulen ainakin sen itse vaihtamaan johonkin hiukan kuumempaan. Soittotuntuma on hyvä. Järjettömän kaulapainoisia ovat, mutta eiköhän sekin kunnon hihnalla korjaannu. Siinäpä se, tuosta otelaudan halkeamasta huolimatta jälkimaku on varsin hunajainen. Kiitokset siis vielä Belielille! "In this life we're nothing but passers-by, biding time in troubled hideaways..." |