Aihe: Iron Maiden
1 2 3 4 577 78 79 80 81122 123 124 125 126
Kukkis 77
19.07.2008 18:26:52

Eikös näitä lentänyt peräti kolme kappaletta..?

Joo, mutta vaan sillä yhellä oli pokkaa lentää tarpeeks matalalta.. :D
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki
Askorbiinihappo
19.07.2008 19:02:39

Miten siellä oli se yks katsomo lähellä sitä takascreeniä ihan tyhjänä? Taisi olla Metallicankin keikalla.

Harmittaa kyllä, kun ei tullut oikein tarpeeksi tuota Powerslavea kuunnellut. Sanoissa olin ihan ulkona, mutta tunnistin Aces Highin, 2 Minutes To Midnightin, Powerslaven ja Rime Of The Ancient Marinerin. Mitäs tulikaan Somewhere In Timelta? Ainakin Wasted Years ja Heaven Can Wait, tuliko jotain muutakin?
"Ja maailmassa on paljon erilaista musiikkia esim. Trash metallissa ei aina hidas soittaja pärjää... Ja "täydellisen" kitaristin pitäisi soittaa mitä tahansa... Likki oli se vaikka kuinka nopea. No tiedän mitä tuon lauseen perään yleensä tulee mut..."
dipshit
19.07.2008 19:11:26
Täällä TAAS vaihteeksi valitetaan siitä kun .... *itkua*

Minua ainakin pisti oikeasti tylsistyttämään Trooperin, Run to the Hillsin ja Numberin aikana, vaikka hyviä livebiisejä ovatkin. Ne on kuitenkin oikeasti kuultu päälle 500 kertaa niin ei vaan enää jaksa innostua.

Kyllä kaikkien pitäisi se tietää, että sieltä ei mitään ihan ylläri-settiä tule kuitenkaan. Eivät Maidenin poijjaat jätä trooppereita ja fear of the darkkia yms. pois setistään vaikka miten valittaisitte.

Ööh.. tiedätkö viime kiertueen settilistaa? Superhiteistä ainoastaan Fear of the Dark oli mukana.

Niin ja itse keikasta, olihan tuo jälleen vitun hyvä. Meininki kentällä oli aika hemmetin kova, huomattavasti kovempi kuin Hartwallin keikoilla. Ainakin kolme ihmistä pyörtyi siinä meikäläisen lähellä.

Ja missäs nuo pitit ja wall of deathit on ollu? :D Ite olin koko keikan ajan n. 0,5-3m päässä aidasta, enkä mitään pittejä kyllä nähnyt. Kyllä siellä pompittiin ja riehuttiin mutta ei pitattu.

Settilista oli kyllä ihan jees, mutta mielestäni viime kiertueen oli parempi. Tällä keikalla juurikin tuo Trooper-Hills-Number-kolmikko vähäsen puudutti, ja joku Heaven Can Wait oli aika turha. Parhaat vedot oli Fear of the Dark, Moonchild ja Hallowed Be Thy Name. Noiden aikana olin ihan ekstaasissa, enkä tajunnut oikein mistään mitään. Kokonaisuutena kelpo reissu, paikat oli vitun paskana keikan jälkeen eikä ääntäkään lähtenyt ja paita oli yhtä märkä kuin jos olisin suihkussa käynyt mutta eihän se menoa haitannut. Ensi kiertueella sitten uusiksi.

Mutta ei kyllä ollut paras Maiden-keikka mitä olen nähnyt, vaikka bändi (etenkin Bruce) oli helvetin hyvässä kunnossa ja yleisö uskomattoman hyvin mukana, jopa istumakatsomokin! Esim. The Evil that Men Do:n puuttuminen jäi harmittamaan kovasti.

Ainiin ja lämppärit oli täyttä kuraa. Lauren Harris oli niin tylsän puuduttavaa ja mitäänsanomatonta paskaa että meinasi nukahtaa ja Sevenfoldin kaamea hevipoppi oli noloa kuunneltavaa. Harris kuitenkin veti pisteet kotiin pelkän ulkonäkönsä (ja perseensä!) ansiosta.
"olin niin vedettynä siihen juttuun, siihen hetkeen, niihin silmiin. Syltty sai harkitsemaan seksuaalista suuntaustani." -konnamatti
Askorbiinihappo
19.07.2008 19:42:11

Oliko se Harris ton Steven tytär? Jostain muistan lukeneeni, että sekin on joku laulaja. Itseltä meni tää muijaversio ihan ohi, tultiin sen verran myöhään.
"Ja maailmassa on paljon erilaista musiikkia esim. Trash metallissa ei aina hidas soittaja pärjää... Ja "täydellisen" kitaristin pitäisi soittaa mitä tahansa... Likki oli se vaikka kuinka nopea. No tiedän mitä tuon lauseen perään yleensä tulee mut..."
Speedball
19.07.2008 19:47:32

Ihan vitun mahtava ilta! Lauren nyt oli ihan perseestä mut ei siin ketää. Sevenfold heitti aivan helevetin upean keikan! Settilista oli perkeleen kova vaikka tosin vituttikin vähän fear of the darkin valinta settiin ja se joku teini joka mun takana villiinty pelkästään siinä ja trooperissa. Moonchild oli aivan kempeleen mahtava yllätys omalle kohdalle ainakin. Brucen spiikit taas :D brilliant. Caught somewhere in timen ku ois soittanu FOTD:in tilalle niin olisin ollut ekstaasisha!!
Metal up your ass!!!
Trendkeel
19.07.2008 20:15:08
Olihan se tosi jees keikka. Viime kerralla olin istumakatsomossa huonoilla paikolla, nyt kentällä. Nyt muuten viimeistään huomasi, minkä takia nämä hitit soitetaan. Kyllä jengi meni aika pähkinöiksi kun Trooperin taustakangas tuli esille. Heaven Can Waitin Bruce joutui viittomaan nämä onnekkaat lavalle, kun eivät syystä tai toisesta tulleet sinne ajoissa. Em. biisi oli minusta ehkä tylsin veto, mutta kyllä ne setin parhaat biisit tasapainottavat kokonaisuutta.

Paitaa tai muuta ei lähtenyt mukaan rahahatilanteen ansiosta, mutta on tuo Rautaneito-huppari ihan hemmetin tyylikäs. 2009 (vai miten se oli) sitten uudestaan. Uskoisin, että tulevat silloinkin Stadikalle, kun kerta saavat sen täyteen. Tai mistä sitä tietää. Toivottavasti tulee ainakin hyvöä levy. Edellistä lättyä on kyllä vaikea päihittää, mutta odotukset melko korkealla.
"Alkoi ihan suunnattomasti GASittää kyseinen kitara! Katselin huvikseen nettikaupasta kitaroista, ja harvemmin sinne Gibsonin puolelle eksyn. Sopii omaan käyttöön täydellisesti kyseinen kitara." -kloppis
Trendkeel
19.07.2008 20:18:22
No oli. Hienot housut sillä ainakin oli.

Valitettavasti..
"Alkoi ihan suunnattomasti GASittää kyseinen kitara! Katselin huvikseen nettikaupasta kitaroista, ja harvemmin sinne Gibsonin puolelle eksyn. Sopii omaan käyttöön täydellisesti kyseinen kitara." -kloppis
MauCer
19.07.2008 20:30:12 (muokattu 19.07.2008 20:34:03)
Valitettavasti..

Nyt en ymmärrä kommenttia...

Ja missäs nuo pitit ja wall of deathit on ollu? :D Ite olin koko keikan ajan n. 0,5-3m päässä aidasta, enkä mitään pittejä kyllä nähnyt. Kyllä siellä pompittiin ja riehuttiin mutta ei pitattu.

Hiukan siinä taaempana oli pikkiriikkinen rinki muttei mitään suurempia.
DethBanger
19.07.2008 21:00:46
Vemppaava Eddie-masiina oli hieno näky! Keikka oli mun kohdalla paras mitä ikinä oon nähnyt. Settilista kelpasi, soundit kelpasi, kaikki muukin kelpasi...

... tosin takanani ollut mies kosketteli minua. Olisi kysynyt edes lupaa ensin. Meni tunnelma vähän pilalle, oli se sen verran kamalaa.

Jonotimme tyttöystävän kanssa todella lyhyen ajan ja silti päästiin alueen "toiseen" eturiviin. Se oli yllättävää.
"Ei täällä sattumoisin kukaan ole ufosieppauksia kokenut?" -Abysmal
MauCer
19.07.2008 21:15:58
... tosin takanani ollut mies kosketteli minua. Olisi kysynyt edes lupaa ensin. Meni tunnelma vähän pilalle, oli se sen verran kamalaa.

Jos nojausta tarkoitat niin siltä ei voi välttyä parinkymmenen ihmisen puskiessa takana, jos taas ukon käsi kävi väärissä paikoissa, olisi sinun kertoa järkkärille. Nämä olisivat kantaneet miehen paikalla olleiden poliisien huostaan.
bfoc
19.07.2008 21:19:32
Heaven Can Waitin Bruce joutui viittomaan nämä onnekkaat lavalle, kun eivät syystä tai toisesta tulleet sinne ajoissa. Em. biisi oli minusta ehkä tylsin veto, mutta kyllä ne setin parhaat biisit tasapainottavat kokonaisuutta.

Joo. meitä seisotettiin lavan takana Powerslaven alusta parijonossa odottelemassa. Eiköhän se tarkoitus ole että siellä ollaan mahd vähän aikaa setien jaloissa pyörimässä.
sutiojrikellA
Snapo
19.07.2008 23:08:52 (muokattu 19.07.2008 23:12:15)
Kirjoitetaanpas nyt itsekin..
Mentiin kolmelta paikalle, järkkäri opasti "A-porteille" ja kykittiin siinä vartin yli viiteen asti. Joillain(kuin myös allekirjottaneella) meinas mennä hermot kun järjestelyt näytti kusevan jossain määrin. Jengiä siis oli ollut jonottamassa siinä oikealla puolella vähintään aamusta asti, tämä tais olla aidattu jossain välissä ettei sinne lappaa enää lisää sakkia. Kuinkas ollakkaan, näin kun moni puhu järkkärille jotain kauniita ja sitten lampsivat tyytyväisenä jonoon josta pääsi kuin pääsikin ensimmäisten joukossa sisälle joskus neljän jälkeen? Me siis oltiin jonotettu vasemmalla 2h ja viereinen väylä oli tyhjä. Yhtäkkiä tähän tyhjään jonoon ilmestyi joskus ehkä vaille 5 aikoihin ihmistä kuin pipoa ja kalju järkkäri megafoninsa kanssa väitti että me oltaisiin etusijalla ja päästään paljon ennen heitä. Kello tais olla vartin yli 5 kun meidän portit avattiin ja minuutin päästä tämän viereisen jonon portit jonne jengi oli suunnilleen "juuri saapunut". Itse kentällä oli pieni yllätys että ensimmäiset 30m oli varattu kauan jonottaneille ja klubilaisille, itse kuitenkin sain tarrattua tästä lähimmästä kaiteesta mitä tämmöselle normaalille pulliaiselle oli tarjolla.

Mites sitten lämppärit?
Joku mainitsikin jo että Lauren Harris oli varsin varteenotettavan näköinen, samaa mieltä itsekin. Artistin sakkiin kuuluva kitaristi oli aika pätevä hemmo, vaikka ne samantyyppiset Wyldesoolot rupesikin tylsimään jossain vaiheessa. Kappalerakenteet ja riffitkään ei nyt ainakaan liikaa eronnut toisistaan. Niin ja mitä se rumpali sähelti kun moneen otteeseen jätti fillin jälkeen aina haitsun välistä, kuulosti niin tökkivälle.
Avenged Sevenfoldista odotin täyttä paskaa kahden youtubesta kuunnellun biisin perusteella ja sitä saa mitä tilaa. Itse en tykkää tämmösestä metalcore-emometallista yhtään, miksi Iron Maiden edes ottaa tämmösiä lämppäriks. Ainoo vähäkin hyvä mikä tuossa oli niin laulaja oli ihan ok, ei sentään vedetty kliseisesti säkeitä rumalla örinällä ja kertosäkeet kristallinkirkkaasti. Itehän en genrestä tiiä paskanlettua mutta yhden merkin olen huomannut että aika usein kertsit vedetään puoli/tuplatempoon, tämäkin elementti jäi yllättävän vähälle Sevenfoldissa mikä oli pieni plussa. Kuten vanha sananlasku kuitenkin sanoo, ei sitä konvehtia paskasta väännetä.

Entäpä sitten itse Maiden?
Olin saanut tahtomattakin etukäteen selville että keikka tulisi oletettavasti alkamaan Churchillin puheella jonka jälkeen pamahtaa Ei Siis Hai, näinhän siinä kävi ja hyvä alotus ei siinä mitään. Rime of the ancient marinerista olin kuullut pientä huhua että tämä tultaisiin soittamaan, jonnekin väliin sekin tärähti. Moonchildista elättelin pientä toivoa ja barbaran kuvaamisen jälkeen kun tämä ralli lähti niin sain henkisen orgasmin kusten hunajaa. Kiva oli kuulla näitä vähän erikoisempia kuten Heaven Can Wait, Moonchild, ROTAM, Wasted Years ja olikos niitä muita..
Lavarekvisiitta oli kunnossa, komeat lavasteet, pienet ilotulitteet ja liekit jossa ois voinu vaikka makkaraa käristää. Mietin että miten sitä Eddietä oikee ohjataan, joku meinasi pistää jo leikin härskiksi.
Eipä niistä hiteistä tarvitse varmaan sen kummemmin sanoa, peruskauraa mutta meininki oli loistava!

Tässä tällainen näkemys.
ekikoo
19.07.2008 23:28:29
Joops. Harrilan Laura oli melko vaisu, esityksestä jäi mieleen lähinnä äärimmäisen timmi takamus ja nahkapöksyt. A7X taasen yllätti hyvinkin positiivisesti. Bändi aloitti mielestäni tehokkaasti, ja tykkäsin laulajan lavaolemuksesta ja äänestä. Yhden kipaleen olin aiemmin kuullut...

Perus tykkihän se meidenikin oli, itseäni tosiaan häiritsi vaan nuo ruupperit ja hillsit. En oo oikeastaan Iron Maiden-biisistä koskaan liiemmin tykännyt, miksei olisi voinut jotain parempaa kappaletta laittaa aikoinaan nimikkobiisiksi?
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
Trendkeel
20.07.2008 01:08:24
Joo. meitä seisotettiin lavan takana Powerslaven alusta parijonossa odottelemassa. Eiköhän se tarkoitus ole että siellä ollaan mahd vähän aikaa setien jaloissa pyörimässä.

Näinhän se tosiaan on kun tarkemmin ajattelee.
Trendkeel
20.07.2008 01:08:53
Nyt en ymmärrä kommenttia...

Valitettavasti oli ne housut päällä..
Abugali
20.07.2008 01:09:58 (muokattu 20.07.2008 01:52:59)
Ompahan bändi livekunnossa! Varsinkin Nickon suoritus saa pointsit kotiin keikalta ja kyllä Brucekin sai Acesin vedettyä huomattavasti paremmin kuin Live After Deathilla. Mutta sitä mieltä olen, ettei tätä bändiä enää Stadionille, valoshow kuihtuu käsiin melko paljon. On se vaan pimeässä hienompi katsella.

Laulutaidottoman nuoremman Steven bändin (muuten niin tylsän) shown varasti kyllä SG:llänsä soitellut kitaristi. Avenged taas oli pienoinen positiivinen yllätys jopa. Maidenin setti taas oli rautaa, vaikka jostain syystä Rime of the Ancient Mariner ei itselleni livenä toiminut yhtään, vaikka siltä paljon odotinkin. Vähän sellainen perusvedon maku jäi suuhun, mutta olihan keikka silti loistava pyroineen kaikkineen. Soitto kuitenkin kulki vallan mainiosti, mikä taitaa se pääasia ollakin. Ei tosin mene tämä veto toissavuoden keikan edelle minun listallani. Seuraavaa levyä ja siten keikkaa saadaankin taas sitten odotella varmaan se reilu vuosi taas.

EDIT: Ja ilmeisesti Brucella on flunssanpoikastakin ollut Espanjan keikan jälkeen, joten kyllä hyvin lauloi!
Seikka on saletti
Guitarwall
20.07.2008 01:35:40

Kyllähän tuo oli bändi tikissä molemmilla keikoilla, henkilökohtaisesti kovemmaksi rankkaan Tampereen keikan jossa oltii FTTB:n turvin eturivissä Harrisin ja Gersin puolella. Bändi oli loistava, ja etenkin ROTAM:in aikana meni kylmät väreet, ns. kustiin hunajaa ja paskottiin pähkinöitä!

Hesan keikka meni fiilistellessä ja maistellessa (olutta) tunnelmaa stadikan ulkopuolella, taidettiin vartti ennen Maidenin aloitusta mennä sisälle ja jonnekkin puolenvälin tienoille jäätiin riehumaan. Yks outo tapaus oli jätkä, joka tunnisti 7th Sonin biisit ja lauloi niitten mukana, muttei laulanu minkään muun mukana :D

Viikonlopunhan kruunasi tietty Steve Harrisin ja Janick Gersin tapaaminen eräässä irkkupubissa Helsingin yössä ;) Paiskattiin kättä, kiittelin keikasta ja yritin jotain sönköttää Janickille että on suurin vaikuttaja kitaristina tms. Kuvat otettiin, mahtavaa että on jotain muutakin kuin vain muistoja. Paljon mieluummin ottaa kyllä kuvan kuin nimmarin johonkin.

Tällä kiertueella nähty 4 keikkaa, ens kiertueella tavoite tuplat siitä.

Ranking:

1. Ratina
2. Graspop
3. Hesa
4. New Jersey
www.constantineband.net
Flow
20.07.2008 10:10:34
Oisko kellään tampereen settilistaa olemassa?
When you reach the end of your rope, tie a knot in it and hang on. -Thomas Jefferson
Tympee Huttunen
20.07.2008 10:32:45 (muokattu 20.07.2008 11:43:35)
Oisko kellään tampereen settilistaa olemassa?

Samaa mitä Helsingin setti.

Voi miten huonoa oli se Lauren Harris. Yleisöä kosiskeltiin koko ajan "kiitoshkiitosh"-huudoin, mutta ei se musiikkia pelastanut. Jokaisen kappaleen jokaikinen soolo oli aivan päätön tilutilutiluwouwouwou-kaahaus, eikä biisit muiltakaan osin tai laulusuorituksiltaan vakuuttaneet.

En oikein tiedä, miten se rannekejono meni. Sisälle pääsi paljon porukkaa heti ja eksyin itsekin siihen, kun jono oli jo tynkä, eikä sisälle päässyt kukaan. Yht'äkkiä niitä rannekkeita sitten alettiinkin jakamaan uudestaan ja sisälle pääsin.

Editoidaan vielä sen verran, että Maiden oli tietenkin aivan käsittämättömän kova. Bändi oli liekeissä ja Dickinsonilta irtosi hyvää huumoria etenkin Rime of the Ancient Marinerin alussa lokkibongailuineen. Myös se jazz-fiilistely huvitti:)

Janick Gers on kyllä ehdoton showmies. Kitara lenteli ja oli ties missä asennoissa. Hyvin tuntui myös soitto kulkevan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)