januszian 25.06.2008 11:26:22 | |
---|
Oonks mä ainut jonka mielestä tää vaikuttaa järjettömältä? Teoston sivuilta FAQ kohdasta: "Julkaisemme bändin omilla kotisivuilla/levy-yhtiön sivuilla uuden sinkkumme ja sitä voi ladata sivuilta ilmaiseksi. Pitääkö maksaa Teostolle? Kyllä. Kun käyttäjille tarjotaan ilmaisia latauksia, sinkun lataushinta on 0,07euroa/lataus." Eli mä maksan siitä että fanit saa ilmaseksi musaa?!? Vai onko tossa nyt jotain mitä mä en nää tai tajua? SOLNIC UUSI PROMO THE GREAT MAGNOLIA http://www.myspace.com/solnic |
konehes 25.06.2008 11:31:49 | |
---|
Teoston linja on kaikki tai ei mitään. Aika vaikea valvoa teosta jos bändi jakelee sitä itse ties missä. Myspace taitaa tosin olla sellainen sivusto, jonka Teosto katsoo läpi sormien. cherub with heavy metal machine |
januszian 25.06.2008 11:36:05 (muokattu 25.06.2008 11:47:32) | |
---|
Mä en vaan tajuu että miksei sitä voisi esim. sopia että "nytpä annetaan ilmaseksi tämä ja tämä tällä sivustolla eikä muuta." Ja jos samaa jaellaan muualla muiden toimesta niin ne rikkoo säädöksiä. EDIT: soitimpa teostoon aikani kuluksi ja sainkin kattavaa infoa. Eli tosiaan MYSPACEen voi laittaa musaa koska serverit sijaitsee ulkomailla ja sitä Teosto ei pysty hallinnoimaan. Mutta muuten et saa jakaa ilmaseksi ikinä mitään. Toinen tapa "kiertää" on tehdä musaa salanimellä. Mutta kuulemma jos selviää kuka salanimen takana on, teosto vaatii korvaukset jälkeenpäin. SOLNIC UUSI PROMO THE GREAT MAGNOLIA http://www.myspace.com/solnic |
kivi 25.06.2008 11:47:01 | |
---|
Mä en vaan tajuu että miksei sitä voisi esim. sopia että "nytpä annetaan ilmaseksi tämä ja tämä tällä sivustolla eikä muuta." Ja jos samaa jaellaan muualla muiden toimesta niin ne rikkoo säädöksiä. Kyseessähän on siis kaupallisesti julkaistava sinkku, jota ollaan myös myymässä rahalla. Jos sinkun ainoa julkaisukanava on netti, eikä kustantajaa ole, menee homma kuten toivotkin, ilmaiseksi: "Voit laittaa omille tai yhtyeesi verkkosivuille itse säveltämäänne, sanoittamaanne ja sovittamaanne kustantamatonta materiaalia ilmaiseksi, jos materiaalia ei ole julkaistu kaupallisella äänitteellä. Tämä on mahdollista, vaikka olisitkin liittynyt Teostoon ja luovuttanut siten teostesi oikeudet Teoston valvottaviksi. Tässä tapauksessa riittää, kun ilmoitat Teostolle teostesi käytöstä verkkosivuillamme olevalla sopimuslomakkeella." (Lähde: Sama FAQ, edellinen kohta.) |
januszian 25.06.2008 11:50:02 | |
---|
Katsoin tuonkin kohdan. Mut tosiaan siinä vaiheessa kun joku kustantaa jotain niin säännöt muuttuu. SOLNIC UUSI PROMO THE GREAT MAGNOLIA http://www.myspace.com/solnic |
konehes 25.06.2008 11:53:00 | |
---|
Mä en vaan tajuu että miksei sitä voisi esim. sopia että "nytpä annetaan ilmaseksi tämä ja tämä tällä sivustolla eikä muuta." Ja jos samaa jaellaan muualla muiden toimesta niin ne rikkoo säädöksiä. Kaitpa se on vaikea valvoa tuollaista. Teoston alaista materiaalia on kuitenkin aikamoinen määrä. Eli jos kaikki asiakkaat alkavat tehdä tuollaisia sopimuksia ja vielä haluavat muutella niitä vähän väliä (esim. bändit uuden singlen tullessa), niin aika soppahan siitä syntyy. Myspaceen vaan, se on kuitenkin hyvä ja yleinen kanava jakaa musiikkia. cherub with heavy metal machine |
kivi 25.06.2008 11:57:46 | |
---|
Katsoin tuonkin kohdan. Mut tosiaan siinä vaiheessa kun joku kustantaa jotain niin säännöt muuttuu. Niin se käy. Kustantajalla ei ole saatavana kunniaa, mainetta, tulevaa levymyyntiä eikä edes tietoa siitä saako tekijältä muita teoksia kustannettavaksi. Se myytävä juttu on "tämä biisi, tässä ja nyt". Mutta en mä usko että tuo maksuvelvollisuus johtuu kustantajan ahneudesta, vaan enemmänkin siitä, että kun samaa teosta on jaossa sekä rahalla että ilmaiseksi, kuluu väistämättä resursseja sen ilmaiseksi jaetun versionkin jäljittämiseen. Kustannettu musiikki on todennäköisesti kuitenkin aina rahalla julkaistavaa. Muutenhan kustantamisessa ei olisi järkeä noin niinku liiketoimintana. |
Pablo Kigero 01.07.2008 15:16:22 | |
---|
tota , mites jos on tehnyt teoston jäsenenä levysopparin yhen bändin kanssa, niin voiko sitten laittaa jotain omia sänkynauhoituksia , tai jotain muiden bändiensä biisejä nettiin? toi on vähän jääny epäselväks , no oon itekki muutenki vähä epäselvä. Now it's right, time to roll! |
M.i.k.key 01.07.2008 19:08:46 (muokattu 01.07.2008 19:09:27) | |
---|
tota , mites jos on tehnyt teoston jäsenenä levysopparin yhen bändin kanssa, niin voiko sitten laittaa jotain omia sänkynauhoituksia , tai jotain muiden bändiensä biisejä nettiin? toi on vähän jääny epäselväks , no oon itekki muutenki vähä epäselvä. khöhöm. Varmaankin Teoston asiakkaana? Riippuu varmastikin levysopimuksen pykälistä, ei Teostosta... möllisty |
Fagu 18.07.2008 16:02:24 | |
---|
Tulipahan tämmöinen mieleen. Jos on soittanut jonkun toisen säveltämän/sanoittaman kappaleen, mutta sovittanut kappaleen itse, esittänyt sen vaikkapa festareilla, äänittänyt sen omaan käyttöön ja laittanut sen Myspaceen kuunneltavaksi, rikkooko siinä mitään kummempaa? Sitä ei ole kuitenkaan muualla ladattavissa tai myytävänä. ttu mikä darra |
Seba 19.07.2008 11:16:32 | |
---|
Ei kai sitä toisten tekemiä biisejä saa laittaa jakoon ilman tekiöiden lupia? Näin olen ainakin itse ymmärtänyt. Sama kai se vaikka kuinka sovittaisi sen eri tavalla, et siihen kumminkaan silti omista oikeuksia. |
Ei kai sitä toisten tekemiä biisejä saa laittaa jakoon ilman tekiöiden lupia? Näin olen ainakin itse ymmärtänyt. Sama kai se vaikka kuinka sovittaisi sen eri tavalla, et siihen kumminkaan silti omista oikeuksia. Niin, yritän vain ja vain ainoastaan _maalaisjärjellä_ tässä miettiä. ..heh, eli kohta ollaan kusessa :) 1. Siitä ei ole/tule kaupallista hyötyä missään vaiheessa 2. Kyseessä on biisejä mistä tehty miljoona coveria jo entuudestaan. (liian moni coverbändi niitä veivaa ja mainostaa itseään niillä laittamalla kotisivuilleen kuunneltavaksi) 3. Eikö juuri ollut niin että Myspacen kanssa kattellaan vähän eri tavalla mitä saa ja mitä eti? Onneksi omistus/teosto- asiat on tehty niin selkeiksi ja kaikkien ymmärrettäviksi.. ttu mikä darra |
Neljä Ruuvia 25.07.2008 10:38:01 | |
---|
Niin, yritän vain ja vain ainoastaan _maalaisjärjellä_ tässä miettiä. ..heh, eli kohta ollaan kusessa :) 1. Siitä ei ole/tule kaupallista hyötyä missään vaiheessa 2. Kyseessä on biisejä mistä tehty miljoona coveria jo entuudestaan. (liian moni coverbändi niitä veivaa ja mainostaa itseään niillä laittamalla kotisivuilleen kuunneltavaksi) 3. Eikö juuri ollut niin että Myspacen kanssa kattellaan vähän eri tavalla mitä saa ja mitä eti? Onneksi omistus/teosto- asiat on tehty niin selkeiksi ja kaikkien ymmärrettäviksi.. Noihin Teosto asioihin ei kyl tarvii olla mikään "Sademies" tai Einstein... |
Johnny Buzz 25.07.2008 10:49:57 | |
---|
Tulipahan tämmöinen mieleen. Jos on soittanut jonkun toisen säveltämän/sanoittaman kappaleen, mutta sovittanut kappaleen itse, esittänyt sen vaikkapa festareilla, äänittänyt sen omaan käyttöön ja laittanut sen Myspaceen kuunneltavaksi, rikkooko siinä mitään kummempaa? Sitä ei ole kuitenkaan muualla ladattavissa tai myytävänä. Toi on ihan selvä tekijänoikeusrikkomus oli se tarjolla missä tahansa. Näin vain ikävä kyllä on. |
Sinap 25.07.2008 13:19:12 | |
---|
Toi on ihan selvä tekijänoikeusrikkomus oli se tarjolla missä tahansa. Näin vain ikävä kyllä on. Teosto ei puutu ameriikan serverien sisältöön. Se on teostosta kysytty ja varmistettu, mutta jonkin muun maan järjestö voi kenties puuttua jos ei ole kysymys suomalaisesta biisistä. Tuubista irtoaa vielä...kun vaan vähän rutistaa. |
Conrad Lant 26.07.2008 00:52:41 (muokattu 26.07.2008 00:53:40) | |
---|
Teosto ei puutu ameriikan serverien sisältöön. Mutta biisin tekijä voi niin tehdäkin. Eli tekijänoikeusrikkomus on vastoin lakia puuttui Teosto siihen tai ei - oikeuksiaan voi siis valvoa itsekin. |
Johnny Buzz 26.07.2008 10:19:38 | |
---|
Teosto ei puutu ameriikan serverien sisältöön. Se on teostosta kysytty ja varmistettu, mutta jonkin muun maan järjestö voi kenties puuttua jos ei ole kysymys suomalaisesta biisistä. Itsehän en siis Teostosta maininnut mitään. Tuo on tekijänoikeusrikkomus, vaikka Teosto ei siihen puuttuisikaan. |
Anarkiapurilainen 01.10.2008 00:30:33 | |
---|
Ää, Hollannin Teosto sallii ilmaiseksi jakamisen epäkaupalliseen käyttöön ja samojen teosten myymisen kaupalliseen, miksei meidän? http://www.technologylawculture.com/?p=159 (OK, toi on vasta pilottiprojekti, mutta kuitenkin..) |