Aihe: Auttaisitteko ummikkoa huuliharppun valinnassa
1
Zarmo
20.07.2008 21:32:06

Elikkä olen täys ummikko musiikin kaikilla osa alueilla (paitsi kuuntelussa) ja ajattelin toteuttaa yhden mielihaluistani ja ruveta harjoittelemaan huuliharpun soittoa! Siis,

1. Ottaen huomioon ,että en osaa nuotteja enkä ole koskaan soittanut mitään poskea lukuun ottamatta,kuinka hankala ensisoitin soitin tuo huuliharppu on?

Miusta alkuunpääseminen oli hankalaa, mutta jos on suurpiirteinen, niin sellaista Dylan-puhaltelua saa kyllä helposti aikaan. Nuottien osaaminen ei ole kovin oleellista ja huuliharpputabulatuurit ovat helppoja, jos sellaisia tahtoo käyttää.

2. Millainen ensi harpun tulisi olla, 10,16,24 reikäinen,entä hinta/malli/merkki.
saundina miellyttää matalahko "räkäinen" ääni, musiikkina rock/blues.

Ilmeisesti siis 10-reikäinen. Se on se perus bluesharppu, mitä tuollaisessa eniten käytetään. Itse ostaisin jonkun halvan, en minä niissä kummoisia eroja huomaa. Monet ovat erimieltäkin.

3. Netissä näytti olevan alle 20€ suzuki harppuja ja tällä palstalla nimi Hohner Marinblue pompsahtelee esiin usein millaisia moiset harput on? joissain happu paketeissa näytti olevan jonkimmoinen aloittelian opas + CD onko noista oppaista mihinkään,ei tuo lontoo taivu niin hyvin meikäläiseltä.

Oppaista en tiedä.

4. Jos vielä saisin nipun vinkkejä TOSI ALOITTELIALLE kaikenlaisesta harppuun liittyvästä niin olisin todella kiitollinen.

Hae harppu kaupasta ja ala kokeilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)