Stone 17.07.2008 20:30:19 | |
---|
Tämä sama aihe ollut "soittaminen" osiossa tuloksetta, joten olisiko tämä kuitenkin paras alue tälle. Olen parin vuoden ajan hakenut oppia Kenny Sultanin "blues guitar legends (+cd)" kirjasta. Tyytyväinen olen ollut tuohon ja pidän myös Sultanin tyylistä opettaa. Kiinnostaa myös muut Sultanin teokset, että onko niissä mitä voit suositella? Kiinnostaisi eritoten Sultanin "blues guitar" opus, onko kukaan tutustunut? kenties olen ehkä enempi sähköisen bluesin ystävä, mutta tällainen delta tyyppinen alue on ihan mukavaa vaihtelua. "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." |
Kiinnostaisi eritoten Sultanin "blues guitar" opus, onko kukaan tutustunut? Kirjastosta löytyi tuo ja 'Acoustic blues guitar'. ihan hyvältä vaikuttaa mitä olen ehtinyt katsoa. |
Stone 20.07.2008 18:42:51 (muokattu 20.07.2008 18:43:17) | |
---|
Vielä sen verran "vähän alkuperäisen aiheen ohitse", että onko kukaan tutustunut 'blues you can use' teokseen ja millaiselta vaikuttaa? onko millainen lähestymistapa; sähköinen vai akustinen...vai ns. yleisteos? Myös tämä kiinnostaa, mutta ei ole lähikirjaston hyllytuote. "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." |
weelie 21.07.2008 10:55:17 (muokattu 21.07.2008 16:25:37) | |
---|
Sultanin opuksia olen käynyt läpi muistaakseni kolme. Yksi on hyvä, muut olivat liian pliisuja. :) Mutta siis käyvät saman tyyppistä tawaraa läpi. Blues You can use on erinomainen. Siinä käydään pentatoniset viisi boksia läpi, mutta pääosin on kuitenkin aina opeteltavaksi soolo, joka on tietyn tyylinen (delta blues, texas blues, Albert Collins-tyylin "funk", T-Bone Walker tyylinen-veto jne. Ja mielestäni kaikki on tyylikkäästi vedetty, ja siksi opettelemisen arvoisia). Pääosin sähköistä tuo on. Fenderplayersclubin sivuilla on tuon opuksen eka opittava. Kirjalle on jatko-os(i)akin. Ja oli oma foorumikin, lieköhän vielä. http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
weelie 21.07.2008 16:25:06 | |
---|
Ne Sultanin kirjat olivat muistaakseni: Introduction to acoustic blues guitar Acoustic blues guitar Blues guitar legends ...joista tuo viimeinen mielestäni paras. Mutta kaikki ne kai maar vähän päällekäin menee, ja minä kun tuon vikan ekaksi löysin, niin tuntui parhaalta. Kannattaa kysyä kaukolainoja kirjastosta. Niin ja että paljonko maksaa. Pari vuotta sitten vaihteli 50sentistä 4euroon (siis kotikirjastosta riippuen) maakuntakirjastoista tilatessa. Kirjastot.fi löytyy frank-haku, jolla voi etsiä maakuntakirjastoista. Kannattaa tsekata myös mm. Dave Rubinin teokset. http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8 |
Stone 21.07.2008 18:17:32 | |
---|
Ne Sultanin kirjat olivat muistaakseni: Introduction to acoustic blues guitar Acoustic blues guitar Blues guitar legends ...joista tuo viimeinen mielestäni paras. Itselläni on juuri tuo. Olisitko se ollut muistaakseni juuri sinä Weelie, joka sitä minulle silloin suositteli...kiitoksia vain. Jossakin määrin kiinnostaisi edelleen tuo "blues guitar" by Sultan...netissä hieman tutustuin ja siinä oli bottleneck juttuja, jotka on aina vedonneet meikäläiseen. Jokatapauksessa olen päättänyt laittaa tuon kehutun "blues you can use" opuksen hankinta listalleni. "Musiikissa ei ole kyse varman päälle soittamisesta. Tämä musiikki on kaunista mokailua." |