Aihe: Uusi Gibson Les Paul Standard 2008
1 2
joukov
18.07.2008 04:35:09
Uusi LP kuulostaa hyvältä.

Asymmetrinen kaulaprofiili, Groverin lukkovirittimet, 'plekatut' nauhat, pidempi neck tenon, ToneProsin lukittuva Nashville Tune-o-matic talla ja hihnalukot.

Kevennysontelot vielä hiukan oudoksuttavat mutta parannuksia on tehty huomattava määrä!

http://www.gibson.com/en-us/divisio … usa/products/lespaul/2008-standard/
KISS - World Tour 2009
Peku911
18.07.2008 11:34:47 (muokattu 18.07.2008 11:36:05)
Ei ne ole.. Keventäminen ei ole hyvä asia, mitä noissa on ruvettu tekemään..

E: mutta hieno peli on joka tapauksessa..
McNulty
18.07.2008 12:29:52

Oletko nyt aivan varma? Oletko testannut keventämätöntä ja kevennettyä rinnakain vai mikä tässä on referenssinä? Pelkkä mutuilu ei mielestäni ole fiksua... tässä tarvitaan ihan hands-on tyylistä lähestymistä.

Ei tuo Swiss tai Chambered-runko kuulostanut ainakaan huonommalta mitä muutama 80-lukulainen solidi. Itseasiassa se soundas avoimemmalta ja selkeämmältä... eli minun mielestäni paremmalta. Sikäli en siis näe mitään muuta huonoa tuossa rungon toteutustavassa kuin alitajunnan vaikutukset ja tiedon siitä että runkoa on porailtu. Jos siltä suurelta "imagotappiolta" selviää, niin tajuaa kenties että kyseessä on hyväsoundinen ja hyvin soiva Les Paul. Poislukien nyt ne "epäkurantit m.net yksilöt".
Joees
18.07.2008 13:10:39

E: mutta hieno peli on joka tapauksessa..

Kokemus puhuu selkeesti!

Noita on kevennetty tavalla jos toisella jo iät ja ajat, ja mä lyön vaikka vetoa että moni luulee soittaneensa keventämätöntä soitinta vaikka kyseessä olisi ollutkin kevennetty.

Moni huomaa nuo erot lähinnä faktoina paperilla. Käytännössä moni ei niitä huomaakaan. Paitsi ehkä painonsa puolesta. Mun mielestä on kivempi kannatella lähempänä neljää kiloa olevaa ritsaa kuin lähempänä viittä olevaa...
Loafers Musiikkia sulle ja mulle
Hello punks!
ballfish
18.07.2008 13:14:37

Noissahan on ollut kevennyksiä 70-luvulta lähtien. Näin muistelisin Foxin kirjoitelleen.
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
J.Hollström
18.07.2008 13:17:18
Noissahan on ollut kevennyksiä 70-luvulta lähtien. Näin muistelisin Foxin kirjoitelleen.

Vuodesta '82 on porailtu.

Musta ihan ok, jos kevyttä mahonkia ei ole saatavilla.
Les Fender
18.07.2008 13:40:18
Kevennys-thread nro xxxx. Kovasti on kehuskeltu CS:n Cloud sarjan kevennettyjä. Valitettavasti ei vielä löydy omakohtaista kokemusta kammioista, mut hankitaan toki.

Kuluttajallahan on nyt vain valinnan vapaus/vaikeus ottaako Paulinsa porattuna, kammioituna vai perinteisenä umpinaisena. Se mikä sitten on hyvää riippuu omista (toivottavasti) korvista ja ainakin jossain määrin olkapään ja rahapussin kantokyvystä. Valitettavaa on jos jonkun mielestä joku noista vaihtoehdoista on jo kokeilematta susipaska.
"Living is easy with eyes closed!"
lapio
18.07.2008 13:57:45

Tuo uusi kaulaprofiili on kyllä koestettava.
Nimittäin kotipaikkakunnalla eräälle hepulle meinasi käydä huonosti ukonilmalla kun ei osannut odottaa ukkosta kun näytti että ei ukostakaan. Tai en minä ihan tarkkaan muista miten se meni, kun oli viime kesänä. -aaro
pointfiveo
18.07.2008 17:42:29 (muokattu 18.07.2008 17:43:11)
Kokemus puhuu selkeesti!

Noita on kevennetty tavalla jos toisella jo iät ja ajat, ja mä lyön vaikka vetoa että moni luulee soittaneensa keventämätöntä soitinta vaikka kyseessä olisi ollutkin kevennetty.

Moni huomaa nuo erot lähinnä faktoina paperilla. Käytännössä moni ei niitä huomaakaan. Paitsi ehkä painonsa puolesta. Mun mielestä on kivempi kannatella lähempänä neljää kiloa olevaa ritsaa kuin lähempänä viittä olevaa...

Se on just tämmöstä perus muusikoiden.net wnb hifistelyä...

Näytettäisiin videota jostain tyypistä kaulasta alaspäin soittamassa kitarariffiä, niin se olisi paskaa, sormituksessa vikaa ja dynaamisuus olematon yms. teknisiä virheitä. Kun sama video näytettäisiin kasvojen kanssa ja se olisi esim. B.B. King niin suurin osa palvoisi.

Itse kitaran ostan, jos on rahaa. Aina harmittanut, ettei standardeissa ole lukittavaa tallaa ja kieltenpidintä, mihin on tottunut.
oiva tumpeloinen
18.07.2008 18:18:23
Tuo uusi kaulaprofiili on kyllä koestettava.

Tämä. Noi uudistukset vähän yllätti mut. Mä aina oon kuvitellut, että G on vähän vanhoillinen kaiken kanssa, mut noi parannukset kyllä vaikuttaa nopeasti silmäten hyvältä, sillä rajauksella henkilökohtaisesti, ettei mulla oo ollut tommoista asymmetristä kaulaa, joten en osaa siitä sanoa.

....Paljonkohan tuosta "plekkauksesta" on iloa loppupeleissä tänne asti? Onhan se nyt selvä, että kaikki G:t ovat huonoja nauhaduuniltaan kaupassa nykyisin, mutta onko tuosta vastaus ongelmiin????? Siinäpä kysymys.....
esprit de corps
18.07.2008 18:31:47
Ja toiseksi, semmosta puukorvaa toivottavasti ei täällä ole joka ei BB Kingiä tunnistaisi vaikka ilman kuvaakin.

Kuka on BB King?
Dr. Muff
18.07.2008 18:46:35
Ompa muuten vähän sairaan kallis kitara. Listahinta melkein 4k$.

Mikäköhän Gibsonin strategia mahtaa olla? Custom Shopit ovat nykyään halpoja suhteessa stankkuihin.
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
pointfiveo
18.07.2008 18:56:41
Öööö, miten tää nyt liittyy tähän aiheeseen, muuten kuin että BB soittaa Gibsonilla?

Ja toiseksi, semmosta puukorvaa toivottavasti ei täällä ole joka ei BB Kingiä tunnistaisi vaikka ilman kuvaakin.

Liittyi aiheeseen siten, että sanotaan paskaksi ilman kokeilua vain koska ollaan nähty paperilta, että on kevennetty. Eli vertauskuvana sama toisinpäin, että kitaristin nimi tekisi soitosta suoraan hyvää.

Et varmaan säkään tunnistaisi BB Kingiä, jos hän soittaisi jonkun toisen musiikkityylin biisiä ilman omia trademarkkejaan.

I rest my case.
Janne19691
18.07.2008 19:08:33

Ei tuo Swiss tai Chambered-runko kuulostanut ainakaan huonommalta mitä muutama 80-lukulainen solidi. Itseasiassa se soundas avoimemmalta ja selkeämmältä... eli minun mielestäni paremmalta.

Ja kokeilit niin että samat mikit vaihdettiin myös toiseen kitaraan?
Rule #1: There are no rules.
Dr. Muff
18.07.2008 19:14:18
Ja kokeilit niin että samat mikit vaihdettiin myös toiseen kitaraan?

Tottahan toki.
Sokeiden valtakunnassa yksisilmäinen on kuningas
Janne19691
18.07.2008 19:36:53

Tottahan toki.

Hienosti toimittu, ei sitten mitään.
Rule #1: There are no rules.
fuzz
18.07.2008 20:02:40
Vaikutta kieltämättä mielenkiintoiselta. Kaulaprofiilia epäilen tosissaan, mutta testattava on jos sattuu kohdalle. Tässä joskus tuumailinkin että miksi mikään valmistaja ei ole tuollaista tehnyt.

Hinnalla pilattu peli.
elämän tarkoitus on 42 www.haistapaska.com
J.Hollström
18.07.2008 20:15:20
Hinnalla pilattu peli.

Heti kättelyssä liian kallis ennekuin on edes kenelläkään kokemusta? Aikamoisia asiantuntijoita.

Toi uuden MSRP on reilun satkun kalliimpi mitä normistankku tällähetkellä, joita myydään uutena alle 2000 euron nettikaupoissa.

http://www.gibson.com/en%2Dus/divis … on%20usa/products/lespaul/standard/
fuzz
18.07.2008 20:18:09
Katsoin vain tuon dollarihinnan. Näytti aika pahalta. Sitten muutin euroiksi kuten pitää, ja eihä tuo niin pahalta enää näytäkään.
elämän tarkoitus on 42 www.haistapaska.com
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)