Aihe: Bounce ProTools eri raidat
1
Kapane
12.07.2008 11:20:01

Onko protoolssissa mahdollista bouncata samaan aikaan koko materiaali niin, että matsku tulisi ulos raidoittain. Tarvitsisi nimittäin siirtää 40 raitaa logicciin ja yksitellen jokaisen raidan bounccaaminen ei napostele.
Skenehuora jo 6 vuotta.
anapena
12.07.2008 12:35:52 (muokattu 12.07.2008 12:51:14)
OMF export. Jos sitä ominaisuutta ei rotuullssiin ole erikseen ostanu, niin erikseen bounssaaminen ollee ainoa vaihtoehto. Vai ymmärtäisikö Logic suoraan PeeTeen audiofileja, tietääkö joku? Keität pari kuppia kahvia ja naksuttelet hetken hiirellä. Ei 40 raitaa kauhean paljoa ole. Ai niin, PeeTeessä taitaa vieläkin olla vain reaaliaikainen bounssi...sori, siinä valossa 40 on aika paljon. Jos on varaa, niin osta se OMF-softa siihen, siitä voi olla iloa muutenkin. Jos ja kun OMF-savottaan lähtee, niin ei kannata hikeentyä, jos fileet ei heti aukea. Pienellä säätämisellä ja eri vaihtoehtoja kokeilemalla homma yleensä pelaa. Joo, mulla on tapana editoida, kun asiaa hetken tuumii lisää...toi aikakoodi-homma vaikuttaa lupaavalta, toimiiko se oikeesti?
Kalmo
12.07.2008 12:43:13 (muokattu 12.07.2008 12:45:43)
Tämä uutta tietoa minulle (olen SONAR henkilö). Olen monelta forumilta lukenut että PT ei tue (ainakaan avaa) OMF-tiedostoja ilman muutaman sadan euron hintaista lisäpakettia. Tämä on taajaan toistuva keskustelunaihe kun SONARilainen haluaisi lähettää projektinsa PT:läiselle. Itsellä ei ole moista tarvetta ollut.

EDIT: Ahaa,... Anapena editoi, joten lisään: Jos exporttaat waviksi raita kerrallaan, käytä Broadcast Wav- muotoa. Silloin tiedostoon tulee aikakoodi ja se asettuu oikealle paikalle tuotaessa projektiin.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
jannu
14.07.2008 01:09:05 (muokattu 14.07.2008 01:09:51)
Tallenna projektista uusi kopio, consolideittaa kaikki audioraidat alkamaan nollasta, tsekkaa että disk allocation on oikein ja sen jälkeen deletoit projektista käyttämättömät regionit. Nyt sulla pitäis olla siellä uuden projektin kansiossa ainoastaan ne consolideitatut raidat. Ja ei kun importtailemaan!
"Just tell me fucking why everything becomes an issue!"
Eukka
14.07.2008 01:48:52 (muokattu 14.07.2008 01:49:26)
Tallenna projektista uusi kopio, consolideittaa kaikki audioraidat alkamaan nollasta, tsekkaa että disk allocation on oikein ja sen jälkeen deletoit projektista käyttämättömät regionit. Nyt sulla pitäis olla siellä uuden projektin kansiossa ainoastaan ne consolideitatut raidat. Ja ei kun importtailemaan!

Juuri tällain.

e. niin ja plussaa rapsu
Akatax for you!
Mohla
17.07.2008 10:05:00 (muokattu 17.07.2008 10:06:00)

Jep. Mä yleensä oon nimenny sit noi consolideitatut filet laittamalla kaikkien eteen esim. "X". Silloin ne löytyy nopeesti kansiosta, eikä tarvii poistaa kuitenkaan alkuperäisiä tools sessioita, jos haluaa pitää ne varmuuden vuoksi tallessa.

Eli kun on Consolideitannu, niin valitsee ne ruudulla olevat raidat, ja ottaa "Rename selected tracks". Varsin nopee operaatio.

EDIT: Niin, siis tässä tapauksessa ei tarvii tallentaa projektista kopioo eri kansioon, vaan voi tallentaa vaan projektin samaan kansioon eri nimellä.
Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä.
- - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli
jannu
17.07.2008 13:27:38
Jep. Mä yleensä oon nimenny sit noi consolideitatut filet laittamalla kaikkien eteen esim. "X". Silloin ne löytyy nopeesti kansiosta, eikä tarvii poistaa kuitenkaan alkuperäisiä tools sessioita, jos haluaa pitää ne varmuuden vuoksi tallessa.

Eli kun on Consolideitannu, niin valitsee ne ruudulla olevat raidat, ja ottaa "Rename selected tracks". Varsin nopee operaatio.

EDIT: Niin, siis tässä tapauksessa ei tarvii tallentaa projektista kopioo eri kansioon, vaan voi tallentaa vaan projektin samaan kansioon eri nimellä.

Joo, no toi mun tapa on samalla lähinnä semmosta ylivarovaista varmuuskopiontia. :)
Danko
17.07.2008 13:47:51

itse taas käytän tuota "export regions as files" noille consolidatetuille raidoille, jolloin tarvittaessa formaattiakin pääsee vaihtamaan ja filut saa ihan mihin kansioon haluaa. mutta siis, työtapojahan on useita.
Mystisesti hintahtavat romantikot #3
Siis ei voi haluta haluavansa. Tai voi, mutta ei silti ala haluta sitä mitä haluaa haluta. -kondensaattori
lindo
17.07.2008 23:06:57 (muokattu 17.07.2008 23:33:55)
Ööö ... kertoisko joku mullekin mitä ihmettä on consolideittaus? (tai miten tuo englanninkieli nyt suomeksi sitten taipuukin) Ja onko se vaan HD ominaisuuksia? Mitä siinä siis tehdään? ja miten?

EDIT:

Joo kiitos, löytyi jo ohjeesta, sivu 270 :D

En kehtaa kertoa montako raitaa ehdin jo bounceta yksitellen .... VITTU!

EDIT 2

Ai niin, kiitoksia tästä :) "Consolidate" ja "export regions as files" osottautui todella hyvältä systeemiltä.
Rok rok
jannu
18.07.2008 00:00:59
itse taas käytän tuota "export regions as files" noille consolidatetuille raidoille, jolloin tarvittaessa formaattiakin pääsee vaihtamaan ja filut saa ihan mihin kansioon haluaa. mutta siis, työtapojahan on useita.

Tää oli itseasiassa pirun hyvä. Ei ole tullut ikinä käytettyä.
Mohla
18.07.2008 08:31:22

Pc:lla Consolidaten pikanäppäimethän on ALT+SHIFT+3. Macin nappuloita en muista. Sen jälkeen vaan CTRL+A ja muistaakseni CTRL+SHIFT+R, niin saa reneimattua kaikki. Tullu toi aika monesti tehtyä...
Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä.
- - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli
lindo
18.07.2008 11:51:43
Ihmettelyä aiheesta: Ohje sanoo että Consolidating an audio track does not consolidate
underlying automation data...
(but looks like it sure consolidates any mutafucken fades you have on tracks.)

Eli muuten(ko) raidat tulee kuivana, paitsi jos raidoilla on fadejä niin ne kyllä consolidatettuu mukaan?
Outoa, mutta oikeestaan ihan hyvä että näin on. :D
Rok rok
Mohla
18.07.2008 12:04:45

Ihmettelyä aiheesta: Ohje sanoo että (but looks like it sure consolidates any mutafucken fades you have on tracks.)

Eli muuten(ko) raidat tulee kuivana, paitsi jos raidoilla on fadejä niin ne kyllä consolidatettuu mukaan?
Outoa, mutta oikeestaan ihan hyvä että näin on. :D

Mä käsitän ton niin, että jos on tehnyt siis sillä kynällä piirtelemällä jotain volume tai panorointi automaatioita, niin ne ei tuu mukaan. Nehän siis näkyy siinä raidan alapuolella, eli ne on "underlying". Fadet sen sijaan on siinä itse raidalla joten ne tulee. Niin kuin kuuluukin tulla.
- - - - - - - - -
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)