Aihe: Kokemuksia matkustamisesta kitaran kanssa?
1
hapan
17.07.2008 15:45:46
Eiköhän se selviä reissusta, kun laitat varmuudeksi kostuttajan caseen. En usko, että sitä siellä tuhotaan, vaikka näitäkin on joskus tapahtunut.
Puavali
17.07.2008 15:47:30
Olen lähdössä matkalle, jonne olisi kiva ottaa Martini mukaan, jotta voisi sitten soitella veljen kanssa yhdessä perillä. Finnair kuitenkin tarjoaa kaksi huikeaa vaihtoehtoa kitaran mukaan ottamiselle; joko sille pitäisi ostaa oma paikkansa tai sitten laittaa ruumaan.

Martinin oma kova kotelohan kitaralla on, mutta onko kellään tietoa, miten hyvin kokopuinen kitara kestää ruumassa lentomatkan aikana? Erikseen käsiteltävien hihnallahan se ruumaan menisi, mutta miten sitten itse lennon aikana..

Mieli tekisi siis ottaa kitara mukaan, mutta vähän epäilyttää olisiko se kuinka viisasta. Kommentteja? :) Tuo oman paikan ostaminen nyt ei taida ihan tulla kuitenkaan kysymykseen.

Eräät muut yhtiöt sallivat ottaa matkustamoon yhden käsimatkatavakassin lisäksi läppärilaukun tai kitarakeissin tai muun soittimen. Emme suosi siis finnairia, enää.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
Pauli
17.07.2008 22:00:00

Eräät muut yhtiöt sallivat ottaa matkustamoon yhden käsimatkatavakassin lisäksi läppärilaukun tai kitarakeissin tai muun soittimen. Emme suosi siis finnairia, enää.

Usein pääsee kitaran kanssa kun menee vaan eikä kysele turhia. Eivät valittaneet finnairillakaan. Riippuu toki koneesta, kaikkein pienimmissä koneissa ei laukku mahdu sinne ylähyllylle, silloin joutuu laittamaan ruumaan.

Ruumaan laittamisessa pahin riski taitaa olla ne lentokenttien matkatavarakäsittelijät, joita ei varovasti-tarrat paljon kiinnosta. Tuolta ohjeet pakkaamiseen: http://www.frets.com/fretspages/Mus … cian/GenMaint/Packing/packing1.html

Pauli
www.myspace.com/paulihalme
Puavali
17.07.2008 22:38:25
Usein pääsee kitaran kanssa kun menee vaan eikä kysele turhia. Eivät valittaneet finnairillakaan. Riippuu toki koneesta, kaikkein pienimmissä koneissa ei laukku mahdu sinne ylähyllylle, silloin joutuu laittamaan ruumaan.

Ruumaan laittamisessa pahin riski taitaa olla ne lentokenttien matkatavarakäsittelijät, joita ei varovasti-tarrat paljon kiinnosta. Tuolta ohjeet pakkaamiseen: http://www.frets.com/fretspages/Mus … cian/GenMaint/Packing/packing1.html

Pauli

Juu, on kova laukku ollu joskus lommoilla, kitara onneks säily ehjänä. Ja kova matkalaukku on kans ollu tosi lyödyn näköinen.
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
jari910
19.07.2008 20:04:18
Eräillä lentoyhtiöillä ei osia tipu koneesta kesken matkan :)
Fiz
19.07.2008 21:06:26
Kiitos vinkeistä, katsotaan miten käy. Raportoin, jos käy jotain .. hassua :)
samueld
22.07.2008 23:23:58

joo, ei se ilmasto ole se pahin tekija. Nuo iloiset veijarit siella hihnalla. Oikea flight case on siita hyva, etta se kestaa heittelya ja on niin painava ettei ihan kynaniskat jaksa niita kovin kauas heittaakaan. Itse olen kuskaillut omia klasareitani ihan hiscoxin lite flite -casessa. toistaiseksi ei ongelmia. ja vakuutuksesta saan uuden jos rikkovat.

Tuohon "menee vaan" -strategiaan ei kannata luottaa. Viela vaikka checkaukseta lapi paaseekin, niin saattavat ottaa sen portilla ruumaan. Mutta lentoyhtioiden kaytannot vaihtelevat.
I'd sell my sister to whorehouse rather than play a Korean guitar.
AH3
24.07.2008 12:29:42

Pauli

Tässä ei kannata kyllä mielestäni jaella tuollaisia yleistyksiä...Pahimmat ongelmat ko. asiassa ovat paremminkin: henkilökunta ajettu aivan finaaliin jatkuvien säästötoimenpiteiden avulla ja tämähän perinteisesti tarkoittaa kenkää porukalle. Lisäksi matkatavaroiden käsittely tilat ovat jatkuvasti liian pienet = ahtaat. Tehdään hommia minkä keretään, mutta henkilökuntaa on jatkuvasti liian vähän.

Omalta kohdalta voin todeta että, kaikki instrumentit saavat erikoiskohtelun - supervarovaisen käsittelyn. Soitanhan itsekkin ja tiedän miltä tuntuu jos omaa kultsia, joku kolhii. Myös kaikki tuntemani kuormaajat käsittelevät soittimia erityisen varovasti = ei me mitään elukoita sentään olla.

Oma kahdenkymmenen vuoden ura loppuu elokuun lopussa jatkuvien säästötoimenpiteiden johdosta, mutta jäljelle jäävät tekevät parhaansa...väsyneinäkin.

Hyvää ja turvallista matkaa siis teille ja soittimellenne, olkoon valitsemanne lentoyhtiö mikä tahansa.

p.s hyvä myös muistaa se, että ennenkuin saatte laukkunne määränpäässä, niin sitä on aina käsitellyt vähintään yksi ulkomaalainen handling yhtiö.
Ei kiitos...minulla on jo pingviini.
tohtorinne
24.07.2008 14:44:28
Pari vuotta sitten lensin kitaran(akustinen) kanssa Frankfurtin kautta Delhiin. Lentoyhtiö oli Lufthansa. Missään vaiheessa kukaan ei kysellyt eikä napissut mitään kun kitara kulki koneeseen ja sinne ylähyllylle normaalien käsimatkatavaroiden mukana.

Muutama kuukausi myöhemmin lensin Finnairilla Bangkokista takaisin Helsinkiin eikä sielläkään kyselty mitään vaikka takastullessa oli mukaan tarttunut toinenkin kitara(sähkö).
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)