KoskPaavo 17.07.2008 10:31:45 | |
---|
Tähän biisiin taru kertoo aika karunkin tarinan... J.Vainion tehdessä tekstiä hän oli kuulemma koko ajan tsiigannut lonkero-koria... Tarua vai totta...?! Hohhoijaa, hienoa että täällä on noiden latteuksien sijaa välillä uusiakin oivalluksia. Voi Gsus " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
phren 17.07.2008 11:00:56 | |
---|
Sä kuulut päivään jokaiseen - tango. Sanat vähän luetteloperiaatteella, ja musiikkia voi kukin arvioida mielessään. Mutta joku oivallus siinä varmaan on koska on niin mieleen painunut. Ikivihreä? Tuntuu tusinatavaralta. Älä nyt prkl, tuo on niin stanan kova biisi ettei oo tosikaan |
uruttaja 17.07.2008 11:08:37 | |
---|
Tähän biisiin taru kertoo aika karunkin tarinan... J.Vainion tehdessä tekstiä hän oli kuulemma koko ajan tsiigannut lonkero-koria... Tarua vai totta...?! Tarua. Voimakasta tarua. |
Tarua. Voimakasta tarua. No ei ehkä niinkään. Muutaman lonkeron tais ottaa. kun tekstin kemissä tekas. Humppajyrä |
johnsmith1 17.07.2008 12:17:35 | |
---|
Tähän biisiin taru kertoo aika karunkin tarinan... J.Vainion tehdessä tekstiä hän oli kuulemma koko ajan tsiigannut lonkero-koria... Tarua vai totta...?! Sittenhän se olisi ihan nappisuoritus ja onnistunut toteutus joka suhteessa. Mutta biisin yhdentekevyys taitaakin olla myös makuasia. Älkää menkö sinne salin puolelle syömään, se on ihmisiä varten. |
uruttaja 17.07.2008 14:10:48 | |
---|
No ei ehkä niinkään. Muutaman lonkeron tais ottaa. kun tekstin kemissä tekas. Ko biisin syntyhistoriasta on useita tarinoita sekä Juha Vainion että Eino Grönin elämänkerroissa. Huimapäisimmät pistivät Kossun piikkiinkin tuon jutun. |
KoskPaavo 17.07.2008 15:00:05 | |
---|
Sittenhän se olisi ihan nappisuoritus ja onnistunut toteutus joka suhteessa. Mutta biisin yhdentekevyys taitaakin olla myös makuasia. Paljon, paljon huonompia sanoituksia on tehty ja tehdään. Samantyyppistä pohdintaa on esim Helismaan sanoitukset " Lauluni aiheet" ja " Reissumies ja kissa". " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
irmeli 17.07.2008 15:12:17 | |
---|
Ko biisin syntyhistoriasta on useita tarinoita sekä Juha Vainion että Eino Grönin elämänkerroissa. Huimapäisimmät pistivät Kossun piikkiinkin tuon jutun. "Nään lentävän taivaalla tähden ja sua mä ajattelen..." Jallustakin sen väitetään kertovan. |
Tankero 17.07.2008 15:44:45 | |
---|
Ko biisin syntyhistoriasta on useita tarinoita sekä Juha Vainion että Eino Grönin elämänkerroissa. Huimapäisimmät pistivät Kossun piikkiinkin tuon jutun. Eikan elämänkertaa en ole lukenut, mutta Junnun kirjassa se menee jotenkin noin. Salmen Tuomo olis ollut paikalla kemissä, kun Junnu sanat väsäs. Johonkin threadiin taisin joskus panna suoria lainauksia kirjasta. Humppajyrä |
uruttaja 17.07.2008 16:20:00 | |
---|
Eikan elämänkertaa en ole lukenut, mutta Junnun kirjassa se menee jotenkin noin. Salmen Tuomo olis ollut paikalla kemissä, kun Junnu sanat väsäs. Johonkin threadiin taisin joskus panna suoria lainauksia kirjasta. Pitää paikkaansa, laulavan vahtimestarin läsnäolon muistan lukeneeni minäkin. Lukaseppa se Eikan kirja. Lainastosta varmaan löytyy. |
ANtTIKRISTUS 17.07.2008 16:24:32 | |
---|
Kaikesta musiikista yli 50%. ;-) |
Tankero 17.07.2008 19:34:49 | |
---|
Pitää paikkaansa, laulavan vahtimestarin läsnäolon muistan lukeneeni minäkin. Lukaseppa se Eikan kirja. Lainastosta varmaan löytyy. Pittää ottaa käsittelyyn, jahka kottiun kiertueelta. Humppajyrä |
sutikomppi 18.07.2008 09:37:13 | |
---|
Kuuntelin juuri Kutri Helenan Sydäntango biisin kun tarttee opetella se ja täytyy sanoa että on niin yhdentekevä biisi ettei tosikaan. Menee yhdentekevien biisien listallani aika korkealle. Mitäs biisejä muilla on vastaavanlaisia ? Tapani Kansan esittämä kultaniityt. Vaikka olen Vaasalainen niin Plogmanin tuotanto on tasaista ja erittäin tylsää. Raskammalla puolella HIM. Rumpujensoitto on yksinkertaisten rytmikuvioiden toistoa, erilaisilla nopeuksilla. |
Lennu 18.07.2008 09:41:31 | |
---|
Suunnilleen kaikki lokeroon "tanssimusiikki" menevät, 1700 -luvulta lähtien. Ja hamaan tulevaisuuteen. Mutta silti pakko vetää, kun on itsekin yhdentekevä ihminen (hyvä puolustuslaini myös vaimolla, kun on käyny naapuripitäjässä höyläämässä, uskoisin) "Eikä väliä, vaikka mitään ei tapahtuisi, olisi kuitenkin mukava istuksia ja ottaa vaikka pari bisseä. Tai kossua." -Rocco Longfella |
Musiikkia korville 18.07.2008 09:47:19 | |
---|
Tapani Kansan esittämä kultaniityt. En yleensä mielelläni sano negatiivisia sanoja (ainakaan julkisesti), mut kyseinen biisi on mun mielestä melkosen huono... Tapsaa kohtaan ei oo mitään antipatioita, mutta tuo käännös on kyllä melko syvältä. Vai johtuneeko siitä, että tykkään Stingistä (+police, yms) ja sen tähden tuo ei oikein nappaa. By: MK |
Tankero 18.07.2008 16:04:07 | |
---|
En yleensä mielelläni sano negatiivisia sanoja (ainakaan julkisesti), mut kyseinen biisi on mun mielestä melkosen huono... Tapsaa kohtaan ei oo mitään antipatioita, mutta tuo käännös on kyllä melko syvältä. Vai johtuneeko siitä, että tykkään Stingistä (+police, yms) ja sen tähden tuo ei oikein nappaa. Häh? Minä olen luullut, että se on Tapsan biisi, minkä Sting on coveroinut. Humppajyrä |
Ukko 18.07.2008 19:34:48 | |
---|
Suunnilleen kaikki lokeroon "tanssimusiikki" menevät, 1700 -luvulta lähtien. Ja hamaan tulevaisuuteen. Mutta silti pakko vetää, kun on itsekin yhdentekevä ihminen (hyvä puolustuslaini myös vaimolla, kun on käyny naapuripitäjässä höyläämässä, uskoisin) Ei ja ei. Löytyy paljon ihan kivoja tanssi biisejä. Mikä tekee sen eron hyvän ja huonon välillä. Kai se että hyvää tehdessä tekijällä on ollut fiilikset päällä. t: Rock, blues, pop, iskelmä. disco, klasari, ethno, heavy, speed metalli, tanssi, proge sun muun kuuntelija ja toivottavasti edes soiton tavoittelija. COVS jäsen nro 6 |
KoskPaavo 18.07.2008 21:31:12 | |
---|
Häh? Minä olen luullut, että se on Tapsan biisi, minkä Sting on coveroinut. Samoin " Kalajoen hiekat" jonka joku jenkkibändi , ai niin, joku Mamas and Papas koversi " Tällainen elämä käy laatuun, onhan se välimmiten lystiäkin ja kohottelee kantapäitä"
Aleksis K. |
baron 18.07.2008 21:38:29 | |
---|
Samoin " Kalajoen hiekat" jonka joku jenkkibändi , ai niin, joku Mamas and Papas koversi Ja eiks sen Rokkivaari Hotasenkin joku pihistänyt? |
irmeli 19.07.2008 03:27:26 | |
---|
Häh? Minä olen luullut, että se on Tapsan biisi, minkä Sting on coveroinut. Niin, Tapsahan on tuonut niinkin tuntematonta muusikkoa, kuin Stingiä, ihmisten tietoisuuteen täällä Suomessa...juu. |