Quru 17.07.2008 10:54:53 | |
---|
Ylipäätään, miksi tälläisia asioita pitää puida muusikoiden.netissä? Samanlaisia ketjuja pulpahtelee vähän väliä, milloin otsikolla "Ari Koivunen" ja milloin jollain muulla, aina ne johtavat kuitenkin tähän samaan pisteeseen, jossa väitellään siitä, millaista musiikkia pitää/saa/on hyvä kuunnella. Ja aina puhutaan kasvottomasta massasta, "minähän kuuntelen juuri sellaista mutta KAIKKI MUUT tekee näin ja näin". Yksinkertaisesti: mitäpähän väliä? Antaa ihmisten kuunnella musiikkia jota kuuntelevat, ei se vaikuta minun musiikinkuunteluuni. Oma musiikkimakuni on muodostunut ns. VAIKUTTEISTA, eli olen kavereiden kautta tutustunut uuteen musiikkiin ja alkanut diggailla sitä. Eli tässä threadissa tulleiden määritelmien mukaan olen siis poiminut vain sen musiikin, mistä kaveritkin tykkäävät ja olen aivan hirveä ihminen. Ehkä asia ei kuitenkaan ole näin, tuskin kukaan nyt ajattelee, että kuuntelen musiikkia vain kuuluakseni tiettyyn kaveriporukkaan. Mutta mitä sitten, vaikka joku olisikin sitä mieltä? Se ei vaikuta minun musiikinkuunteluuni. Olen minä sitten muiden mielestä wannabe, lamer tai ihan mitä vain, ei väliä. Kuuntelen musiikkia sen itsensä vuoksi. Tämähän on MUUSIKOIDEN.net. Kuvittelin, että samanlaista asennetta olisi täällä enemmänkin vallalla. Silti päivästä toiseen puidaan samoja asioita, onko uskottavaa kuunnella jotain, onko jokin artisti "true" tai muuta. Jos jostain tulee mainstreamia, se tuntuu olevan osalle automaattisesti paskaa. Itse olen kovinkin iloinen, että metallimusiikista on tullut enemmän mainstreamia. Levyjä löytää jokaisen peräkylän k-marketistakin jos on tarvetta, puhumattakaan isommista liikkeistä. Hyviä yhtyeitä soittaa monilla festareilla, seassa saattaa ihan hyvin olla jokin metalliyhtye, heti perään pääesiintyjänä PMMP. Tarjontaa on enemmän, levy-yhtiöt ovat kiinnostuneet metalliyhtyeistä, koska se on tuottoisaa. Aina välillä pulpahtelee esiin hyviäkin yhtyeitä, joihin ei välttämättä olisi ikinä törmännyt ilman tätä suomen koko kansan metallibuumia. Ei minulle merkitse yhtyeen myyntiluvut mitään, ei minulle merkitse, onko yhtyeen kuulijakunta enemmän true-hevimörköäijiä vai wnb-teinejä. Minä kuuntelen musiikkia siksi, että siitä tulee hyvä mieli. Jatkakaa vaan ihmeessä, mutta minä alan nyt kuuntelemaan Lamb of Godia. Vaikka se onkin metalcorea, eli täyttä paskaa ja untruea. Savun hälvettyä tarkastamme äänetoiston liitännät |
Jumina5/6 17.07.2008 11:19:24 (muokattu 17.07.2008 11:24:18) | |
---|
Chill out, tää on keskustelua. EDIT: Vähän aiheestakin: Uskon kyllä että monessa ihmisessä elää sellainen pieni "ei hitto ei tota voi tunnustaa kuuntelevansa" -mörkö, varsinkin muusikoissa. Vähän sama asia kuin jotkut eivät kehtaa lähteä ulos kämpältään verkkareissa tai ilman meikkiä. Ja taas sama asia kuin se, että esim. omalla vaatetuksellaan viestitetään kuuluvansa tiettyyn isompaan joukkoon. Ja tämän takia luultavasti osa ihmisistä sanoo kuuntelevansa/tykkäävänsä tietyistä bändeistä, vaikkeivät niistä välttämättä edes kovinkaan paljoa välitä. Tiettyyn 'laumaan' hakeutuminen on ollut ihmisille aina tärkeätä. Black Hippies Underground |
Hölömöt. Mitä se teiltä on pois mitä muut kuuntelee? Sitten rasittaa jos jossain on pakko kuunnella tuntitolkulla jotain josta ei tykkää, mutta ei kai se nyt muuten haittaa. Toiset tykkää maksalaatikosta ja toiset sillistä. Niinhän se menee. Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä. - - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli |
jannu 17.07.2008 13:25:38 | |
---|
Hölömöt. Mitä se teiltä on pois mitä muut kuuntelee? Sitten rasittaa jos jossain on pakko kuunnella tuntitolkulla jotain josta ei tykkää, mutta ei kai se nyt muuten haittaa. Toiset tykkää maksalaatikosta ja toiset sillistä. Niinhän se menee. Mitä siitäkään tulee jos aletaan suvaitsemaan kaikkea? Seuraavaksi varmaan aletaan kasvattamaan lapsia vapaasti. Ja naiset saa äänestää. "Just tell me fucking why everything becomes an issue!" |
Sompi 17.07.2008 13:46:20 (muokattu 17.07.2008 13:49:20) | |
---|
Jotkut näköjään luulevat, että olisin sitä mieltä, että mainstreamin kuuntelu olisi pahasta. Omasta mielestäni siinä ei ole mitään pahaa, mutta sitten kun aletaan pitämään huonompana ihmisiä jotka kuuntelevat jotain eri musiikkia... phöhf. Ja sitten jos jossakin pienellä paikkakunnalla vielä sattuu asumaan joku joka kuuluu tosiaan johonkin vähemmistönvähemmistö-musiikin kuuntelijoihin, niin eristyminen on taattua :( EDIT: Ja hyvä esimerkki tästä huonompana pitämisestä on se ikiaikainen sota hiphoppareiden ja hevareiden välillä, jota olen joskus jopa saanut livenä seurata. Yleensähän se menee näin (jos siis kielioppi olis kunnossa :)): Hiphoppari: Kuunteletko hiphoppia? Hevari: En ku heviä. Hiphop on vammasta ääntelyä Hiphoppari: Hevi on kiljumista! Kuulostaa akalta! Hiphopissa on hyviä riimejä! Hevari: LOL HEVI ON ÖRINÄÄ Hiphoppari: LOLOLOLOLOL TORJUN SUT |
Waldemar O Toy 17.07.2008 14:06:47 | |
---|
Hiphoppari: Kuunteletko hiphoppia? Hevari: En ku heviä. Hiphop on vammasta ääntelyä Hiphoppari: Hevi on kiljumista! Kuulostaa akalta! Hiphopissa on hyviä riimejä! Hevari: LOL HEVI ON ÖRINÄÄ Hiphoppari: LOLOLOLOLOL TORJUN SUT Jaa tästäkö olikin tarkoitus keskustella? Meet the ZEA. http://www.myspace.com/zea451 |
Mohla 17.07.2008 14:07:12 | |
---|
Mitä siitäkään tulee jos aletaan suvaitsemaan kaikkea? Seuraavaksi varmaan aletaan kasvattamaan lapsia vapaasti. Ja naiset saa äänestää. Hahhah! Mitähän ne vielä keksii! Varmaan kohta tulee miehillekin joku isyysloma! Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä. - - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli |
Quru 17.07.2008 15:02:32 | |
---|
Hahhah! Mitähän ne vielä keksii! Varmaan kohta tulee miehillekin joku isyysloma! Ei jumalauta, siinä vaiheessa kun miehille tulee joku isyysloma, on varmaan elämäkin niin tylsää että netissä keskustellaan junista ja luodeista! THATS NOT GUNNA HÄPPEN Savun hälvettyä tarkastamme äänetoiston liitännät |
ANtTIKRISTUS 17.07.2008 16:37:35 | |
---|
Ei mulla musaa sinänsä mitään vastaan, ärsyttää vaan tämä nykymaailman bisnesmeininki. Luodaan kansalle idoleita kaiken maailman tyhjänpäiväisistä keikareista ja perseenheiluttajista, joiden laulut vedetään studiossa autotunella kohdilleen koska lahjat ei muuten riitä ja keikat vedetään play/singbackina. Tuntuu, että vielä muutama vuosikymmen sitten hyvät artistit ja bändit on edes koitettu etsiä massasta, mutta nykyään markkinakoneisto rakentaa ne itse hillittömine mainoskampanjoineen. |
Keppis 17.07.2008 18:31:54 | |
---|
Jotkut näköjään luulevat, että olisin sitä mieltä, että mainstreamin kuuntelu olisi pahasta. Omasta mielestäni siinä ei ole mitään pahaa, mutta sitten kun aletaan pitämään huonompana ihmisiä jotka kuuntelevat jotain eri musiikkia... phöhf. Ja sitten jos jossakin pienellä paikkakunnalla vielä sattuu asumaan joku joka kuuluu tosiaan johonkin vähemmistönvähemmistö-musiikin kuuntelijoihin, niin eristyminen on taattua :( EDIT: Ja hyvä esimerkki tästä huonompana pitämisestä on se ikiaikainen sota hiphoppareiden ja hevareiden välillä, jota olen joskus jopa saanut livenä seurata. Yleensähän se menee näin (jos siis kielioppi olis kunnossa :)): Hiphoppari: Kuunteletko hiphoppia? Hevari: En ku heviä. Hiphop on vammasta ääntelyä Hiphoppari: Hevi on kiljumista! Kuulostaa akalta! Hiphopissa on hyviä riimejä! Hevari: LOL HEVI ON ÖRINÄÄ Hiphoppari: LOLOLOLOLOL TORJUN SUT Kaikella kunnioituksella mutta ei se mee enää yläasteen jälkeen noin. |
Sompi 17.07.2008 19:07:21 | |
---|
Ei mulla musaa sinänsä mitään vastaan, ärsyttää vaan tämä nykymaailman bisnesmeininki. Luodaan kansalle idoleita kaiken maailman tyhjänpäiväisistä keikareista ja perseenheiluttajista, joiden laulut vedetään studiossa autotunella kohdilleen koska lahjat ei muuten riitä ja keikat vedetään play/singbackina. Tuntuu, että vielä muutama vuosikymmen sitten hyvät artistit ja bändit on edes koitettu etsiä massasta, mutta nykyään markkinakoneisto rakentaa ne itse hillittömine mainoskampanjoineen. Jep :( Kaikella kunnioituksella mutta ei se mee enää yläasteen jälkeen noin. Meneepäs :( |
Y3J 17.07.2008 19:14:31 | |
---|
Minun mielestä se käänteinen ilmiö on ttumaisempi. Eli siis tiettyä bändiä ei ole enää coolia kuunnella, koska "kaikkia massateinit ja pissixet tykkää siitä nykyää, mä oon kuitenki kuunnellu tätä bändii jo 2kk nii ne vaa feikkaa". Mutta on hankalaa olla nuori. Pitäis sopeutua johonkin joukkoon, mutta samalla pitää erota tästä joukosta. Maissihiutaleella yhtymäteepaita päälläni on. Tiistaimies, paha poika anna partasi kasvaa pitkäksi perunamaahan. Kaikki sulle nauraa, Liisakin taivaassa timatteineen. -Risto Tähtelä, Pauli Mäkikartano, Yrjö Harrinpoika sekä Jussi Leino |
kondensaattori 17.07.2008 19:18:10 | |
---|
Hauskinta on se, että kaikki, jotka tässäkin threadissa manaavat muotijuttuja ja wannabeismiä ja ryhmäänkuulumisintoa jne, harjoittavat itsekin näitä. |
Y3J 17.07.2008 19:34:12 | |
---|
Hauskinta on se, että kaikki, jotka tässäkin threadissa manaavat muotijuttuja ja wannabeismiä ja ryhmäänkuulumisintoa jne, harjoittavat itsekin näitä. Pakostakin sitä johonkin ryhmään jokainen kuuluu. Maissihiutaleella yhtymäteepaita päälläni on. Tiistaimies, paha poika anna partasi kasvaa pitkäksi perunamaahan. Kaikki sulle nauraa, Liisakin taivaassa timatteineen. -Risto Tähtelä, Pauli Mäkikartano, Yrjö Harrinpoika sekä Jussi Leino |
Naama-amis 17.07.2008 19:48:06 (muokattu 17.07.2008 19:49:21) | |
---|
Hauskinta on se, että kaikki, jotka tässäkin threadissa manaavat muotijuttuja ja wannabeismiä ja ryhmäänkuulumisintoa jne, harjoittavat itsekin näitä. Niinhän se on. Toiset tykkää ajaa erikoisella ja harvinaisella autollakin ja sitten mainostavat että mua ei kiinnosta mitä muut autosta ajattelevat. Kuitenkin todellisuudessa nauttivat siitä että muut huomioi kulkupelin kerrasta toiseen naljailemalla työpaikan kaffepöydässä ;) Kandee vaan siitä musastakin nauttia sellaisenaan ja ottaa ne muoti ja muu korostaminen vaikka ostamalla Ray-banit tai jotain.. Paljon jotenkin luonnollisempaa funtsia että sopiiko nää lasit mun naamalle kuin että mitä jos muut kuulee mitä stereot soittaa. Tinttan tanttan Taneli, Tanelin pusseja paleli. Taneli hyppäsi karsinaan, pussejansa parsimaan. |
gasser 17.07.2008 20:20:07 | |
---|
Kaikista kovimmat jätkät eivät kuuntele, eivätkä diggaile mitään. Siinä sitä statementtia. -?- |
Lord of the strings 17.07.2008 20:44:08 | |
---|
Kannattaa pysyä radion keskusteluohjelmissa. "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" || kalamies#53 >)))> |
kondensaattori 17.07.2008 22:23:33 | |
---|
Kandee vaan siitä musastakin nauttia sellaisenaan Ei onnistu jos ei ota onnistuakseen. Minusta taas kannattaa hyväksyä se että musamaku tulee osaksi uskottavuusseikoista. Tai siis olla rehellinen. Mikäli oikeasti ei välitä muodista, ei kannata väittää toista. Oikeasti katu-uskottavin on se, joka ei välitä katu-uskottavuudesta. Tällaisia ei ole paljon, eikä tähän ominaisuuteen vaoi ite vaikuttaa. Esim. itse haluan välttää massateinisyyttä. Tämähän on sitä massateinisyyttä parhaimmillaan/pahimmillaan. Kun huomasin tämän, yritin olla kiinnittämättä huomiota massateinisyyteen. Tämä on juuri sitä huomion kiinnittämistä. tajusin, että yritän teinimäisesti olla erilainen eikä tämä juttu muuksi muutu. |
jannu 18.07.2008 00:03:35 | |
---|
Hauskinta on se, että kaikki, jotka tässäkin threadissa manaavat muotijuttuja ja wannabeismiä ja ryhmäänkuulumisintoa jne, harjoittavat itsekin näitä. Wow! Haluatko keksin tai jotain tästä oivalluksesta? "Just tell me fucking why everything becomes an issue!" |
kondensaattori 18.07.2008 00:37:01 | |
---|
Wow! Haluatko keksin tai jotain tästä oivalluksesta? Onks toi jotain sarkasmia? Meinaan vain, että pöljää, kun ihmiset kritisoivat tätä ihmisten tarvetta olla erilaisia ja toisaalta kuulua porukkaan, kun ovat ite sellaisia. |