Aihe: Rajasaaren romanialaismuusikot
1 2 3 4 5 6 711 12 13 14 15
poppamies
16.07.2008 14:20:28

"Romanialaiset romani-brass -muusikot esiintyvät sosiaalikeskus Rajatilassa
keskiviikkona 16.7. klo 18.00. Sisäänpääsy 3€...
Tapahtuman
tuotto käytetään romanien kotimatkan tukemiseen...

Minusta pääsymaksu on hyvinkin kohtuullinen. Kaikki vain joukolla sinne...
G strings are for strippers!
Simo78
16.07.2008 14:21:37
muista nyt kuitenkin että luki lappusessa mitä tahansa ihminen itse saa päättää tykkääkö siitä vaiko eikö saatikka että hyväksyy. kyllä mä löydän kaasukammiolle käyttöä, tietäisivätpähän paremmin jatkossa olla tulematta jos ei voida olla maassa maan tavalla. ja tämä koskee ihan ketä tahansa mistä ja missä tahansa. aina pitää mennä isäntämaan kulttuurin ehdoilla ja jos se ei onnistu, ei mennä sinne ollenkaan, missään tapauksessa.
rökälekännissä ördäävät suomalaisen irvikuvat tallinnassa ovat loistava esimerkki ettei tämä idealismi toimi käytännössä missään, millään tasolla.

no joo samaa voidaan sanoa englantilaisista jotka tulevat Suomeen asustamaan eivätkä vaivaudu opettelemaan kieltä, kun lontoollakin pärjää...
MrQ
16.07.2008 14:39:21
no joo samaa voidaan sanoa englantilaisista jotka tulevat Suomeen asustamaan eivätkä vaivaudu opettelemaan kieltä, kun lontoollakin pärjää...

itse olen tehnyt periaatepäätöksen että tietyn aikaa annan ulkkiksen puhua angliaa mutta jos ei jossain kohtaa ala kielenopettelu kiinnostamaan, mä en ainakaan sille lontoota puhu. :D
Sompi
16.07.2008 15:17:17

Nuo kyllä oli pirun taitavia soittajia. Ite oon nähny vaan sellasia katusoittajia jotka eivät osanneet soittaa yhtään mitään :(
Teijo K.
16.07.2008 15:21:57

Nuo kyllä oli pirun taitavia soittajia. Ite oon nähny vaan sellasia katusoittajia jotka eivät osanneet soittaa yhtään mitään :(

Oot nähnyt kun mie olen ollut vetämässä?
Mr.Babbit
16.07.2008 15:46:10 (muokattu 16.07.2008 16:17:48)
Mitäköhän se mun unkarilainen kaveri sanoikaan, ettei ole ikinä kohdannut missään niin ennakkoluuloisia ihmisiä kuin Suomessa.

Itsehän pidän matkustamisesta ja olen yrittänyt opetella kieliäkin että voisin asioida esim. kaupassa paikallisella kielellä mutta loukkaannun kyllä, jos joku ei vapaa-ajan vietossa vaivaudu keskustelemaan kanssani englanniksi vaikka kielen hyvin hallitseekin. Tällaisille ihmisille on nimitys: juntti.

(jos nyt vielä lisään tällaisen hassun huomion, että junteillahan on tapana vihata ja vastustaa kaikkea mitä eivät itse edusta tai elämässään tarvitse)
Klezberg
16.07.2008 15:55:31 (muokattu 16.07.2008 15:56:05)

Minusta pääsymaksu on hyvinkin kohtuullinen. Kaikki vain joukolla sinne...

Taitaa tuo tapahtuman tuoton käyttökohdekin olla mieleinen monelle tässä keskustelevalle:

Tapahtuman
tuotto käytetään romanien kotimatkan tukemiseen...
kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti ja ne vie kaiken ajan
Armando Bugari
16.07.2008 15:56:34
Tuo saksofonisti on tainnut soitella Elielin aukiolla? Se on ollut ihan kelvollista kuunneltavaa. Mutta ehkä näiden kannattaisi soittaa kadullakin tuohon tyyliin, vaikka duo-pohjalta haitari+puhallin. Voisi säväyttää enemmän.

Hulvatun hauskaa musiikkia! Varsinkin tuo Jaakon aloituksen kolmas video. Altto, trumpetti, haitari ja helistin - eturivi siis, sai jalan napsaamaan. Takarivin porukka kai ns. roudareita:-)
Sääli, etten pääse illalla kuuntelemaan - menisin mielelläni.
Margarita
17.07.2008 00:31:24
Terveisiä Rajasaaresta! Tulin juuri kotiin.

a) Mulla oli tosi hauskaa. Tanssin.

b) Ihmiset olivat ystävällisiä, huomaavaisia, kohteliaita sekä hilpeää tanssiseuraa.

c) Multa ei varastettu mitään, vaikka jätin kassini seinänvierustalle mennessäni tanssimaan.

d) Musa oli enimmäkseen sellaista hassua rutiiniränttätänttää, eikä pettymyksekseni alkuillasta laulettu juuri lainkaan, MUTTA siinä vaiheessa kun suurin osa yleisöstä oli mennyt kotiin ja pillit pistetty pussiin, eräs herra otti esiin kitaran ja rupesi laulamaan. Herra Jumala! En muista milloin olisin viimeeksi kuullut mitään niin upean kaunista ja sielukasta. Kitarassa kuului kaikuja Django Reinhardtin swing -balladeista, ja laulussa niin hillityä flamencoa kuin balkanilais-turkkilaista, hienostuneesti koristeltua melodiaa. Siinä oli oikeasti loistava muusikko. Menin ihan palasiksi. Hyvä etten ratkennut pillittämään. Sen laulun voimalla porskuttaa iloisesti eteen päin koko loppuviikon!
mr_b
17.07.2008 01:34:49

Tuli vaan näistä mieleen että mahtoikohan joku nähdä joskus viime syksynä tai alkukeväästä tv:stä tullutta dokumenttia useamman eri maan mustalaisyhtyeiden yhteisestä kiertueesta USA:ssa? Mukana oli yhtyeitä ainakin Intiasta, Romaniasta, Espanjasta ja jostain entisestä Neuvostoliiton Keski-Aasian osasta. Hienoa musiikkia ja todella upean oloisia tyyppejä. Romanialaisyhtye ilmeisesti elätti musiikillaan koko kylänsä, koska mitään muita tulonlähteitä ei mustalaisille ollut alueella tarjolla.

Enkä nyt jaksa kommentoida tätä pullataikinan tavoin paisunutta "ongelmaa" mitenkään erikoisemmin... osa ihmisistä on universaalisti kusipäitä rodusta ja kansallisuudesta riippumatta.
Softer, worse, slower, weaker.
Klezberg
17.07.2008 08:11:28

Tuli vaan näistä mieleen että mahtoikohan joku nähdä joskus viime syksynä tai alkukeväästä tv:stä tullutta dokumenttia useamman eri maan mustalaisyhtyeiden yhteisestä kiertueesta USA:ssa? Mukana oli yhtyeitä ainakin Intiasta, Romaniasta, Espanjasta ja jostain entisestä Neuvostoliiton Keski-Aasian osasta. Hienoa musiikkia ja todella upean oloisia tyyppejä. Romanialaisyhtye ilmeisesti elätti musiikillaan koko kylänsä, koska mitään muita tulonlähteitä ei mustalaisille ollut alueella tarjolla.

Minä ainakin näin, totta kai. Romanialaisyhtye oli Taraf de Haidouks, heidän ei tarvitse kerjätä.
kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti ja ne vie kaiken ajan
Mohla
17.07.2008 10:14:01 (muokattu 17.07.2008 10:16:24)

" Ymmärtääkseni he lähtivät kotiinsa Ruotsiin, kertoo Vapaa liikkuvuus -verkoston edustaja Eetu Viren."
http://www.iltasanomat.fi/uutiset/stadi/uutinen.asp?id=1557832

Siis Ruotsistako nämä nyt sitten olivat? Just näin, hyvä meininki.

EDIT: korjasin linkin

Jep. Kyllä se on sitten jumalauta tää nykyajan touhu kun RUOTSISTA kehtaa muusikot tulla tänne meidän Suomeen soittamaan! Ei mitään häpyä!

Voi herranjestas!

EDIT: On kyllä muutenkin ollut taas niin mahtava ketju, että oksat pois. 80% on ollut täysin alkuperäisen aiheen vierestä, ja siitä ainakin 50% ollut aika järkyttävä sontaa. Eihän se mulle sinällään kuulu. Antaa kaikkien kukkien kukkia jne. Enhän tahdo rasistisesti syrjiä muita mielipiteidensä vuoksi.
Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä.
- - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli
Teijo K.
17.07.2008 10:17:07

Jep. Kyllä se on sitten jumalauta tää nykyajan touhu kun RUOTSISTA kehtaa muusikot tulla tänne meidän Suomeen soittamaan! Ei mitään häpyä!

Voi herranjestas!

Seuraavaksi tänne tulee joku Englannista! Rolling Stones tulee ja vie Suomalaiselta! huttumuusikolta leivän suusta! (Näin muuten joskus ihan tosissaan kirjoiteltiin lehtiin)
mr_b
17.07.2008 14:16:49

Minä ainakin näin, totta kai. Romanialaisyhtye oli Taraf de Haidouks, heidän ei tarvitse kerjätä.

Ei varmaan sillä meiningillä.
Softer, worse, slower, weaker.
Jiihaa
17.07.2008 14:39:11 (muokattu 17.07.2008 14:40:40)
Tuskin kyseisten "muusikoiden" musisointi on se syy miksi heidän vaelluksensa Ruotsista rajan yli Suomeen aiheuttaa epäilystä. Seuraava etappi on varmaan sossunluukulta Norjaan ja mikäs paha siinä jos vähän Tanskassakin käydään "musisoimassa". Rock 'n Roll!

Mut hei, mikäs siinä jos porukka diggaa että mannet rokkaa niin olkaa hyvä vaan. Rajat vaan auki ja BILEET KÄYNTIIN! Rock 'n Roll JEAH! Haetaan samantien vaikka Slovakian ja Tsekinkin romanit tänne musisoimaan, paikkaamaan huutavaa työvoimapulaa ja rikastamaan kaupunkiemme katukuvaa sekä vapauttamaan meidät ennakkoluuloista. Addressi vireille! Rajat auki! Meikä on messissä.

Huom! On suuri todennäköisyys, että ylläoleva kirjoitus on sarkastinen. ...muttei tietenkään välttämättä.
Mohla
17.07.2008 14:43:52

Tuskin kyseisten "muusikoiden" musisointi on se syy miksi heidän vaelluksensa Ruotsista rajan yli Suomeen aiheuttaa epäilystä. Seuraava etappi on varmaan sossunluukulta Norjaan ja mikäs paha siinä jos vähän Tanskassakin käydään "musisoimassa". Rock 'n Roll!

Mut hei, mikäs siinä jos porukka diggaa että mannet rokkaa niin olkaa hyvä vaan. Rajat vaan auki ja BILEET KÄYNTIIN! Rock 'n Roll JEAH! Haetaan samantien vaikka Slovakian ja Tsekinkin romanit tänne musisoimaan, paikkaamaan huutavaa työvoimapulaa ja rikastamaan kaupunkiemme katukuvaa sekä vapauttamaan meidät ennakkoluuloista. Addressi vireille! Rajat auki! Meikä on messissä.

Sun kaltaiset ihmiset saa mut aina yhtä ylpeäksi meidän maasta. Jiihaa.
- - - - - - - - -
Kova ruumiillinen työ ei ole koskaan tappanut ketään - mutta miksi ottaa riski? -Charli
Jiihaa
17.07.2008 14:45:35
Taidat olla aika rasistinen ihminen kun puhut "meidän maasta". Luovu natsimielipiteistäsi ja hyväksy, että Suomi kuuluu kaikille.
Mr.Babbit
17.07.2008 14:49:31

Kuolit, Slovakia ja Tsekki ovat myös EU-maita, eli rajat ovat jo auki.
Jiihaa
17.07.2008 14:51:37 (muokattu 17.07.2008 15:07:30)
Rajat tulee aukaista KOKONAAN. EU on vain ensimmäinen askel kohti unelmabailujen Suomea, jossa ei junteilla ole sijaa.

Mistä Marx unelmoi, missä Lenin epäonnistui, siinä Suomi onnistuu 100% varmuudella! Ja vaikkei onnistuisikaan, no problemo, sillä niin kauan kuin suomalainen duunari maksaa uskollisesti veroja voimme rahoittaa vaikka kaikki maailman katumuusikot etniseen taustaan katsomatta ja tasa-arvon hengessä! Luonnollisesti duunareilta itseltään ei paljoa kysellä mitä he ovat mistään asiasta mieltä sillä tasa-arvo, humanismi ja suvaitsevaisuus ovat valinnan- ja mielipiteenvapautta tärkeämpiä.

Käsittämätöntä, että vielä tänäkin päivänä Suomessa on ihmisiä joiden mielestä joidenkin junttiduunareiden mielipiteillä maamme sisäisistä asioista tai verorahojen käytöstä olisi mitään merkitystä. Kyllä ollaan taas niin takapajulassa, että huh miten hävettää olla suomalainen.

Suomi ei kuulu kellekään tai millekään, Suomi kuuluu kaikille! Rajat auki!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)