Aihe: Bruce Springsteen suomeen!!
1 2 3 4 58 9 10 11 12
JanneT
16.07.2008 10:42:47

Ei, kyllä se oli Soozie Tyrell se.

lol no näinpäs onkin. Jotain samaa näköä vähän kuitenkin.
Voihan vitalis...Cee U Nx Time...
"The slower you play, the more coffee youll have time to drink, before the next lick." (Asus T. Zibironszcki)
Flash
16.07.2008 21:33:44

Arvatkaa kuinka vaikea on ylihuomenna vääntäytyä samoille mestoille ja kääntää kytkin Iron Maiden -asentoon? Bändi tekee varmasti parhaansa ja yleisö tulee olemaan täysillä messissä, mut ei se ole Bruce tai no, onhan se mut silti ;)

Jep, jep... Melkein teki jo mieli myydä lippu pois, mutta samahan se on käydä katsomassa, kun on matkat ja kaikki jo maksettu. Ottaa vaikka sitten sitä ilolientä vähän enempi, niin kylläkait se siitä... Ehkä.
Live Music Is Better!
teg
16.07.2008 22:13:10
On.

En vaan toivu keikasta. Enkä haluakaan. Arvatkaa kuinka vaikea on ylihuomenna vääntäytyä samoille mestoille ja kääntää kytkin Iron Maiden -asentoon? Bändi tekee varmasti parhaansa ja yleisö tulee olemaan täysillä messissä, mut ei se ole Bruce tai no, onhan se mut silti ;)

Samoila linjoilla ollaan. Itellä myös lippu Eddien ja poikien keikalle (itsellä maiden-show nro 8), mutta enpä olis uskonut koskaan maidenin keikalle menon olevan vastenmielistä. Ei sinänsä, itse keikka varmaan on loistava, mutta tiedän varmuudella, että tästä lähtien joka ikistä keikkaa tulee automaattisesti verrattua tuohon pyhään Springsteen-iltaan. Ja voin olla melko varma, ettei lähellekään tulla päsemään seuraavaan viiteen vuoteen.
-Juice-
17.07.2008 13:23:22
Kärsin pahasta Bruce krapulasta...mikään ei todellakaan tunnu miltään enää. Ihmetys oli kyllä suuri, kun jonossa käteen kirjoitettiin numero 514, mutta olin kuitenkin aivan lavan edessä siinä keskellä parin metrin päässä pomosta. Välillä huomasin, että kun muut siinä ympärillä hyppivät ja heiluivat, minä vain jäin seisomaan tumput suorina ihmettelemään, että "miten tämä voi olla näin hyvä?" Esitys teki ajoittain minut aivan sanattomaksi. Thunder Roadia jäin pahasti kaipaamaan, muuten täydellistä.
"Tahdon basson, ku ne on niin kivan värisiä" ...Kaverin kommentti. Selkeää basistiainesta!
Klapp
17.07.2008 13:28:37
Krapulaan auttaa, josko vähän mutta kuitenkin, YLE:n kuvaama keikan ekat kolme vetoa, vähän pätkittyinä toki.

http://youtube.com/watch?v=fCPy0QCr0_g
"And if you say that you can tell a bigger tale, I swear to God you'd have to tell a lie" -Tom Waits.
Jarzki
17.07.2008 13:44:53 (muokattu 17.07.2008 13:45:28)

Kärsin pahasta Bruce krapulasta...mikään ei todellakaan tunnu miltään enää. Ihmetys oli kyllä suuri, kun jonossa käteen kirjoitettiin numero 514, mutta olin kuitenkin aivan lavan edessä siinä keskellä parin metrin päässä pomosta. Välillä huomasin, että kun muut siinä ympärillä hyppivät ja heiluivat, minä vain jäin seisomaan tumput suorina ihmettelemään, että "miten tämä voi olla näin hyvä?" Esitys teki ajoittain minut aivan sanattomaksi. Thunder Roadia jäin pahasti kaipaamaan, muuten täydellistä.

Moneltakos olit paikalla? Ite oltiin portin takana 16:35..eli auttamattomasti liian myöhässä...en tosin tiennyt tuosta numerointisysteemistä, varmasti olisin tullut aamusta kukkumaan jos olisi ollut infoa.

Niin olihan se kaikkien aikojen kokemus :)
-Seksi on kuin bridgeä. Jos ei ole hyvää partneria on parasta olla hyvä käsi-
He_Man
18.07.2008 09:50:22
Keikka oli kyllä aivan mahtava. Kyllähän tuo on pakko käydä taas katsomassa jos suomeen vielä eksyvät.
Minulla on VOIMAA!!!
ukko idänmies
18.07.2008 11:33:17
Ilmeisesti eturivissä myös soundit ovat olleet kohtalaiset. Me olimme nurmen reunalla n. 20 m miksauspisteestä ja ainakin siihen soundit olivat kevyesti paskimmat mitä olen stadikalla kuullut.
Piano alkoi kuulua kuulua ensimmäisen tunnin jälkeen, rummuista ei kuulunut muuta kuin basarin tussahdus kesäillassa. Kitaroita oli mielestäni poikien turha vaihdella lavalla koska mitään eroa ei oikeasti siitä puurosta huomannut (paitsi rauhallisemmissa biiseissä). Laulu kuului, onneksi, koska mistään muusta en olisi osaa biisejä tunnistanutkaan, vaikka olen Brucea kuunnellut vuodesta -80.
J.Hollström
18.07.2008 12:19:56
Ilmeisesti eturivissä myös soundit ovat olleet kohtalaiset. Me olimme nurmen reunalla n. 20 m miksauspisteestä ja ainakin siihen soundit olivat kevyesti paskimmat mitä olen stadikalla kuullut.
Piano alkoi kuulua kuulua ensimmäisen tunnin jälkeen, rummuista ei kuulunut muuta kuin basarin tussahdus kesäillassa. Kitaroita oli mielestäni poikien turha vaihdella lavalla koska mitään eroa ei oikeasti siitä puurosta huomannut (paitsi rauhallisemmissa biiseissä). Laulu kuului, onneksi, koska mistään muusta en olisi osaa biisejä tunnistanutkaan, vaikka olen Brucea kuunnellut vuodesta -80.

Huh, joku muukin sentään uskaltaa mainita tän jutun, jonka takia lähdin kesken pois koko keikalta. Itse olin myös miksauskopin nurkilta hieaman eteenpäin, ja soundit oli todella mössöä. Kävin vielä ennen lähtöäni takana kalja-alueella ja sen edessä toteamassa asioiden ollen vielä huonommin, kun kaiku toisti koko skeidan 0,5 sekkaa perässä.

En voinut kuin haavi auki ihmetellä, että mistä jengi saa niin kovat kiksit, kun semmosta puuroa oli koko homma. Mitä lie piippuhyllyllä? Varmaan tosi hienoo...

Noi stadionkeikat on kyl kohtuu syvältä. Tosin Genesis hoisi soundit huomattavasti paremmin. Itseasiassa tosi hyvin kun näin jälkeenpäin miettii.
porcupine
18.07.2008 14:43:33
Ei siinä etteikö Summertime Blues ja Twist And Shout olisi silkkaa kultaa Darkness faneille. ;).

Niin, itse olisin kyllä mielummin kuunnellut itse Darknessin biisejä, kuin jotain kämäisiä covereita. Jollain tais olla Factoryn kyltti?
Emmie tiijä, mie oon Lappeenrannasta.
mrk
18.07.2008 23:49:46
En voinut kuin haavi auki ihmetellä, että mistä jengi saa niin kovat kiksit, kun semmosta puuroa oli koko homma. Mitä lie piippuhyllyllä? Varmaan tosi hienoo...

Me oltiin "siellä" eikä kentän perällä kädet puuhkassa arvostelemassa miksausta;)
"Short On Long Term Goals"
Tellervo
19.07.2008 00:49:00 (muokattu 19.07.2008 00:50:21)
Niissä kohdissa (kahdessa) missä minä olin ei ollut kyllä mitään ongelmia saada soitosta selvää. Tai sitten olen puukorva. Tai sitten vain tyydyn vähempään :)

Ja miten niin vähään! Kolme tuntia oli suupielet korvissa, ja nytkin kun noita youtube-pätkiä katsoo niin sama ilmiö tapahtuu, plus liikutuksen kyyneleet kihoaa silmiin. Jotain hirveän liikuttavaa siinä Brucessa vaan on, ja biiseissään. Se ei ole älyllinen asia vaan sydämen asia. Ja minullekin kävi kyllä ilman muuta niin, että odotukset ylittyi (tämä oli ensimmäinen kerta kun herran näin). Ei voi kuin todellakin ihastella ja kumartaa sitä paloa ja antaumusta ja nautintoa jolla hän hommaansa vieläkin tekee, vuosikymmenten jälkeen. En olisi ikinä uskonut. Ja se saarna! Huh. Wow. Huh. Ja se huumori! Paikoitellen laulutulkintakin - jolta odotin vähiten - oli sitä luokkaa, että meinasin pissata housuuni.

Keikka oli joka sentin arvoinen täyttymys (vaikkei nyt tosiaan jokaista suosikkibiisiä tullutkaan, mutta so fucking what!).I just loooooove Bruce.
"Miehet on ihania ja musiikki on ihanaa."
ukko idänmies
19.07.2008 10:25:25
Me oltiin "siellä" eikä kentän perällä kädet puuhkassa arvostelemassa miksausta;)

Jos miksaus on kunnossa niin sitä ei tarvitse arvostella. :)
-Juice-
19.07.2008 15:13:15
Moneltakos olit paikalla? Ite oltiin portin takana 16:35..eli auttamattomasti liian myöhässä...en tosin tiennyt tuosta numerointisysteemistä, varmasti olisin tullut aamusta kukkumaan jos olisi ollut infoa.

Niin olihan se kaikkien aikojen kokemus :)

Olin paikalla siinä kolmen maissa (iltapäivällä siis, hymiö) ja ensimmäisistä porteista pääsin sisään aika myöhään. Kävin ostamassa paidankin ennen sisäänmenoa, en pitänyt siis ihmemmin kiirettä. Jotenkin ehdin sinne keulille kuitenkin ja olin aluksi lavasta noin 6-7 metrin päässä arviolta. Sitte kun soitto alkoi ja jengi vähän tiivisti välejä, niin jotenkin vaan ajauduin ihan siihen eteen. Ei tarvinnut edes tunkea...en yleensäkään keikoilla halua pilata muiden fiiliksiä tunkemalla väkisin eteen, varsinkin kun tällä mitalla nään aivan hyvin hieman kauempaakin.
"Tahdon basson, ku ne on niin kivan värisiä" ...Kaverin kommentti. Selkeää basistiainesta!
mrk
21.07.2008 15:05:47 (muokattu 21.07.2008 15:06:01)
Oli myös biisien määrällä mitattuna pisin ESB:n kans vedetty keikka sitten vuoden -88.

Euroopan kiertue päättyi eilen Barcelonaan ja Helsingin keikan 31 biisin ennätys jäi edelleen voimaan.
"Short On Long Term Goals"
teg
21.07.2008 17:21:23
Huh, joku muukin sentään uskaltaa mainita tän jutun, jonka takia lähdin kesken pois koko keikalta. Itse olin myös miksauskopin nurkilta hieaman eteenpäin, ja soundit oli todella mössöä. Kävin vielä ennen lähtöäni takana kalja-alueella ja sen edessä toteamassa asioiden ollen vielä huonommin, kun kaiku toisti koko skeidan 0,5 sekkaa perässä.

Noi stadionkeikat on kyl kohtuu syvältä. Tosin Genesis hoisi soundit huomattavasti paremmin. Itseasiassa tosi hyvin kun näin jälkeenpäin miettii.

Tuota noin, tämä ei missään nimessä ole millään tavalla henkilökohtaista teikäläistä kohtaan, vaan noin niinkun yleisesti en vaan jaksa ymmärtää ainaista valitusta minkä tahansa keikan jälkeen huonoista saundeista. Oli kyse sitten festareista, halli tai klubikeikoista mutta aina jonkun mielestä on säädöt päin persettä. itse lähden ensisijaisesti siitä, että keikoilla tulee hyvä fiilis ja jälkeenpäin on kiva muistella tapahtunua, niinkuin tämän Brucen kaikan jälkeen( niinkuin joku aiemmin totesi: best gig ever). Itselle ainakin merkitsee huomattavasti enemmän miltä kokonaisuus näyttää: bändi, yleisö ja kaikki sellainen. Hauskanpitohan se lienee pääasia keikoilla...

Jos volyymi on liian kova kaivan yleensä taskun pohjalta sellaiset vähän paremmat tulpat ja johan autaa. äänen laatukin siinä paranee huomattavasti (ainakin omasta mielestä).

Jos haluaa jotain elämää suurempaa kokea äänenlaadun suhteen, niin kunnellaan sitten kotona luurit päässä. mennän keikoille pitämään hauskaa, eiks joo?
reverend
21.07.2008 20:02:03
Parasta keikkaa ikinä voi fiilistellä uudestaan tämän sivuston kautta löytyvällä äänityksellä: http://bosstracks.blogspot.com/
J.Hollström
21.07.2008 20:20:58
Jos haluaa jotain elämää suurempaa kokea äänenlaadun suhteen, niin kunnellaan sitten kotona luurit päässä. mennän keikoille pitämään hauskaa, eiks joo?

30 vuotta livekeikoilla olen rampannut, ja jonkunlainen näkemys aiheesta on muodostuntut. Seassa on paljon hyviä keikkoja, äänenlaadullisestikin. Jos tiketistä aletaan pyytämään lähempänä 100 euroa, olisi ihan kiva että se tarjoitu musakin olisi laadukasta joka suhteessa. Springsteen ei tätä ollut. Kohtuu surkea esitys tekniikan puolesta. Ihan sama mitä sieltä lavalta tarjoiltiin, jengille tuntui riittävän että tunnisti kappaleen.
Mikke-poika
23.07.2008 21:56:29 (muokattu 25.07.2008 21:25:45)
Kuudesti olen Pomon nähnyt livenä ja tämä meni kärkeen. Kirkkaasti.

Koko bändin olemus ja soitto oli jostain toisesta maailmasta. Ja 3 tuntia 10 minuuttia soittoa, 31 biisiä... Point Blank, Youngstown, Murder Incorporated, 10th Avenue, BitUSA, Rosie... aivan upeata.

Olin siinä lavalta katsottuna vasemmalla eturivissä. Tekisi mieleni jättää tämä Bruce-keikka viimeiseksi minkä menen katsomaan, oli se sen verran euforista menoa. Mutta, jos uudestaan tulevat, paikalle kyllä menen.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)