Mielessä on kova salkkutyyppinen ratkaisu tällaiselle (suunnitteluasteella olevalle) hassulle setupille: http://user.personal.fi/musiikki/cu … ido/v-amp/2_x_V-Amp_2_+_FCB1010.jpg Noiden lisäksi laukkuun tulisi tietysti sähkörasia ja joku loota joka jakaisi skitasta lähtevän signaalin molempiin purkkeihin. Jälkimmäisestä ei ole mitään hajua millaisia on olemassa, eikä myöskään siitä miten/millä molempien V-Ampien yhteensä neljä ulostuloa kannattaisi muuntaa kahdeksi stereolähdöksi. (Mahtaisiko pelkät adapterit piuhojen väliin riittää.) Onkohan tällainen toteutettavissa mitenkään järkevään hintaan suhteessa laitteiden arvoon? Voiskohan tää olla hyvä ratkaisu? http://www.thomann.de/fi/rockcase_rc_23020a_effekt_pedalcase.htm Olis vaan paljon roudausystävällisempi kuin jatkuva irto-osien kasailu. EDIT: Anteeksi, tämähän olisi täytynyt laittaa tuonne efektilautojen omaan ketjuun. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
sepisti 15.07.2008 23:23:40 | |
---|
Mielessä on kova salkkutyyppinen ratkaisu tällaiselle (suunnitteluasteella olevalle) hassulle setupille: http://user.personal.fi/musiikki/cu … ido/v-amp/2_x_V-Amp_2_+_FCB1010.jpg Noiden lisäksi laukkuun tulisi tietysti sähkörasia ja joku loota joka jakaisi skitasta lähtevän signaalin molempiin purkkeihin. Jälkimmäisestä ei ole mitään hajua millaisia on olemassa, eikä myöskään siitä miten/millä molempien V-Ampien yhteensä neljä ulostuloa kannattaisi muuntaa kahdeksi stereolähdöksi. (Mahtaisiko pelkät adapterit piuhojen väliin riittää.) Onkohan tällainen toteutettavissa mitenkään järkevään hintaan suhteessa laitteiden arvoon? Olis vaan paljon roudausystävällisempi kuin jatkuva irto-osien kasailu. EDIT: Anteeksi, huomasin juuri, että tämän olisi voinut pistää tuonne jelppikerhoon. Mitä mahdat hakea moisella setupilla? Tarkoitatko, että miten saat neljä ulostuloa summattua kahteen stereoplugiin? Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
oiva tumpeloinen 15.07.2008 23:33:13 | |
---|
Onko jokin tietty syy, että Vampit pitäisi olla pedalboardissa? Mä kasaisin tuon setin siten, että mulla olis pedalboardissa midilankku ja se splitteri (Tompalta esim. voi katsoa erilaisia malleja). Siitä sitten midipiuha ja instrumenttikaapelit (2xmono splitteriltä) toiseen paikkaan. Toinen paikka sitten tarkoittaapi toista salkkua, missä lepää noi Vampit ja mahdolliset päättet sun muut lelut. Noita Vamppeja mä en laittaisi Pedalboardiin nyt näin nopeasti ajateltuna kahdesta syystä: 1) joku heittää keikalla kuitenkin kaliat niiden päälle tai sä itse pimeässä kännipäissään tallaat niiden päälle ja 2) tommoinen läjä pitäis pakata ihan jumalattoman kokoiseen salkkuun. Eipä taida tuohon Rockcasen salkkuun mahtua tuo läjä. Eli kylmästi kaksi eri boksia. Toinen voipi olla esim. pääteräkki, mihin vaikka yhdelle räkkihyllylle tunkee Vampit velcrolla kiinni ja toinen se jalkoihin tuleva. Se voipi sitten olla vaikkapa tuo Rockcase. |
Timo JM 15.07.2008 23:52:21 (muokattu 16.07.2008 00:13:52) | |
---|
Mitä mahdat hakea moisella setupilla? Kaksi erillistä mallintavaa stereona, tyyliin POD X3 Live, edullisesti spedulla missä on kymmenen presettipaikkaa. (Laitteet käytettyinä.) Onko jokin tietty syy, että Vampit pitäisi olla pedalboardissa? Kompakti paketti roudauksen vuoksi. Noita Vamppeja mä en laittaisi Pedalboardiin nyt näin nopeasti ajateltuna kahdesta syystä: 1) joku heittää keikalla kuitenkin kaliat niiden päälle tai sä itse pimeässä kännipäissään tallaat niiden päälle... Hyvä huomio! Vaan tuskinpa ne mitkään laitteet siitä kaljasta tykkää yhtä paljon kuin soittaja ;-) (Yhden V-Ampin jo omistan ja spedu on tulossa postissa.) ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
Kivijalka 16.07.2008 00:03:22 | |
---|
(Yhden V-Ampin jo omistan ja spedu on tulossa postissa.) Ostaks multa toisen bois? I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
Timo JM 16.07.2008 00:12:33 | |
---|
Ostaks multa toisen bois? Kun myyt tarpeeksi halvalla niin voin harkita. Ensimmäisestä maksoin 25 €. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
Kivijalka 16.07.2008 00:38:58 | |
---|
Kun myyt tarpeeksi halvalla niin voin harkita. Ensimmäisestä maksoin 25 €. Pyääh, ei niin halballa pysty vaikken tuolla mitään tee ja tilaa pitäisi saada kaappeihin. :( I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
Timo JM 16.07.2008 01:13:09 | |
---|
Pyääh, ei niin halballa pysty vaikken tuolla mitään tee ja tilaa pitäisi saada kaappeihin. :( No saat kolmekymppiä ;-) ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
jukkasil 16.07.2008 08:55:38 | |
---|
Vinkki: Osta Hong Kongista asesalkku ja lyöt ne sinne kiinni kaikkine härpäkkäineen. Itse ostin ko. salkun viime talvella, maksoi muistaakseni n. 30 euroa. Kokoa on niin paljon, että nuokin vermeet varmasti sinne mahtuu ja pohjaosaa voi aina tukevoittaa vaikka vanerilla, jos ei luota salkun alkuperäiseen konstruktioon. Kitaranrakennusyritelmää, uusin projekti:
http://tuulikumpu.galleria.fi/kuvat/kitaraprojektit/ |
Timo JM 16.07.2008 10:25:33 | |
---|
Vinkki: Osta Hong Kongista asesalkku ja lyöt ne sinne kiinni kaikkine härpäkkäineen. Itse ostin ko. salkun viime talvella, maksoi muistaakseni n. 30 euroa. Kokoa on niin paljon, että nuokin vermeet varmasti sinne mahtuu ja pohjaosaa voi aina tukevoittaa vaikka vanerilla, jos ei luota salkun alkuperäiseen konstruktioon. Ai sielläkin on sellaisia? Luinkin jo tuolta efektilautojen omasta ketjusta (johon tää aihe olis kyllä kuulunut) Tarjoustalon asesalkuista. Joo, täytyy tsekata. Kiitti vinkistä. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
pekurides 16.07.2008 20:33:17 (muokattu 16.07.2008 20:35:09) | |
---|
Hiukan alkaa viritysten tarpeellisuus tuntua aina silloin tällöin hiukan epäilyttävältä kun "soitinkotelot" maksavat enemmän kuin itse instrumentit :) . Tunteella päin vittua.
http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=775434 |
Billsner 16.07.2008 22:25:55 | |
---|
Hiukan alkaa viritysten tarpeellisuus tuntua aina silloin tällöin hiukan epäilyttävältä kun "soitinkotelot" maksavat enemmän kuin itse instrumentit :) Varmaan pitäis olla seittemän vanhaa tubescreameriä ja kaksi kiloa kultaa sisälle laitettavaksi että raskii ostaa sen satasen kotelon. Oikeasti. Jos on omasta mielestä hyvä setuppi (vaikka ei olisikaan kallis), niin minä ainakin laittaisin ne hyvään koteloon. Itekki ostin jokin aika sitten parin behringerin takia alumiinisen läppärisalkun, että saisin siitä modattua sopivan kotelon. Homma tosin jäi vähän vaiheeseen kun totesin että ei sinne mahdu wahi sisään. Tarviiko kukaan aluuminisalkkua jossa ei ole sisusta? Wrapped in plastic |
sepisti 16.07.2008 22:31:21 | |
---|
/millä molempien V-Ampien yhteensä neljä ulostuloa kannattaisi muuntaa kahdeksi stereolähdöksi. (Mahtaisiko pelkät adapterit piuhojen väliin riittää.) Mua edelleenkin kiinnostaa, miksi sun pitäisi summata lähdöt kahteen stereoplugiin? Minkä kautta sulla on tarkoitus ton setupin ääntä vahvistaa? Miksereissä ja vahvistimissa on yleensä mono-inputit. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
Timo JM 16.07.2008 22:39:55 | |
---|
Mua edelleenkin kiinnostaa, miksi sun pitäisi summata lähdöt kahteen stereoplugiin? Minkä kautta sulla on tarkoitus ton setupin ääntä vahvistaa? Miksereissä ja vahvistimissa on yleensä mono-inputit. Ei toi olekaan mikään välttämättömyys. Ajattelin vain minimoida piuhahelvettiä ;-) Onhan noissa monissa miksereissä stereona linjatuloja. ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
sepisti 16.07.2008 22:58:48 | |
---|
Ei toi olekaan mikään välttämättömyys. Ajattelin vain minimoida piuhahelvettiä ;-) Onhan noissa monissa miksereissä stereona linjatuloja. Mutta ei läheskään kaikissa... Kaapelihelvetin minimoit ostamalla paikallisesta sähkö- tms. liikkeestä "kaapelikierrettä", jonka sisälle laitat kulkemaan neljä tavallista instrumenttipiuhaa. Itselläni on pedaalilaudalta vahvistimelle ja takas ja vielä kerran vahvistimelle menevä piuhahässäkkä toteutettu noin. Eivätkä mene solmuun:) Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
Timo JM 16.07.2008 23:05:43 | |
---|
liikkeestä "kaapelikierrettä", jonka sisälle laitat kulkemaan neljä tavallista instrumenttipiuhaa. Joo, tiedän kyllä tuon mahdollisuuden. Vaan sekin voi herättää vähän närää jos kitaristi varaa neljä kanavaa mikseristä ;-) ...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
sepisti 16.07.2008 23:09:53 | |
---|
Joo, tiedän kyllä tuon mahdollisuuden. Vaan sekin voi herättää vähän närää jos kitaristi varaa neljä kanavaa mikseristä ;-) Niinhän sulla käy joka tapauksessa:( Oli kaapelit vedetty ja summattu miten tahansa. Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
Timo JM 18.07.2008 01:42:06 | |
---|
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido | |
sepisti 18.07.2008 01:46:36 | |
---|
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!! |
Klapp 18.07.2008 02:24:25 | |
---|
Mitä mieltä muuten olette tällaisesta virtalähteestä: Oikein, oikein hyvä ja toimiva ratkaisu. Josko mun polkimet on äkkiä katottu, niin ei hurise, ei syö ääntä eikä tee mitään muutakaan ilkeää tai pahantahtoista. Ei o kyllä noin moninaista mallia omistuksessa, mullon vaan toi murikka ja siihen semmonen viiden hiluttimen jako. Mut kova juttu tää mulle on, niin kauan kun ei tarvi saaha juttuja silleen eri juttuihin kiinni (tää on mun teknistä kieltä tää). Eli näin oon ymmärtäny, että tuolla kun yks pimenee, niin pimenee kaik, toisin kuin vaikka Voodoo Labin Pedal Powerin kanssa, joka kyllä sitten maksaakin jo himppuriikulaisen enempi. "And if you say that you can tell a bigger tale, I swear to God you'd have to tell a lie" -Tom Waits. |