Aihe: Mitä biisiä opettelet/opettelit viimeksi
1 2
Askorbiinihappo
14.07.2008 23:36:07

En tiedä onko tällainen ollut jo, mutta kokeillaan ihan mielenkiinnosta.

Itse opettelen Opethin White Clusteria, syynä on, että kaipaan hieman vaihtelua ja haluan soittaa vanhempaa Opethia.
"Ja maailmassa on paljon erilaista musiikkia esim. Trash metallissa ei aina hidas soittaja pärjää... Ja "täydellisen" kitaristin pitäisi soittaa mitä tahansa... Likki oli se vaikka kuinka nopea. No tiedän mitä tuon lauseen perään yleensä tulee mut..."
Estranged
14.07.2008 23:46:36
Deathin Spirit Crusheria tuli tänään opeteltua, huomenna jatkunee. Syynä ihan vaan se että Deathin riffejä on hemmetin mukava soittaa.
"I only know two kinds of people; those who obey me and those who die." -Chuck Norris
Peku911
15.07.2008 00:11:21
Tuli harjoiteltua tuota Pink Floydin Comfortably Numbin outro sooloa, mutta ei oikein ole inspiraatiota soittaa ja muutenkin junnaa paikallaan... Ajattelin jättää pariks päiväks kitaran rauhaan ja sitten soittaa kun haluaa...

No tulihan avauduttua..
Askorbiinihappo
15.07.2008 00:19:27

Tuli harjoiteltua tuota Pink Floydin Comfortably Numbin outro sooloa, mutta ei oikein ole inspiraatiota soittaa ja muutenkin junnaa paikallaan... Ajattelin jättää pariks päiväks kitaran rauhaan ja sitten soittaa kun haluaa...

No tulihan avauduttua..

Tuttu tunne aina välillä. Itselläni on myös pari kertaa ollut suhteellinen hatutus päällä, kun White Clusterin sooloa olen reenannut. Korvakuulolta opettelussa on omat vaikeutensa. Lisäksi soolot on miksattu melko alas muuhun biisiin nähden. Mutta, puolivälissä jo ollaan, (mielestäni) oikeilla lickeillä.
"Ja maailmassa on paljon erilaista musiikkia esim. Trash metallissa ei aina hidas soittaja pärjää... Ja "täydellisen" kitaristin pitäisi soittaa mitä tahansa... Likki oli se vaikka kuinka nopea. No tiedän mitä tuon lauseen perään yleensä tulee mut..."
Peku911
15.07.2008 00:42:14
Tuttu tunne aina välillä. Itselläni on myös pari kertaa ollut suhteellinen hatutus päällä, kun White Clusterin sooloa olen reenannut. Korvakuulolta opettelussa on omat vaikeutensa. Lisäksi soolot on miksattu melko alas muuhun biisiin nähden. Mutta, puolivälissä jo ollaan, (mielestäni) oikeilla lickeillä.

Vielä puuttuisi, jos vetäisin korvakuulolta... Luulen, että joku paikka pettäisi...itseltä..
Ehkä pitäisi alkaa lukea tuota teoriaa vähän "lisää" ja sitten ruveta myös treenailemaan tuota korvakuulolta blokkaamista..
pipo
15.07.2008 14:15:57
Vanhoja Mokoman rässisahauksia on tullut naputeltua ja ääniteltyä myöhempää kuuntelua varten. Jos vaikka sitten muutaman kuukauden päästä äänittäisi uudestaan ja katsoisi jos sitä tarkuutta olisi tullut enemmän. Ja myös Stam1nan uutukaisen biisejä tulee sahattua jonkun verran paremman huomisen toivossa.
oiva tumpeloinen
15.07.2008 14:23:39 (muokattu 15.07.2008 14:25:38)
Vielä puuttuisi, jos vetäisin korvakuulolta... Luulen, että joku paikka pettäisi...itseltä..
Ehkä pitäisi alkaa lukea tuota teoriaa vähän "lisää" ja sitten ruveta myös treenailemaan tuota korvakuulolta blokkaamista..

Teorian puolelta molli- ja pentatoninen skaala, molli- ja duurisoinnut riittä kovin pitkälti pop-musiikissa. Loppu on ihan pelkästään korvan harjoittamista. Ja siihen vielä semmoinen juttu, että sen treenaaminen ei iän mukana tule sen helpommaksi. Rohkeasti vain levy lautaselle ja kuuntelemaan pikku pätkissä.

Jos itse aiheesta pitää jotain sanoa, niin varmaankin Joan Jettiä on tullut viimeksi kelan perässä soitettua.
Tilumiässs
15.07.2008 18:58:48
Bumblefoot - Real
"Blues on ihan hyvää, muttei m.netis" -Anonyymi m.nettiläinen
Jättis
15.07.2008 19:36:27
Poets of the fall - Late Goodbye. Syystä että on ollut vähän melankolinen olotila, sekä joskain syystä olen nyt tykästynyt räpeltämään akustisilla kitaroilla.
Kalu/
15.07.2008 21:09:38

Opeth - Baying of the hounds. Olen etenkin loppuun tykästynyt on meinaan mahtava sekoitus musatyylejä. Käytin tabeja, koska opethilla on mielenkiintoinen avoin D-molli vire Ghost reveries-levyllä. Kannattaa kokeilla biisiä ja virettä.. motivaatio suorastaan ruokkii itseään.
Istukaa mustat perseenne alas, ja avatkaa verhot, jotta musta aurinko pääsee sisään - "Repomies"
ravensoul
15.07.2008 21:20:38
Finlandersin 'Oikeesti', syystä että ko. veto piti kaverin häissä akustisella räveltää.
PoeR
15.07.2008 21:26:54

pakko kirjoittaa:

Itse en tiedä mistä johtuu en ole varmaan viimeiseen puoleenvuoteen opetellut yhtäkään uutta kappaletta, ei vaan innosta koska yleensä tökkää johonkin ärsyttävään kohtaan tai fiiliksen hiipumiseen. Lähinnä olen viimeisen kuukaudet soitellut ja sävellellyt omia kipaleita

tervettä? :D
tsöötswall
-Cale
15.07.2008 21:34:30

Siihen mitään teorioita tarvitse. Riittää kun omaa kohtalaisen nuottikorvan ja tietää suurinpiirtein millaisia ääniä kitarasta lähtee mistäkin kohtaa otelautaa. Hiljaa hyvä tulee, sano.
Askorbiinihappo
15.07.2008 21:53:02

Siihen mitään teorioita tarvitse. Riittää kun omaa kohtalaisen nuottikorvan ja tietää suurinpiirtein millaisia ääniä kitarasta lähtee mistäkin kohtaa otelautaa. Hiljaa hyvä tulee, sano.

Näin. Kyllä tietysti on aina kovasti plussaa, jos jostain nopeahkosta soolosta pystyy sanomaan, että "joo toi on soinnun F#Maj13 soittamista", mutta kyllä hitaista sooloista pystyy suht. aloittelija jo kokeilun tuloksena saamaan selvää. Niinhän se menee, että kokeillaan kaikkia vaihtoehtoja. Joskus pitää myös opetella oma sormituksensa, saada se yhtä nopeaksi kuin alkup. biisissä ja kokeilla meneekö samalla tavalla. Tylsäähän se on, mutta ehkä paras tapa oppia soittamaan korvakuulolta.
Bugi
15.07.2008 22:30:31
Megadethin Peace Sells,She-Wolf,Devils island ja tuo Washington is next.

Aika paljon siin rautaa tulessa...devils islandissa haittaa tuo kun en tuota laukkakomppia osaa kunnolla,WiN:n ajattelin sitten tänään ottavan reenattavaksi,She-Wolfia olen soitellut 4päivää.
Eniten kyrsii tuo Peace:n 757 riffi,´kohta missä lauletaan "peace sells but whos buiyng". hankala.
Tiluttajat suohon!
oiva tumpeloinen
15.07.2008 23:01:27 (muokattu 15.07.2008 23:02:02)
Megadethin Peace Sells,She-Wolf,Devils island ja tuo Washington is next.

Aika paljon siin rautaa tulessa...devils islandissa haittaa tuo kun en tuota laukkakomppia osaa kunnolla,WiN:n ajattelin sitten tänään ottavan reenattavaksi,She-Wolfia olen soitellut 4päivää.
Eniten kyrsii tuo Peace:n 757 riffi,´kohta missä lauletaan "peace sells but whos buiyng". hankala.

http://www.youtube.com/watch?v=X5LRUCPl_14&NR=1

Tuosta videosta näkee vähän malliakin ja ne kehtaavat soittaa sitä välillä ilman lauluakin. Tästä saa kans jotain selvää (jos ei kuuntele pc-speakerilla kuten ma):

http://www.youtube.com/watch?v=EFfarmx-Xu4&feature=related

E-pentatonisen äänillä siinä kuitenkin pärjää oikein kivasti reilulla vibralla sopivissa paikoissa.

E: kannattaa sitten kuunnella samaan syssyyn, että se riffi muuttuu vähän laulun alkaessa.
Crashy
15.07.2008 23:08:42
Guns N' Roses - Mr. Brownstone
"What is it about Guns N' Roses that makes it different to other bands?" "Shit..I guess we just fuckin'..you know..like..fuckin'.." -Slash
destruction
15.07.2008 23:50:05 (muokattu 15.07.2008 23:51:23)

Guns N' Roses - Mr. Brownstone

Pödedödidöpodödedödödödödii pidydy pidydy pidy pidy bää bää.

Taitaa olla eka riffi jonka opettelin, jos Deep Purplen bravuuria ei lasketa.

Ei tässä muuta.

----------

E: Ajattelin jättää pariks päiväks kitaran rauhaan ja sitten soittaa kun haluaa...

Se kannattaa.
Kohta kyrvähtää hermo.
Pico
16.07.2008 00:42:41
The Faceless - An Autopsy
PISTE.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)