Aihe: Lead/pad moduuli
1
Quru
14.07.2008 21:17:33
Kova syntikkakuume on jälleen iskenyt, tällä kertaa olisi "tarvetta" (vitut mistään tarpeista, ovathan nämä vain niin kivoja vehkeitä.) moduulille josta lähtisi mukavia leadeja ja padeja yms. syntikkaosastoa. Analogimallintavia siis, mutta olin vain epävarma ovatko nämä katselemani vehkeet analogimallintavia ollenkaan niin en tuota sanaa otsikkoon laittanut. Ties mikä flamewar siitä olisi tullut.

Mutta seuraavia vehkeitä olen katsellut:
Waldorf Blofeld
Use Audio Plugiator
Waldorf Micro Q phoenix edition

Olen erinäisiä demoja kuunnellut ja omaan korvaan parhaimmalta näistä soundaa tuo micro Q. Plugiator kuulostaa myös ihan hyvältä, tosin sen tietokoneriippuvaisuus arveluttaa ja melko paljon. Samoin rajoittuneisuus (olisi ollut pakko-ostos jos siihen olisi voinut itse tehdä noita dsp-mallinnuksia.)

Blofeldin käytettävyys vaikuttaa näistä parhaalta, osalta totta kai ison näytön takia. Myöskin ilmeisesti aika monipuolinen vehje. Soundimaailma ei kuitenkaan (demojen perusteella) hivele korvaa samalla tavalla kuin micro Q..

Onko näistä laitteista kommentteja/kokemuksia? Jos noista joku minulle kotiin tulee niin näiden demojen yms. perusteella mitä olen kuullut niin micro Q phoenix ehdottomasti. Soundihan se syntikassa tärkein on.

Ehdotelkaa toki muitakin moduleita tähän käyttötarkoitukseen, tuossa
Savun hälvettyä tarkastamme äänetoiston liitännät
hahuusko
15.07.2008 01:50:07
Omistan Blofeldin ja se ainakin on hyvä syna. Käyttöliittymä on tosiaankin mainio ja kyllä se soundaakin hyvältä. Blofeld myös tietääkseni on tekniikaltaan aika pitkälle sama kuin Micro Q, eli sopivasti ohjelmoituna Blofeldin pitäisi kuulostaa aikalailla samalta kuin kuulemasi Micro Q:n demot. Blofeldissahan tosin on myös joitakin lisäominaisuuksia, mitä Micro Q:ssa ei ole.

Blofeldissa toisaalta on vain stereoulostulo (Micro Q:ssa on 6 ulostuloa) ja siitä puuttuu myös Micro Q:n äänen sisäänmeno. Mutta jos ylimääräisiä ulostuloja tai sisäänmenoa ei tarvitse (eikä moduulin tarvitse olla laitettavissa räkkiin), niin Blofeld on ehdottomasti parempi valinta. Micro Q:n käyttöliittymä ainakin vaikuttaisi vähän kankealta Blofeldin isoon näyttöön tottuneena.

Joidenkin tietojen mukaan Micro Q:n soundien pitäisi myös suoraan käydä Blofeldiin, mutta olen kuullut myös päinvastaisia tietoja. En ole itse vielä kokeillut, mitähän tuo sanoisi, jos sille yrittäisi Micro Q -soundeja syöttää. Onhan tuossa kuitenkin päälle tuhat soundia jo muutenkin ja omiakin soundeja on helppoa tehdä. Ainakin omia korviani miellyttäviä padeja ja leadeja olen saanut aikaiseksi.
JPQ
15.07.2008 04:12:56

Omistan Blofeldin ja se ainakin on hyvä syna. Käyttöliittymä on tosiaankin mainio ja kyllä se soundaakin hyvältä. Blofeld myös tietääkseni on tekniikaltaan aika pitkälle sama kuin Micro Q, eli sopivasti ohjelmoituna Blofeldin pitäisi kuulostaa aikalailla samalta kuin kuulemasi Micro Q:n demot. Blofeldissahan tosin on myös joitakin lisäominaisuuksia, mitä Micro Q:ssa ei ole.

Blofeldissa toisaalta on vain stereoulostulo (Micro Q:ssa on 6 ulostuloa) ja siitä puuttuu myös Micro Q:n äänen sisäänmeno. Mutta jos ylimääräisiä ulostuloja tai sisäänmenoa ei tarvitse (eikä moduulin tarvitse olla laitettavissa räkkiin), niin Blofeld on ehdottomasti parempi valinta. Micro Q:n käyttöliittymä ainakin vaikuttaisi vähän kankealta Blofeldin isoon näyttöön tottuneena.

Joidenkin tietojen mukaan Micro Q:n soundien pitäisi myös suoraan käydä Blofeldiin, mutta olen kuullut myös päinvastaisia tietoja. En ole itse vielä kokeillut, mitähän tuo sanoisi, jos sille yrittäisi Micro Q -soundeja syöttää. Onhan tuossa kuitenkin päälle tuhat soundia jo muutenkin ja omiakin soundeja on helppoa tehdä. Ainakin omia korviani miellyttäviä padeja ja leadeja olen saanut aikaiseksi.

voisiko demota kun waldorfin demot aika surkeat makuuni paitsi attackin kraftwerk henkinen...
Bronks
15.07.2008 08:44:16

Access Virusta saa käytettynä alle viidensadan ja B:täkin viidensadan tuntumaan. Desktop-malleja nämä, mutta saundia ja potikoita on riittävästi.
Don't take me serious, I'm just playing.
Quru
15.07.2008 09:21:46 (muokattu 15.07.2008 10:15:22)
Kyllä melkein ottaisin mieluummin räkkilaitteen kuin pöytälaitteen. Mutta se ei kyllä ratkaise valintaa :) Voisitko pistää jotain demoa tuosta blofeldistä, erityisesti padeista? Youtubesta ja valmistajan sivuilta kuunnellut demot eivät oikein niiden osalta vakuuttaneet.

E: Ilmeisesti nuo micro Q:n soundit sopivat tuohon Blofeldiin. Enpä tiedä. Onko tuolla mitään käytännön eroa kun micro Q:ssa on 5 oskillaattoria ja blofeldissa vain kolme?
Mika Torvinen
15.07.2008 11:17:15
Multa saa Virus A:n räkkiraudan kanssa 400e. ;)
Jeh.
JPQ
15.07.2008 16:06:23

Multa saa Virus A:n räkkiraudan kanssa 400e. ;)

Kelpais jos tänä vuonna olis ylimääräistä rahaa.:)
ps. kysyjälle sanoisin virus minusta parempi padeihin kuin waldorf mutta leadit laajempi käsite siis mun makua hakien.
ganesha
15.07.2008 18:14:53
efektointi, hmm...

kuulostaa kivalta luureilla, treeneissä. voi vielä mennä läpi keikallakin mutta sitten äänittäessä kun ne efektit vain on tiellä ja pitää ottaa veks niin sitten paljastuukin karu totuus :D - tosin bändimeiningeissä liian fäteistä synasoundeista joutuu muutenkin ruuvaamaan sitä ihraa pois, elektronisessa musiikissa sitten jos sitä tarvittavaa laardia ei soundissa itsessään ole ilman niitä seitsemää EQ:ta sarjassa niin sitten tuleepi itku...

offtopic, mutta menköön nyt tän kerran...taas ;)
viina. hanuri. ja naiset.
JPQ
16.07.2008 01:03:50

efektointi, hmm...

kuulostaa kivalta luureilla, treeneissä. voi vielä mennä läpi keikallakin mutta sitten äänittäessä kun ne efektit vain on tiellä ja pitää ottaa veks niin sitten paljastuukin karu totuus :D - tosin bändimeiningeissä liian fäteistä synasoundeista joutuu muutenkin ruuvaamaan sitä ihraa pois, elektronisessa musiikissa sitten jos sitä tarvittavaa laardia ei soundissa itsessään ole ilman niitä seitsemää EQ:ta sarjassa niin sitten tuleepi itku...

offtopic, mutta menköön nyt tän kerran...taas ;)

Tarkoitin osaavaa efektointia se menee varmasti mutta ylitiöefektointi aina vaara mutta silti uskon että kolme oskia riittää käytännössä aina.
hahuusko
16.07.2008 01:14:07 (muokattu 16.07.2008 03:01:50)
Tuossapa olisi pientä demoa semmoisista preset-padeistä, joista itse tykkään: http://www.kissatakaraivo.net/blofeld_padeja.mp3

Noita pätkiä äänittäessäni huomasin jotain outoa vinguntaa 2750 Hz:n ja sen monikertojen kohdalla. Eq:tin vinguntaa jonkin verran pois, mutta taitaa sitä vieläkin paikoitellen kuulua. Näköjään se johtui siitä, kun kytkin Blofeldin usb:n kautta tietokoneeseen (http://www.gearslutz.com/board/elec … blofeld-problem-usb-connection.html), midin kautta kytkettynä ei vinkumisia tule. En aiemmin ole Blofeldia tietokoneeseen kytkenytkään muuten kuin softan päivittämistä varten, joten en ollut tuommoista aiemmin hoksannutkaan. En kuitenkaan jaksanut alkaa äänittää pätkiä uudestaan.

Voin pistää demoa muistakin soundeista, kunhan ehdin. Taidan sitten kytkeä Blofeldin koneeseen midin kautta, niin ei tarvitse peukaloida nauhoituksia.

E: Väsäilin hätäisesti jonkinlaisen leadidemonkin: http://www.kissatakaraivo.net/blofeld_leadeja.mp3

Nyt ei kuulu mitään vinkunoita. Myös muut kuin lead-äänet on Blofeldista, ja koko roska on äänitetty kerralla.
Quru
16.07.2008 09:17:25
Löysin tuon gearslutzin kautta jonkun sen foorumilaisen sivun jolla oli hirveät kasat Blofeld-äänittelyitä, pitää kuunnella tässä kunhan ehdin. Kyllä tuossa micro Q:ssa tuntuu olevan fätimmät soundit joka omaa korvaani miellyttää. Mutta valintaa Blofeldin puoleen kääntävät kyllä monipuolisuus ja käytettävyys, ja soundaahan sekin ihan perhanan hyvältä! Pitää vielä katsoa jos kaupunkiin joskus eksyessäni olisi liikkessä kokeiltavissa tuota Blofeldia ja mahd. myös micro Q:ta. Tai jotain muita moduleja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)