Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Rummut: rumpukamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kirchhoff
1 2
mhelin
10.05.2008 00:49:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/kirchhoff_14x65_arctic_snare.htm
 
Onko hyvä vain huono tai jotain siltä väliltä?
 
Strumbali
10.05.2008 03:59:43 (muokattu 10.05.2008 05:01:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mihin tarkoitukseen? Mainio ämpäri lähtee, mutta riippuu kalvoista. Lisään vielä, mitä haluat siltä rummulta?
 
Kailis
10.05.2008 06:36:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nii ja mitkä on tommosen rungon ominaisuudet? Vittu hei jotai saatana pleksii. Olisko suht neutraali, ainaskii olosuhteisiin nähden. Ei kastu eika kostu, mut ei siin mitää persoonallistkaa oo odotettavis. Sellai helppo varmaaki.
 
Rumpukapulat
10.05.2008 10:13:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On.
 
Oikein!
 
fifehole
10.05.2008 13:17:00
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.thomann.de/fi/kirchhoff_14x65_arctic_snare.htm
 
Onko hyvä vain huono tai jotain siltä väliltä?

 
NO jos halpaa ja hyvää ei saa samassa paketissa, niin luulempa ettei ainakaan hyvää. Vastaan siltä väliltä. Akryllisettiä olen hankkimassa ja nuo voisi ajaa asiansa siihen tarkoitukseen. Käy Sound Storessa yytsaamassa.
 
Head for an eye
Klooni
10.05.2008 15:06:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.drummersdigest.com/en/in … _content&task=view&id=245&Itemid=29
 
Tuntuvathan nuo virveliä kehuvan ...
 
Rumpukapulat
10.05.2008 15:32:17
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itteläkin kiinnostaa nämä pöntöt, suht edullisia akryyleiksi.. eikä soundaa paskemmalle. Tuplasettiä vaan, kloonaan Kloonia.
 
Kailis
10.05.2008 16:02:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.drummersdigest.com/en/in … _content&task=view&id=245&Itemid=29
 
Tuntuvathan nuo virveliä kehuvan ...

 
Ja sitten näytät yhden artikkelin missä haukutaan jotain. Ei tää mikään haaste ole, tuppaavat vaan tuolla amerikan maassa tekemään eri tavalla journalismia tällä alalla.
 
Klooni
10.05.2008 18:19:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja sitten näytät yhden artikkelin missä haukutaan jotain. Ei tää mikään haaste ole, tuppaavat vaan tuolla amerikan maassa tekemään eri tavalla journalismia tällä alalla.
 
Taitaa tosin olla ruotsalainen saitti :-) eipä nyt heti löytynyt muita arvosteluita.
 
Muutaman Kirchhoff setin omistajan kanssa olen netissä jutellut ja ihan ovat tykänneet.
 
Kailis
11.05.2008 06:31:12
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No mutta ihan sama. Mikä tahansa negaatio mistä tahansa setistä missä tahansa lehdessä? Ihan vaan ettei leiju...
 
WonderBoy
12.05.2008 09:19:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle on tulossa lähipäivinä Kirkkolan akryylit Saksmaaniasta.
Edullinen tuo Thomannin tarjous. Syy siihen saattaa olla, että kyseinen kapistus on "vanhaa" mallia. Ne on vaihtaneet jotain osia "paremmiksi". Jos oikein muistan, niin ainakin uudet lugit ja vankempaa vannetta on tulossa.
Jos Kirkkolan akryyleita lähdetään kehumaan, niin ne rummut ovat saumattomia. Moni muu akryylirumpujen valmistaja tekee omansa saumojen kera. Eikös Ludun Vistatkin ole saumoilla?. Tuskin se maailman suurinta eroa tekee soundiin, mutta kertoo valmistajasta ainakin sen, että kaikkea ei ole tehty helpoimman kautta.
 
Soundstoressa on demosetti myynnissä hyvään hintaan.
Itse kävin niitä kolistelemassa ja välittömästi lähti Pearlin Mastersit polttopuiksi...
 
Eiku!
hollmi-5
14.05.2008 08:50:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moni muu akryylirumpujen valmistaja tekee omansa saumojen kera. Eikös Ludun Vistatkin ole saumoilla?. Tuskin se maailman suurinta eroa tekee soundiin, mutta kertoo valmistajasta ainakin sen, että kaikkea ei ole tehty helpoimman kautta.
 
Ainakin vanhemmissa Vistalite-Ludwigeissa on saumallinen runko. Uudempia en ole läheltä katsonut. Aika vähän ne rumpufirmat itse niitä akryylirunkojaan tekevät. Minä en tiedä yhtään toimivaa rumputehdasta, joka tekisi rungot itse. Ludwigin 70-luvun Vistalite rungot teki Cadillackin muoviosasto.
 
Saumatonta akryyliputkea saadaan suulakepuristamalla rummun rungon läpimittaan ja rungon seinämäpaksuuteen valmistetulla työkalulla. Joka siis isojen rumpujen kohdalla on varmasti juhlallisen kokoinen pläjäys. Siksikin näitä ei joka röpeltäjältä löydy ja rungot tulevat tähän työhön erikoistuneelta valmistajalta.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
WonderBoy
29.05.2008 14:21:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirkkola valmistaa "akryyliputkensa" itse. Esim. Ddrum ilmoittaa ostavansa rojunsa kyseiseltä yritykseltä. Itselläni on nyt toistaiseksi Ddrum-akryyli setti, joka on saumallinen ja viime vuoden mallia. Mutta ovat sitten vaihtaneet akryylintuottajaansa...
Ollaankohan sitä taas väärässä...
 
Eiku!
hollmi-5
29.05.2008 15:28:17 (muokattu 29.05.2008 15:30:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirkkola valmistaa "akryyliputkensa" itse. Esim. Ddrum ilmoittaa ostavansa rojunsa kyseiseltä yritykseltä. Itselläni on nyt toistaiseksi Ddrum-akryyli setti, joka on saumallinen ja viime vuoden mallia. Mutta ovat sitten vaihtaneet akryylintuottajaansa...
Ollaankohan sitä taas väärässä...
Väärässä olin. Nyt tiedän enemmän.
 
Aika monella merkillä myydään akryylirumpuja. Saumattomia runkoja valmistaa kolme valmistajaa. Muut ostavat sitten runkonsa näiltä tai muilta saumallisia tekeviltä.
 
Wikipediasta löytyi tällainen: Kirchoff Slagwerk of germany, Sonor and Peace are the only current producers of seamless/extruded acrylic shells. Koko artikkeli täällä: http://en.wikipedia.org/wiki/Vistalite
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
WonderBoy
15.07.2008 09:34:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirkkoputket tulivat vihdoinkin. Vaihdoin päälle Remon Empperöörit ja pääsin virittämään. Olen melko räpelö näissä viritystouhuissa mutta tällä hetkellä löysin vireen helposti. MAHTAVA SOUNDI!!. Makuasiahan se on mutta kaikki kuunnelleet yhtyivät kuoroon. (Harva siinä olisi paskaksi uskaltanut haukkua...) Mua alkoi jossain kohtaa epäilyttämään, kun myin Pearlin BRX:t pois, että teinkö vikakaupat. En todellakaan tehnyt.
Näissä on todella puhdas, iso ja lämmin soundi. Näiden lisäksi rummut ovat mielestäni mahtavan näköiset. En ole asiantuntija laatutarkkailussa, mutta ainakin minuun tekivät vaikutuksen.
Aikaisempaa kokemusta akryyleistä on ainoastaan Ddrumeista (Diode). Yhtä lailla pirun hyvät mutta ne olivat kooltaan liian pienet makuuni ja soundi intensiivisempi/tiukempi.
Onko täällä muita arctisia kirkkomiehiä, tai kenelläkään kokemusta noista?
 
Eiku!
hollmi-5
15.07.2008 10:06:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirkkoputket tulivat vihdoinkin. Laitahan kuvaa. Näkyy olevan ihan kivat koot sulla noissa rummuissa.
 
Soundit, piuhat ja kajarit.
Rumpukapulat
15.07.2008 14:22:21
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kirkkoputket tulivat vihdoinkin. Vaihdoin päälle Remon Empperöörit ja pääsin virittämään. Olen melko räpelö näissä viritystouhuissa mutta tällä hetkellä löysin vireen helposti. MAHTAVA SOUNDI!!. Makuasiahan se on mutta kaikki kuunnelleet yhtyivät kuoroon. (Harva siinä olisi paskaksi uskaltanut haukkua...) Mua alkoi jossain kohtaa epäilyttämään, kun myin Pearlin BRX:t pois, että teinkö vikakaupat. En todellakaan tehnyt.
Näissä on todella puhdas, iso ja lämmin soundi. Näiden lisäksi rummut ovat mielestäni mahtavan näköiset. En ole asiantuntija laatutarkkailussa, mutta ainakin minuun tekivät vaikutuksen.
Aikaisempaa kokemusta akryyleistä on ainoastaan Ddrumeista (Diode). Yhtä lailla pirun hyvät mutta ne olivat kooltaan liian pienet makuuni ja soundi intensiivisempi/tiukempi.
Onko täällä muita arctisia kirkkomiehiä, tai kenelläkään kokemusta noista?

 
Itse olen pitkään harkinnut laittavani kirchhoffin setin, tää teksti vaan lisäs haluja. Seuraavaksi sellaista siis.
 
Informaatiokameli
15.07.2008 14:45:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse olen pitkään harkinnut laittavani kirchhoffin setin, tää teksti vaan lisäs haluja. Seuraavaksi sellaista siis.
 
Itselläkin himottanut jo pitkään nämä. Tuo hehkutusteksti tosiaan vaan lisää kaasutusta perkele. Pitäisi vain päättää, ostaakko uuden synan vai tommoset.
 
Everybody loves somebody but nobody loves rumpali.
WonderBoy
16.07.2008 20:14:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pirulauta! "Lomakiireiden" (sukulointi+vaipanvaihto) takia en pääse lähellekään kameran kanssa Kirkkoputkia. Eli, kuvaa joutuu vielä odottelemaan...
Hehkutuksesta vielä. Eiköhän jokainen meistä ole intopiukeena, kun on uutta päristintä edessä. Suosittelen lämpimästi testaamaan rummut, ennenkuin lähtee mitään ostelemaan/tilaamaan. Pari kertaa on saanut pettyä pahasti, kun on tullut osteltua kuulopuheiden perusteella. Kyse on kuitenkin aika isoista rahoista... Käykää Tsadissa asuvat Soundstoressa testaamassa ne Ddrumit. Niistä saa hyvän käsityksen akryylien sointimaailmasta. Kertokaa se kymmenellä ja se on Kirchhoff ;) Tuo oli sitä hehkutusta...
Aika vähän näistä akryyleistä on loppujen lopuksi ollut keskustelua ja maailmalla näitä myydään koko ajan enemmän.
 
Eiku!
Rumpukapulat
16.07.2008 20:24:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Käykää Tsadissa asuvat Soundstoressa testaamassa ne Ddrumit. Niistä saa hyvän käsityksen akryylien sointimaailmasta. Kertokaa se kymmenellä ja se on Kirchhoff ;) Tuo oli sitä hehkutusta...
 
Aika hauskaa sinänsä, Ddrum tilaa akryylipönttönsä Kirchhoffilta. Itekin kyllä laittasin mieluummin Kirchhoffit kuin Ddrumin akryylit, vaikka Ddrumin puurummut kyllä kiinnostaakin. Hä?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «