Aihe: Mp3-soittimista
1 2 3 4 531 32 33 34 3548 49 50 51 52
Kailis
12.03.2008 09:18:50

Joo, eiköhän nyt tehdä niin että minä "standardi" (?) muusikko menen omillani ja sinä omillasi niin ei tarvitse mennä oletettujen henkilökohtaisuuksien laukomiseen.
ANtTIKRISTUS
12.03.2008 15:41:45
Joo, eiköhän nyt tehdä niin että minä "standardi" (?) muusikko menen omillani ja sinä omillasi niin ei tarvitse mennä oletettujen henkilökohtaisuuksien laukomiseen.

Joo sopii mulle. Nothing personal.
Kailis
12.03.2008 19:47:06

Ja meikäläiselle, joka elää työmarkkinatuella on joku pari kymppiä on oikeesti iso raha, vaikkakin teidän min 5k€/kuukausi tienaavien standardimuusikkojen on sitä vaikea ymmärtää. ;)

Sen verran vielä että jos tienaisin LÄHELLEKÄÄN tuon verran (varsinkin musiikilla) mulla olisi vähintään satasen napit. Siitä voit laskea mun liksan.
Stain
13.07.2008 12:37:26 (muokattu 13.07.2008 12:38:01)
Hmm.. olen ajatellut sitten viimein hankkia mp3-soittimen, kun kannettava cd-soitin sanoi itsensä irti. Olen miettinyt tuota Applen Ipod sufflea, joka taitaakin olla Applen halvin soitin. Onko tuosta soittimesta mihinkään, löytyykö omistajia?

Näyttöähän siinä ei taida olla, miten siis kappaleiden löytäminen/selaus käytännössä toimii?

Applen soittimen päätin hankkia siksi koska kyseessä taitaa kuitenkin olla laadukkain valmistaja. Sisko osti aikoinaan jonkun Philipsin paskan joka hajosi alle vuodessa.
"Ajatuskaava oli se, että pakko tehdä maailman paras keikka, jos natsit tappaa meidät keikan jälkeen... " - Kristiina, The Micragirls -
kondensaattori
13.07.2008 12:46:58 (muokattu 13.07.2008 13:22:12)
Olen nyt käyttänyt puoli vuotta Peltoreita, joiden sisään olen laittanut vanhojen kuulokkeiden elementit, kuulokkeina. Eristys on hyvä, mutta ne painavat korvia ja ääni ei ole hifi, se puuroutuuja sekä diskantit että bassot on luonnottomat.

Onko edullisia vaihtoehtoja, joko nappi tai kuppikuulokkeita? En ole hifisti, joten äänenlaadun ei tarvitse olla huippu, mutta kuitenkin toimiva. Itse koen eristyksen todella tärkeäksi esim. autokuuntelussa. Napit olisivat mieluisammat koon puolesta.

Toimisiko halvat korvamontut, esim. jotkin näistä: http://www.thomann.de/fi/cat.html?gf=in_ear_kuulokkeet&oa=pra

E: budjetti alle 100euroa, mielellään esim 50e
miscage
13.07.2008 12:49:45
Hmm.. olen ajatellut sitten viimein hankkia mp3-soittimen, kun kannettava cd-soitin sanoi itsensä irti. Olen miettinyt tuota Applen Ipod sufflea, joka taitaakin olla Applen halvin soitin. Onko tuosta soittimesta mihinkään, löytyykö omistajia?

Näyttöähän siinä ei taida olla, miten siis kappaleiden löytäminen/selaus käytännössä toimii?

Applen soittimen päätin hankkia siksi koska kyseessä taitaa kuitenkin olla laadukkain valmistaja. Sisko osti aikoinaan jonkun Philipsin paskan joka hajosi alle vuodessa.

Millainen hintaluokka pitäisi olla? Minä en ole paljoa eri soittimia testaillut, mutta Creativet tuntuvat ainakin imho olevan susipaskoja niin käyttöfiilikseltään kuin kestävyydeltäänkin. Tiedän että tässä on hieman brändi-uskollisuutta mukana, mutta itse juuri ostin toisen iPod Nanoni, edellinen kesti yli kolme vuotta, ennen kuin tippui järveen. Tämä omistamani podi oli ensimmäisen sukupolven Nano, eli paskimmin suojattu, helposti naarmuuntuva ilman suojakoteloa käytettynä, mutta helvetin paljon damagea se kesti. Siis aivan hitosti. Järvi tosin oli liikaa.

Tämän uuden pitäisi ainakin olla kaikinpuolin parempi. Tukevan oloinen, iso näyttö, luppauksien mukaan tuplasti parempi akunkesto kuin 1. sukupolven laitteissa....

4gb Nanot irtoaa nykyään 150€, 8gb:stä joutuu pulittamaan n. 199....
Dogs fucked the Pope... no fault of mine.
Eero Laine
13.07.2008 21:57:21 (muokattu 14.07.2008 23:24:00)
Olen nyt käyttänyt puoli vuotta Peltoreita, joiden sisään olen laittanut vanhojen kuulokkeiden elementit, kuulokkeina. Eristys on hyvä, mutta ne painavat korvia ja ääni ei ole hifi, se puuroutuuja sekä diskantit että bassot on luonnottomat.

Jösses. Plussaa luovasta hulluudesta.

En ole hifisti

Sen kyllä uskon. Suosittelen Sennheiserin PX 200 suljettua mallia, eristää hyvin melua ja ainakin omaan korvaan soundi on hyvä (joidenkin mielestä liian vähän bassoa). Koko ei ole mitenkään kömpelö. Jos nappeihin lähdet, niin Kossin plugit ainakin eristää hyvin, mutta bassontoisto on aika överi. Sonyt irtosivat vajaalla neljälläkympillä, plugit olivat parinkympin luokkaa.

Itse tosin vaatisin kuskia ottamaan vähemmänkin eristävät kuulokkeet pois ennen kyytiin lähtöä, sen verran henkeäni arvostan.
poppamies
13.07.2008 22:09:08

Olen nyt käyttänyt puoli vuotta Peltoreita, joiden sisään olen laittanut vanhojen kuulokkeiden elementit, kuulokkeina. .,

Käytän samanlaista ratkaisua kun leikkaan nurmikkoa. Mulla Husqvarna/Panasonic merkkiset hifit.
G strings are for strippers!
kondensaattori
13.07.2008 23:52:13
Jösses. Plussaa luovasta hulluudesta.

Kiitti!

Sen kyllä uskon. Suosittelen Sonyn PX 200 suljettua mallia, eristää hyvin melua ja ainakin omaan korvaan soundi on hyvä (joidenkin mielestä liian vähän bassoa). Koko ei ole mitenkään kömpelö. Jos nappeihin lähdet, niin Kossin plugit ainakin eristää hyvin, mutta bassontoisto on aika överi. Sonyt irtosivat vajaalla neljälläkympillä, plugit olivat parinkympin luokkaa.

Meinaatko Sennheisereitä (en löytänyt Sonyltä)? Näyttivät aika liruilta. Eristys on mulle tärkeä (Peltor optime1 riittää). Kossin Plugeista olen kuullut, eristävätkö tosiaan hyvin? Eikö jotkut noista halvoista montuista toimisi paremmin? kun mietin tarkemmin niin olisi kiva että kuulokkeet mahtuisi taskuun.

Itse tosin vaatisin kuskia ottamaan vähemmänkin eristävät kuulokkeet pois ennen kyytiin lähtöä, sen verran henkeäni arvostan.

Enhän minä aja (16v), linja-autossa ja porukoiden kyydissä lähinnä kuuntelen. On muuten uskomattoman rauhoittava tilanne kun linja-auton tärinä johtuu kroppaan. Jotenkin linjuri on osoittautunut parhaaksi paikaksi kuunnella musiikkia. Todella rentoa.

Saa olla aika hyvä eristys jos ruohonleikkuussa kykenee jotain kuuntelemaan.
L.Ruoska
14.07.2008 16:56:16

Creativen soittimet on hyviä. Mulla itellä on 30-giganen Zen Vision:M. Maksoin käytettynä $100. Helppo käyttää ja soittaa wma- ja mp3-filuja, jotain videoita ja sillä voi nauhotella puhetta ja maltillisilla volumeilla soitettuja keikkoja. Snadisti korttipakkaa pienempi. Miks mä valitsin Zenin enkä iPodia? iPodin kanssa joutuu kopsaamaan kaiken jostain vammasesta iTunesista, jota en edes halua koneelleni. Zen ilmestyy asemana koneelle ja voit ihan vapaasti copypasteta tavaraa sinne miten haluat. Tietty Zenin biisit voi synkata myös esim. Windows Media Playerin kautta, joka on itseasiassa ainoa tapa saada levyjen kannet näkymään soiton aikana.

Mä suurkulutan audiokirjoja, mutta en halua niitä lojumaan mihkään Media Playerin soittolistoille eikä mulla ole niihin yleensä mitään julkaisuvuosia ja kansikuvia jne, joten on helpotus että ne voi suoraan vaan cut-paste koneelta soittimelle ihan siinä Windows Explorerissa. Levyt kuitenkin synkkaan aina WMP:stä.

Ostin vaimolle synttärilahjaksi 4-gigaisen Creative Zenin, sen uusimman mallin mikä on nyt satasella Anttiloissa ja muissa. Hyvä vehje, toimii ihan samalla tavalla kun toi mun isompi ZV:M. Siistimmät menuanimaatiot ja soittaa vielä useampia videoformaatteja, eli netistä kopsitut leffat pitäis pyöriä kans.
Easy as fhtagn!
ode47
14.07.2008 17:58:21
Kossin Plugeista olen kuullut, eristävätkö tosiaan hyvin? Eikö jotkut noista halvoista montuista toimisi paremmin?

Sori pojat, mut ÄLKÄÄ OSTAKO KOSSIN SPARKPLUGEJA! En tiedä mistä oli kysymys, mutta mulla meni vuoden sisään viidet sellaset. Eihän siinä sinäsä mitään, Expertistä sai aina uudet hajonneiden tilalle, mutta oli se kyllä rasittavaa. Joka kerta ensin oikea korva mykäksi(kontaktihäiriö) ja sen jälkeen vasen. En siis suosittele.

Hermostuin siis Kosseihin ja marssin Citymarkettiin, ostin Creativen korvakäytäväkuulokkeet. Mallia en valitettavasti muista. Sennheiserilta saa paremmat, mutta maksaa 80 e. Nämä 20 e. Jos kuuntelet musiikkia esim. 20% volalla, et kuule kun muut puhuu vieressä. Erittäin hyvä kokemus ollut nämä. Kaverilla on samanlaiset. Sillä toinen kuuloke jäi tuolinjalan alle kun istui päälle. Ei käynyt mitään. Ja ainakin Citymarketista ostettaessa 3 vuoden takuu.
Jokunen
14.07.2008 18:29:08 (muokattu 14.07.2008 18:30:02)
Sori pojat, mut ÄLKÄÄ OSTAKO KOSSIN SPARKPLUGEJA!

Tähän yhdyn! Mitään teknistä vikaa ei ehtinyt tulemaan niinä parina käyttökertana, mutta käytettävyys on susipaska! Pyöritellään, kuin tavallisia korvatulppia ja totta hemmetissä parin käyttökerran jälkeen ne earit on ihan mähmäiset, eivätkä meinaa enää pysyä riittävän kauan lytyssä, että ehtisi korvaan työntää. Lisäksi nappiosa on niin iso, etten saa niitä tungettua korviin tarpeeksi syvälle oikein millään. Bassontoisto oli aivan liian voimakas ja muut äänet nuhjuisen kuuloiset.

Joten, ostin Sennheiserin CX-300:t ja nyt on vuoden verran tullut kuunneltua niillä. Joka kerta on mukava tökätä nuo korviin. Kevyesti painamalla kestää varmasti paikallaan, eikä liioin tarvitse pyöritellä mähmäistä earia, eikä tunkea tärykalvoon asti, että kestää. Jotkut suljetut vaimentaa ehkä jonkin verran tehokkaammin, mutta miulle liikuteltavuus on isompi juttu. Ääni on tasapainoinen, mutta ei tuolla hinnalla tietenkään hurjaa hifielämystä vielä saa. Eikä varmaan oikein millään nappikuulokkeilla.
"OHO! OHO!" -Paavo M. Petäjä
JoeHans
14.07.2008 20:09:11
Creativen soittimet on hyviä. Mulla itellä on 30-giganen Zen Vision..

Oma potkas tyhjää tossa viime kuun lopulla. Ikää kaks vuotta. Ei liian pitkä käyttöikä 315e uutena maksaneelle soittimelle.
Trying is the first step towards failure.
MaD PiAnIsT
14.07.2008 21:03:04

Oma potkas tyhjää tossa viime kuun lopulla. Ikää kaks vuotta. Ei liian pitkä käyttöikä 315e uutena maksaneelle soittimelle.

Huh, meikällä ollut nyt puoltoistavuotta. Näinköhän tässä on enää silläkin se puolivuotta elinaikaa.. Tosin olen käyttänyt suht vähäsen ja huolella. Ei oo pudonnut eikä mitää. Ei se kyllä sitä edes kaipaa että hajoaa.
Jos haluat tietää ketkä ovat ystäviäsi, hanki vankilatuomio. (Charles Bukowski)
bedrock
14.07.2008 21:03:07

Welcome to teh future :D ei sen kulutuselektroniikan ole tarkoitettukaan kestävän montaa vuotta..
Saako udella, että mitä kävi? Itselläni laukesi zen touch siinä vaiheessa, kun tippui kerrostalon kolmannesta kerroksesta repun mukana asfaltille. oli noin nelisen vuotta ehkä vanha.. nyt kierrossa on Zen Stone Plus v 8 gigan malli, josta ei kyllä ole mitään pahaa sanottavaa. Toimii ilman mitään ylimääräisiä ohjelmia winukassa ja linuxissa gnomadilla sopuisasti..
Jokunen
14.07.2008 21:12:29
Soittimena miulla on ollut pari Creativen Muvoa. Mukavamman kokoinen kuin iPod, eikä tosiaan tartte mitään ohjelmia erikseen. Eka Muvo oli pari vuotta käytössä, kunnes ostin isomman. Nykyistä olen käyttänyt kolme vuotta, eikä mitään ongelmia. Tuskin ostan iPodia jatkossakaan.
"OHO! OHO!" -Paavo M. Petäjä
Tohtori Tonus
14.07.2008 22:26:43
Soittimena miulla on ollut pari Creativen Muvoa. Mukavamman kokoinen kuin iPod, eikä tosiaan tartte mitään ohjelmia erikseen. Eka Muvo oli pari vuotta käytössä, kunnes ostin isomman. Nykyistä olen käyttänyt kolme vuotta, eikä mitään ongelmia. Tuskin ostan iPodia jatkossakaan.

Muvoista minäkin olet tykkäillyt. Pieni ja näppärä eikä mitään turhaa härpäkettä. Copypastella musat sisään ja palikka taskun pohjalle. Hintakaan ei hirvitä, ja ladattavilla AAA-akuilla pystyi aika pitkään kuuntelemaankin kerralla.
"Höhö, oisko vähän pellee laittaa oma quote allekirjoitukseen" -Tohtori Tonus
Rauniotorni
14.07.2008 22:39:59
Itselläni on tuollainen Creativen soitin, 2 gigainen joten musaa mahtuu hyvin, helppokäyttöinen, halpa, hieno.
It's fucked to hear one idiot's words, but worse to see others believe it
Sälski
14.07.2008 22:48:08

Itselläni on tuollainen Creativen soitin, 2 gigainen joten musaa mahtuu hyvin, helppokäyttöinen, halpa, hieno.

Sama. Tosin nyt jo ihan säpäleinä, mutta toimii. Siitä jauhautuu mukava koottava elektroniikkapalapeli aina taskun pohjalla :)
It's not who votes that counts, it's who counts the votes.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)