t-termiitti 09.10.2007 11:26:48 | |
---|
Kaikki hyvä musiikki on psykedeelistä. Eikös se ole monesti musiikin ja taiteen tarkoitus - "huumata" ja irtaannuttaa todellisuudesta - enemmän tai vähemmän, tavalla tai toisella... En ole oikein ymmärtänyt sitä miksi vain joitakin musiikin lajeja sanotaan psykedeeliseksi? Yleensä kun juuri ne ei ole ainakaan minulle erityisen psykedeelisiä. Anteeksi OT. Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle. |
gorgonoidi 09.10.2007 16:15:24 | |
---|
Kaikki hyvä musiikki on psykedeelistä. Eikös se ole monesti musiikin ja taiteen tarkoitus - "huumata" ja irtaannuttaa todellisuudesta - enemmän tai vähemmän, tavalla tai toisella... En ole oikein ymmärtänyt sitä miksi vain joitakin musiikin lajeja sanotaan psykedeeliseksi? Yleensä kun juuri ne ei ole ainakaan minulle erityisen psykedeelisiä. Anteeksi OT. Tällei voi toki asian nähdä ja olen samaa mieltä. Tosin tässä keskustelussa taidettiin hakea sitä kunnon sienimusiikkia. Se on käynyt selväksi... |
Rattata 09.10.2007 18:23:36 (muokattu 09.10.2007 18:25:47) | |
---|
Kaikki hyvä musiikki on psykedeelistä. Eikös se ole monesti musiikin ja taiteen tarkoitus - "huumata" ja irtaannuttaa todellisuudesta - enemmän tai vähemmän, tavalla tai toisella... En ole oikein ymmärtänyt sitä miksi vain joitakin musiikin lajeja sanotaan psykedeeliseksi? Yleensä kun juuri ne ei ole ainakaan minulle erityisen psykedeelisiä. Anteeksi OT. Varmasti riippuu miten asiaa ajattelee mutta mä näen sen lähes omana genrenä. Ja onhan se kiva tietää vähän että mitä on odotettavissa jos joku suosittelee jotain. Ei speed-metallikaan ole sitä jos se on hidastempoista (tai sitten mä oon pahasti ollu kuutamolla). Eikä kaikki missä on leijuva tausta ja vähän pörinää, ole psykedeelistä. Minusta ainakaan. Siinä tapauksessa varmaan kaikki trance olisi psykeä. |
Valdemar 10.10.2007 22:12:46 (muokattu 10.10.2007 22:14:07) | |
---|
Tripteaser oli varmaan ekaa psykeä koskaan mitä kuuli. Ja nyt toinen niistä jätkistä on kuollu. Tosi paska juttu, ei voi muuta sanoa. Kannattaa käydä niitten ?viimesellä? keikalla 13.10 ilokivessä jos vaan pystyy. www.myspace.com/tripteaserSubutexas Ranger |
RA 11.10.2007 22:01:03 (muokattu 11.10.2007 22:09:20) | |
---|
Kaikki hyvä musiikki on psykedeelistä. Eikös se ole monesti musiikin ja taiteen tarkoitus - "huumata" ja irtaannuttaa todellisuudesta - enemmän tai vähemmän, tavalla tai toisella... En ole oikein ymmärtänyt sitä miksi vain joitakin musiikin lajeja sanotaan psykedeeliseksi? Yleensä kun juuri ne ei ole ainakaan minulle erityisen psykedeelisiä. Anteeksi OT. Luulis näin äkkiseltään että etsiskellään musiikkia joka perinteisesti istuu otsikon psychedelic(jotain) alla. Koska mielipiteitä ja musiikkimakuja löytyy sen verran runsaasti että siinä katoaa äkkiä se punainen lanka. Etenkin kun aletaan kinastelemaan siitä mikä on kenenkin mielestä psykedeelistä... Eikö ne genrenimikkeet vähän tuota varten ole keksitty. Toisaalta, mistä minä tiedän mitä keskustelun aloittaja tarkoitti. :) edit: Näyttäisi että tuommonen perinteinen downtempoilu kuten Future Sound of London ja Boards of Canada oli metsästyksessä. Ehkä kannattaa kahlata vaikka tuonne: www.systrum.net editedit: ...ja muutenkin etsiskellä musiikkia yleisnimikkeellä 'electronica' |
t-termiitti 11.10.2007 23:37:21 (muokattu 11.10.2007 23:39:55) | |
---|
Luulis näin äkkiseltään että etsiskellään musiikkia joka perinteisesti istuu otsikon psychedelic(jotain) alla. Koska mielipiteitä ja musiikkimakuja löytyy sen verran runsaasti että siinä katoaa äkkiä se punainen lanka. Etenkin kun aletaan kinastelemaan siitä mikä on kenenkin mielestä psykedeelistä... Eikö ne genrenimikkeet vähän tuota varten ole keksitty. Toisaalta, mistä minä tiedän mitä keskustelun aloittaja tarkoitti. :) Joo. Se kai selvisi, että tässä haetaan musiikkia genreistä joiden nimi alkaa etuliitteellä psy- tai sisältää sanan psycedelic - tai musiikkia tekijöiltä joiden aamupala koostuu lähinnä sienistä. Noin aiheen ohi vain heitin oman mielipiteeni siitä, että nämä ei monestikaan tunnu kovin "psykedeelisiltä". Voi johtua siitä, etten syö aamupalaksi sieniä, mutta ehkä enemmän muusta estetiikasta: jotenkin nämä psy-musiikit tuntuvat liian täyteen ahdetuilta - värikkäitä kermakakkuleivoksia höystettynä maksimaalisella määrällä strösseleitä ja karkkeja. Monotonisempi, yksinkertainen ja paikallaan junnaava tekno (E: ruisleipä ilman voita) vaikuttaa enemmän tajuntaan - ehkäpä se sitten on "hypnoottista" ja "tajuntaa supistavaa", anti-psy. ;-) Jatkakaa toki varsinaisten psy-artistien esittelyä, mielenkiintoista olisi tutustua uusiin sellaisiin itsekin. Pyöveli puhdisti kirveensä terän ja nauroi päälle. |
Linnunlaulupuu 11.10.2007 23:40:13 | |
---|
editedit: ...ja muutenkin etsiskellä musiikkia yleisnimikkeellä 'electronica' Joka on allmusicin lanseeraama kakkatermi.
Be quiet! I'm trying to watch the medium! Go medium... Wish I could talk to ghosts. That would be sweeeeeeet! |
RA 12.10.2007 10:58:59 | |
---|
Joka on allmusicin lanseeraama kakkatermi. Allmusicista mitään hajua, mutta kohtuu hyvin paikkansa löytänyt termi. Kuvaavuudessaan kovinkin kakka. |
RA 12.10.2007 11:05:57 | |
---|
Joo. Se kai selvisi, että tässä haetaan musiikkia genreistä joiden nimi alkaa etuliitteellä psy- tai sisältää sanan psycedelic - tai musiikkia tekijöiltä joiden aamupala koostuu lähinnä sienistä. Noin aiheen ohi vain heitin oman mielipiteeni siitä, että nämä ei monestikaan tunnu kovin "psykedeelisiltä". Voi johtua siitä, etten syö aamupalaksi sieniä, mutta ehkä enemmän muusta estetiikasta: jotenkin nämä psy-musiikit tuntuvat liian täyteen ahdetuilta - värikkäitä kermakakkuleivoksia höystettynä maksimaalisella määrällä strösseleitä ja karkkeja. Monotonisempi, yksinkertainen ja paikallaan junnaava tekno (E: ruisleipä ilman voita) vaikuttaa enemmän tajuntaan - ehkäpä se sitten on "hypnoottista" ja "tajuntaa supistavaa", anti-psy. ;-) Jatkakaa toki varsinaisten psy-artistien esittelyä, mielenkiintoista olisi tutustua uusiin sellaisiin itsekin. Juu, tuosta olen ihan samaa mieltä ettei se psy-nimilappu itsessään takaa vielä mitään. Etenkin jos soppaan on ängetty vain ja ainoastaan kaikki 'perinteisen psyken' kliseet.
Vähän niinkun etuliite proggressive ei välttämättä takaa että koko 15min biisin aikana tapahtuisi minkään sortin kehitystä. ;) |
StrangeGreenCreature 26.10.2007 12:30:38 | |
---|
Sit on tällanenkin suomalainen... http://www.myspace.com/kiwamusic Joo se on miustakin äärimmäisen hyvä. Oon kuunnellu kiwan nettisivuilla ja mikserissä dreamtime enchanceria. Jos saisin olla mikä tahansa eläin olisin sammakko. Silloin ei ihmiset kai katselisi, kun syön kärpäsiä. |
Henri Henri Olavi 11.12.2007 00:24:16 | |
---|
Oli pakko nostaa tää, kun ei täällä kukaan vielä maininnut "Download - Effector" -albumia. Hävetä melkein joutuu kun se tällaisestakin topikista aina vaan puuttuu. Edes tätä yhtä ei ole olemassa. |
Atti 28.12.2007 05:50:33 | |
---|
Sun Electric, Orbital (miksei?), FFWD, FSOL, The Orb, William Orbit/Ørbit vai mitä tässä haettiin ;O |
wilzhu 30.12.2007 14:40:39 | |
---|
Sun Electric, Orbital (miksei?), FFWD, FSOL, The Orb, William Orbit/Ørbit vai mitä tässä haettiin ;O The Orbin Little Flyffy Clouds on kyllä ihan mahtava! Ei tosin se versio joka löytyy youtubesta, vaan joltain remix, tms. levyltä. Harmi etten ole löytänyt mistään enempää kyseistä artistia/yhtyettä. Elämä off. |
moloch 19.01.2008 08:39:49 | |
---|
Voiko olla enää psykedeelisempää, kuni pohtia netissä mikä on psykedeelistä. Hienoa arvon herrat! Oli kiva herätä näin psykedeelisiin tunnelmiin. Kuulen mononkin stereona! |
sub zero 26.01.2008 16:00:37 (muokattu 26.01.2008 16:00:58) | |
---|
käyks spugedeelinen kans? omituisten otusten kerho - step kaurankääntäjä huopatossu mononen - paluumatkailija huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale |
MrQ 23.03.2008 19:45:56 | |
---|
Haluan huomauttaa etten itse pidä vemetian snaresia, trickyä ja vastaavia äänikollaasiartisteja niinkään psykenä kuin IDM:nä tai vastaavana (omatermitähän)beatina. Mutta hyvää psykedeelistä saundia löytyy massive attackilta, etenkin sinkuilta ja remikseiltä (radiation ruling the nation on mainio esimerkki siitä miten loistavaksi jumitusbiisiksi protectionissa on ainesta), samoin kyllä omiin suosikeihin menee juuri toi ossi lonkero elikkä ozric tentacles. Sitten Children of the bong, tottakai sekä myös jotkut ltjbukemin jutut, amon tobin, osittain. Psy-trancepuolelta toki pitää mainita suomisaundi vaikken itse pahemmin jaksa, element tottakai, loistavaa psygoaa. tai siis on niitä pändejä jotka käsittääkseni siivitti goaa psykempään suuntaan jne. onhan noita. |
taikakameli 16.06.2008 15:31:02 | |
---|
|
Pendulum 29.06.2008 21:13:19 | |
---|
Talamascaa suosittelen. Erittäin pätevää psytrancea. Zodiac albumista kannattaa aloittaa. |
organic 14.07.2008 15:56:55 | |
---|
suosittelin kokeilemaan kanssa semmosia ku Amon Tobin, Boards of Canada ja Ezekiel Honig. |
Tuolta saa varsin hyvää (esim. Lemon Slide, Puoskari, Tres Lost Amigos sekä Sora) suomisaundia ilmaiseksi ladattua: http://antiscarp.com/ Mikserissäkin on paljon kaikkea hienoa, kuten Impulse-G ja Lunar Vegetarian. Tähän joku hyvä allekirjoitus. |