Aihe: Schecter-kitarat
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Twinkle
22.12.2007 20:54:25
Tossa mun vasuri Omen-7:ssa on Groverin virittimet, eli ei kaikissa halpis-Schectereissä ole Schecterin "omia" virittimiä. Nuo Duncan Design -mikit ovat kyllä täyttä kuraa...

Jep, tärkein pointti on nyt kuitenkin se että Schecterin omat sivut ja speksit kertoo mitä noissa on. Ne ilmoittaa tuolle Omen-7:lle että siinä olisi Diamond -sarjan tunerit, elikkä vissiin ovat jotakin Groverin edullisempaa sarjaa jos niissä kerran Grover lukee. Tässä oli nimittäin juuri puhe noista Demon -sarjan soittimista ja sille tuo ilmoittaa malliksi Schecter tuners.

Tuota mielipidettä noista Duncan Design -sarjan vehkeistä en voi ihan allekirjoittaa, koska omalla kohdalla ne on toiminut moitteetta. Tuohon omaan EA -schecteriin hommasin vaihdettavaksi alkuperäiset, vastaavat SD:t mutta en koskaan laittanut niitä ku nuo omat toimi niin mukavasti. Pakko myöntää, että näiden kanssa on ollut vähän sellainen "entäpä jos" fiilis näiden mikkien kanssa, että soundaisiko tuo sitten vielä enemmän hyvältä jos siihen pistäisi originaalit sisään.
Sensonic
22.12.2007 21:25:58
Jep, tärkein pointti on nyt kuitenkin se että Schecterin omat sivut ja speksit kertoo mitä noissa on. Ne ilmoittaa tuolle Omen-7:lle että siinä olisi Diamond -sarjan tunerit, elikkä vissiin ovat jotakin Groverin edullisempaa sarjaa jos niissä kerran Grover lukee. Tässä oli nimittäin juuri puhe noista Demon -sarjan soittimista ja sille tuo ilmoittaa malliksi Schecter tuners.

Oliskohan ne sitten "halventaneet" tuota kitaraa eri hardwarella, koska nuo speksit tod.näk. pätevät uudenkarheisiin Schectereihin. Toi mun Schecter on vuodelta 2003 ja tehty Koreassa. Jossain vaiheessahan noita Schectereitä tehtiin Kiinassakin, mutta nyt ne ilmeisesti tehdään taas Koreassa (näin olen kuullut).

Tuota mielipidettä noista Duncan Design -sarjan vehkeistä en voi ihan allekirjoittaa, koska omalla kohdalla ne on toiminut moitteetta. Tuohon omaan EA -schecteriin hommasin vaihdettavaksi alkuperäiset, vastaavat SD:t mutta en koskaan laittanut niitä ku nuo omat toimi niin mukavasti. Pakko myöntää, että näiden kanssa on ollut vähän sellainen "entäpä jos" fiilis näiden mikkien kanssa, että soundaisiko tuo sitten vielä enemmän hyvältä jos siihen pistäisi originaalit sisään.

Nuo Duncan Design -mikit ovat mielestäni suurin piirtein samaa tasoa Wolfin KS-70 -kitaran orkkismikkien kanssa, joiden alkuperästä ei ainakaan mulla ole mitään tietoa. Hieman mutainen soundi ja output -taso ei päätä huimaa. Kyllähän noilla aluksi soittelee, mutta vähän ajan päästä alkaa tehdä mieli vaihtaa ne esim. DiMarzioon tai Seymour Duncaniin. DiMarziosta sen verran, että Levytukun valikoima on melko hyvä ja hinnoittelukin sen tasoista, että ei noita kannata lähteä erikseen tilaamaan mistään nettikaupasta, joten tuli tuossa viikko sitten ostettua sieltä ToneZone tallaan ja pitäisi jossain vaiheessa värkätä se kiinni kitaraan.
Kitarat (kaikki vasureita): Ibanez RG-550, Ibanez PF-200, Ibanez "Jem", Charvel 3, Schecter Omen-7, Wolf KS-70, Wolf KP3C, Landola F6/Cut
Twinkle
22.12.2007 22:05:24
Oliskohan ne sitten "halventaneet" tuota kitaraa eri hardwarella, koska nuo speksit tod.näk. pätevät uudenkarheisiin Schectereihin. Toi mun Schecter on vuodelta 2003 ja tehty Koreassa. Jossain vaiheessahan noita Schectereitä tehtiin Kiinassakin, mutta nyt ne ilmeisesti tehdään taas Koreassa (näin olen kuullut).

Joo, tosta puhuttiin silloin ku kävin noutamassa sen oman wolfini. Kävin noista kirjeenvaihtoa schecterin asiakaspalvelun kanssa ja tosiaan kinkkituotanto on muuttunut joskus 2002 vuonna korealaisiin. Mutta voi olla että joskus viitisen vuotta sitten korealaisetkin myytiin grovereilla, nykyhinnaston arvokkaimmat tuli mukaan vasta koreaan siirtämisen jälkeen ja ehkä nuo teki sitten pesäeroa halvempien ja kalliimpien välille nykytilannetta ajatellen.
jcps
24.12.2007 09:41:07

Onko kukaan päässyt testaamaan Hellcat VI:n?

Tämä kyseinen keppi kiinnostaisi itseänikin. Harmi vaan että vire missä soittaa on droppi c, en tiedä että miten hyvin 30 skaalan kitara joka on optimoitu oktaavia alempaan vireeseen soveltuu niin korkeaan vireeseen tai vastaavasti miten oktaavia alempi droppi c pysyy vireessä ja miltä kuulostaa
en ole koskaan pitänyt klovneista, itseasiassa olen pitänyt niitä jokseenkin pelottavina. en tiedä mistä se johtuu, mutta luulen sen saaneen juurensa siitä kun olin pieni menimme sirkukseen isäni kanssa ja klovnit tappoivat hänet
Humanoid
24.12.2007 12:56:22
Tämä kyseinen keppi kiinnostaisi itseänikin. Harmi vaan että vire missä soittaa on droppi c, en tiedä että miten hyvin 30 skaalan kitara joka on optimoitu oktaavia alempaan vireeseen soveltuu niin korkeaan vireeseen tai vastaavasti miten oktaavia alempi droppi c pysyy vireessä ja miltä kuulostaa

Pistääpi alimmaksi kieleksi G:n ja droppi-C:n jatkamaan vasta siitä :)
"Näitä keppejä on tehty vain kymmenen." Sami / Ääniportti
kipu69
14.07.2008 13:03:41
mistähän löytäisi linkin takana olevan schecterin??
http://www.schecterguitars.com/spec.asp?id=281
ulkomailta olis tarkoitus tilata hinnan takia, kummiskin ihan euroopan alueelta ettei rahdit makaisi älyttömästi. thomanilta on loppunu eikä muistakaan löytyny. Hellraiser C-1:stä ( http://www.schecterguitars.com/spec.asp?id=272 ) löytyy ja on specseiltään sama, mutta tuo 006 on malliltaan miellyttävämpi meikäläisen silmään.
" I feel like shit, But at least I feel something..." -In Flames
Kivijalka
14.07.2008 13:06:53
ulkomailta olis tarkoitus tilata hinnan takia, kummiskin ihan euroopan alueelta ettei rahdit makaisi älyttömästi. thomanilta on loppunu eikä muistakaan löytyny. Hellraiser C-1:stä ( http://www.schecterguitars.com/spec.asp?id=272 ) löytyy ja on specseiltään sama, mutta tuo 006 on malliltaan miellyttävämpi meikäläisen silmään.

Kovasti gasittaisivat Hellraiserit minuakin... Tulevalta jenkkilän reissultahan sellaisen voisi ostaa mutta tuntuu että kohdemaa menee hiukan hukkaan "epäamerikkalaisia" soittimia ostaessa.
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
kipu69
14.07.2008 13:09:53
thomanilta sanoivat että ehkä loppuvuodesta saattaisi olla tuota tulossa. ei ihan jaksa niin kauaa odotella
Punisher
14.07.2008 13:12:32 (muokattu 14.07.2008 13:12:43)

Saksan maahantuojalta irtoaa 699 € 6-kielinen versio ja seiskakeihäs hintaan 749 €.

Edit: http://www.ppc-music.de/
Punisher
14.07.2008 13:45:34

no perhana!! mites tuo noi helposti löyty?? meikäläinen googlettanu koko aamun ja niskat alkoi olla jo ihan jumissa:) kiitokset tuosta linkistä

Ei kestä. Tosin, en ymmärrä saksan sanaakaan, joten en tiedä myyvätkö Suomeen. Kannattaa katsoa tuolta Schecterin kotisivuilta maahantuojien listasta kaikki EU-maat ja niiden sivuilta edelleen vertailla itse mistä kannattaa tilata. Briteistä voi irrota myös suhteellisen halvalla, Soundata ainakin kannattaa unohtaa. Törkyhintaisia laitoksia siellä, varsinkin vasenkätiset mallit (+120 €). :S
kipu69
14.07.2008 14:08:47
Ei kestä. Tosin, en ymmärrä saksan sanaakaan, joten en tiedä myyvätkö Suomeen. Kannattaa katsoa tuolta Schecterin kotisivuilta maahantuojien listasta kaikki EU-maat ja niiden sivuilta edelleen vertailla itse mistä kannattaa tilata. Briteistä voi irrota myös suhteellisen halvalla, Soundata ainakin kannattaa unohtaa. Törkyhintaisia laitoksia siellä, varsinkin vasenkätiset mallit (+120 €). :S

laitoin maillia sinne ja vastasivat aika nopeasti seuraavaa:
"the guitar will be back in stock in September I think.

Shipping to Finland is 33,00 Euro, shipment takes 3-5 days since we have your money via bank transfer in advance."

ja sitten tuli vielä Musik Produktivilta mailia samasta aiheesta:

"Hi,

I just asked our distributor about the delivery time for the C1 Hellraiser BCH. They are waiting for a delivery for a longer time now and he could not tell me when they will arrive!
The same story goes for the Hellraiser 006."

eli aika kiven alla noi ovat. suomen hintoja en aio maksaa vaikka niitä täällä tarjolla olisikin. se kai sitten noista malleista....
kilu79
14.07.2008 14:49:03

Ostin soundatasta, pussin kanssa 700€
kipu69
15.07.2008 12:07:19 (muokattu 15.07.2008 12:08:25)
Ostin soundatasta, pussin kanssa 700€

tuolta olivat myyneet eilen aamuna viimeisen Hellraiser 006:n eikä seuraavan erän saapumisesta ole tietoa...
peripety
28.07.2008 15:22:12
http://www.thomann.de/fi/schecter_tempest_extreme_bch.htm

Olisiko kenelläkään kokemusta kyseisestä kepistä? Kommentteja ja kokemuksia kaivataan myös saman hintaluokan Schectereistä ja niiden toimivuudesta - virittimet, ym. muut osat, puuosat ja mikkien soundi jne. Kiitos jo etukäteen!
Humanoid
28.07.2008 16:43:08

Oulun Musiikki-Kullaksessa taisi pyöriä juurikin tuo malli vielä pari päivää sitten. Soittele sinne ja kysäse.
Sami / Ääniportti
Luukasa
13.10.2008 11:47:06 (muokattu 13.10.2008 11:48:20)
Onko kellään kokemuksia SCHECTER HELLRAISER V-1FR:stä? LÄhinnä mikkien laatua ja tasoa mietin. On pirun komea soitin minusta ja jos nuo mikit on siedettävät nii saattaapi olla seuraava soitin hankinta:)

Tuossa vielä linkkiä:
http://www.thomann.de/fi/schecter_hellraiser_v_1fr_bch.htm
McNulty
13.10.2008 11:57:42
Onko kellään kokemuksia SCHECTER HELLRAISER V-1FR:stä? LÄhinnä mikkien laatua ja tasoa mietin. On pirun komea soitin minusta ja jos nuo mikit on siedettävät nii saattaapi olla seuraava soitin hankinta:)

Tuossa vielä linkkiä:
http://www.thomann.de/fi/schecter_hellraiser_v_1fr_bch.htm

Moinen soitin on tuossa 3 metrin päässä. Pari kertaa sitä olen soitellut ja testannut tässä duunin ohessa. Mikit ovat EMG:t joten laatu ja taso on hyvä... mikäli EMG:n mikeistä tykkää. Oikeastaan tuossa on EMG:n parhaimmat aktiivi-humbuckerit, eli EMG81TW ja EMG89, jotka kummatkin pystyy "puolittamaan". Soundivalikoima on suhteellisen laaja ja yllättävän toimiva. Itse en EMG:n mikeistä juuri perusta, eivät ole miun juttu... mutta EMG81TW ja EMG89 olivat selkeästi parhaimmat EMG:t joita mie olen soitellut.

Ainakin tuo yksilö tuossa vieressä soi voimakkaasti ja pitkään. Varsin hyvä soitin mikäli V-malli aktiivimikeillä ja Floyd Rosella nappaa.

PS. aika kallis T-kaupassa... 869€ kuluineen :(
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
Luukasa
13.10.2008 20:11:07
=)...
Kävin tuossa tänään kattelemassa vähän keppejä ja jacksonin kaula tuntu todella hyvältä huomenissa varmaan toiseen liikkeeseen kokeilemaan schecterin kaulaa... Onkos tossa V-mallissa mimmonen se kaulan ja bodyn yhtymä kohta? onko miten viimeistelty ja onko helppo päästä ylimmille nauhoille? Jos joku soittimen omistava pistäisi kaulan liitoksesta kuvan olisin todella kiitollinen =)).
Jankku
13.10.2008 23:03:18
Onkohan noista Schecterin hevikepeistä ollenkaan U.S.A versioita? Kaikki Schecterin USA lankut joita olen nähnyt on ollu Stratoja...
Hell is where the heart is!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)