jonneh 02.07.2008 00:30:12 | |
---|
|
JCM 02.07.2008 01:47:39 | |
---|
onko line 6 toneport gx ( http://www.thomann.de/fi/line6_toneport_gx.htm ) hyvä äänityslaite kun änitetään tietokoneella? vai onko muita hyviä, mutta ei liian kalliita? Vaikuttais ihan jees jutulta jos esim. kitaraa haluat nauhoittaa. Mikä on "liian kallis"? |
tommiot 02.07.2008 18:16:52 | |
---|
Aika lyömätön toi on hintalaatusuhteeltaan, multa löytyy moinen. Mikkietuaste olis tietty kiva, eli sikäli toi UX1 olis parempi. |
onko mitään muuta hyvää äänityslaitetta missä on toi mikkietuaste? kun en tiedä noista paljoa :D Hevillä ei hävitä! |
Antti1 14.07.2008 13:17:33 | |
---|
onko mitään muuta hyvää äänityslaitetta missä on toi mikkietuaste? On. Minkä hintainen sulle saisi olla ja mitä muita ominaisuuksia sä siltä kaipaat? Mitä sä meinaat äänittää ja miten? Jos et noihin osaa vastata, niin unohda ostoaikeet toistaiseksi ja opiskele edes perusasiat aiheesta. "If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing." |
Albireo 14.07.2008 23:28:28 (muokattu 14.07.2008 23:29:29) | |
---|
Sopivat muunninkappaleet väliin ja soittimet koneen mikki- tai line in reikään kiinni, koneelle lataa semmoinen ohjelma kuin vaikkapa Audacity, niin saa äänitettyä eikä käy kalliiksi. Sitten kun alkaa hoksata että hei, eihän näiden viritysten tuotokset kuullosta kovin hifiltä niin kannattaa hommata noita hienompia vehkeitä. |
Antti1 15.07.2008 00:04:50 | |
---|
Sopivat muunninkappaleet väliin ja soittimet koneen mikki- tai line in reikään kiinni, koneelle lataa semmoinen ohjelma kuin vaikkapa Audacity, niin saa äänitettyä eikä käy kalliiksi. Onnistuuhan se noinkin, eikä välttämättä huono idea. On niitä purkkavirityksillä ennenkin edetty. Mä mainitsen vaikka esimerkkinä mun ensimmäisen cd-soittimen Berliinin muurin murtumisen ajoilta (ikää noin 6 vuotta ja täysin oma patentti): vanha mankkari ja kannettava cd-soitin. Mankassa oli mikkiliitäntä, mulla isän vanha mikki ja cd-soittimessa nappikuulokkeet. Mikki liitäntään, nappikuulokkeet pakkausteipillä mikkiin kiinni ja kuuntelemaan levyjä. Sanomattakin lienee selvää, että soundi oli paska. Oleellinen kuitenkin tapahtui: mä kuulin ensimmäisten levyjeni sisällön. Myöhemmin sain sitten isältä rca-plugi -kaapelin, jolla sai parannettua äänenlaatua, muttei sisältöä kuitenkaan. Tahtoo sanoa opetuksena sitä, että paskallakin onnistuu tarpeellinen. Jos täytyy tehdä kokopitkä levy huippulaadulla, niin sen saa tehtyä paremmin jossain muualla. Harrastuksissa on hyvä joskus edetä pykälittäin, ettei tule mitään kovin rajuja pettymyksiä ja perusongelmia ratkomalla kerryttää tärkeää kokemusta tulevia mutkia varten. "If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing." |
300kronorsmixer 15.07.2008 14:14:46 | |
---|
Auttakaa! En ole koskaan ennen nauhoittanut laulua tai kitaraa tietokoneelle (makuuhuone-studio-nauhoittamista) ja minulla on vähän kysymyksiä aiheesta. Mulla on mikseri, tavallinen mikrofoni ja kaikki johdot, musiikkiohjelma Samplitude V8 jne, mutta pitääkö mun myös hankkia äänikortti vai onnistuuko ilman? En ole ihan vielä selvillä siitä miten mikseri toimii, mutta yritän opiskella mukana tullutta vihkosta... Kiitos etukäteen. |
Antti1 15.07.2008 14:55:01 | |
---|
Jonkinlaisen äänikortin sä tarvitset jokatapauksessa. Mitä suurimmalla todennäköisyydellä sulta sellainen kuitenkin koneesta löytyy. Siinä on myös varmaan line-in -liitäntä? Kytket sopivalla piuhalla vaikka mikserin main outit siihen kiinni ja tsädääm --> ääni kulkee koneelle päin. "If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing." |
jonneh 18.07.2008 20:09:20 | |
---|
On. Minkä hintainen sulle saisi olla ja mitä muita ominaisuuksia sä siltä kaipaat? Mitä sä meinaat äänittää ja miten? Jos et noihin osaa vastata, niin unohda ostoaikeet toistaiseksi ja opiskele edes perusasiat aiheesta. ei saisi ylittä 200€. sen verran siltä kaipaan että tietokoneeseen pitää saada kiinni ja mikkietuaste pitäisi olla. äänittäisin omaa kitarasoittoani ja lisäisin siihen sitten musiikin. Hevillä ei hävitä! |
Antti1 18.07.2008 21:05:03 | |
---|
ei saisi ylittä 200€. sen verran siltä kaipaan että tietokoneeseen pitää saada kiinni ja mikkietuaste pitäisi olla. äänittäisin omaa kitarasoittoani ja lisäisin siihen sitten musiikin. Tossa tapauksessa ehdottomasti Mackie Onyx Satellite. Et löydä yhtä laadukasta laitetta noin halvalla miltään muulta merkiltä. "If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing." |
jonneh 18.07.2008 21:23:50 | |
---|
Tossa tapauksessa ehdottomasti Mackie Onyx Satellite. Et löydä yhtä laadukasta laitetta noin halvalla miltään muulta merkiltä. saakos tuolla sellasta mättösäröö tai ylipäätänsä kunnon säröä aikaan? Hevillä ei hävitä! |
Kalmo 18.07.2008 23:17:58 | |
---|
Auttakaa! En ole koskaan ennen nauhoittanut laulua tai kitaraa tietokoneelle (makuuhuone-studio-nauhoittamista) ja minulla on vähän kysymyksiä aiheesta. Mulla on mikseri, tavallinen mikrofoni ja kaikki johdot, musiikkiohjelma Samplitude V8 jne, mutta pitääkö mun myös hankkia äänikortti vai onnistuuko ilman? En ole ihan vielä selvillä siitä miten mikseri toimii, mutta yritän opiskella mukana tullutta vihkosta... Kiitos etukäteen. Ei ole soveliasta kaapata toisen kysyjän threädiä. Ole hyvä ja aloita oma. Sitä ennen kannattaa lukea Muusikoiden.netin pysyvät ja FAQ't. Eikös SAmplituden manuaalissa ole jo yhtä sun toista perusasia? Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
Antti1 19.07.2008 02:05:05 (muokattu 19.07.2008 20:45:27) | |
---|
saakos tuolla sellasta mättösäröö tai ylipäätänsä kunnon säröä aikaan? Ei, sillä ei saa mättösäröä itsessään aikaan ollenkaan. Se on äänikortti, jossa on pari mikkietusta, di-boksia yms. sisäänrakennettuna. Jos haluat jotain kitaramallinnuksia, niin toi Toneport on järkevin vaihtoehto. UX1:ssä on yksi mikkietunenkin mukana ja se on aika edukas. EDIT: Korjataan siis sen verran, että ne on hyviä, mikäli pitää kortin puolesta jo löytyä jotain mallinnuksia. Hyvällä kortillahan sä voit käyttää plugareita soitteluun. Onnistuu vaikka tuolla Mackiella mm. oikein loistavasti. Mulla menee latenssit 1,5ms asti ilman mitään nikottelua ja se ei haittaa enää mitään. "If life seems jolly rotten there's something you've forgotten and that's to laugh and smile and dance and sing." |
Troitek 23.07.2008 16:13:24 | |
---|
Vähän kiirus eikä toisesta threadista tuu vastausta. Nii voiko tuota Toneport GX:sää käyttää muittenki softin ja pluggareiden kanssa ku sen omansa? AmpliTube Metal ja Sonar 7 esimerkiks. I feel good. |
Antti1 23.07.2008 22:16:38 | |
---|
Voi käyttää sekvenssereiden kanssa, tosta di-ominaisuudesta en kuitenkaan osaa sanoa. Lue manuaali. Do you believe in words like equal rights? The right to live a more than decent life. |