Aihe: power tabs, ja biisien opettelu
1
Kalu/
13.07.2008 18:45:07

tässä on ollut power tabsilla ongelmia viime aikoina, ilmeisesti tekijänoikeus/laki ongelmia, mutta onko kellään tarkempaa tietoa? tai ylipäänsä mihinkä suuntaan on tabulatuurien laillisuus/laittomuus kehittymässä? mutta kevyempänä aiheena: minkä kappaleen opettelit viimeksi? millä menetelmällä opettelit? mikä oli motivaatiosi, raaka treeni?, harrastus?, bändi projekti? vai nopeus ja ylivoima? ;) Kysymyksen pointti on se, kun kerran oli motivaatio vähissä ja ei keksiny uutta opeteltavaa. Siirryin uudelle alueelle, aloin soittaa opethin ghost reveriesiä, jota pidin aikaisemmin liian vaikeana, nyt luistaa muutama biisi loistavasti, ja kehitystä on tullut.
ja eikun pätemään..
Istukaa mustat perseenne alas, ja avatkaa verhot, jotta musta aurinko pääsee sisään - "Repomies"
Sanetium
13.07.2008 22:18:22
Tabulatuureja ei saa levitellä netissä ilman bändin lupaa, näin oon käsittänyt. Eli se on laitonta toimintaa ja siksi tabulatuurisivustot ovat vähentyneet melko lailla. Joten terveellisintä on ottaa kappaleet korvakuulolta, samalla kehittyy sekin puoli. Tai sitten voi yrittää kalastella niitä sivustoja, jotka on aika katoava luonnonvara.

Laki muuttui aika lyhyt aika sitten tällaiseksi, ja se aiheutti melko paljon valitusta (ainakin mua ärsyttää tämmöne) mutta minkäs teet.

minkä kappaleen opettelit viimeksi? millä menetelmällä opettelit? mikä oli motivaatiosi, raaka treeni?, harrastus?, bändi projekti? vai nopeus ja ylivoima?

Tätä mä en tajunnut oikein, mutta Carnal Forge - Deep Rivers of Blood on viimeisin, jota oon yrittänyt tässä. Menetelmä: soitin sitä pari tuntia. Motivaatio: se oli vaikea rytmitykseltään. Ja harrastushan tämä soittaminen on? Bändiprojektikin tosin löytyy. Nopeutta tai ylivoimaa ei löydy.
Musiikki on ainoa korvien kautta nautittava huume.
Peku911
13.07.2008 22:53:33 (muokattu 13.07.2008 22:56:10)
Mutta koskeeko se laki, sitä kun joku "perus" tallaaja tekee idolinsa biisin tabulatuurina esim. Guitar Pro:hon ja sitten levittää sitä muille?.. Luulen, että tuossakin "laissa" on porsaanreikiä.. Vähän kuin juuri muutenkin netistä lataamisessa.. (torrent tms.)
Meinaan kuulin, että lataamisesta suomessa ei voida sakottaa, on olemassa porsaanreikä, jonka avulla sakotettu voittaa jos oikeuteen menee.. Mutta olen myös kuullut, että lataamisesta on tullut sakkoja, mutta epäilen, että kyseessä oli myös jakoa, jota ei sallita..

Ruotsissa lain mukaan lasketaan sakon suuruus, kuinka suurta vahinkoa kyseessä oleva jako on tuottanut tai lataus.. Suomen tyylistä en tiedä..
Kalu/
14.07.2008 00:03:52

tämmöstä on että, power tabs kerää lahjoituksia ja saa sitten jatkaa toimintaansa. ei ota laeista selkoa..
Istukaa mustat perseenne alas, ja avatkaa verhot, jotta musta aurinko pääsee sisään - "Repomies"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)