Razorfang 07.07.2008 13:35:28 | |
---|
Olen aikeissa ostaa uuden skeban ja Gibsonin Explorer kiinnostaisi. Mutta en osaa päättää classicci vai pro? Onko kellään kokemuksia? Samoisssa hintaluokissahan nuo näyttävät pyörivän, joten onko niiissä soundillista eroa vai vain ulkonäkö? |
Minushuman 07.07.2008 14:40:44 | |
---|
Itse ostaisin jo ihan periaatteesta ton normi Explon. Prossahan on pienempi runko = ei mun mielestä Explorer. Vain hieman enempi kuin Jackson Kelly tai Esp Ex. Saundeista en sitten osaa sanoa mitn. "Darkest motherf****r on the planet - Just so close to death I know I am it." |
Krice 07.07.2008 17:16:54 | |
---|
Prossahan on pienempi runko = ei mun mielestä Explorer. ..joka saattaa sopia paremmin joillekin soittajille. |
Funkyshiva 07.07.2008 18:09:05 | |
---|
Soundi ero noissa kahdessa on minimaalinen,classicissa ehkä hieman enemmän bassoa,prossa hitusen tiukempi soundi.Roudauksessa on isoin ero,näinkin piänellä hippiäisellä (171cm) classicin laukku hakkaa kantapäille...ja se on raivostuttavaa. ;) Pätee yhtä lailla puheessa kun soitossakin:"Less is more" |
Jazkaa 07.07.2008 18:25:56 | |
---|
Isompi body = Mahtava lava-image. Tosin jos on ittekkin tarpeeks iso. ;P Mutta, itse suosisin tuommosta '76:sta, tosin tämä Guitar of the Month '84 (vai mikä se oli) reissue olisi aivan upea. |
trih 07.07.2008 21:21:59 | |
---|
Isompi body = Mahtava lava-image. Tosin jos on ittekkin tarpeeks iso. ;P Mutta, itse suosisin tuommosta '76:sta, tosin tämä Guitar of the Month '84 (vai mikä se oli) reissue olisi aivan upea. Ihan saman kokoinen kuin '76 reissue. Pleksi pois ja eri kohtaan potikat. Hetfield ;). Mulla on ollut musta versio aiheesta. Hetfieldillä taitaa se sen "pyhin" keppi olla tuollainen '84 explo (tai sitten se flygari-kopio) jota se sitten käytti Justiceen asti livenä ennen ESPiä. Ja sitähän tuo gotm jäljittelee EMG-mikkeineen päivineen. Just. |
Poutapilvi 07.07.2008 23:23:09 | |
---|
Prosta ei kokemuksia mut tuollaisella Gothic Explorerilla soittelen. Hyvältä näyttää ja kuulostaa, mikit alkuperäiset mut hyvin pörisee ainakin meitin metallissa. Täytyy myöntää, että kotelo on iso ja painaa kitaroineen ainakin tonnin, mut kitarahan tässä kai oli se pääasia.. Eli täältä classicille pisteet. |
Christeraser 08.07.2008 08:34:57 | |
---|
http://www.myspace.com/quelltheskies |
Dog Breath 09.07.2008 17:54:36 | |
---|
I'm all sixes and sevens and nines |
Razorfang 13.07.2008 19:08:35 | |
---|
Kiitti vastauksista. Onkos rungon myoto aiheuttanut kenellekkään ongelmia istuma-asennossa soitettaessa? |
Werihukka 13.07.2008 19:13:24 | |
---|
|
Kiitti vastauksista. Onkos rungon myoto aiheuttanut kenellekkään ongelmia istuma-asennossa soitettaessa? Mukavia soittaa myös istualtaan,sekä classic että pro. Pätee yhtä lailla puheessa kun soitossakin:"Less is more" |
Kivijalka 13.07.2008 22:10:10 | |
---|
Sairaan hieno Gothic! Tuo Punisher-logo on parhautta. :D I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy. |
Werihukka 14.07.2008 00:39:57 | |
---|
Tuo Punisher-logo on parhautta. :D Todellakin kruunaa kokonaisuuden! |
speech 14.07.2008 20:03:08 | |
---|
Hyvä on soittaa istualtaankin, jos siihen tarvetta tulee. Joskus tulee mieleen, että vain sellaiset mollaa istualtaan soittamisen, jotka eivät ole exploreria kokeilleet. |
AJ 21.07.2008 00:16:42 | |
---|
Olen aikeissa ostaa uuden skeban ja Gibsonin Explorer kiinnostaisi. Mutta en osaa päättää classicci vai pro? Onko kellään kokemuksia? Samoisssa hintaluokissahan nuo näyttävät pyörivän, joten onko niiissä soundillista eroa vai vain ulkonäkö? Pro:ta on olemassa vanhempaa ja uudempaa sarjaa, uudempi on pelkistetympi, mm otelauta ruusupuuta doteilla vanhemman eebenpuun ja blockien sijaan. Vanhemman mallin Pron omistin ja perusmalliin verrattaen oli tiukempi ja kirkkaampi saundi ja runko huomattavasti kompaktimpi ja kevyempi. Ei sen puoleen että perusmalli olisi huono, erillainen ja tummempisaundinen vaan. Itselle ei tuon perusmallin plekusuoja ole ikään miellyttänyt silmää. Sylistä kumpikin body on imo hyviä soittaa. Kaulaprofiili taisi hieman erilainen kanssa olla, mutta molemmat omaan kouraa sopii loistavasti kuin oma kull... |
Razorfang 25.07.2008 22:13:45 | |
---|
Juu kiitoksia taas. Käyn maanantaina ostamassa mustan normi explon (sitä sattuu olemaan liikkeessa). Tulee nimittäin tota kahisevaa varmaan sunnuntain konffijuhlista. |
Krice 25.07.2008 22:52:12 | |
---|
Hyvä on soittaa istualtaankin, jos siihen tarvetta tulee. Joskus tulee mieleen, että vain sellaiset mollaa istualtaan soittamisen, jotka eivät ole exploreria kokeilleet. Explon ongelma on mielestäni melko olematon tuki kyynärvarrelle, ellei soita kitara ylhäällä jazz-asennossa, jolloin kyynärvarsi menee sitä viistettä pitkin. |
Minushuman 26.07.2008 06:40:48 (muokattu 26.07.2008 06:41:27) | |
---|
Tietysti jos on tottunut soittamaan ilman tukea kyynärvarrelle toi tunnu missään, mutta jos ei, tossa voi olla aikamoinen totuttelu. Mulla on kitarat ollut lähes pääsääntöisesti V-mallisia joissa ei paljoa tukea ole ollut (siis ennen X-Ploa) ja kun en osaa soittaa jos kepukka ei roiku munien alapuolella, niin tukea on entistä vähemmän. Kaikkeen tottuu, mutta onko se hyvä homma, en tiijä. EDIT: typoja "Darkest motherf****r on the planet - Just so close to death I know I am it." |
Minushuman 26.07.2008 06:46:44 | |
---|
Ei se classicin body muuten oo mikään kauhean iso kuitenkaan. Pieni se on jos vertaa mun Dean Razorback 255:n. Siinä on aikamoinen leipälapio. "Darkest motherf****r on the planet - Just so close to death I know I am it." |