Aihe: DR vai Ernie Ball
1 2
85423321
09.02.2004 16:18:16 (muokattu 09.02.2004 16:23:08)
Ajattelin koittaa uusia kieliä. Kummat noista olis paremmat? Sellaisista ketjuista ei tunnu olevan mitään hyötyä jossa kysytään parasta kielimerkkiä kun kaikki kehuu eri tuotetta, mutta jos nyt vastaisivat vain ne jotka ovat testanneet molempia. Danke much.

edit: Onkos noilla paljon hintaeroa?
Sade on Jumalan pissaa.
Fortune
09.02.2004 16:21:06 (muokattu 09.02.2004 16:21:15)
Ernie Ball, halvemmat ja jotenkin pehmeämpitatsiset kuin DR:t.

Lisäksi DR:ien paketti on ympäristörasite.
"Look behind you, a three-necked guitar!"
Invader
09.02.2004 16:26:16 (muokattu 09.02.2004 16:27:55)
Mä taas tykkään DR:stä ku hullu puurosta. Tatsiltaan paremmat ku EB:t. Makuasiahan tuo. Ja tuntuisi kestävän soivanakin ihan kivasti.
Maksaa tosin aika reilusti, 10e setti. Mutta ne vakioalennukset kun ottaa huomioon niin ihan hyvä hintalaatusuhdekin vielä.
Epämääräistä nyhjäystä jo vuodesta -82.
Fortune
09.02.2004 16:29:41
Mutta Pyramidit ovat parhaat.
Lauri666
09.02.2004 16:56:35
Pien vertailu DR:n "tite-fit" 9-42 ja Ernie Balls Super Slinky 9-42

About yksi kieli satsi viipyy kitarassani 5 viikkoa, josta soittelen melkeen joka päivä + treenit.

DR:issä kestää kielen "kuosiutuminen/venyminen" noin 2 päivää. Kun taas EB:issä noin. 2 tuntia soittoa.
DR:issä kielet pysyy kunnossa ja soi hyvin aktiivisen 4 viikkoa, jonka jälkeen näyttää "merkkejä" että olisi parempi vaihtaa satsi. Mutta vire ei muutu vai tatsi. EB:issa muutos on nopeampi, mutta kestää kauemmin, eli siinä 3 viikon aktiivisen soiton jälkeen näyttää muuntumisen merkkejä, joka ei ole yhtä havaittavissa, kuin DR:issä. Ja 4 viikon kohdilla virekkin näyttää muuttumista.
EB:issa on "kovempi" tatsi kuin DR:issä.

Itse käytän ESPssäni, joka on pää-kitarani DR 9-42 tite-fit kestavyydensä takia ja tatsin.
"mätössäni" käytän EB Regular Slinky 10-46 settiä. Koska tatsi on "kovempi".

Mutta jokainen tehkööt omat päätöksensä mistä pitää.
So far or so it seems All is lost With nothing fulfilled Off the pages and the T.V. screen Another world Where nothing's true
Minushuman
09.02.2004 18:49:38
On tullut veivailtua molemmilla, mutta sen enempää perustelematta olen tykästynyt Ernie Ballin 11-48 settiin. Vireestä riippumatta. Vaikkakin käytän ykkösskebassani GHS:n Zakk Wylde settiä 10-60 ja hyvin skulaa.
"The joy of violent movement pulls you under..."
Niskamies
09.02.2004 18:58:24
Tilaan jenkeistä todennäkösesti 20 satsia kieliä, joko EB:n slinkyt (10-satsi) tai se heavy bottom setti(10-52). Kumpaa suosittelisitte? Onkos noi heavy bottom satsin alimmat kielet "liian" paksut.
Hanki Presari ja ole tosimies!
Snowblind
09.02.2004 18:59:42

Vaihdoin Ernie Balleista juuri GHS:iin, en tiedä ovatkohan nikkelipitoisempia kuin nuo GHS:n boomersit, kun aina vähän aikaa soitettua alkoi sormenpäitä kutittaa/polttaa/pistellä sillein jänskästi yhtäaikaa. Eipä paljon samaa ilmiötä GHS:ien kanssa ilmene. Mutta kaikinpuolin hyviä kieliä EB:t olivat.
"Vierivä sammal ei sämpylöity ja pierevä noiri ei mummioidu." - Suuria elämänviisauksia
Väsymyksen Syvin Olemus™
Fortune
09.02.2004 19:15:03
Onkos noi heavy bottom satsin alimmat kielet "liian" paksut.

Minulla on nyt LP:ssa heavy bottom -satsi, ja vaihto normikymppisatsista noihin toi lisää botnea soundiin eikä soittotuntuma paljoa kärsinyt. Jos satulaurat antavat periksi, niin suosittelen, rytmisoittoon tukevuutta säilyttäen kuitenkin diskanttikielten jouhevan ja kevyen tatsin.
Niskamies
09.02.2004 20:04:43
Minulla on nyt LP:ssa heavy bottom -satsi, ja vaihto normikymppisatsista noihin toi lisää botnea soundiin eikä soittotuntuma paljoa kärsinyt. Jos satulaurat antavat periksi, niin suosittelen, rytmisoittoon tukevuutta säilyttäen kuitenkin diskanttikielten jouhevan ja kevyen tatsin.

Kuulostaa hyvältä, Schecter C1 Classicciin tulossa, tilaan samalla parikyt satsia kieliä kun ei oo kun 3.2 euroa satsi. Ei oo ebowkaan kun oliko 70 dollaria. Kannattaisko tuoda suomeen pari ja myydä voitolla?
P2
09.02.2004 20:07:51
70 dollaria. Kannattaisko tuoda suomeen pari ja myydä voitolla?

Mä voin ostaa 75e :)
Fortune
09.02.2004 20:10:36 (muokattu 09.02.2004 20:11:10)
Ei oo ebowkaan kun oliko 70 dollaria. Kannattaisko tuoda suomeen pari ja myydä voitolla?

Kantsis.

On kuitenkin vieläkin 120 euroa ovh, hinnanlaskunkin jälkeen.

EDIT: Niin joo, laskitko tullit ja verot yms. mukaan?
Niskamies
09.02.2004 20:15:23
Kantsis.

On kuitenkin vieläkin 120 euroa ovh, hinnanlaskunkin jälkeen.

EDIT: Niin joo, laskitko tullit ja verot yms. mukaan?

Mitään veroja pidä laskea, tutut tuo ne matkalaukussa, ja ne on jenkkejä. Ei ne mitään veroja joudu maksamaan. 80 dollaria on, eli tällä hetkellä noin 65 euroa. Onkohan noille sitten menekkiä, pitää varmaankin pistää tori ilmotus.

Paljonkos tommonen heavy-bottom satsi on suomessa, jenkkilän 4 dollaria ei kovinkaan paljoa oo.
P2
09.02.2004 20:19:34
Niskamies: voit samantien varata mulle yhen.
DJ Lattialuukkukoira
09.02.2004 20:47:50
Ite olen jo pidemmän aikaa soitellut EB:n regular slinkyillä ja hyvät ovat. Tosin nyt kitarassa on sekaisin niitä ja GHS:n 10-46 settiä. Lähiaikoina varmaan vaihdan EB:n Power Slinkyihin(11-48).
Roc-pro ei ole huono!
Juzzu
11.02.2004 07:24:47
DR:issä kestää kielen "kuosiutuminen/venyminen" noin 2 päivää.

Kyllä ne mulla lutviutuu jopa minuuteissa, kun laittaa kielet hyvin paikoilleen ja sen jälkeen muutamat bendit ja peruslikit, niin kondiksessa on.
Tonttoroi! Ponkkolaala piu! Tiruliru löts!
Vemmy
11.02.2004 11:47:27
DR:issä kestää kielen "kuosiutuminen/venyminen" noin 2 päivää.

Kyllä ne mulla lutviutuu jopa minuuteissa, kun laittaa kielet hyvin paikoilleen ja sen jälkeen muutamat bendit ja peruslikit, niin kondiksessa on.

Olen tässä kyllä Juzzun kanssa samaa mieltä, ei ole ollut ongelmia DR:n kielien kanssa. Niissä on kyllä se, että jos ne vaan läväyttää paikalleen, niin kyllä se kestää ennenkuin asetuvat taloksi, mutta pienellä venutuksella istuvat heti kuin... no, jääköön sanomatta. EB:n kieliä ei ole vähään aikaan ollutkaan, joten en niitä sen enempää kommentoi. DR:n kielet ovat kyllä sopineet omaan käyttööni oikein hyvin (10-46 vai mikä se nyt on...), ja kunhan stratoon on aika vaihtaa kielet, niin Dean Markleyt väistyvät taas DR:n tieltä...
Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja.
temppiz
31.07.2005 15:27:28 (muokattu 31.07.2005 16:09:37)

Kaivetaanpa vanhaa keskustelua esiin...

Ostin tässä pari viikkoa sitten EB:n (2220) kielisetin. Aikasemmin oon käyttänyt 10-46 kielisettiä ja ne vain alkoi tuntumaan liian hennoilta, lähinnä punomattomien kielten osalta. Jotenkin tuo 11-48 setti vaikutti sopivalta.

No viikko sitten aloin vaihtamaan kieliä stratoon ja kaikki meni ihan hienosti, kunnes aloin virittämään ohuinta e-kieltä. Aina kun sai kielen vireeseen niin hetken päästä vire oli tippunut melkoisesti. Ensin luulin, että vika on virittimessä, mutta aikani viritettyä kieli katkesi, tai näin luulin. Syyksi paljastui huonosti punottu kieli, eli se siis purkautui kiristäessä ja lopulta rinkula tipahti syliini.

No otin Burnssista saman vahvuisen kielen ja pääsin vihdoinki testaamaan miltä uudet kielet tuntuu. Muutaman päivän testailun jälkeen sitten katkesi H-kieli, kun vetelin bluesia tunteella. No pistin tämänkin huonon onnen piikkiin. Tänään sitten kansanmusiikkia soitellessa katkesi D-kieli.
Vui petkele! Ei tämmönen peli vetele!

Mainittakoon, että kitara on japanin stratocaster rullatallalla (rullat kunnossa) ja tarkistin että kielet oli tallan pohjassa ennen viritystä.
Vanhat kielet kesti melkein 5kk...
Kytkentöjen hälvettyä tarkistamme savut. Luulo ei ole tiedon väärti. Tingi laadusta - älä hinnasta. Määrä korvaa laadun.
Dr. Lazer
31.07.2005 17:01:24
Miun mielestä noi EB:t ei kestä mittään.. Ainakaan omassa käytössä.
Katkeileepi turhan helposti, ja muutenkin sellane "kuminauhatatsi" noissa ernieissä.

Itselläni ghs:t tai DeeÄrrät toimii/kestää paaaljon paremmin.
"The message is; 'THERE IS NO MESSAGE'" D.Townsend
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)