Aihe: Warwick Sweet 25.1
1
Kalamazoo
13.07.2008 06:53:01

Olisi tarkoitus päästää vanha 100-wattinen rotjake viettämään eläkepäiviä ja sijoittaa johonkin peliin, joka ei aina jää muun bändin jalkoihin. Tässä vähän aikaa selailtuani ihan varteenotettavaksi vaihtoehdoksi löytyi otsikon mukainen 250-wattinen vahvistin: http://www.thomann.de/fi/warwick_sweet_251.htm

Joitain Warwickin vahvistimia (lähinnä tämän kyseisen pelin 150-wattista pikkuveljeä) on ohimennen tullut soiteltua ja onhan niistä ihan positiivinen kuva jäänyt, mutta onko jollain tästä nimenomaisesta mallista kokemuksia?
Life ain't pretty for a dog faced boy Loungebändi helvetistä
Rantsula
13.07.2008 13:57:37
Joo, ihan ok peli varmaan. Olen tuota kaupassa kokeillut ja solona se kuulostikin ihan ok peliltä.
Äänenpainetta tuolla saattaa saada hieman enempi kuin nykyisellä combollasi, mutta ero ei ainakaan tehojen puolesta anna kuin noin 3-4 desibelin lisäyksen paineessa. Elementtien hyötysuhde vaikuttaa melkeinpä enempi. Toki tuo warre varmasti soi puhtaammin siellä äärirajoilla verrattuna satawattiseesi. Jos kaipaat kamoja millä et jää muiden jalkoihin niin suosittelisin n.250-500W nuppi ja esim. 4x10" kaappi. Jos kitaristeilla on vaikka 4x12" ja 100W niin basisti tarvii n.400W tehoa kuuluakseen. Itse olen kyllä huomannut että vähemmälläkin pärjää jotenkuten mutta alle 250W ei oikein toimi jos rumpali lyö kovaa ja kitaristi luukuttaa täpöllä 120 Wattisellaan+ 4x12".
Bassomaanikko
Kalamazoo
13.07.2008 14:21:34

Joo, ihan ok peli varmaan. Olen tuota kaupassa kokeillut ja solona se kuulostikin ihan ok peliltä.
Äänenpainetta tuolla saattaa saada hieman enempi kuin nykyisellä combollasi, mutta ero ei ainakaan tehojen puolesta anna kuin noin 3-4 desibelin lisäyksen paineessa. Elementtien hyötysuhde vaikuttaa melkeinpä enempi. Toki tuo warre varmasti soi puhtaammin siellä äärirajoilla verrattuna satawattiseesi. Jos kaipaat kamoja millä et jää muiden jalkoihin niin suosittelisin n.250-500W nuppi ja esim. 4x10" kaappi. Jos kitaristeilla on vaikka 4x12" ja 100W niin basisti tarvii n.400W tehoa kuuluakseen. Itse olen kyllä huomannut että vähemmälläkin pärjää jotenkuten mutta alle 250W ei oikein toimi jos rumpali lyö kovaa ja kitaristi luukuttaa täpöllä 120 Wattisellaan+ 4x12".

Juu, kitaristilla taitaa olla 150 watin combo itsellään tällä hetkellä... Olen kyllä nuita nuppeja ja kaappejakin katsellut, mutta ne taas sitten heittävät helposti yli budjetin (~500e). Ongelma on, kuten mainitsitkin, enemmän tuolla äänen puhtaudessa, lähtee nimittäin HH-parasta semmoiset kuolonkorinat kun yrittää pysyä kuuluvilla.
MPU
13.07.2008 14:25:49
Jumalattoman kovaa soitatte treeneissä, jos 250W bassovahvarilla jää jalkoihin. Jospa se kitaristi voisi kääntää hiukan pienemmälle niitä kamojaan ja rumpali voisi soittaa hiukan kevyemmällä tatsilla.
Tai sitten meidän pändillä on ihan onnettoman pieni treenivolume.
Marko
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
UncleFester
13.07.2008 15:36:58
Omassa bändissä on sellainen tilanne, että treenari syö melkolailla ääntä, kitaristeilla on tehokkaat putkinupit ja 4x12" kaapit. Sellaisessa tilanteessa tuo 250w jäisi jalkoihin heti kättelyssä. Tehojen riittävyys riippuu ihan siitä mitä soittaa ja mitä haluaa. Jos haluaa että basso kuuluu rokkijytäkässä niin tuo 250w voi olla ehkä tarpeeksi, mutta jos haluat että basso antaa potkua eikä mene särölle niin tehtäessä niin tarvitset jonkun 400-500w. Isonkuuloista rokkijytäkkää soitettaessa siis ja omien kokemusten perusteella.

Jos teillä on helläkätinen rumpali ja pieni treenari niin joku 150w voi riittää ihan hyvin. Kun puhutaan tehojen riittävyydestä niin siinä on kuitenkin niin monta asiaa mitä täytyy ottaa huomioon.
"Se mennee siittä pallojen kohalta."
Kalamazoo
13.07.2008 18:38:58

Jos teillä on helläkätinen rumpali ja pieni treenari niin joku 150w voi riittää ihan hyvin. Kun puhutaan tehojen riittävyydestä niin siinä on kuitenkin niin monta asiaa mitä täytyy ottaa huomioon.

Joo, no treenis on semmoinen 50-neliöinen entinen kasarmitupa. Rumpali on itse asiassa tatsiltaan aika hillitty, joten uskoisimpa että tuo warre voisi olla ihan passeli omaan reeni- ja myös jonkunlaiseen keikkakäyttöön. Pitäneepä yrittää metsästää jostain testimahdollisuutta.
UncleFester
13.07.2008 19:19:00
Joo, no treenis on semmoinen 50-neliöinen entinen kasarmitupa. Rumpali on itse asiassa tatsiltaan aika hillitty, joten uskoisimpa että tuo warre voisi olla ihan passeli omaan reeni- ja myös jonkunlaiseen keikkakäyttöön. Pitäneepä yrittää metsästää jostain testimahdollisuutta.

Joo kyllähän tuo 250w voi silloin olla riittämiin. Kliseistä, mutta kannattaa toriltaki ehottomasti kattella, vaikka ei oliskaan Warrea. Esim. kun äkkiseltään vilkaisin:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=248059 ja
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=248488

Tuossa tulis hintaa 410€ plus rahdit, eli menis alle tuon 500e budjetin, varsinkin jos saa vähän vielä tingattua noista poies. Sitten voi kaappia/nuppia uusia tarpeen tullen kun ei ole combo kyseessä. Behkun noista nupeista on kokemusta sen verran että hyvät jytinät irtoaa.
Kalamazoo
13.07.2008 19:46:53

Joo kyllähän tuo 250w voi silloin olla riittämiin. Kliseistä, mutta kannattaa toriltaki ehottomasti kattella, vaikka ei oliskaan Warrea. Esim. kun äkkiseltään vilkaisin:

http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=248059 ja
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=248488

Tuossa tulis hintaa 410€ plus rahdit, eli menis alle tuon 500e budjetin, varsinkin jos saa vähän vielä tingattua noista poies. Sitten voi kaappia/nuppia uusia tarpeen tullen kun ei ole combo kyseessä. Behkun noista nupeista on kokemusta sen verran että hyvät jytinät irtoaa.

Kappas, olin katsovinani torilta, vaan eivät nuo osuneet silmään. Nuohan voisivat olla harkitsemisen arvoisia. Kiitoksia!
pekezu
19.07.2008 17:10:48

Tuo warre potkii ihan hyvin, meidän kämpillä on kaksi puoli-stäkkiä kitaroille ja raskasranteinen rumpali. Ainakin itselle teho on vielä riittänyt.

Omasta vekottimestani joko pamahti tai ei alunp. toiminutkaan pilli. Sen saa kytkimellä ohitettua kuitenkin, joten en jaksanut ruveta korjauttamaan. Eikä uusi maksane paljoakaan. Mutta tuon 8" ansiosta en ole tarvetta pillille edes nähnyt, se kun toistaa tuonne 8kHz asti (warren sivujen mukaan).

Hintaisekseen käypä peli, toki tuo on isona kombona ehkä hieman väliinputoajan asemassa. Jos tulevaisuudessa hankkii nuppi-kaapin, tulee tuosta laitteesta kovin turha, koska fyysinen koko on kuitenkin jo lähes 4x10" kaapin verran. Mutta toisaalta empä itsekään tuota hommatessa ajatellut sen tarkemmin ja hyvin olen tuollakin pärjäillyt.
America - Home of the free?
Jamppa2
19.07.2008 17:33:25
Noista Warren comboista on jääny vähän arveluttava maku. Testasin justiin tollasta vähän tehokkaampaa comboa joskus ja jotenkin tuntu että ei vaan toiminu. Tuntu ettei vaan ollu potkua. Bassot oli sellaista huminaa ja muutenkin yleis soundi oli vähän mutainen. Toki nois ei oo hinta paha, mutta kyllä noi jää mun mielestä kaus saman koko/hintaluokan EBS:ien, Galien Grugereiden ym. muiden kans.
Jotain pientä.
UncleFester
21.07.2008 08:50:18
Noista Warren comboista on jääny vähän arveluttava maku. Testasin justiin tollasta vähän tehokkaampaa comboa joskus ja jotenkin tuntu että ei vaan toiminu. Tuntu ettei vaan ollu potkua. Bassot oli sellaista huminaa ja muutenkin yleis soundi oli vähän mutainen. Toki nois ei oo hinta paha, mutta kyllä noi jää mun mielestä kaus saman koko/hintaluokan EBS:ien, Galien Grugereiden ym. muiden kans.

Joo mulla jäi vähän samanlainen vaikutelma omasta Sweet 15 kombosta, jonka sittemmin möin. Pikkuvolumella saundi oli miellyttävän neutraali ja potki ihan hyvin. Sitten hieman lujempaa soitettuna (ei kuitenkaan liian lujaa) saundi oli nimenomaan melkoista mutaa ja huminaa, eli kaikki erottelevuus ja potku katosi ja helposti jäi jalkoihin treeneissä. Kombossa oli ihan kätevät High -ja Low boostit, mutta helposti alkoi clippivalo palamaan niitten kanssa, kuten myös muutenkin jos halusi EQusta vähänkin middlekkäämpää/erottelevampaa saundia.
farthead666
21.07.2008 14:07:41
Itselläni on juurikin tälläinen treenikäytössä ja gainia kyllä joutuu vääntämään ehkä pikkasen liikaa, ettei jää rumpalin alle. Meidän rumpali kyllä hakkaa aika saatanan kovaa toisinaan. Varmasti riittää jos rumpali ei ole kamalan kovatatsinen.
L.Ruoska
21.07.2008 16:51:34

Jumalattoman kovaa soitatte treeneissä, jos 250W bassovahvarilla jää jalkoihin. Jospa se kitaristi voisi kääntää hiukan pienemmälle niitä kamojaan ja rumpali voisi soittaa hiukan kevyemmällä tatsilla.
Tai sitten meidän pändillä on ihan onnettoman pieni treenivolume.
Marko

Haha rumpaleistähan se kai lähtee =D Ensimmäisen bändini kanssa se oli aina sitä että mulla oli bassokombon volume jossain kello 11 tiimoilla ja kitaristi huutaa että "bassoo piänemmälle!!". Nykyisen orkesterini kanssa noi kombovehkeet on ollu käytännössä aina kaikki namiskat kaakossa, hehheh...kovakätinen rumpali ja tykimpi meininki.
Easy as fhtagn!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)