Aihe: Kompin luuppaaminen livenä bändin kanssa.
1
Kivijalka
13.07.2008 17:54:43 (muokattu 13.07.2008 17:57:09)
Onko noiden Bossin looppereiden (RC-20XL, RC-2, GT-10 looppiosio jne) oltava toimiakseen vahvistimen etu- ja pääteasteen välissä? Eikös noissa ole jonkinasteinen rumpukone mukana jonka saundit menevät ruvelle jos laitetta käyttää suoraan särökanavalle vahvistimen edessä?

E:
Youtube vastasikin jo tähän:

you have to use a distortion pedal if you want to use the loopstation. if you use the distortion on your amp it will turn the drums and everything else to fuzz.
I regret to tell you that my mental wounds are not healing. In fact, they are driving me quite insane. I shudder to think that I might be going off the rails on a train, which is quintessentially, crazy.
akip
13.07.2008 23:47:58

Kyllähän se on mahdollista, mutta kuten aivan oikeansuuntaisesti arvelitkin, on tempon säilyttäminen kohtuullisen haastavaa.

Itse olen harrastanut oman soitonpätkän(kitara) nauhoittamista ja looppaamista Line6:n DL-4:llä, jossa on kohtuullisen hyvät ominaisuudet tuohon touhuun.

Vaatii vain tarkkuutta ja harjoittelua.. Ja sitä, että muu bändi ottaa loopin mahdollisen epätasaisuuden huomioon : )

Ja onhan näitä muusikoita/bändejä kuten Final Fantasy, Black Forest/Black sea, Mice parade, etc., joiden soitossa fraasien samplaamisella ja soittamisella on hyvin olennainen rooli.
Timo JM
14.07.2008 00:17:05 (muokattu 14.07.2008 23:52:31)

Noi halvimmat luuppimasiinat on vissiin monoja? Eli sisään menevä ja ulos tuleva signaali taitaa kutistua monoksi kun laite kytketään jonkun multipaavon perään?
...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Cupido |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)