Aihe: Zoom 505 Guitar säröt
1 2
FearMTC
10.02.2004 15:25:36
Miten tällä pedaalilla voisi modata kunnon hevi-, metalli- ja sellaiset säröt? Siis tiedän, miten niitä muutellaan, mutta jos jolla kulla on sama pedaali, voisi antaa hieman vinkkejä ja arvoja hyvistä saundeista. Itsellä tekee vähän tiukkaa tehdä tuolla mitään kunnollista. Joko pörisee liikaa, tai sitten on sellainen keyb-soundi, joka ei juuri miellytä korvaa. Sellainen Maiden-särö, ja Petrucci-särö pitäisi saada aikaiseksi.
On helpompi arvostella muita kuin yrittää itse muuttua.
Niskamies
10.02.2004 15:45:44
Miten tällä pedaalilla voisi modata kunnon hevi-, metalli- ja sellaiset säröt? Siis tiedän, miten niitä muutellaan, mutta jos jolla kulla on sama pedaali, voisi antaa hieman vinkkejä ja arvoja hyvistä saundeista. Itsellä tekee vähän tiukkaa tehdä tuolla mitään kunnollista. Joko pörisee liikaa, tai sitten on sellainen keyb-soundi, joka ei juuri miellytä korvaa. Sellainen Maiden-särö, ja Petrucci-särö pitäisi saada aikaiseksi.

Tolla pedaalilla ei saa hyviä säröjä, usko poies.
Hanki Presari ja ole tosimies!
kalkkuna
10.02.2004 15:50:09

Niin, toihan on zoomin paskimpia pedaaleja, ja kyllä, kokeiltu on, turhamaista sirinää, paksumpaa tai ohuempaa.
Vemmy
10.02.2004 15:53:17
Niin, toihan on zoomin paskimpia pedaaleja, ja kyllä, kokeiltu on, turhamaista sirinää, paksumpaa tai ohuempaa.

Onko se laatuluokaltaan samaa tasoa kuin se vanha Zoomi, mikä se nyt olikaan, joku 1010 tai 2020 tai jotain semmosta..? Siitä ei ainakaan saanut yhtään mitään järkevää irti säröpuolelta, efekteistä jotkut kuulostivat hauskoilta ja loput hirveiltä, joten ne yhdistelmäsoundit olivatkin sitten sitä luokkaa ettei tiennyt itkeäkö vaiko nauraa... Ja viritysmittarikin oli muuten epävireessä... Laatu oli siis jo 90-luvun puolivälissä Zoomin vahvin ase... ;)
Mielipiteeni ovat omiani. Tai sitten lainattuja.
AER
10.02.2004 16:07:00
Siis tuo Zoomi on aika paska... jos rehellisiä ollaan.
Sen takia koska siinä kuuluu aina se vitun suhina ku soittaa jotain.

Terveisiä Pelloon! :)

-Antti
Juunsku
10.02.2004 16:37:38

En tiedä mitkä säädöt siihen tarvii mutta siittä saa ulos justiinsa samat soolo säröt ku laiholla.. mut se on eriasia pitääkö niitä hyvänä...
Huumori on yksi elämän elin ehdoista.
Eemil
10.02.2004 16:48:44
En tiedä mitkä säädöt siihen tarvii mutta siittä saa ulos justiinsa samat soolo säröt ku laiholla.

No juu...Siinä pedaalissa on hyvää lähinnä kaiut ja mustaakseni chorus on ihan käyttökelpoinen. Puhtaat siitä lähtee hemmetin nätisti, en ole millään muulla multihärpäkkeellä päässyt niin lähelle aidon teräskielisen akustisen saundia sähkökitaralla. Ilman piezoja.

Säröt on oikeastaan käyttökelvottomia. Noissa kaiuissa ja efekteissä on säätömahdollisuudet liian rajalliset.

Älä huoli, kyllä sillä silti alkuun pääsee, ainakin oppii tietämään mitä kukin efekti tekee äänelle.
migeboy
10.02.2004 16:50:10
Kannattaa ostaa erikseen se säröpurkki. Mulla on ollu tollanen Zoom 505II, ja siitä tosiaankin lähtee irti tosi könköt säröt. Toteen vielä tän, vaikka muutkin on sanonu sen täällä aikasemminkin lie kuinka monta kertaa.
Exhausted
10.02.2004 17:03:52

kaikki mitä mun piti sanoa on jo sanottu. eli ei siitä mitään hyvää säröä saa aikaan. muutenkin vehje on korkeintaan hyvä siihen että soittelee yksinään kuulokkeisiin.
Hornanturska
10.02.2004 17:35:15 (muokattu 10.02.2004 17:35:38)

Onko paljonkin kokemusta kyseisestä vehkeestä? Bassopuolella en ole liikaa nähnyt 505 käytettävän.
11!!!MYY MULLE WHAMMY HALAVALLA!!!11
Volle
10.02.2004 17:44:52
kaikki mitä mun piti sanoa on jo sanottu. eli ei siitä mitään hyvää säröä saa aikaan. muutenkin vehje on korkeintaan hyvä siihen että soittelee yksinään kuulokkeisiin.

Kaverini mukaan kuulokkeilla alkaa kiristämään ne saundit aika nopeasti.

Jotakin Zoomia kokeilin parisen vuotta sitten. En ole varma oliko se 505, mutta ainakin se oli saman muotoinen ja huonon kuuloinen.
Näyttää taas silt, ettei hyvält totanoi näytä. Ja nii om mone muukki sanonu.
Niskamies
10.02.2004 18:34:30
Onko paljonkin kokemusta kyseisestä vehkeestä? Bassopuolella en ole liikaa nähnyt 505 käytettävän.

Kitaralla mie sitä oon soitellut. Usko tai älä, soitan myös kitaraa, en vain vielä omista kamoja. Kaverin Telecaster customilla ja stratolla sitä on soitettu, ja saan paljon paremmat säröt Peaveyn rage:lla.
Von Härskiburg
10.02.2004 18:46:58 (muokattu 10.02.2004 18:59:48)

Mulla on toi 505II ja kyllä, siinä on ihan paskat säröt. Ostin sen siksi, että siinä on noita kaikuja ja choruksia sun muita, ja se oli melko halpa. Ostin myös siksi, että mulla ei ole rahaa ostaa ziljardin pedaalin armeijaa. Siinä tarkoituksessa palvelee suht näppärästi, vaikka voisihan tietysti paremmat saundit ja enemmän säätövaraa olla.

EDIT: Ja onhan siinä viritysmittarikin.
"Vähän ois siistii olla lesbo! Sais nussii naisia!" -Rumpalimme
juici
10.02.2004 21:41:29

Sillon kun kamoista ei ymmärtänyt vielä mitään niin Zoom 505 vältti ja säröt kuullosti hyvältä. Mutta sitten ne alko tympiä ja vaikka kuinka niitä modasi niin ei passeleita löytynyt. Paras särö, minkä olen löytänyt, on omassa pikkumarsussani. Nupit kaakossa kuullostaa hyvältä ;)
"And now for something completely different..." | Neurotic Defense hakee edelleen RUMPALIA KUOPIOSTA TAI SEN LÄHISTÖLTÄ!
juici
10.02.2004 21:45:05

Katsos tuolta jos siihen muovipurkkiin haluat uusia soundeja.

http://www.safaricomputers.com/505/
"And now for something completely different..." | Neurotic Defense hakee edelleen RUMPALIA KUOPIOSTA TAI SEN LÄHISTÖLTÄ!
migeboy
10.02.2004 21:45:40 (muokattu 10.02.2004 21:46:05)

Jep, bassolle on sit ihan oma toi 505II versio.
Niskamies
10.02.2004 21:51:01
Jep, bassolle on sit ihan oma toi 505II versio.

505 ja 505II on kitaraversoita, 506 on bassoversio. Yhtä kauheita kaikki.
migeboy
10.02.2004 21:55:58 (muokattu 10.02.2004 21:56:35)
Yhtä kauheita kaikki.

Ton voi kyllä uskoa täysin. http://www.zoom.co.jp/english/artist/artist_thumb.html
Käykääs kattoon tuolla, ja kertokaa jos tiedätte, että paljonko Richie Samboralle ja muille on maksettu tuosta. Sambora käyttää noiden sivujen mukaan Zoomin 505II:tä.

"Why I use the Zoom 505 II - Cool, compact box that I dig using."
SiwamieS
11.02.2004 00:22:00
"Zoomien ainut hyvä puoli on se että ne sulaa kuumassa."
-Hämeenkyröläinen sananlasku
There's too much caffeine in your blood stream and a lack of real spice in your life..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)