Aihe: Rajasaaren romanialaismuusikot
1 2 3 4 511 12 13 14 15
ballfish
12.07.2008 13:55:08
Sinäkö avosylin ottaisit kaiken ihmiskunnan pohjasakan tänne kerjäämään ja ryöstämään? Olkoot vaikka kuinka paskat ja onnetomat olot, he eivät kuulu tänne. Jos omat eivät pidä omistaan huolta, ei välinpitoa voi vaatia keneltäkään muulta.

Olen iloinen siitä, että valtaosa ihmisistä ei ole sinunkaltaisia.
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
Lennu
12.07.2008 13:58:54

Olen iloinen siitä, että valtaosa ihmisistä ei ole sinunkaltaisia.

Itseasiassa on, suurin osa vaan ei kehtaa myöntää sitä.
"Ikinä en ole Marshallin comboja testannut, mutta voin sanoa, että niissä on kyllä parhaimmat efektit omiin tarpeisiin." -Kloppis
disarm
12.07.2008 14:16:21
En oikein ymmärrä sitä suurta kohua minkä nämä romanialaiset kerjäläiset ovat helsingissä nostattaneet. Ainakin itseäni häiritsee paljon enemmän ne räkä poskella räyhäävät suomalaiset pummit jotka käyttää pummaamansa rahat viinaan tai johonkin subutexiin. Niiden rinnalla kadun kulmassa rukousasennossa kerjäävä romanialainen on pieni riesa.

Minun puolestani saavat kerjätä rauhassa kunhan eivät rötöstele ja elävät muuten lainkuuliaisesti. Kerjääminen ei toistaiseksi ole tässä maassa kriminalisoitu.
Eilinen on jo mennyt, huomisesta ei tiedä, joten meillä on vain tämä päivä.
Klezberg
12.07.2008 14:22:58

Hämmentävää mutta tyypillistä miten tämä keskustelu kääntyi tuohon kerjäykseen, vaikka aloitusviesti käsitteli porukkaa joka oikeasti soittaa, vaikkakin ehkä eri tyylillä kuin täällä on totuttu kuuntelemaan.

Ja itsekin asian sivusta: minua ne kerjäläiset eivät häiritsisi jos jättäisivät ne leluhaitarinsa kokonaan pois. Ja tuollaista oikeaa romanialaisromanisoittoa kyllä kelpuuttaisin Helsingin kaduille, antaisin rahaakin.
kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti ja ne vie kaiken ajan
Ronsto
12.07.2008 14:26:25

Meidän taloyhtiössä on erikseen laitettu kyltti tuohon eteiseen että "Kerjääminen kielletty!". Johtuen juurikin näistä jotka ensin istuvat polviasennossa kadulla ja seuraavaksi siirtyvät tänne kerrostaloihin. Muutaman kerran olen hätistellyt niitä tuosta oven takaata tai taloyhtiömme eteisestä maleksimasta.
Mystisesti hintahtavat romantikot #2 / The power of the riff compels me!
superfly
12.07.2008 15:00:53
Ne eteläemeriikan intiaanit on aivan eri asia. Osaavat soittaa ihan oikeesti. Ovat jotkut käyneet meillä syömässäkin. Kunnon prukkaa.

Onko nää ne samat inkkarit jotka vetää taustanauhan kanssa? Kyllähän semmonen väkisinkin hyvältä kuulostaa juu :)
Killing internet dragons is serious business!
Prophet
12.07.2008 15:01:10 (muokattu 12.07.2008 15:03:30)
Soittotaitoiset ja virtuoosimaiset katumuusikot Romaniasta tuskin kuuluvat samaan porukkaan "haitarintyöntelijöiden" kanssa. Etelä-Suomessa "kerjäläiset" ovat pysäytelleet autoja keskellä tietä ja tehneet jopa ryöstöjä yrittäessään väkisin kaupitella rihkamakoruja. Huoltoasemilla ne ovat myös olleet kaupittelemassa rihkamakoruja. Terassilta olen nähnyt tilanteen, jossa vanhuksella ei ollut antaa ruusujen väkisintyrkyttäjälle kolikkoja, joten tämä alkoi kaivaa rahapussista viisikymppistä. Pari tilannetta seurannutta suomalaisnaista onneksi meni väliin ja käski vanhuksen laittaa seteli takaisin rahapussiinsa. Vanhus ei tienyt, että ruususta pitää maksaa, vaikka se käteen annettiin. Joku aika sitten Helsingistä löydettiin "kerjäläisten" välinevarasto, jossa oli mm. kainalosauvoja, rikkinäisiä vaatteita, jne. Nytkö sitten on stana jonkun äärihumanistin silmissä leimautunut pysyvästi natsiksi ja rasistiksi, kun kertoo näistä ilmiöistä, mitä romanialaiset "kerjäläiset" ovat saaneet aikaan?
poppamies
12.07.2008 18:15:24

Onko nää ne samat inkkarit jotka vetää taustanauhan kanssa? Kyllähän semmonen väkisinkin hyvältä kuulostaa juu :)

Eivät ole. Olen kyllä nähnyt näitä inkkaripäähinen ja taustanauhan kanssa esiintyvätkin mutta tarkoitin kyllä niitä kitaroilla, panhuiluilla, charangolla ja bomballa vetävät joka tulivat suomeen parikymmentä vuotta sitten.
G strings are for strippers!
Eddy
12.07.2008 19:14:27
En ole rasisti, mutta siitä olen iloinen, että toi ryhmä ei asu samassa talossa, kuin mä...
Koskettelen soittimia...
sub zero
13.07.2008 10:02:27
Tämmönen ois näköjään:

Romanialaiset romani-brass -muusikot esiintyvät sosiaalikeskus Rajatilassa keskiviikkona 16.7. klo 18.00. Sisäänpääsy 3€

Joukko kovan luokan romanimuusikoita on esiintynyt Helsingin kaduilla kesällä 2008. He ovat kesäkuun lopusta asti asuneet sosiaalikeskus Rajatilan yhteydessä Rajasaaressa. Nyt tarjolla on ainutlaatuinen mahdollisuus kuulla heitä yhdessä Rajatilassa.

Vaikka taitavat muusikot ovat tuoneet aivan uudenlaista svengiä Helsinkiin, viranomaiset ovat vain riivanneet heitä. Laillisesti maassa oleskelevia romaneita on pyritty eri keinoin poistamaan maasta ja poliisi on hajottanut heidän leirejään. On aika näyttää viranomaisille, että elävälle kaupunkikulttuurille tarvitaan tilaa.

Musiikin lisäksi tarjolla on myös perinteistä romanialaista ruokaa. Romanit kertovat itse kulttuuristaan ja tilanteestaan Suomessa. Tapahtuman tuotto käytetään romanien kotimatkan tukemiseen. Tällä hetkellä romanit majoittuvat teltoissa sosiaalikeskuksen ulkopuolella. Viileinä öinä esimerkiksi peitot ja huovat ovat tarpeen. Myös ruualle, keittiötarvikkeille ja muulle vastaavalle on käyttöä.
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
Mr.Babbit
13.07.2008 16:12:58 (muokattu 13.07.2008 16:50:13)
Eikö olekin?

Olisit voinut yhtä hyvin sanoa, että ihan sama vaikka afrikassa ihmiset kuolee nälkään, turha tulla tänne pakolaisiksi, ottakoot itteensä niskasta kiinni ja tehkööt asioille jotain.

Pari pointtia teille muillekin. Romiania on köy-hä valtio. Kun oman maan kansalaiset ovat köyhiä vähemmistökansojen kohtalosta ei juuri kukaan jaksa kantaa huolta. Romanian mustalaisia ei haluta kouluihin joten he eivät opi lukemaan, romanian mustalaisille ei haluta antaa töitä. Kukaan ei halua heitä. Tämä ongelma oli tiedossa jo ennen kuin Romania otettiin EU:n jäseneksi mutta kukaan ei tehnyt sille mitään.
Kyllähän esim. Puolasta, Latviasta ja Unkarista lähtee joka vuosi sankoin joukoin nuoria muihin EU maihin etsimään edes jonkin näköistä työtä jotta voivat sitten tulla takaisin kotimaahansa rahapotin kanssa ja ostaa talon yms. mutta heillä on peruskoulutus niinkuin meilläkin joten heidän on mahdollista saada töitä. Siinä on pieni ero.
Enkä nyt sano että kaikki suomeen tulevat romanialaiset olisivat mustalaisia mutta suuri osa varmasti on, sillä mikä muu voisi ajaa nuoret ihmiset kadulle polvilleen koko päiväksi..
En minäkään halua tänne taskuvarkaita mutta mulla keittää hyvin pahasti, kun ihmiset ei suostu näkemään asioiden taustoja tai edes yritä ymmärtää.
MrQ
13.07.2008 21:36:31
En minäkään halua tänne taskuvarkaita mutta mulla keittää hyvin pahasti, kun ihmiset ei suostu näkemään asioiden taustoja tai edes yritä ymmärtää.
kun ei ne ole meidän vastuulla, meidän ongelma eikä meidän vikaa niin en ymmärrä miksi helvetissä pitäisi tuon taivaallistakaan välittää.
Jos täällä oppii somalit lukemaan ja -huonosti- puhumaankin suomea niin piru vie, luulisi että romaneilla olisi paremmat edelletykset hoitaa hommansa kondikseen.

Tiedä sitten millaisia kusipäitä kyseessä on kun ovat reippaasti keski-euroopan vihatuinta kansaa.

Ja siis vakavasti, tsekeissä niiden pakkosterilointi tuli laittomaksi vasta hetki sitten.
Mikä ei tarkoita ettei ne lisääntyisi siis.

Mutta kysymys on, jos muut ei niistä pidä, miksi meidän pitäisi? menköön venäjälle hemmetti.
Siellähän noita varkaita summuita riittää.
Bongowing
13.07.2008 22:53:00
No niin lapset, asiahan on niin että taikametsä kuuluu taikametsäläisille.
http://www.youtube.com/watch?v=QKKvEZ0ejsE
There is no ought from is.
Epämuusikko
14.07.2008 00:09:56 (muokattu 14.07.2008 00:58:26)
Olisit voinut yhtä hyvin sanoa, että ihan sama vaikka afrikassa ihmiset kuolee nälkään, turha tulla tänne pakolaisiksi, ottakoot itteensä niskasta kiinni ja tehkööt asioille jotain.

nimim. edesmenneen isäni uraa Punaisessa Ristissä sivusta ja vähemmän sivusta seuranneena, sekä gospelbändin reissua mm. erääseen Tansanian sangen saakelin köyhään kyläpahaseen (jossa kerättyämme kolehdin kyseiselle kylälle veti meidän reissuoppaana toiminut paikallinen pastori kirjekuorestamme aimo siivut itselleen kun luuli että minä, toinen lyömäsoittaja ja äänimiehemme ei näkisi kun bussissa istuimme) tehneenä: joskus tekee todellakin mieleni sanoa noin.

Ja jos tästä järkytyitte: laittakaa tähän väliin vaikka terveisiä Italiaan kokonaisen kansanryhmän korvamerkitsijöille. Mulle on edelleen sama kunhan a) soittaisivat vittu edes eri biisejä, b) oikein, ja c) eläisivät jokseenkin "maan tavalla". Maan tavalla en toki tarkoita sosiaaliturvaa, sillä sen turvalla elämisessä lienee Suomen valtiolla jo omassa sakissamme hoivaamista.
Duo Rehband & Voltaren. Bustard #1
Karipiirto
14.07.2008 01:40:23

Etelä-Suomessa "kerjäläiset" ovat pysäytelleet autoja keskellä tietä ja tehneet jopa ryöstöjä yrittäessään väkisin kaupitella rihkamakoruja.

Pikkusiskoni oli tuossa taannoin tulossa aikido-harjoituksista kotiin Seinäjoen tietä(valtatie 19) niin oli auto tien vieressä konepelti auki ja joku huitoi siinä apua. No siskoni kaukaa viisaana ajoi auton noin viidenkymmenen metrin päähän tien toiselle puolelle ja käveli kysymään että tarttetaanko apua. Se huitoja tulikin siihen sitten kauppaamaan jotain ruusua ja sölkkäsi huonolla englannilla jotain. Sisko sitten sanoi ettei häntä kiinnosta ja läksi meleko hilipakkaa takaisin autolle ja suksi kotiin. Tiedä vaikka olisivat yrittäneet ryöstääkin jos siihen olis jäänyt. Että on näitä täälläkin.
"There's no roll! They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards
Klezberg
14.07.2008 09:18:14 (muokattu 14.07.2008 09:21:49)

Mulle on edelleen sama kunhan a) soittaisivat vittu edes eri biisejä, b) oikein, ja c) eläisivät jokseenkin "maan tavalla".

Puhutko sä nyt tuosta aloitusviestissä esiintyvästä poppoosta vai näistä leluhaitarisoittajista? Soittaako nämä vääriä piisejä ja väärin, ja rikkooko ne maan tapoja?
kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti ja ne vie kaiken ajan
Margarita
14.07.2008 18:14:48
Pliis, lukkoa tälle jo!
MrQ
14.07.2008 19:30:23
Pliis, lukkoa tälle jo!

miksi ihmeessä? kun on offtopikoitu?
ei saa dissata varkaita ja huijareita?
ainiin tottakai se on väärin kun ne ei ole suomalaisia.
Nuages
14.07.2008 19:48:06 (muokattu 14.07.2008 20:08:15)
miksi ihmeessä? kun on offtopikoitu?
ei saa dissata varkaita ja huijareita?
ainiin tottakai se on väärin kun ne ei ole suomalaisia.

Siksi, että pro-monikulttuurivihervasemmiston stalinistinen mielipidediktatuuri loistaa liikaa poissaolollaan..? ;D
"Sointua löytyy kahta sorttia: hilipiää ja haikiaa. Ruuri piristää niinku hömpsyt ja molli herkistää porajamahan. Kauvan lasetettuna alakaa ruurit naurattahon, mollit pakkaa rääyttämähän ihimisiä." -Einon urkukoulu
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)