Aihe: Carlos Santana Porin Jazziin
1
Aficionado
11.12.2007 14:51:00
Dunga
11.12.2007 15:10:57
Ihan jees. Sais se Princekin tulla vihdoinkin...
weelie
11.12.2007 15:34:29
Sopii kyllä porijatsille varmasti kuin nenä päähän. Jossain määrin proge-, bluesrock- tai maailmanmusiikki-uskottava, mutta kuitenkin niin pop että levyt myy miljuunia. No kyllähän tuon katsoo jos muitakin hyviä on. Mutta en mä nyt vain Santanan takia Poriin lähde. Toisaalta olen jo alustavasti sopinut että olisin menossa jatseihin, oli tarjonta mitä vain. :D

Santanan olen nähnyt 1992, ja siitä on kyllä hyvät muistot, vaikkei mikään maailman paras ollutkaan.
http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8
gandar
12.12.2007 16:54:34
Alustavasti olin muutenkin noihin aikoihin Jazzeille menossa, mikäs siinä. Taitaa vain Santana viedä aimo siivun festivaalibudjetista, joten voi olla ettei ketään muuta "suurta nimeä" (*köh Prince köh*) sitten saadakaan.
Ceci n'est pas une signature
Sam Hotman
25.12.2007 00:27:32
Olisin menny isäpapan kanssa mutta Maidenin keikka on samana päivänä.
Jos miehen kans ei voi puhua kakasta se on salee homo. -ANtTIKRISTUS
Ossi
02.01.2008 10:56:03

Joo, on jo liputkin hommattuna. Santana on tullut nähtyä livenä jo lukuisia kertoja, mutta miesvaihdoksista huolimatta bändi on aina ollut niin tiukka pakkaus, ettei viitsi missata tälläkään kertaa. Ja toisekseen ne latinorytmit iskee meikäläiseen kehoon täysillä - vieläkin :)
Torsti Suomi
11.07.2008 15:38:16
Onkohan keikasta tarkempaa tietoa? Mitä piisejä, minkälainen bändi jne. Liput on ja jonkinmoiset odotuksetkin. Katsotaan nyt.
MK73
18.07.2008 14:38:34
Kertokaahan sitten kuulumiset keikalta?

Ostinpa eilettäin Santanan debyyttialbumin, kun se yllättäin osui käsiini Cittarin cd-tiskiltä. Hieno nostalgiapläjäys, jota viimeksi olen kuunnellut isän vinyyliltä joskus poikasena. Cd:llä on lisäksi bonuksena kolme live-pätkää Woodstockista v.1969. Täytyy sanoa, että lyömäsoitinmeininki on levyllä hurjaakin hurjempaa... loistavaa! - niin varmaan myös tänään konsertissa.
Dunga
18.07.2008 21:59:06
Viva Carlos Santana! Kaks tuntia vetivät, biiseistä en oikein tunne kuin ne hitit mutta hyvin soittivat.

Tosta makua väkimäärästä:
http://www.satakunnankansa.fi/cs/Sa … ere=1194951891230&ssbinary=true
With my reputation... what were they thinking of?
mikkojii
19.07.2008 12:46:36
Jep keikka oli hyvä ja tosiaan lipun väärtti. Erityisesti rytmipuoli oli siihen malliin hallussa että huimasi. Mikserikopin tuntumaan änkesin kuunteleen.

"Voidin" kirjoituksen linkin kuvasta selviää kaikki tarpeellinen kunhan muistaa huomioida, että 40% tosta porukasta on levittänyt viltin parin sentin päähän naapurista ja pitää piknikkiä siinä. Se on erinomaisen jees ja kuuluu Jazzeille, MUTTA järjestäjä olisi voinut junailla käytäviä mistä pääsee kulkemaan etualalle ja takaisin ilman että tallaa kaikkien eväät. Tyypillinen suomalainen yleisötapahtuma eli ensikin vuodelle jäi parantamisen varaa.
Elämä on sukupuoliteitse tarttuva tauti jonka kuolleisuusprosentti on 100.
y-ka-ko-
19.07.2008 15:18:15
Keikka oli hyvä, lehtien mukaan aloitti puoli tuntia aikataulua etuajassa, jotta setti päättyi aikataulun mukaan (=21).

Ensimmäiset biisit toimivat oman maun mukaan kevyenä tunnelmalämmittelijöinä, joiden jälkeen lähti isompi pyörä liikkeelle Maria, Marian, Black Magic Womanin, Oye Como Van yms. myötä. Vaikka kitaristiguru olikin pääosassa, pääsi myös muu muusikkokaarti mainiosti esille.

Setti päättyi ennen encorea Smoothiin, mistä väänsivät kunnon jamittelulopetuksen. Encoreen pistivät kehään Soul Sacrificen, mihin rakennettiin loistava nostatus ja biisin sisään (Woodstock-henkeen) yllättävän toimiva rumpusoolo. Ennen viimeistä Soul Sacrifice-teeman paluuta.

Natsasi, myös kelien puolesta.

Luin paluumatkalla Satakunnan Kansan, jossa kriitikko oli vähän naljaillut miellyttämisaspektista Santanaa. En tiedä, olisiko isoimpien hittien sijaan 70-luvun lopun hissisynasaundeilla väännetyt kitararunkkaukset sitten olleet paljon parempia...
Izer
19.07.2008 19:32:20
Viitsisikö joku vähän kirjoitella tuosta settilistasta enempikin... Kiinnostaisi, kun petyin Hartwallilla olleeseen viime keikkaan, kun jäi tuo vanha tarjonta aika vähälle. Aiempien kommenttien perusteella kuulostaa Jazzien keikka jo paljon paremmalta.
Ridin' with the wind!
lukethesis
20.07.2008 21:19:40
Joko Carlos on oppinut soittamaan kitaraa vai vieläkö ensin vähän rämmitään jotain epämääräistä alemmasta rekisteristä, ja sitten lähdetään melkein hetimiten sinne otelaudan laitaan sönkkäämään niitä Santana-tiluja?

Aika yllättävää että se veti tosiaan noin paljon väkeä. Olisko siinä jotain nostalgia-nostetta tai jotain sellaista.
Ossi
20.07.2008 22:33:10

Aika yllättävää että se veti tosiaan noin paljon väkeä. Olisko siinä jotain nostalgia-nostetta tai jotain sellaista.

Mun mielestä tuossa ei ole oikeastaan mitään yllättävää. Taustalla kuplii kieltämättä varmaan nostalgiaakin, mutta yhtä vahvasti yksinkertaisesti vaan ihmisten halu bailata. Niin ainakin mulla, ja tuli jorattuakin oikein kunnolla. Perkkaryhmä veti semmoista salsaa, että kitaristin maneereihin ei tullut kiinnitettyä mitään huomiota :)
weelie
21.07.2008 10:48:27

Hä? Mieshän on myynyt tsiljoona levyä, Smoothilla vuosituhannen vaihteessa, ja jotain silloin aiemminkin. Ja varttunut porijatsikansa ei varmaan varsinaisille rockkeikoille tai -festareille lähde, joten tuollainen vähän niinku etno, vähän niinku AOR, vähän niinkuin melkein jatsiuskottava... sopii varmasti kuin nenä päähän! Mielestäni oli selviä että vetää väkeä, vaikkei minua suuremmin kiinnostanutkaan.

(itse näin Santanan 1992 Salzburgissa, mieleen painunut keikka, mutta ei mikään elämäni suurin kokemus)
http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8
lukethesis
21.07.2008 14:25:15
Niin onhan sillä tosiaan Smoothit ja mikäs se toinen oli ... Game Of Love. Hyviä lättyjähän noi onkin.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)