Aihe: POD 2.0 asetukset
1
agre
05.07.2008 00:31:58
Noniin elikkäs mulla on nyt tämä laite ollu tässä pari viikkoa ja näitä asetuksia olen säätänyt mutta en löydä hyvää asetusta lähinnä metalliin. Elikkä jos joku podin käyttäjä voisi laittaa semmosen perus asetuksen ja sit etsisin Warmness on the soul nimisen kappaleen soolon hyvän asetuksen. Kitarani on Fender Squier affinity.
"All you have to do is be yourself and have a good time playing music"
kloppis
05.07.2008 12:17:21
Eikös siellä netissä ole paljon asetuksia valmiina, senkus lataa sieltä vaan ja avot?
Shredator
05.07.2008 12:39:49

Ne netissä olevat valmiit soundit on yleensä ottaen aika kökkojä. Pod 2:ssa on onneksi se Line6:n onnistunein mallinnus:Soldanon räkkipreampin mallinnus (mod. higain 1). Siitä saat kyllä varsin kelvon hevisoundin.

Kokeile tätä lead-soundeihin: Mod. Higain 1, drive 5-9, basso 3,5-4,5, middle 4,5-6,5, treble 5,5-7. Kaapiksi joko 4x12 vintage 30 tai line6 4x12. Reverbiä vähän (1-2), efektinä delay w/ compressor (esim 667 msec, 3 toistoa, toiston voimakkuus 9 %)

Nämä siis vaan esimerkkinä. Lopulta se soundi on sormissa/kitarassa. Vain itse voit päättää lopulta mikä on se sinun hyvä soundisi. Kun säädät soundeja, kuuntele osviittaa lempparilevyistäsi.

Ainiin, optimoi se podisi 4x12-kaapille (toimii ainakin vanhassa podissa). Soundit saa hiukan enemmän ilmavuutta eivätkä ole niin tukkoisia.
Progemetallia: http://www.myspace.com/dominantchain
agre
05.07.2008 12:55:59
Ahh kiitos tuosta, tuota juuri tarvitsin. Ja siksi en lataa sieltä niitä kun ei taida löytyä tota midi kaapelia minulta.
"All you have to do is be yourself and have a good time playing music"
Jucciz
11.07.2008 17:30:46 (muokattu 11.07.2008 17:31:12)
Heikoin lenkki tässä tilanteessa on nyt tuo Squier Affinity. Lähtösoundi on kaikkea muuta kuin metalli eikä se siitä POD:in avulla muuksi muutu.
Tee
20.07.2008 03:54:27
Heikoin lenkki tässä tilanteessa on nyt tuo Squier Affinity. Lähtösoundi on kaikkea muuta kuin metalli eikä se siitä POD:in avulla muuksi muutu.

näin se vaan on. juniorina mietin kun ei hevit lähteny vaikka vahvarit ja pedaalit vaihtu ja rahaa paloi, mutta kitarana pysyi vanha telecasterin kopio. Kitaran vaihtuessa äkkiä ymmärsi minkälainen määrä rahaa paloi hukkaan...
Pulu ja patsas.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)