Aihe: Legendaarinen biisi/levy, joka kuulostikin tyhmältä
1 2 3 4 58 9 10 11 12
Icy-Sun
30.05.2008 21:46:33 (muokattu 01.06.2008 02:24:29)
Mäkään en ymmärrä tuota Metallican MOP:in hehkutusta. Pari hyvää biisiä ja soundit aika latteat. Ride the Lightning on mulle SE 'tallicalevy.
Ja kyllä, mulle uppoaa 80's thrash oikein hyvin. Esim. Slayer ja saksaosasto etenkin.

Master of puppets ei ole minustakaan mikään mestariteos. Ja minullekkin Ride the lightning on paras Metallica- albumi, mutta enemmän ihmettelen sitä, miksi And justicea ylistetään. Minusta siinä on juuri ne pari hyvää kappaletta ja loput aina soundeja myöten aika shittiä :)

E: Yksittäisiä biisejä löytyy sitten hirveästi: monia yksittäisiä Aerosmithin kappaleita, lähes kaikki suomi-rock klassikot, KISSin 80-luvun tuotanto jne.
There ain't noway out tonight
sub zero
04.07.2008 09:01:58
Äh, tää Nuclear Nightclub ei erityisemmin iske, vaikka tän piti olla toiseks paras suomessa tehty levy. Pitääkö nyt tehdä itsari vai kokeilisko Fairyporttia eka, se on Vesa Aaltosen mielestä paljon parempi levy
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
Marlowe
04.07.2008 11:09:42
Tässä juuri kirjoitushetkellä pyörittelen soittimesta Televisionin 'Marque Moonia'; viimeinen minuutti meni juuri. En tajunnut ko. biisin hienoutta, lisäksi kolkko äänimaailma ja laulusoundi särkee korvia.

Nyt kompataan tätä. Lisäksi Talking Headsin klassikkolevyt 1970-luvun lopusta ja 1980-luvun alusta ovat kuulostaneet minun korviini lähinnä tyhmältä.
"Barry, Dick ja minä olemme tulleet siihen tulokseen, että vakavasti otettavalla ihmisellä täytyy olla... vähintään viisisataa levyä" (Nick Hornby: Uskollinen äänentoisto)
Bluesmies
04.07.2008 11:49:04
Itse diggailen suuresti Pink Floydia ja olen rehellisesti sitä mieltä, että DTSOM on kaikkien paras ja täydellisin pop/rock levy. Mutta the wall ei ole ikinä iskenyt samalla tavalla, kenties se on roger watersin persoonan ylikorostunut läsnäolo sävellyksissä ja se semmoinen tympäännyttävä angsti muutenkin. Toki levyllä on muutamia timantteja, mutta kokonaisuus ei vaan pure samalla tavalla kuin 70 luvun alun klassikot. Tästä voimme päätellä myös, etten erityisemmin perusta alkupään pink floydista, vaikkakin sielläkin on ehdottomia huippuhetkiä. Jotenkin se kokonaisuus toimii parhaiten mulle levyillä DTSOM ja Wish you were here.

Mikäs toi DTSOM on?
Simo78
04.07.2008 11:52:56
Mikäs toi DTSOM on?

Da Tark Side Of Moon tiätty
Karlsson
04.07.2008 14:16:21
Sigur Ros. Joka suunnasta hehkutetaan ja joka ikinen levy jota olen tästä rohkaistuneena uskaltautunut kuuntelemaan, on sitä samaa jollotuspoppia normia pitemmillä introilla. Hohhoijaa. Ei vaan pysty kuuntelemaan levyä loppuun. Ja se on sentään omasta mielestäni suht hieno suoritus, nimittäin suht sujuvasti menee kyllä muuten sysipaskat levyt täällä päässä.
..but somehow, someway, I keep on coming with funky-ass shit. Like every single day.
Jokapaikanapina
08.07.2008 22:49:31
Aerosmith on aika jännä bändi. Kaikki mun lempparikasarirokkarit on kehunu Aerosmithin 70-luvun tuotannon maasta taivaisiin, mutta mä en kyllä oo vielä niitä lainkaan tajunnu. Kaikki Dudet ja Ragdollit 80-luvun puoliväliltä kyllä on hyviä, mutta ne on sävelletty bändin ulkopuolisten kanssa ja siks vähä harmittaa ku en oo jätkien täysin omiin piiseihin päässy sisään. Ajattelin nyt kokeiluks ostaa muutaman niitten kehutuimman albumin 70-luvulta ja kattella sitten. Toinen kumma juttu on miten paljon Joe Perryä on kehuttu, mutta mun mielestä sen jutut ei kyllä oo mitää kovin hienoja ja ainoo juttu mitä mä siinä oikeestaa arvostan että se laulaa hienosti taustoja.
hevari666
09.07.2008 17:00:18
Näitä on monia, mutta tässä ekana mieleen tulleet:

Hiraxin Hate, Fear And Power kuullosti alkuun melko keskinkertaiselta räpellykseltä paskoilla vokaaleilla, mutt joku vuosi sitten huomasin kuinka kova lätty se tosissaan on ja Katon De Penan voxithan on musamaailman parasta antia.
Morbid Angelin Blessed Are The Sick ei iske läheskään yhtä kovaa kun A, C ja D. Ei siinä ede ole mitään varsinaista vikaa, mutta ei vaan iske. En tiedä mistä johtuu. Tuo tulikin myytyä pois.
Michael Jacksonin Thrilleriin kohdistui suuret odotukset hittien perusteella, mutta eipä tuolta levyltä IMO muuta oikeasti kuuntelemisen arvoista löydy. Tai no on siinä pari ihan jees biisiä, mutta ei tuota nyt erityisen hyväksi levyksi voi sanoa.
HEVIÄ HAUTAAN SAAKKA!!!
-Cale
10.07.2008 22:46:58
Äh, tää Nuclear Nightclub ei erityisemmin iske, vaikka tän piti olla toiseks paras suomessa tehty levy. Pitääkö nyt tehdä itsari vai kokeilisko Fairyporttia eka, se on Vesa Aaltosen mielestä paljon parempi levy

Sama täällä. Ehdin jo tuon levyn perusteella hylätä koko bändin, kunnes annoin vielä mahdollisuuden ja hommasin Titans Wheelin. Se onkin jo huomattavasti parempi levy, IMO.
Karipiirto
10.07.2008 23:57:05 (muokattu 10.07.2008 23:58:16)

No älä nyt hyvä ihminen jojoon ittees vedä. Fairyport löytyy iteltäni ja nucleari myös ja no... Fairy on parempi.

Edit. IMHO(tietty) :)
"There's no roll! They forgot the roll and they only kept the rock. The roll's the whole damn thing dude, the rock is nothing, deal with it, the roll is king. Unfortunately most cats don't get behind the roll." -Keith Richards
xulu
11.07.2008 10:09:52

VENOM, ihan mikä "levy" vaan.
Maailman oikeasti paskin bändi, totaalinen repeäminen kun kuulin aikoinaan.
Söpöä kun bläkkärit hehkuttavat truena, grimminä, frostbitteninä jne.
Hirveä fleimaus alkaa heti kun epäilee orkesterin nerokkuutta.
Tyypit totaali idiootteja, ei minkäänlaisia musikaalisia kykyjä, kappaleet hirveää kasarihevi paskaa jne.
Suurin kontribuutio musiikille varmaan black metal levyn nimi.

Yle teemalta tullut keikka oli aivan helmi, varsinkin basso soolo.
Ainut neronleimaus jätkiltä oli "saatanallisuus", ilman imagoa kukaan ei tietäisi koko pökäleen olemassaolosta mitään.

"ET VAAN OSAA?!!" kommentteja odotellessa.

Jätän teidät näiden saatanallisten säkeiden siivittämänä:

Teacher caught me masturbating underneath the desk
she looked at me and winked her eye said "see you after class"
I heard the school bell ring that told me that the day was done
she called me back and locked the door my lessons just begun

Teachers pet
Teachers wet

Sitting down she crossed her legs her skirt crept up her thigh
feeling something start to rise my thought began to fly
You've been a naughty boy she said now that you can't conceal
I'll have to punish you the best way that I feel

Teachers pet
Teachers wet

She took my hand and gently placed it in between her thighs
with open legs and heavy breath she slowly closed her eyes
Her flesh was aching and her hands began to stray
on thing that I know for sure I won't forget today

Teachers pet
Teachers wet

Pulled me down forwards her mound teacher tasted sweet sixty-nine
I don't mean lines this was teachers treat
Played hide and seek with teachers mouth her lips were warm and wet
Now today I've had my way and teacher won't forget
the purity of German electronic music
Mr.Crest
11.07.2008 10:23:07
"Muutenkin mun mielestä koko bändin läpilyönti johtui vain siitä, että maailmassa sattui sillä hetkellä olemaan paikka yhdelle yhtyeelle, josta tulee kaupallinen ja jokasuuntainen jättimenestys."

Kyse siis Beatlesistä..

Jos sen tällä lailla kattoo niin tuskin mozartkaan olisi kuuluisuus vaikkapa nykyaikana tai 200 vuoden päästä. Sama juttu kaikissa artisteissa. Beatlet tulivat oikeaan aikaan ja oikeen paikkaan ja hyvä niin.
sub zero
11.07.2008 11:41:15
VENOM, ihan mikä "levy" vaan.
Maailman oikeasti paskin bändi, totaalinen repeäminen kun kuulin aikoinaan.
Söpöä kun bläkkärit hehkuttavat truena, grimminä, frostbitteninä jne.
Hirveä fleimaus alkaa heti kun epäilee orkesterin nerokkuutta.
Tyypit totaali idiootteja, ei minkäänlaisia musikaalisia kykyjä, kappaleet hirveää kasarihevi paskaa jne.
Suurin kontribuutio musiikille varmaan black metal levyn nimi.

Mä en ole metallimies, mutta arvostan Venomia silti aika pitkälle. Soittotaito ei ole pojilla kummoinen (Witchin' Hourin soolo on muuten ihanan suoraviivainen), mutta kyllähän pitäisi olla korvin kuultavissa, että ne kehitti metallia selvästi thrashin suuntaan. Varmaan paskaisten soundien ja virtuositeetin lisäksi musiikin lievä punk-maisuus ja mötorheadmaisuus tekee joillekin metallisteille tutustumisen vaikeaksi. Rouheita biisejä Venomin ekoilla levyillä kyllä riittää, "Countess Bathory", "Thousand Days in Sodom" tulee ekoina mieleen.
trashjones
11.07.2008 11:42:55
Beatles, hyi että mitä kuraa.
Master of Puppets Im vetämällä your strings
trashjones
11.07.2008 11:42:56 (muokattu 11.07.2008 11:43:07)
dapools
Master of Puppets Im vetämällä your strings
sub zero
11.07.2008 11:43:24
Jos sen tällä lailla kattoo niin tuskin mozartkaan olisi kuuluisuus vaikkapa nykyaikana tai 200 vuoden päästä. Sama juttu kaikissa artisteissa. Beatlet tulivat oikeaan aikaan ja oikeen paikkaan ja hyvä niin.

Itse veikkaisin taas, että jos yksilöllä on oikeasti niin hyvät säveltämisen lahjat kuin Mozartilla tai Lennon/McCarthyllä, niin he kyllä todennäköisesti saavat ne käytettyä menestyksellä vallitsevasta musiikintyylistä riippumatta (kunhan tyyli on jotain semmoista, missä säveltämislahjoilla on käyttöä).
xulu
11.07.2008 13:57:40

Siis sua vituttaa se kun jotkut pitää Venomia hienona bändinä?

IMO ihan asiallista mööttöripää-henkistä räimettä, ymmärrän kyllä hyvin että kuuluu esim. Dave Mustainen suosikkeihin. Rumia miehiähän ne on, eivätkä mitään kummoisia soittajia, mutta eipä se monen muunkaan bändin kohdalla kauheasti haittaa.

Selvennettään nyt vielä sen verran että räkäisyys,paska soitto jne. (esim. Misfits) eivät häiritse vaan yleinen, kaikenkattava keskinkertaisuus. Jos pojat eivät olisi saatana meininkiä keksineet, olisi koko paska ajautunut aikojen viemäriin hyvinkin nopeasti.

Lisä provona mainitakkoon että Hra. Mustainen tuotantokaan erityisemmin lämmitä.
the purity of German electronic music
sub zero
11.07.2008 14:02:05
Jos pojat eivät olisi saatana meininkiä keksineet, olisi koko paska ajautunut aikojen viemäriin hyvinkin nopeasti.

biisit ei kolahda sulle -> ne ei voi oikeesti kolahtaa muille, vaan muut vaan on saatana-faneja?
oo-p
11.07.2008 15:27:32

..Toiveikkaana laitoin Neil Youngin Greatest hits -levyn soittimeen ja petyin.

Loputtomasti mitäänsanomatonta kitararaastoa, jota en jaksanut kuunnella. Jolly Jumpers (suuri suosikkini) on joskus maininnut Neil Yougin vaikutteekseen. Mutta kyllä Catskills rockin vinguttaminen on sittenkin tehokkaampaa.

Youngin tuotannon akustiset pätkät kiinnostaa enemmän, siispä täytyy alkaa jäljittämään sellaisia..
Terve, ja kiitos kaloista! ..Delay, missä viivyt?!
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)