Aihe: Kosketinsoitinta ostamassa
1
Albireo
10.07.2008 17:33:53
Eli muutaman vuoden tullut soiteltua, pääasiassa bassoa ja akustista kitaraa, nyt olisi tarkoitus hieman laajentaa musikaalista osaamista.

Ensimmäisenä olisi tarkoitus ostaa kosketinsoittimet. Ihan kotisoittoon vaan, nuotteja osaan lukea joten kuten ja tiedän suhkot hyvin mistä nuoteista mikäkin sointu muodostuu, täysin aloittelija en siis ole. Hieman olen joskus pimputellut ikivanhoja lelu-urkuja, saihan niistäkin jotain ääntä irti, mutta kunnon laitetta olen jo pitkään miettinyt. Paljon on tullut merkkejä ja malleja tutkittua, lopulta olen päätynyt kahteen vaihtoehtoon, Yamahan YPT-400/PSR-E403 ja Casio CTK 900, molemmat about 300 euroa. Hieman vinkkejä noista kaipaan siis että kumpi parempi, muitakin perusteluja mielellään kuin "Casiot on leluja, osta jammu" ;) Tulee siis kotisoitteluun, ääniä olisi kiva päästä muokkaamaankin, lähinnä ihan perussoundeja tarvitsen esim. levyjen mukana soitteluun, kenties jonkinlaiseen äänittämiseenkin omaksi huviksi.

Toisena kysyn sitten jo valmiiksi, että kuinkas toimii kitara bassocombon kanssa? Ja mitenkäs efektit, joku Zoomin ihmemultihyperefektimokkula, B2 taisi malli olla, löytyy, kait siitä säröt kitaraan saa? Sähkökitaraa tuskin ostamassa ihan heti olen, mutta jos joskus halpa käytetty vastaan tulee niin ostan todennäköisesti pois, siksi ihan varulta tämän kysyin jo.
Sir Härö
10.07.2008 20:30:03
Toisena kysyn sitten jo valmiiksi, että kuinkas toimii kitara bassocombon kanssa? Ja mitenkäs efektit, joku Zoomin ihmemultihyperefektimokkula, B2 taisi malli olla, löytyy, kait siitä säröt kitaraan saa? Sähkökitaraa tuskin ostamassa ihan heti olen, mutta jos joskus halpa käytetty vastaan tulee niin ostan todennäköisesti pois, siksi ihan varulta tämän kysyin jo.

Ei huolta. Kitatara komboon kiinni vaan.
Albireo
11.07.2008 13:38:20
Suosittelen, että ostat samantien sitten sellaisen, missä on MIDI-liitäntä. Sitten kun innostut äänittämisestä niin nälkä kasvaa hetkessä, kun PC:llä pääsee niin helposti niin hyviin tuloksiin ja valtavien mahdollisuuksien äärelle.

Molemmissa oli muistaakseni MIDI liitännät, ainut vaan että Casiossa ne on ihan niillä MIDI piuhoilla, input ja output, mutta Yamahassa USB:n kautta, eli periaatteessa molemmilla pystyy koneenkin kautta tekemään vaikka sun mitä, tämänkin jutun otin huomioon kun malleja katsastelin.
Kalmo
11.07.2008 18:49:44
Midipiuhat ovat luotettavammat kuin USB.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)