Aihe: Kitarat seinälle
1 2 3 4
gemisti
09.07.2008 22:31:43
Onko kelläään sellasta tellinkiä jolla sais kitaran seinälle ikäänkuin 45 asteen kulmassa vinoon? Eli siis rungon alle tulisi jotkut pidikkeet ja kaulalle omansa. 335 sopisi niin komiasti seinälle, mutta esteettisistä syistä tuo perus-riiputin ei ole ihan niin maukas.

ajetaanko nyt tällaista takaa http://www.thomann.de/fi/km_16296.htm
tosin nyt vasta huomasin että onki akustiselle tarkoitettu.. mutta tuollaisia kuitenkin näköjään olemassa on.

mutta kertokaa joku onko sellaisia seinäkoukkuja jotka sopisivat nitrolakatuille? tuntuu järjestään lukevan ainakin tohmannin valikoimassa ettei nitrolle sovi.
..ja öisin nukun.
duc
09.07.2008 22:47:25
tosin nyt vasta huomasin että onki akustiselle tarkoitettu.. mutta tuollaisia kuitenkin näköjään olemassa on.

mutta kertokaa joku onko sellaisia seinäkoukkuja jotka sopisivat nitrolakatuille? tuntuu järjestään lukevan ainakin tohmannin valikoimassa ettei nitrolle sovi.

Vaikka nuo Herculesit sopii. Thomannin sivulla lukee kaikkien kohdalla että ei sovi, kannattaa tarkistaa valmistajan web-sivulta tms.
Muusikonrenttu
10.07.2008 00:30:32

Tossahan se oli tuolta sivulta nähtävissä toi sähkisversio..
http://www.thomann.de/fi/km_16295.htm
Aika vintage..
ceefbace
10.07.2008 10:20:07 (muokattu 10.07.2008 10:22:17)
Vaikka nuo Herculesit sopii. Thomannin sivulla lukee kaikkien kohdalla että ei sovi, kannattaa tarkistaa valmistajan web-sivulta tms.

Kysyin aikoinaan asiaa täkäläiseltä soitinrakentajalta ja hän vastasi karkeasti että nitrolakkauksia on vaan Gibsoneissa ja Landoloissa ja niihin siis kumi ei sovi (no customeissa voi tietty olla). Tosin silloinkin vikaantuminen on nähtävissä vasta kuukausien tai jopa vuosien jälkeen.

Kumi aina kumi vaikka voissa paistaisi. En löytänyt thomanniltakaan yhtään standia joka heidän mukaansa kävisi nitrolakan kanssa yhteen.
duc
10.07.2008 10:27:54 (muokattu 10.07.2008 10:44:42)
Kysyin aikoinaan asiaa täkäläiseltä soitinrakentajalta ja hän vastasi karkeasti että nitrolakkauksia on vaan Gibsoneissa ja Landoloissa ja niihin siis kumi ei sovi (no customeissa voi tietty olla). Tosin silloinkin vikaantuminen on nähtävissä vasta kuukausien tai jopa vuosien jälkeen.

Kumi aina kumi vaikka voissa paistaisi. En löytänyt thomanniltakaan yhtään standia joka heidän mukaansa kävisi nitrolakan kanssa yhteen.

Melkoinen soitinrakentaja ollut kyseessä. Pitäähän se tietenkin (potentiaalisia) asiakkaita aina vähän kusettaa etteivät ala vaatia kunnollista lakkaa kitaraan. Onkohan tuo mun Fenderikin oikeasti Landolan tekemä kun siinä on nitrolakka...

edit:
Siis käsittääkseni noissa halpistelineissä käytetyt vaahtomuovit on kyllästetty sellaisilla pehmikeaineilla jotka syövyttävät nitrolakat parissa päivässä. Omalle LP Specialille kävi näin kun jossain Anttilan lattiatelineessä sitä pidin. Sensijaan samaa kitaraa olen pitänyt muissa lattiatelineissä ja esim. Herculesin kolmen kitaran standissakin olen sitä roikottanut kuukausikaupalla, eikä siihen ole tullut enää mitään. Ja kyllähän soitinliikkeissä roikkuvat kitarat vuosiakin telineissä, eikä niihin mitään tule.
Tomtom
10.07.2008 12:52:59
Tossahan se oli tuolta sivulta nähtävissä toi sähkisversio..
http://www.thomann.de/fi/km_16295.htm

Hienoa! Kiitos tästä, noita saa varmaan koto-kekkoslovakiastakin.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
heikkikorpi
10.07.2008 21:50:02
Hercules seinäkoukku on maailman paras keksintö!!

http://www.strings.fi/PublishedServ … D=3&action=view&groupID=474

Heikki
discominister
10.07.2008 23:29:50
Mutta saako tuollaisella melkein seinässä kiinni olevalla seinäkoukulla akustisen hyvin seinälle? Eikö sen koukun pitäisi olla vähän kauempana seinästä, että akustinen kaikukoppineen mahtuu siinä suorassa roikkumaan?
jalaluus
11.07.2008 02:18:09

Hercules seinäkoukku on maailman paras keksintö!!

http://www.strings.fi/PublishedServ … D=3&action=view&groupID=474

Heikki

Anna perusteluita, miksi parempi kui km:n mukautuva seinapidike ?! Pitäs ostaa 8 kpl joten vähän perusteita ? Kiitos
kloppis
11.07.2008 10:45:25
Pitää kyllä pari tommosta Herkulesta hommata, kyllä ne kitarat kuuluu näytille. On muuten totta, että kolhin kitaroita huoneessani jos ne lojuu tavallisessa ständissä :)
heikkikorpi
11.07.2008 12:44:05
Anna perusteluita, miksi parempi kui km:n mukautuva seinapidike ?! Pitäs ostaa 8 kpl joten vähän perusteita ? Kiitos

Pikalukitus systeemi on tosi näppärä...Laatukamaa!

http://www.youtube.com/watch?v=71VzhuoxrXE
Peku911
11.07.2008 15:11:27
Itse en nykyään pidä kun tuota kakkoskitaraa seinällä.. Herkules/lukitus pidikkeitä minulla on kaksi..

Mutta tosiaan kyllä jos pitelee noita kitaroita seinällä niin kosteutus kuntoon kotona!!!
Itsellä kitarat (kalliimmat ja tärkeemmät) eli gibsoni ja akkari pysyvät visusti kovissa laukuissaan.. Vähiten niissä vahingoittuvat, eikä tule niin paljon huoltohommia. Mutta ei tuo Ltd:kään, jolle en kovaa laukkua omista niin ole mtnkään vahingoittunut tossa seinällä, mutta varsinkin nuo akustiset vehkeet tarvitsevat kosteutusta ja se on helpompi suorittaa laukussa..

Seinillä myös kitarat keräävät pölyä ja kaikenlaista "pahaa", joka ei tee millekään hyvää.

Mutta jos seinälle laitat niin Herkules ehdottomasti!! Ilman lukitusta en ikimaailmassa laittaisi mitään seinälle roikkumaan.. Vähän sohaisee niin sen jälkeen voi vaan sanoa, että OHO.
pekurides
11.07.2008 15:31:19

Seinillä myös kitarat keräävät pölyä ja kaikenlaista "pahaa", joka ei tee millekään hyvää.

Mutta jos seinälle laitat niin Herkules ehdottomasti!! Ilman lukitusta en ikimaailmassa laittaisi mitään seinälle roikkumaan.. Vähän sohaisee niin sen jälkeen voi vaan sanoa, että OHO.

Niitä pittää välillä vähän kutitella niin eivät pölyynny....

yks pointti voisi myös olla huoneiston visuaalinen ilme jos omaat hyvännäköisiä keppiä ilo niitä on välillä ihaillakkin ja muillekkin näyttää, jos soppii sisustukseen ja miksei sopisi!

Yks puoli miksi minä en pidä laukuissa niin silloin ne jäävät myös takuuvarmasti sinne makoilemaan kun ei niitä aina jaksa kaivella esiin ja nappa vaan sen lähimmän esillä olevan.

Kolmas miinus laukuissa Floikallisille kitaroille on että ne fyllit painavat kuitenkin aina jonkinverran tallaa ja kielet/kaulat ym.ovat jatkuvasti pienessä epänormaalissa/ylimääräisessä jännityksessä ja kyllä viikon päästä se talla on pikkasen jo takakenossa oli kyse mistä kitarasta tahansa.
(itellä pari kalliimpaa jenkkipeliä neckthru sekä set-neck liitoksilla ja ei voi mitään)

Kiinteätallaisilla tätä ongelmaa en ole huomannut.
Floikassa ne hienoviritapit taas nousevat sen verran korkealle.
Tunteella päin vittua.
Kimmo72
11.07.2008 15:39:37 (muokattu 11.07.2008 15:39:53)

Mulla on näillä (kuten mainittua)
http://www.thomann.de/fi/km_16280_gitarrenwandhalter.htm

Kyllä niitä saa heilutella niin perkeleesti jos meinaa ne saada tipahtamaan seinältä. Aikamoista röytöä pitää olla jotta se tuolta lähtee. Ei se sieltä edes heilumalla poistu. Sitä pitäs sitte nostaa. On ihan yhtä varmat nää kun noi kalliimmatkin roikottimet.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Peku911
11.07.2008 16:05:43

Kyllä niitä saa heilutella niin perkeleesti jos meinaa ne saada tipahtamaan seinältä. Aikamoista röytöä pitää olla jotta se tuolta lähtee. Ei se sieltä edes heilumalla poistu. Sitä pitäs sitte nostaa. On ihan yhtä varmat nää kun noi kalliimmatkin roikottimet.

Ei todellakaan ole!! Olen nähnyt kaksi tippunutta kitaraa juuri tuollaisista ja se oli niiden akkareiden loppu.. Että en todellakaan suosittele! Maksaisin vaikka kaksinkertaisenkin hinnan vielä noista herkuleksista.. Ei ole mitään väliä tippuneen kitaran rinnalla..
Juicy
11.07.2008 16:11:31

Komppaan tätä (pitkästä aikaa pääsin sanomaan :D ).

Nuo pehmusteet on tahkeat ja niihin tulee tavallaan pieni lovi, josta ei kyllä kaula pääse lipsahtamaan yhtään mihinkään. Siis ainakin näissä mun parin euron halppis-warwickeissa. Ja on muuten nätti tästä koneen ääreltä kaapata kitara syliin ja soittoon, kuin jostain laukusta alkaa kaivamaan sitä esille.
"Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene"
Kimmo72
11.07.2008 16:13:44
Ei todellakaan ole!! Olen nähnyt kaksi tippunutta kitaraa juuri tuollaisista ja se oli niiden akkareiden loppu.. Että en todellakaan suosittele! Maksaisin vaikka kaksinkertaisenkin hinnan vielä noista herkuleksista.. Ei ole mitään väliä tippuneen kitaran rinnalla..

No siinä onki sitte röydetty ja pahasti. Ei ne todellakaan sieltä itestään lähde. Eikä edes kovin helposti, kuten tulikin jo todettua.
Tunne ja improvisaatio korvaa tekniikan.
"She said I dont like Dream Theater that much, but I had a pen, and some paper, so what the fuck..." -Kevin Moore
Juicy
11.07.2008 16:24:21 (muokattu 11.07.2008 16:26:52)

No akkarithan lähtee lentoon jo ikkunaa avattaessakin jos tulee läpiveto. (Hymiö)
"Kauhee hevi-metalli soi päässä, eikä se vaikene"
jalaluus
11.07.2008 16:32:12 (muokattu 11.07.2008 16:32:59)

Komppaan tätä (pitkästä aikaa pääsin sanomaan :D ).

Nuo pehmusteet on tahkeat ja niihin tulee tavallaan pieni lovi, josta ei kyllä kaula pääse lipsahtamaan yhtään mihinkään. Siis ainakin näissä mun parin euron halppis-warwickeissa. Ja on muuten nätti tästä koneen ääreltä kaapata kitara syliin ja soittoon, kuin jostain laukusta alkaa kaivamaan sitä esille.

Mullakin on yksi tollanen ja kolme sellaita kiinteä rautaista, joita olen nyt uusimassa kun yks kitara tuli asetettaessa siitä läpi. Oma moka, mutta ei ois tullut tuossa kaulaan sulautuvassa km:ssä. Olen ostamassa 7 kpl telineitä, joko km tai herkulesta.

Miten tällä 2 akustista tuhonneella henkilöllä putosivat kitarat km:sta. Kiitos
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)