Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Thunderbird
1 2 3 4 513 14 15 16 17
kettu77
26.10.2007 10:11:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kolme ukkoslintua, kolme hintaluokkaa..
Epiphone maksaa vajaat viisisataa - pulttikaula
Thunderbird studio tonnin - liimakaula
Thunderbird kaksi tonnia - kaula läpi rungon
Kai näissä aika suuret erot on kun hintakin heittää noin paljon?
Epiphonesta en tiedä mutta Gibsoneissa taitaa olla samat mikit jotein ei kai tuo läpirunkokaulan tuoma sustaini voi olla tonnin arvoinen?
Ja oletteko sitä mieltä että yksi Gibson vastaa neljää Epiluuria?
Kokemuksia?
 
juici
26.10.2007 12:10:19 (muokattu 26.10.2007 12:10:40)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä kun ne ole Gibsonia päässyt näpräämään niin en fiiliksestä tiedä, mutta kyllä Epiluurin versiollakin pystyy vetelemään. OK soundiset mikit, virittimistä ja muista raudoista ei pahaa sanottavaa ja kaula asettuu mukavasti käteen. Mie tykkään ainakin.
 
Kai mä sit olin. | "Lapasethan sulla on siinä, mutta näkyykö moposta edes perävalot enää?" -qlqnen | Lue musiikkiblogia.
ötzi
26.10.2007 13:04:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä kun ne ole Gibsonia päässyt näpräämään niin en fiiliksestä tiedä, mutta kyllä Epiluurin versiollakin pystyy vetelemään. OK soundiset mikit, virittimistä ja muista raudoista ei pahaa sanottavaa ja kaula asettuu mukavasti käteen. Mie tykkään ainakin.
 
Kuittaan täysin.Seba kait kohta tulee mainostamaan Gibin paremmuutta mutta uskon että kyllä Epilläkin vetää ja pitkälle
 
Nmittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin
Pelsi
26.10.2007 14:49:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on taas vaihteeksi kauhea Thunderbird-kaasu, sellaista Epiphonea olen katsellut himokkaasti. Tokaillakin ilmeisesti on TB-malleja? Onkohan mitä eroja Epin vastaaviin?
 
The 11th Hourilla vain uusia biisejä. | >-)))>
ötzi
26.10.2007 15:55:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on taas vaihteeksi kauhea Thunderbird-kaasu, sellaista Epiphonea olen katsellut himokkaasti. Tokaillakin ilmeisesti on TB-malleja? Onkohan mitä eroja Epin vastaaviin?
 
Talla on ainakin erilainen, ja liimakaula taitaa olla.
 
Nmittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin
Rurik
26.10.2007 16:34:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ois epiluuria myynnissä. Kelpo peli. Pari vuotta olen sillä soitellut eikä valittamista ole.
 
Hei beibi ootsä daun?
2541
26.10.2007 16:38:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Talla on ainakin erilainen, ja liimakaula taitaa olla.
 
Pulttikaula on Tokaissakin.
 
ötzi
26.10.2007 18:12:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pulttikaula on Tokaissakin.
 
Vai niin. No sitten olen saanut väärää tietoa.
 
Nmittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin
Seba
26.10.2007 20:12:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuittaan täysin.Seba kait kohta tulee mainostamaan Gibin paremmuutta mutta uskon että kyllä Epilläkin vetää ja pitkälle
 
Pakkohan se kai on tulla kun haastetaan :)
 
Kyllä epilläkin mukavasti veteli, mutta kun kerran gibaa kokeili niin se oli menoa.
Ero oli yllättävän suuri, tosin epissäkään mitään vikaa ollut.
 
Studiota en koskaan ole päässyt testaamaan, ja sain "aidon" halvemmalla kuin studion niin en tunne itseäni riistetyksi vaikka yhtä hyvä olisikin.
 
Hinta / laatusuhde epissä on kyllä hyvin kohdallaan, painava se on vaan gibaan verrattuna, ja kaula on selkeästi paksumpi.
Taitaa siinä goottimallissa olla oikean kokoinen kaulaa muistaakseni.
 
kondensaattori
26.10.2007 21:09:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pakkohan se kai on tulla kun haastetaan :)
 
Kyllä epilläkin mukavasti veteli, mutta kun kerran gibaa kokeili niin se oli menoa.
Ero oli yllättävän suuri, tosin epissäkään mitään vikaa ollut.
 
Studiota en koskaan ole päässyt testaamaan, ja sain "aidon" halvemmalla kuin studion niin en tunne itseäni riistetyksi vaikka yhtä hyvä olisikin.
 
Hinta / laatusuhde epissä on kyllä hyvin kohdallaan, painava se on vaan gibaan verrattuna, ja kaula on selkeästi paksumpi.
Taitaa siinä goottimallissa olla oikean kokoinen kaulaa muistaakseni.

 
Mistä johtuu, että hyvt soittimet on huonoja kevyempiä? Vai onko se noin verrannollista?
 
ballfish
26.10.2007 21:39:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä johtuu, että hyvt soittimet on huonoja kevyempiä? Vai onko se noin verrannollista?
 
Toisin kuin yleensä luullaan, niin soitinrakentajien usein arvostama huippumahonki on todella kevyttä.
 
"Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek
Maisteri
26.10.2007 23:39:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epiphonen harvinaisen, jo tuotannosta poistuneen non-reverse -kopion hommasin kun TB-GAS iski. Oikein hyvä peli hintaisekseen (250e, käyt.). Saundi oli yllättävän mainio ja täyteläinen. Soittotatsi vaan oli huono hirvittävän paksun kaulan takia. Kovin paksu on kaula niissä nykyään tuotaanossa olevissa Epi-birdeissäkin. Jonkun kerran musaliikkeessä tullu niitäki hiplattua. Muuten kyllä todella mainioita nekin, varsinkin kun hinnan huomioi.
 
Mutta pitihän se aito sitten kumminkin saada, kun oli käytettynä tilaisuus hommata sellainen ja kun kopsuissa kuitenkin häiritsi tuo halkokaulaisuus. Uuden hintahan on kyllä aika lailla turhan suolainen. Ja onhan se läpikaula-TB tietty ihan eri peli sitten kuitenkin pulttikaulakopsuihin verrattuna. Ja kaulakin on sitten mallia ohut, mikä on toki melko tärkeä ominaisuus mulle. Jos tosiaan TB-GAS puskee kovin päälle, niin tossa ois sitä aitoa oikeaa asiaa sopivalla, uuden TB-studion hinnalla:
 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=192702
 
Eihän tuo tietty oo se oikee väri eli sunburst, mutta onhan tuo mustaki ihan hiano. ;)
 
Studioa on tullu kerran pikasesti testattua musaliikkeessä. On siinäki paksumpi kaula ku läpikaulaisessa. Ei läheskään niin kiva tatsi kuin "aidossa", mutta parempi kuitenkin kuin pulttikaulaisissa. Saundissa tuskin lienee suurta eroa, kun mikit taitaa olla samat?
 
Mutta jos tosiaan jotain TB-vehjestä joku on hommaamassa, suosittelisin ehdottomasti hommaamaan sen "oikean" käytettynä. Hinnat samalla tasolla kuin uusissa studioissa. Joo, tiedän. Niitä ei paljoa liiku. Ei todellakaan, mutta jos viittii nähdä vaivaa ja kattelee vaikka naapurin puoleltaki, niin kyllä sitä kärsivällinen löytää jossain vaiheessa omansa. Ja oishan tossa ny torilla tuo musta birdy...
 
www.trauma.tk www.thegeorgedoubleuse.com
2541
27.10.2007 00:11:51
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  


 
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=192702
 
Eihän tuo tietty oo se oikee väri eli sunburst, mutta onhan tuo mustaki ihan hiano. ;)

 
Miusta toi musta on oikein hieno, mikit kun olis vielä ne oikeat eli nikkeli- tai kromipintaiset.;)
 
Siderocks
27.10.2007 08:31:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taipuukos Epin Ukkoslinnut valittelematta BEADiin?
 
ötzi
27.10.2007 11:07:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taipuukos Epin Ukkoslinnut valittelematta BEADiin?
 
Kyllä omani ainakin kun yks kerta kotona soitellessani tipun siihen, olisi saanut olla vähän paksummat kielet tosin mutta komeasti murisi
 
Nmittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin Nimittäin
Mr.Crest
09.07.2008 23:08:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli vaa mieleen että onko normaalia kun on erimuotosia thunderbirdejä? Ebayssä näkyy olevan semmosia että ihan kun ois vasenkätisille mutta silti oikeekätiselle. Joo en osaa selittää.
 
Seba
09.07.2008 23:12:45 (muokattu 09.07.2008 23:13:44)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on just tuo non-reverse josta maisteri tuossa aiemmin puheli.
 
Melko harvassa ovat.
 
Mr.Crest
09.07.2008 23:15:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se on just tuo non-reverse josta maisteri tuossa aiemmin puheli.
 
Melko harvassa ovat.

 
Ahaa. Miksiköhän näin ku kaks eri mallia tehty.
 
pekezu
09.07.2008 23:23:50
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mistä johtuu, että hyvt soittimet on huonoja kevyempiä? Vai onko se noin verrannollista?
 
Ei se ihan. Jotkin puulaadut (bubinga, esim.) painavat kuin synti ja ovat ihan hyvää kamaa. Samoin saarni painaa myös.
 
America - Home of the free?
fox
10.07.2008 14:15:05
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ahaa. Miksiköhän näin ku kaks eri mallia tehty.
 
Gibsonilla vähän "virtaviivaistettiin" tuota 'bird-mallistoa, koska läpikaulan teko oli todettu hinnakkaaks.. Jotenka tuossa 1966 markkinoille tulleessa non-reverse *bird mallistossa oli tavallinen liimakaula, ja kitarapuolella kaikki mallit oli samoilla spekseillä, jopa kaikkien bodyt oli routattu valmiiksi 3 mikille, kertovat.
Sittenpä nää uudispainokset ovat olleet myös molempia malleja noudattelevia, sekä 1963 reverse, että 1966 non-reverse.
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 513 14 15 16 17

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «