Aihe: Bassovahvistin valmistui
1
kralgard
06.07.2008 21:09:03 (muokattu 06.07.2008 21:10:41)
Pitkällinen projekti valmistui lopulta: http://www.highwayace.com/bassamp-kt88.html

Tai siis itse nuppi on valmis, kaappi pitäisi vielä päällystää.

Oheisella sitella on kevyt historiikki nupin valmistumisen vaiheista.
gilbetrucci
06.07.2008 22:44:24
Hep.

Hyvältä näyttää ja todennäköisesti myös kuulostaa.

Mistä olet tuota alumiiniprofiilia koteloksi hommannut?
Olisi huomattavasti kätevämpää isoa koteloa tehdessä kuin alkaa pulttaamaan useampaa Hammond:in 1444:ää yhteen.
okabass
06.07.2008 23:55:29
MOI

Siisti vahvistin, ja selkeä rakennusseloste.
Mistä hommasit noita "nopeita" diodeita, ja mitä tyyppejä olet käyttänyt? Onko niistä kuinka paljon (mitattavaa ja kuultavaa) hyötyä?
kralgard
07.07.2008 09:49:52
Mistä olet tuota alumiiniprofiilia koteloksi hommannut?
Olisi huomattavasti kätevämpää isoa koteloa tehdessä kuin alkaa pulttaamaan useampaa Hammond:in 1444:ää yhteen.

Valitettavasti en tiedä mistä tuota tai vastaavaa profiilia kätevästi saisi, itse löysin Kuusakosken (www.kuusakoski.fi) alumiiniläjästä josta joskus löytää vaikka mitä ja joskus ei mitään. Kopan etupuolen pienikuvioinen turkkilevy on myös sieltä kotoisin (käytin sellaisenaan sahailematta) ja yhdessä profiilin ja turkkilevyn korkeus määräsivät koko kopan korkeuden.
kralgard
07.07.2008 10:10:39
Mistä hommasit noita "nopeita" diodeita, ja mitä tyyppejä olet käyttänyt? Onko niistä kuinka paljon (mitattavaa ja kuultavaa) hyötyä?

Vaasan Elektroniikasta hommasin. Tyyppeinä käytin biaksen puoliaaltotasurissa peräkkäin kahta (luulis riittävän!) BYV26C:tä (600V 1A ja se reverse recovery time 30ns). Kokoaaltotasurissa käytin peräkanaa kahta BY299GP:tä (800V, 2A, lähteestä riippuen reverse recovery time vähän heiluu - tulkintaongelma? - ja on mainittu 100ns - 500ns). 1N4007:n (jota olen tähän asti käyttänyt ja jota minulla on hyllyssä varmaan satoja kappaleita jemmassa) reverse recovery timeä ei juuri datasheeteilla mainita, mutta google paljasti arvoksi 30us eli eri tontilla ollaan.

Noista nopeista tasuridiodeista on sen verran netissä puhetta ollut ja sirinöitä keskustelupalstoilla kerrottu hävitetyn diodeja vaihtamalla että piti kokeilla. En ole verrannut vaihtamalla tilalle 1N4007:aa enkä kummemmin mitannut, mutta minkäänlaisia sirinöitä ei tosiaan vahvistimessa ole, ja koska nopeat diodit eivät nekään paljon maksa niin tästä eteenpäin käytän kyllä niitä vaikka vain sen takia että pääsen sanomaan...
Zeeboo
07.07.2008 10:59:30
Hieno vahvistin, ja komeita oli muutkin projektit! Tuli tuosta tasurista mieleen, että mitenkäs schottkyt? En ole itse kokeillut, mutta olisi kiva kuulla jos joku on testannut.
okabass
07.07.2008 13:49:14
Vaasan Elektroniikasta hommasin. Tyyppeinä käytin biaksen puoliaaltotasurissa peräkkäin kahta (luulis riittävän!) BYV26C:tä (600V 1A ja se reverse recovery time 30ns). Kokoaaltotasurissa käytin peräkanaa kahta BY299GP:tä (800V, 2A, lähteestä riippuen reverse recovery time vähän heiluu - tulkintaongelma? - ja on mainittu 100ns - 500ns). 1N4007:n (jota olen tähän asti käyttänyt ja jota minulla on hyllyssä varmaan satoja kappaleita jemmassa) reverse recovery timeä ei juuri datasheeteilla mainita, mutta google paljasti arvoksi 30us eli eri tontilla ollaan.

Noista nopeista tasuridiodeista on sen verran netissä puhetta ollut ja sirinöitä keskustelupalstoilla kerrottu hävitetyn diodeja vaihtamalla että piti kokeilla. En ole verrannut vaihtamalla tilalle 1N4007:aa enkä kummemmin mitannut, mutta minkäänlaisia sirinöitä ei tosiaan vahvistimessa ole, ja koska nopeat diodit eivät nekään paljon maksa niin tästä eteenpäin käytän kyllä niitä vaikka vain sen takia että pääsen sanomaan...

MOI

Ok. Kiitos tiedoista. Täytyypä joskus kokeilla.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)