Aihe: Ihanne kokoonpano?
1 2
Quru
09.07.2008 22:38:21 (muokattu 09.07.2008 22:41:52)
Uhh. Voisin alkaa fantasioimaan tässä. Otanpa tavarat kaikki thomannilta + jotain tiettyjä vintage-juttuja.

Perustyöasemaksi/syntikaksi:
http://www.thomann.de/fi/kurzweil_pc3_x.htm
Tuossa nyt on oikeastaan kaikki mitä tarvitsee. Tosin parannellahan voi aina vaikka kuinka pitkälle.

Korg Wavestation kaikenlaiseen hymistelyyn. Jotenkin vain tykkään sen soundista ihan törkeän paljon.

http://www.thomann.de/fi/clavia_nord_lead_2x.htm
Tilutteluihin tälläinen vehje. Edelleenkin, diggaan erittäin paljon soundista.

http://www.thomann.de/fi/clavia_nord_c1_combo_organ.htm
Urutteluun. Meinasin ensin jotain erillistä hammondia mutta tuossa on niin aito hammond-soundi että ei tarvitsekaan.

Sitten tällaisia hauskanpitovehkeitä:

Pari rumpusyntikkaa
http://www.thomann.de/fi/korg_electribe_emx1_groovebox.htm
http://www.thomann.de/fi/elektron_machinedrum_sps_1_uw_mkii.htm

Pitäähän nyt yksi Moogi olla
http://www.thomann.de/fi/minimoog_voyager_pse.htm

Vähän rumpuhassutteluun
http://www.thomann.de/fi/roland_spd20.htm

Jos olisi rahaa tarpeeksi taskussa (=niin paljon, ettei tarvitse huolehtia tippaakaan tuhlaamisesta) niin rakennuttaisin talon, jossa olisi oma huone kaikille syntikkavehkeille. Tottakai noiden kamojen lisäksi kaikkia efektejä yms. roinaa, mitä voi sanoa "tarpeelliseksi". Se olisi taivas. Ja voisi hankkia kaiken syntikkatavaran mitä haluttaa, ei tarvitsisi vain runQ thomannin hot deals-kuvastolle.

E: Siis tämä olisi unelma rig, koskaan en tule hommaamaan noita. Jos keikalle pitäisi lähteä, niin roudarit tottakai lyömään tuon kaman läjään.
Savun hälvettyä tarkastamme äänetoiston liitännät
baron
09.07.2008 22:40:59

tai keikalle ja onko se jo hankittu

Yamaha P-90. On hankittu.
Foranamo
10.07.2008 09:56:01

Keikalle oma unelma
Kurzweil PC3x
Access Virus TI Desktop
SM Pro Audio V-Rack

Edellisistä multa puuttuu vain v-rack, mutta hinnan vuoksi varmaan ostan lähinnä sen halvemman v-boxin.
Se olisi sellainen ihannekokoonpano jolla saisi aikaiseksi mitä tahansa tarvitsee eikä roudauskaan päätä vielä huimaa.

Sitten joskus kun pääsee omaa studiota kasaamaan onkin eri homma kyseessä, pitää olla jo paljon muutakin hauskaa vermettä.
Sami H
10.07.2008 11:33:35
Ehkä jos jonkun vanhan analogin vielä saisi, mutta vähän tarjolla ja maksaa. Fairlight olisi kiva.
Quru
10.07.2008 12:53:12
Noh jos sitten sellaisen kasaisi myös mikä olisi ehkä mahdollistakin hankkia järjellisen ajan sisällä. Sekä keikkakäyttöön että studiohommiin (otin tässä huomioon myös roudattavuutta):

Masterkeyboardiksi:
http://www.thomann.de/fi/fatar_sl990_pro.htm
399e @ Thomann

"Perus"soundeihin, eli pianot, jouset, padit yms.:
Räkki-fantom
http://www.thomann.de/fi/roland_fantom_xr.htm
1222e @ Thomann

Analoogisemmat soundit + vocoder
http://www.thomann.de/fi/waldorf_micro_q_phoenix_edition.htm
499e @ Thomann

Yhteensä hintaa tulisi 2120e. Eli vähän vähemmän kuin vaikkapa Motif XS 6 (http://www.thomann.de/fi/yamaha_motif_xs_6.htm). Sekvensseriä tuossa minun paketissa nyt ei ole, mutta tietokoneellahan tuollaiset jutut hoituvat näpsäkästi. Tosin jos koneen laskisi tuohon pakettiin mukaan niin hinta kohoaisi aika radikaalisti. Tosin verrattuna tuohon Motifiin, tässä paketissa on 88-koskettiminen keyboard, tuossa vain 61.
Savun hälvettyä tarkastamme äänetoiston liitännät
JPQ
10.07.2008 16:06:26

Kompromissi setillä kotona puhaan mutta ideaali
olisi kait kaksi vata,analogi (synabassoihin varsinkin tosin tosi hyvä va hoitaa myös tuon) ja kaksi sampletyöasemaa. Toki hyvät softat kelpaa myös ja siihen se varmaan meneekin. kompromissi settinä vois olla jopa monipuolinen va (virukset ehkä lähinnä kun ne tuntuu olevan ok kaikkiin soundeihin novation toimii lähinnä bassoissa
ja arppegio soundeissa makuuni) ja sitten työasema vaikka rolandilta. jotenkin epäilen että sen tuotteiden piano ja jouset ja rummut demojen pohjalta eniten makuuni varma en mutta motif ei ainakaan hirveästi sytytä. tosin kyllähän sekin menee. ja oikeasti setin supistus olisi mukavaa mutta tämmöiset laatu synat ja mikseri niille (uusi varmasti luotettava nykyisen tilalle) maksaa aika paljon. ja tilasyistä mukavaa.
ganesha
10.07.2008 19:54:34
Haluaisin tietää mikä on teidän ihanne kokoonpano kotistudioon tai keikalle ja onko se jo hankittu. Tässä kun itse oon jo 15 vuotta ostellut ja myynyt niin alkaa löytyä se kukkarolle sopiva kokoonpano kotidemoiluun ym. Eli settiin kuuluu työasema+virtuaalianalogi+laadukas rumpukone. Mielipiteitä.

ihannehan olisi ettei tarvii lähteä keikoille. kun ei vaan enää kiinnosta :D noh, tätä nykyä keikkatahti onkin 1/vuosi, sen vielä kestää...
kotistudioon dream-setup olisi tietysti "one of each"-tyylinen: Rhodes MK II, Hammond B3, Hohner Clavinet, Wurlitzer, jne...heh. pitäisi vaan olla kohtuu paljon lääniä studiossa sit.
viina. hanuri. ja naiset.
maza
11.07.2008 16:03:30

Tätä on joskus aiemminkin täällä pohdittu...

Jos ei tarttis ite roudata ja lava olisi aina tarpeeksi iso, niin olishan se kiva lähteä setillä, jossa olis vaikka Minimoog, Mellotron, iso Hammond parilla hotrodatulla Lesliellä, Rhodes 88 + läjä efektejä + kaks Fenderin Twiniä, joku viulukone (no vaikka Solina tai Crumar Multiman S) ja vielä joku polyfoninen iso analogi, Oberheim tai Roland ja toki kunnon flyygeli vielä.

Omaan keikkasettiini olen tällä hetkellä aika tyytyväinen: Yamaha SK-20-urku ja Motion Soundin Lepa, Rhodes 54 ja Nord Wave. Ja joku Peaveyn nelikanavainen mikserivahvistin ja sille 2x10" kaappi. SK-20:sta lähtee hiton hyvät urku- ja viulukonesoundit... tosin kyllä ehkä vähän houkuttaisi korvata se Nord C1:llä. Ehkä sit joskus.
Spillway Arts
11.07.2008 22:01:26 (muokattu 11.07.2008 22:09:44)
Keikalla haluaisin käyttää seuraavaa settiä:

Fazioli M.Liminal flyygeli
Kurzweil K2600X/S (tai PC3X)
Muse Receptor Kontakt Inside
Muse Receptor TWR (Total Workstation Rack)
MacBook Pro 17" 2.5GHz,
Logic Pro8
Motu Traveller
APC Smart-UPS RT 6000VA varavirtalaite
Mackie 1604 VLZ3
Spider PRO Silver
Oma "GearTech" häiskä
Ruotsalainen hieroja typykkä

En ole hankkinut vielä kuin tuon Spider ständin. Kurren PC3X menee ilmeisesti hankintaan. Muuta listan kamaa en hanki kai koskaan ilman lotto voittoa.
Tai oikeestaan toi hieroja kyllä houkuttelis vähäsen...

(Anteeksi, lähti lapasesta...)
En väitä etteikö se olisi täysin mahdotonta, mutta en siltikään sanoisi kyllä.
Clasu
20.07.2008 06:04:33
Haluaisin tietää mikä on teidän ihanne kokoonpano kotistudioon tai keikalle ja onko se jo hankittu. Tässä kun itse oon jo 15 vuotta ostellut ja myynyt niin alkaa löytyä se kukkarolle sopiva kokoonpano kotidemoiluun ym. Eli settiin kuuluu työasema+virtuaalianalogi+laadukas rumpukone. Mielipiteitä.

Sehän on ihan kiinni mitä teet ja minkälaista musiikkia? Nykypäivänä ei oikeata Hammondia lesleinen kannata roudata keikalle vaikka omasta kokemuksesta tiedän että mikään ei soundaa keikalla paremmin kuin kunnossa oleva konsoli hammond....

Kotona studiossa voi olla se Hammond, Rhodes ja joku vanha mielyttävä analogisyna. Meitä on niin moneen junaan ja niin monta makua, mikä on se oikea?? Joku tykkää Jupitereista joku Junoista tai yamahan cs- sarjan synoista moogit, ARP.it ym ym ym.

Itse mielyynnyin Moog:iin Jupiteriin ja Junoon ja tietysti Hammondiin ja Rhodesiin sekä muutamaan uudenpaan klassikkoon kuten ensoniq, trinity ja V-synth ja nämä juuri omien soundien takia.

Keikalla kannattaa valita kevyitä laitteita... Itse roudaan Kawain mp9000, Trinityä ja joskus vk 88 ja nyt fantom G8 (mp9000:sen tilalla joskus) jotka muuten ovat ihan järkyttävän painavia laitteita.... Mutta toisaalta soundit ovat sitten myös hyviä (omasta mielestä... meitähän oli niin moneen junaan....)

En ole aivan vakuuttunut G8:n pianosoundeista vs mp9000 vielä...? mutta uskon tai /toivon että arx akustinen pienokortti tulee pian ja silloin tilanne on ihan toinen. Mutta sähköpianosoundeissa ym muut soundeissa G8 hakkaa kawain ihan 6-0.

Joten luulen että keikkasettini on puolen vuoden päästä G8 + V-synth... (olis pitänyt aloittaa soittaa huuliharppua niin ei tarttis roudata yli 30 kg painavia vehkeitä )....
Kotona studiossa on jo kaikki itseäni mielyttävät analogi ja digitalilaitteet joita on tarpeksi PAITSI... Alesis quadrasynt:iä olen kaipaillut joskus ja sen soundeja... siellä oli muutama ihan loistava soundi...... No...niin tää on niitä junajuttuja taas.....

Joten kuulostelkaa ja tehkää omat päätökset.... Itse olen saanut muilta muusikoilta kritiikkiä Jupiter soundeista jotka kuullostavat kuin eläintä kidutettaisiin.... Noh vastasin tälle toiselle kosketinsoittajalle joka on ARP Friikki... Että hänen ARP ODYSSEY:n soolonsa kuulostaa siltä kun kissojen hännästä vedettäisiin ääneen muodostamiseksi...... Emme ole tällä hetkellä puheväleissä mutta voin sen verran antaa periksi ja muuttaa eläimen Lampaaksi... terveisiä vaan....
JPQ
20.07.2008 14:57:40

Sehän on ihan kiinni mitä teet ja minkälaista musiikkia? Nykypäivänä ei oikeata Hammondia lesleinen kannata roudata keikalle vaikka omasta kokemuksesta tiedän että mikään ei soundaa keikalla paremmin kuin kunnossa oleva konsoli hammond....

Kotona studiossa voi olla se Hammond, Rhodes ja joku vanha mielyttävä analogisyna. Meitä on niin moneen junaan ja niin monta makua, mikä on se oikea?? Joku tykkää Jupitereista joku Junoista tai yamahan cs- sarjan synoista moogit, ARP.it ym ym ym.

Itse mielyynnyin Moog:iin Jupiteriin ja Junoon ja tietysti Hammondiin ja Rhodesiin sekä muutamaan uudenpaan klassikkoon kuten ensoniq, trinity ja V-synth ja nämä juuri omien soundien takia.

Keikalla kannattaa valita kevyitä laitteita... Itse roudaan Kawain mp9000, Trinityä ja joskus vk 88 ja nyt fantom G8 (mp9000:sen tilalla joskus) jotka muuten ovat ihan järkyttävän painavia laitteita.... Mutta toisaalta soundit ovat sitten myös hyviä (omasta mielestä... meitähän oli niin moneen junaan....)

En ole aivan vakuuttunut G8:n pianosoundeista vs mp9000 vielä...? mutta uskon tai /toivon että arx akustinen pienokortti tulee pian ja silloin tilanne on ihan toinen. Mutta sähköpianosoundeissa ym muut soundeissa G8 hakkaa kawain ihan 6-0.

Joten luulen että keikkasettini on puolen vuoden päästä G8 + V-synth... (olis pitänyt aloittaa soittaa huuliharppua niin ei tarttis roudata yli 30 kg painavia vehkeitä )....
Kotona studiossa on jo kaikki itseäni mielyttävät analogi ja digitalilaitteet joita on tarpeksi PAITSI... Alesis quadrasynt:iä olen kaipaillut joskus ja sen soundeja... siellä oli muutama ihan loistava soundi...... No...niin tää on niitä junajuttuja taas.....

Joten kuulostelkaa ja tehkää omat päätökset.... Itse olen saanut muilta muusikoilta kritiikkiä Jupiter soundeista jotka kuullostavat kuin eläintä kidutettaisiin.... Noh vastasin tälle toiselle kosketinsoittajalle joka on ARP Friikki... Että hänen ARP ODYSSEY:n soolonsa kuulostaa siltä kun kissojen hännästä vedettäisiin ääneen muodostamiseksi...... Emme ole tällä hetkellä puheväleissä mutta voin sen verran antaa periksi ja muuttaa eläimen Lampaaksi... terveisiä vaan....

mitä loistavia soundeja tuossa alesiksessa. itsestä huilut rulettaa alesiksissa. ja jotkut synasounditkin.
JPQ
20.07.2008 15:02:49 (muokattu 23.07.2008 01:55:55)

omaa kohtuu äkkiä saatavaa settiä rupesin miettimään joka vois mennä
nykyisestä novation ksr,alesiksen uusi linjamikseri (tuli just,nykyinen mikseri epäluotettava ehkä..),virus ti snow
ja sitten yamaha s30 nykyisestä ja samplepuolen täydennykseksi roland sonic cell johon vaikka srx03 ja srx06 kortit (numerot ulkomuistista). aika pieni setti syntyis tuolla
ja tietokoneella (sekvenseri) varmaan sais paljon. tehtyä lähinnä alesiksessani (quadrasynth sarjaa) mielyttää huilu. syna soundeissakaan ei ole niin paljon ehkä täytyy olla soundeja. halpa ensoniqini ei oikein kelpaa kuin mausteeksi.
ps. rolandin soolo soittimet (varsinkin huilu ja klarinetti niissä ollut nipottamista ennenkin...) tarttis tuntea paremmin jotta vois sanoa riittäisikö tuo setti.
Matti_Ikonen
21.07.2008 09:44:03

Haluaisin tietää mikä on teidän ihanne kokoonpano kotistudioon tai keikalle ja onko se jo hankittu.

Ihannekokoonpanoni keikalle olisi jotakuinkin seuraavanlainen:

Yamaha Motif XS6 - pianot, sähköpianot, vocoder, sampleri mellotroneja yms. varten, masterkiippari
Studio Electronics Omega 8 - polyanalogi pitää olla
Moog Minimoog Voyager - ja erillinen liidisyna tietty, Little Phatty olis kyllä helpompi roudata
Arp Omni II - tai vastaava olis myös ehdoton, viulukonesamplet kun kuulostaa aina kakalta

...Tällaiseen ihannekokoonpanoon on vielä vähän matkaa :-/

- MJI
Think about your dad!
Dolly_Keys
21.07.2008 14:36:39 (muokattu 21.07.2008 14:39:08)
no pakkohan se on viimein avautua

Fantom G8, työjuhtana ja perus"aseena"
vintage mellotroni, alkanu himottaa viime aikoina sen saundit
B3+joku hyvä lepatin perässä
joku hyvä VA/analogi, esim Andromeda A6, Moog LP
staikkari
räkkiin rollen kaveriks motif xs ja M3M
ja ehkä valttina viel joku openlabsin vehje....

e:ja tosiaan, Solina :) kaunisääninen kun mikä
sekä ehkä kans takavuosien kuolattu, Rolandin Sh-101

ja näitähän en todennäkösesti tule ikinä edes näkemään :D
"To alcohol, the cause of - and solution to - all of life's problems." -Homer J. Simpson
Snowblind
21.07.2008 14:38:56

Kurzin PC3X ja Alesis Andromeda.
jp8000
21.07.2008 14:40:33 (muokattu 21.07.2008 14:42:33)

En pahakseni pistäs, jos olisi Korg Radias, Access Virus TI ja Alesis Andromeda hallussani, näitten nykysten lisäksi
Although Kraftwerk has taken its part from my playlist, I will always love the music of JMJ.
hahuusko
21.07.2008 17:45:11
Ihannekokoonpanoni bändin kanssa olisi Korg M361 Radias-laajennuksella. Ei muuta. Nyt kokoonpanoni bändin kanssa on Korg X50, Yamaha QY100 ja Waldorf Blofeld. Tämä nykyinenkin kokoonpano riittää minulle kyllä ominaisuuksiensa puolesta hyvin, mutta olisi huomattavasti kätevämpää, jos kaikki tarpeellinen olisi yhdessä paketissa. Itsekseen soitteluun, biisidemojen tekoon yms. kotikäyttöön tuo Korg M361 + EXB-Radias olisi myös aika passeli.

Korgin lisäksi olisi kotona kiva olla aito analogisynakin. Moog Little Phattyn omistankin jo. LP olisi muuten kiva lisä keikkasettiinkin M361:n lisäksi, mutta roudattavaa tulisi vähän liikaa. Toisaalta pelkkä M361:kin 15-kiloisena voisi olla vähän ikävä roudattava, kun menen bänditreeneihin polkupyörällä. X50, QY100 ja Blofeld painavat yhteensä suunnilleen puolet tuosta. Ehkä ihannekokoonpanoni olisikin siis 2 x Korg M361, yksi kotona ja yksi treeniksellä.
Synastikki
22.07.2008 19:21:58

nojoo nopeasti tuli mieleen tällainen:
Korg Oasys 76
Roland AX-1/7 (riippuen vähän tilanteesta kun molemmissa on omat hyvät ja huonot puolensa)
Hevihaarukka! |,,| kalamies #51 >-)))>
Thomas Häggblom
23.07.2008 20:02:02

Ihannekokoonpanoni bändin kanssa olisi Korg M361 Radias-laajennuksella.

Käsittääkseni silloin pitäisi ostaa 76-koskettiminen versio. 61:een ei ainakaan videon perusteella näytä saavan Radiasta kiinni, vai miten on?

Jostain olen kuullut että 61:een ei saa mitään M3-moduulin vierelle, 76:een saa Radiaksen ja 88-koskettimiseen saa vaikka kaksi M3-moduulia.
Melodista metallia ja muusikonelämää, www.myspace.com/inmemorialband
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)