Aihe: Teräskielistä ostamassa
1 2
Leatherman
30.05.2008 15:59:43
Arvelin investoida nyt semmoiseen, kun omistuksessa on nailonia ja sähköskittaa ollut iäisyydet, jotta pääsee kesänurtseille näppäilemään hieman kovempaan volumeen kuin nailonilla.

Huomasinkin etten tiedä näistä niin yhtään mitään. Bongasin thomannin sivulta halvimman mahdollisen teräskielisen, kysäisisin vain että mitä helv. eroa on ns. Dreadnought, western tai jumbokitaralla? Onko näillä perusrämpyttelyssä suurta soundi tai tuntumaeroa?
Without music, life would be a mistake. -Friedrich Nietzsche
weelie
30.05.2008 17:13:56 (muokattu 30.05.2008 17:14:48)
Western on yleensä dreadnought, western kun tarkoittaa (saksalaisilla) teräskielistä kitaraa, dreadnought on perusteräskielinen. Jumbo on isompi ja pyöreämpi muodoltaan. Isompi kuulostaa... suuremmalta (enemmän bassoa), mutta voi olla vaikeampi soitella istuen, jos on pieni hessu soittelemassa.
http://www.youtube.com/watch?v=w8csI6Gv8z8
Leatherman
30.05.2008 17:59:12
katselin nyt budjettina noin 150euroa että kitaroita löytyy kasakaupalla jo silloin, joten taidan valita ammattilaistermein "sen parhaan näköisen" tuolta dreadnought-western puolelta siis.. kiitoksia! :)
Without music, life would be a mistake. -Friedrich Nietzsche
flattopguitar
31.05.2008 12:35:12
Suosittelen että kiertelet ensin musaliikkeissä testaamassa kitaroita ennenkuin tilaat mitään sokkona, jos se on mahdollista. Kannattaa myös seurata torin ilmoituksia, 150e:llä ei uutena saa kovin kummoista kitaraa, mutta käytettynä ehkä jonkun kokopuukantisen. Merkkeinä Yamaha, Ibanez...
GF
12.06.2008 15:33:49 (muokattu 12.06.2008 15:35:27)
Heippa!

Onko heittää plussaa tai miinusta tällaisesta kitarasta http://www.gregbennettguitars.com/d8.html .
Zeeboo
01.07.2008 20:17:47
Heippa!

Onko heittää plussaa tai miinusta tällaisesta kitarasta http://www.gregbennettguitars.com/d8.html .

Lämmöllä suosittelen. Kokopuinen, aukisoitetun saundinen, ei vireongelmia... Alkaa kuulostaa mainokselta. Tämähän on Samick, joka oli aikaisemmin enempi hellapuun kuin soittimen maineessa, mutta nämä nykyiset on hemmetin hyvin tehtyjä soittimia. Vaikuttaa vähän siltä, että tässä on menossa profiilinkorotus Samickin tehtaalla. Itse hommasin tämän: http://www.gregbennettguitars.com/csmj13ce.html. Taitaa mennä tuo D8.kin hankintaan.
Puavali
01.07.2008 21:02:26
Lämmöllä suosittelen. Kokopuinen, aukisoitetun saundinen, ei vireongelmia... Alkaa kuulostaa mainokselta. Tämähän on Samick, joka oli aikaisemmin enempi hellapuun kuin soittimen maineessa, mutta nämä nykyiset on hemmetin hyvin tehtyjä soittimia. Vaikuttaa vähän siltä, että tässä on menossa profiilinkorotus Samickin tehtaalla. Itse hommasin tämän: http://www.gregbennettguitars.com/csmj13ce.html. Taitaa mennä tuo D8.kin hankintaan.

Ostin viime viikolla Samick D8:n. Kielet tarttis vaihtaa, mutta nuukana en vaihda vielä, kun alkuperäiset (ilmeisesti jotkut nanowebit tms. d'addariot) on melkein hyvät. Saundi on tummahko ja iso, varsinkin bassoaääniä piisaa. Siksi ajattelin laittaa 80/20 pronssikielet, että saundi hieman kirkastuisi. Kymppisettikin soisi tuossa kitarassa muhkeasti, luulen. Tallan luu voisi olla bassopuolelta hieman korkeampi, sopis mun tatsille paremmin. Lähettäisköhän ne mulle uuden talla-aihion ilmaiseksi, jos soittais Markun Musiikkiin?
Olen rento, rauhallinen ja ulospäin suuntautunut. Minulla on positiivinen mielikuva itsestäni.
kalamies#19 >-)))> ; ESTR #2 ; Relic #5
Zeeboo
02.07.2008 11:47:52
Tallan luu voisi olla bassopuolelta hieman korkeampi, sopis mun tatsille paremmin. Lähettäisköhän ne mulle uuden talla-aihion ilmaiseksi, jos soittais Markun Musiikkiin?

Kokeile laittaa luun alle korotus palikka/levy. Tein itse yhteen soittimeen niin, että viilasin luun pohjan sopivan kaltavaksi ja laitoin puisen korotuslevyn uran pohjalle. Hyvä tuli & ei vaikuttanut saundiin.
jomppu
09.07.2008 16:51:28
Lainaan tätä ketjua kysyäkseni mielipiteitä Ibanez AW40NT kitarasta. Jos jollain omistajalla tai kitaraa kokeilleella olisi kertoa jotakin?

http://www.levytukku.fi/www/tuotteet.html?product_id=143

Olen ajatellut akustisen hankkimista ja tuo on ainakin hyvin kiinnostava malli. Muunkin merkkisiä vastaavia kitaroita saa ehdottaa kyllä.
blackmore81
09.07.2008 19:27:49
Yksi kiva positiivinen yllätys on ollut Samick merkkisissä akustisissa, niitä on kait aikaisemmin pidetty jotenkin huonoina mutta mitä tuossa olen muutamia testaillu kaupassa niin tuntuivat hyvältä, soundasivat hyvältä ja olivat hyvin viimeisteltyjäkin (ainakin ne mitä on tullu testailtua). Eli ei häviä mitään jos käyt kokeilemassa myös Samick merkkisiä skittoja, löytyy ainakin musaFazerilta noita.

Joo itsellä on ollut Samick merkkinen akkari (mallia LW-015G) käytössä jo n. 15 vuotta. Ihan kelpo sointinen peli on ollut ja edelleen on käytössä. Hintaakaan ei ollut euroiksi muunnettuna edes sataa euroa. Muista Samickin kitaroista en osaa sanoa kun ei ole juuri tullut testailtua, mutta oma yksilö on ainakin asiansa ajanut. Kannattaa ehdottomasti käydä Samickeja testaamassa, jos sattuisi hyväsoundinen yksilö löytymään.
What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about
jomppu
09.07.2008 20:18:52
Täytyy sitten vaikka poiketa musafasulla, eikös ne myy myös yamahaa? Oonko väärässä jos olen ymmärtänyt että yamahan akustiset on hyviä? Ihan perus akustisen ilman mitään soololovia tai elektroniikkia haluaisin hintaluokassa 0-400 euroa.
P-Nut
09.07.2008 23:44:06

Täytyy sitten vaikka poiketa musafasulla, eikös ne myy myös yamahaa? Oonko väärässä jos olen ymmärtänyt että yamahan akustiset on hyviä? Ihan perus akustisen ilman mitään soololovia tai elektroniikkia haluaisin hintaluokassa 0-400 euroa.

Sen mitä itse olen Yamahan akustisia testannut hintaluokassa 300-800 niin laatukitaroita tuntuvat olevan. Soivat kivasti eikä viimeistelyssäkään ole pahemmin ole ollut silmäänpistäviä virheitä.

Alunperin suunnittelin ostavani Yamaha FG320:n, mutta myyjän suostuteltua testasin myös LL6:n, joka oli jo selvästi astetta parempi. Lopulta päätin panostaa vielä hitusen enemmän ja ostin LL16:n. Tuntuu vieläkin kaikinpuolin aivan uskomattoman hyvältä kitaralta ja sointi tuntuu vain paranevan mitä enemmän tuolla soittaa.

Suosittelen siis sinunkin astelemaan musafasulle tms. ja testaamaan Yamahan kitaroita.

http://www.thomann.de/fi/yamaha_ll6_nt.htm Siinä olisi varsin oiva kitara, eikä hintakaan päätä huimaa.
Cause when you reach over and stick your hand into a pile of goo, that was your best friend's face, you'll know what to do! Forget it Marge, it's Chinatown...
acoustig
10.07.2008 16:22:04
Sen mitä itse olen Yamahan akustisia testannut hintaluokassa 300-800 niin laatukitaroita tuntuvat olevan. Soivat kivasti eikä viimeistelyssäkään ole pahemmin ole ollut silmäänpistäviä virheitä.

Alunperin suunnittelin ostavani Yamaha FG320:n, mutta myyjän suostuteltua testasin myös LL6:n, joka oli jo selvästi astetta parempi. Lopulta päätin panostaa vielä hitusen enemmän ja ostin LL16:n. Tuntuu vieläkin kaikinpuolin aivan uskomattoman hyvältä kitaralta ja sointi tuntuu vain paranevan mitä enemmän tuolla soittaa.

Suosittelen siis sinunkin astelemaan musafasulle tms. ja testaamaan Yamahan kitaroita.

http://www.thomann.de/fi/yamaha_ll6_nt.htm Siinä olisi varsin oiva kitara, eikä hintakaan päätä huimaa.

Suosittelen kanssa tota LL6:tta. ostin vuosi sitten kyseisen mallin( tais olla vanhempi malli kun ei ollut tota nt:tä perässä) ja ei ole yhtään tarvinnu katua.. tosin kyseinen malli on parhaimmillaan plektralla soitettaessa, eli jos soitat pelkillä sormilla, niin kannattaa harkita pienempi koppasia.. tollakin kyllä pystyy soittamaan ihan hyvin sormilla, mutta ääni irtoais paremmin pienemmällä koppakoolla..
P-Nut
10.07.2008 17:51:17

Suosittelen kanssa tota LL6:tta. ostin vuosi sitten kyseisen mallin( tais olla vanhempi malli kun ei ollut tota nt:tä perässä) ja ei ole yhtään tarvinnu katua.. tosin kyseinen malli on parhaimmillaan plektralla soitettaessa, eli jos soitat pelkillä sormilla, niin kannattaa harkita pienempi koppasia.. tollakin kyllä pystyy soittamaan ihan hyvin sormilla, mutta ääni irtoais paremmin pienemmällä koppakoolla..

Tuo "nt" tuossa perässä tarkoittaa vaan natural-väritystä. Olen ehkäpä asiasta samaa mieltä, että on parhaimmillaan juurikin plektran kanssa soitettuna. Tosin peukaloplektran soitettuna tuo kuulostaa mielestäni kuitenkin todella mainiolta.
Cause when you reach over and stick your hand into a pile of goo, that was your best friend's face, you'll know what to do! Forget it Marge, it's Chinatown...
jomppu
11.07.2008 09:30:46
Täytyypä käydä musafasulla nyt kun kerran helsinkiin olen menossa. Myykös fazer myös ibanezia, vai mistä löytäisin sen AW40NT:n kokeiltavaksi. Osaako kukaan sanoa? Haluaisin sitäkin kokeilla.
hapan
11.07.2008 14:50:39
Täytyypä käydä musafasulla nyt kun kerran helsinkiin olen menossa. Myykös fazer myös ibanezia, vai mistä löytäisin sen AW40NT:n kokeiltavaksi. Osaako kukaan sanoa? Haluaisin sitäkin kokeilla.

Ibanezia löytyy Levytukusta. Soita sinne ja kysy, onko nimenomaista mallia myymälässä. Saavat sitä sinne melko nopeasti, jos ei ole.
PappaSF
11.07.2008 18:55:03 (muokattu 11.07.2008 19:03:28)

Ainoo Helsingin Musa Fazereista joka Ibanezia myy on Itäkeskuksen myymälä Puotinharjun ostarilla lähellä Itäkeskuksen Metroasemaa (joutuu ylittämään sen Turunlinnantien ja siitä ehkä n. 130 metriä on Fazer).

Paras kuitenkin jos Ibanezia kattoo on mennä Levytukku Oy:n (on tämän merkin maahantuoja ja hinnat on edullisempia kuin muualla). Levytukku Oy löytyy Helsingin Keskustasta Aleksanterinkadun ja Fabianin kadun kulmasta.
soldea
11.07.2008 22:52:55

Voiko nylon akustiseen laittaa teräskieliä?
hapan
11.07.2008 22:57:49
Voiko nylon akustiseen laittaa teräskieliä?

"Just because you can doesn't mean you should" kuuluu vanha viisaus, joka pätee myös tähän asiaan. Ei mulla muuta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)