Aihe: Ltd AX-404, kokemusta kellään?
1
sukeltaja-ankka
06.07.2008 17:59:41
Onko kellään kyseistä vekotinta? Suunnittelin ostamista, mutta en ole vielä ihan varma.

Tällä hetkellä omistan melkein uuden Viper-104:sen (saa kysellä, jos kiinnostaa ostaa:D), mutta sen soittotuntuma ei vain ole minun juttuni. Tuntuma on jotenkin ihan liian järkälemäinen.

Joten mietin, että olisiko Axu sitten semmoinen "kitaramaisempi". Kun oma soittotyyli on kuitenkin enemmän sellainen kikkaileva, kuin tasaista sahausta, mihin Vippe selkeästi paremmin soveltuu.

Kysyn neuvoa siksi, että Viperi tuli ostettua hieman tyyliin "sika säkissä" ja nyt on hieman pelko tuon Axun suhteen. Hintaluokka kun on paljon korkeampi. :D
Sir Härö
06.07.2008 18:02:44
Ei varmasti ole tuo ax paska basso lainkaan. Se, että onko se sun mieltymysten mukainen, onkin ihan eri juttu.
sukeltaja-ankka
06.07.2008 18:32:02
Nii sillä mä kysynki, et jos jollai on jotai kokemust, ni voi kertoo tms.

Ku esim. täs Vipes on must ehkä vähä liian paksu kaula. Ni sit se tekee täst aika raskaan ja hitaan soittaa.

Son nii vaikee selittää sillee järkevästi. Sitku ei oston yhteydes saa mitää koeaikaa. :D et vois palauttaa jos ei istu kätee.
Tana
06.07.2008 18:43:52

Ku esim. täs Vipes on must ehkä vähä liian paksu kaula. Ni sit se tekee täst aika raskaan ja hitaan soittaa.

Son nii vaikee selittää sillee järkevästi. Sitku ei oston yhteydes saa mitää koeaikaa. :D et vois palauttaa jos ei istu kätee.

Sitä voi räpeltää ja ropeltaa siellä musakaupassa varmaankin aika reippaasti? Ja jos ostat yksityiseltä, niin tietenkin voit pyytää testaus/säätömahdollisuutta ennen ostopäätöksen tekoa. Ei se nyt aivan niin vaikeaa ole...
pekezu
06.07.2008 20:12:13

Tsiigaile ibanezeja, jos niiden ulkonäkö yhtään miellyttää. Niissä on ohuet "hammastikkukaulat" ja moni kitaristikin on mun kuullen kehunut niitä kevytsoittoisiksi.

Itse olen sitä mieltä, että mihin tahansa kaulaprofiiliin tottuu ajan kanssa ja säätämällä hihnaa ja kieliä. Warwicki tuntui raskassoittoiselta D-vireessä 110-50 kielisatsilla. Iskin 105-45 kielet kiinni ja avot, eipä ole raskassoittoinen vaikka kaula on aika patukka. Eli jos tossa viperissä ei ole ihan törkeästi liian paksu kaula, kandee kokeilla vaikka laskea kieliä tai ostaa ohkaisemmat. Jos ei niin sitten vaihtoon. Toki ohuet kielet on herkemmät pärisemään, mutta säätöasiat on usein kompromissien kompromisseja pärinän ja soittomukavuuden suhteen.

Ja musaliikkeet antaa avuliaasti kokeilla soittimia, kun muistat kohteliaasti ensin kysyä, saako näin tehdä. En ole törmännyt yhteenkään liikkeeseen jossa ei saisi soittimia testata, mutta usein myyjät eivät arvosta, jos omin luvin menee laitteita testailemaan ja tuunailemaan.

Käsittääkseni LTD- bassojen kaulat on suhteellisen keskitietä kaulojen paksuuden suhteen. Aika leveitä ne tuntuvat olevan, satuloiden ollessa muistaakseni ainakin 42mm leveitä (perus jazzarissa 38mm, useimmiten). Kokemusta on vähän vain, mutta uskoisin, että ainakin ykkösasemassa soitteleminen helpottuu jos on ohuempi kaula satulan kohdalta.
America - Home of the free?
sukeltaja-ankka
06.07.2008 21:21:18
No mul on aika semipaksut kielet, ku soitan D-virees.

Kielii oon säätäny jo, just tuli Vippe huollost ku säätivät tallaa. Ja Vipen ku ostin, ni eivät ne kauaa antaneet soittaa, mut se musakauppa ny oli muutenki iha paska. :D

Ibanezeist en iha kauheesti välitä. Mut toine ois toi Schecter, niis on kuulema aika ohut kaula. Mut toisaalt en tunne ketää kuka sil soittais, ni ei uskalla mitää sikaa säkis ostaa. :D Tai sit Dean?

Vitja ku ei tiijä näist paljo mitää. :DDD
Emirien
07.07.2008 10:35:29
Itselle on tulossa parin viikon sisään tuon sarjan "pikkuveli", eli ax-54 ensibassoksi. Ei taida noita kauheasti näkyä missään? Kovasti olen yrittänyt etsiä arvosteluja tms. kyseisestä kepukasta.
http://www.myspace.com/immortalangelica
Emirien
10.07.2008 16:27:13
Jep, enköhän osta tuon seuraajaksi jonkin kelpo pelin sitten, kun olen varma, että innostus soittamiseen riittää :)
http://www.myspace.com/immortalangelica
Paka88
15.07.2008 21:58:22
No mul on aika semipaksut kielet, ku soitan D-virees.

Kielii oon säätäny jo, just tuli Vippe huollost ku säätivät tallaa. Ja Vipen ku ostin, ni eivät ne kauaa antaneet soittaa, mut se musakauppa ny oli muutenki iha paska. :D

Ibanezeist en iha kauheesti välitä. Mut toine ois toi Schecter, niis on kuulema aika ohut kaula. Mut toisaalt en tunne ketää kuka sil soittais, ni ei uskalla mitää sikaa säkis ostaa. :D Tai sit Dean?

Vitja ku ei tiijä näist paljo mitää. :DDD

Ibanez on jees. Mites vaikka ICB (http://www.thomann.de/fi/ibanez_icb300exbk.htm) jos hevipassoa etsit? Schecteriä ovat jotkut kehuneet mutta en oo ite kokeillu. Hellraiser oli muistaakseni se malli... (http://www.thomann.de/fi/schecter_diamond_hellraiser_4_bch.htm) Ainakaan paperilla toi Schecter ei oo mun juttu.
Deaneissa puolestaan kaulat on näpsäköitä soittaa ja ulkonäköä piisaa mutta muuten kaikki on pielessä. Halvimmat mallit ei pysy kasassa sitten millään ainakaan mun ja mun kaverin kokemuksien mukaan. Ibanez ois kyllä musta ehkä luotettavin noista.
J.Nikkanen
18.07.2008 20:38:50
Käy koesoittamassa!

Olin konsulttina sukulaispojalle kitaran hankinnassa ja testattavana oli tuota ax sarjan sähkökitaraa, pulttikaulasta ja neck-thru-bodya. Kaula oli hevikitaraksi aika jööti, joten jos bassossa on sama laulu, niin se on halko. Toinen harmittava piirre oli terävä kulma bodyssa, joka aiheuttaa pidemmissä sessioissa varmasti kipua. Toki telttapatja ja jeesusteippi poistaa ongelman.

Ulkonäköä ja asennetta tuossa vekottimessa on niin perkeleesti. Tämmönen vanha pieru niinkuin minäkin vallan innostui muotoilusta, on se vaan hieno!

Helpposoittoista jos haluaa, niin ibanezia kehiin. Soundgearin kaulat on ohuita ja nopeita. Ei muuta kuin kokeilemaan...
sukeltaja-ankka
08.08.2008 10:43:34
Ibanezzeist en vaa jostai syyst tykkää. Lieneekö syynä sitten muutamat kamalat ko. tuottajan instrumentit, joita olen kokeillut. En tiijä.

Mut tos Axun 404-mallis on "Extra Thin U Neck" ja lakkakaula, joka jonku kokemuksel tuntu iha satiiniselt. :D

Ja terävät reunat ei oo ongelma, siihe ei tarvita tosiaa ku se pala kangast ja teippiä. Ja näyttää vielä pirun asenteellisest ku on vähä jesarii bassos. :D

Mutta joo. Mä nyt oon tilannu sen. Täytyy sit tehä kunnon koesoitot liikkees ja muuta. Toivon parempaa onnea ku Vipen kaa.
pekezu
08.08.2008 10:57:51

"Extra Thin U Neck"

Käsittääkseni tuo kirjain U tarkoittaa kaulassa kuitenkin aika tukevaa profiilia. En tuosta erittäin ohuesta versiosta tosiaan tiedä, mutta warwickin sivut kertovat heidän bassoissaan olevan U-malliset kaulat, customshoppina voi toki tilata sitten myös C-profiililla, joka ilmeisesti on hitusen ohuempi.

Hihnaa säätämällä ja soittoasentoa hakemalla saa yllättävän hyvin kompensoitua paksuakin kaulaa. Sormet rupeaa tottumaan kaulaan muutenkin, kun aktiivisesti sillä bassolla soittelet. Sen jälkeen sitten toki ohuet kaulat tuntuvat entistäkin helpommilta soittaa, mutta toisaalta paksummassa kaulassa on ainakin mun mielestä "raaempi" fiilis :)
America - Home of the free?
sukeltaja-ankka
08.08.2008 23:30:23
Nii voi olla. Ite oon vaa mieltyny ohuisiin kauloihi. Niit on jotenki mukavampi ja näppärämpi soittaa. Mut tää nyt sit on vaa sarjaa makuasiat.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)