Aihe: Uusi rautalankafoorumi
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Fuzzy Boner
10.02.2004 11:46:56
Ei mitn huumorlieventelyjä! Tää on ollut tähän mennessä keskustelu isolla äffällä!

Jaahas. Sama ku tapeltais kumpi on parempi;Moulinex sc2500 leivänpaahdin vai BMW X5 auto..
My name is Baron, Fuzzy Baron *kun kääntää töpselin seinässä, tulee äänen tilan tunteeseen tiettyä harsomaisuutta*
baron
10.02.2004 11:58:01 (muokattu 10.02.2004 12:08:17)

Jaahas. Sama ku tapeltais kumpi on parempi;Moulinex sc2500 leivänpaahdin vai BMW X5 auto..

Mikä se sellainen Moulinex sc2500 muka on???

Paras on ilman muuta Moulinex Multibread A154!

Ei pitäisi puuttua asiaan, jota ei tunne.

Edit: SC2500 on silitysrauta. Ilmankos paahtoleipä teillä maistuu hiukan erikoiselta!
Children of Baron - The Ultimate Keyboard Group
sormunen
10.02.2004 12:04:03

Niin niin mutta silti.
R.W. Piuha
10.02.2004 12:50:59
Lueskelimpa häts'pikaa koko hulabaloon läpi uudelleen

Ja erittäin ansiokkaan tiivistelmän sait aikaiseksi!

Onhan sähkökitarakin toki myös akustinen soitin,jos body ei soi,niin peli on yleensä susi,ei auta kaiut,chorukset eikä muutkaan "eturauhaset",ja sama pätee kaikkiin akustisiin soittimiin,pelin pitää SOIDA akustisesti,on se sitten mikä tahansa.

Esimerkkisi kitaristista on varsin osuva,loppujen lopuksihan se saundi/musiikki tulee soittajan sisältä ja sormista,kamat ovat toisarvoisia siinä suhteessa,tietysti oma soitin, johon on tottunut,on tärkee,ainakin mulla,kun olen vasuri:-)

Jotkut pärjää sillä kitara/vahvistin-yhdistelmällä,toisilla on sitten se hirmuinen eturauhashässäkkä tai sitten joku multiefekti,jotkut käyttää kitarasynaa,itelläni on vaan multiefekti/suoraan pöytään,sillä oon pärjännyt tanssimusassa ihan OK,eihän se kunnon kitarapakkia tietenkään korvaa!

Jokainen puolustaa omaa "reviiriään"joskus liikaakin,ja joka alueella on omat friikkinsä ja tiettyyn juttuun fakkiutuneet fanaatikot,joihin en toki itseäni haluaisi lukea.

Olen varmasti myös anteeksipyynnön velkaa hieman alatyylisistä heitoistani niin sulle,IsoJ,kuin monelle muullekkin(terv. Fuzzy!)

En mä halua lokeroida musaa muuten kun että on hyvää ja huonoo musaa,hyvin ja huonosti soitettuna,mitä se sitten on,riippuu kuulijasta eli on pitkälti makuasia,mä olen kyllä suht. kaikkiruokanen,mutta mua vaivaa tämä "muusikon kirous"...
aina pitää vähän(liikaakin) kritisoida kuulemaansa;-)

Mun hieman katkerat kommenttini "hajulukoista"johtuu varmaan omakohtaisista kokemuksista parin vuoden takaa,
urani ehdottomasti kokonaisvaltaisesti karuin kokemus tähän mennessä on ollut soittaminen erään trumpettitaiteilija/alkoholistin bändissä,lisäksi että soitto oli mitä oli,herra osoittautui suuren luokan kusettajaksi.....
baron
10.02.2004 12:53:06

Aamen!
KoskPaavo
10.02.2004 13:30:14
"Herra Hammond yritti aikoinaan saada aikaiseksi sähköiset kirkkourut, mutta ei onnistunut ja nyt hänen "epäonnistunut" yrityksensä on itseisarvo.

Samoin Rhodes yritti jäljitellä akustista pianoa eikä onnistunut"

Ja herra Jennings laittoi Vox-vahvistimiinsa halvimman tarjouksen kaiuttimet ja nyt ne on 300€ / kpl Super Vintage Celestion "kaikkien jumaloimat ja ihailemat -vain ne oikeat"Blue Alnico, tai Pignose tai Greenbackit.
Näin se homma vaan etenee...
Soittaja selviää aina.
KoskPaavo
10.02.2004 13:34:05
"on ollut soittaminen erään trumpettitaiteilija/alkoholistin bändissä,"

Ettei ollut vaan "tuuli-instrumenttien" "Johnny Winter"?
Soittaja selviää aina.
poppamies
10.02.2004 13:39:49

"Herra Hammond yritti aikoinaan saada aikaiseksi sähköiset kirkkourut, mutta ei onnistunut ja nyt hänen "epäonnistunut" yrityksensä on itseisarvo....

Olen kuullut että Hammond yritti vimmatusti saada sen pienen "kiihdytysviiveen" pois siitä Hammondien soundista mutta epäonnistui, onneksemme.
"G-strings are for strippers"
baron
10.02.2004 13:50:00 (muokattu 10.02.2004 13:50:20)

Kertokaas' sivistyneemmät, mitä herra Leslie yritti rakentaa?
Sandy
10.02.2004 13:55:16
Jokainen puolustaa omaa "reviiriään"joskus liikaakin,ja joka alueella on omat friikkinsä ja tiettyyn juttuun fakkiutuneet fanaatikot,joihin en toki itseäni haluaisi lukea.

Jokaisella alalla lienee niitä puritaaneja, valitettavasti olen törmännyt rautalanka"skenessä" niihin erittäinkin paljon, joten ymmärrän tavallaan isojussin tuohtumuksen aiheeseen. Mun mielestä musiikkia pitää kuunnella mahdollisimman monipuolisesti, vaikka sitten keikalla soittaisikin sitä yhtä ja samaa - oli se sitten rautakankee tai jatsia. Kyllä monipuolinen kiinnostus musiikkiin palkitsee "kantajansa"!

Huh, olen itse joutunut myös törmäämään puhaltajiin, joilla ei ole ollut mitään keinoa saada instrumentistaan ulos siedettävää ääntä.. Että niitä löytyy ihan joka alalta.

Antaa kaikkien kukkien kukkia, kukkia vaan... Eiks juu!? Tätä keskustelua on ollut jokatapauksessa mielenkiintoista seurata! ;)
Oi kunpa tietäisitkin, miten valtateitä pitkin, täällä juhlitaan ja täällä lauletaan. (M. Haavisto)
pekkajau
10.02.2004 14:12:05
Karaokepaavoillakin on uhka joka syrjäyttää ne, karaokeautomaatti.Sanokaa mun sanoneen.

Jep! Ei mene varmaan kauaa kun ilmestyvät karaokejukeboxit baarien nurkkiin ja sieltä saa sitten valita ja laulaa pari biisiä esim.kahdella eurolla. Suomalaiset nousuhumalaiset on niin hulluja että ne maksaa mielellään siitä että pääsevät möläkehtelemään mikki kourassa julkisesti.
vanhami
10.02.2004 15:02:07
Jep! Ei mene varmaan kauaa kun ilmestyvät karaokejukeboxit baarien nurkkiin ja sieltä saa sitten valita ja laulaa pari biisiä esim.kahdella eurolla. Suomalaiset nousuhumalaiset on niin hulluja että ne maksaa mielellään siitä että pääsevät möläkehtelemään mikki kourassa julkisesti.

Niitä tehdään jo. Tukkurimme, josta ostan duuniin tavaraa valmistaa niitä täyttä häkää suomen markkinoille.
Olisiko asiakkaana pelika tai jotain. Jokatapauksessa niitä on jo

Mika
isojussi
10.02.2004 17:38:27
Onhan sähkökitarakin toki myös akustinen soitin,jos body ei soi,niin peli on yleensä susi,ei auta kaiut,chorukset eikä muutkaan "eturauhaset",ja sama pätee kaikkiin akustisiin soittimiin,pelin pitää SOIDA akustisesti,on se sitten mikä tahansa.

Tätä mä just tarkotin. Ei paljon auta, vaikka olis siteen mitkä kalliit humbuckerit, jos ei itse peliä saa soimaan

... Jotkut pärjää sillä kitara/vahvistin-yhdistelmällä,toisilla on sitten se hirmuinen eturauhashässäkkä tai sitten joku multiefekti,jotkut käyttää kitarasynaa,itelläni on vaan multiefekti/suoraan pöytään,sillä oon pärjännyt tanssimusassa ihan OK,eihän se kunnon kitarapakkia tietenkään korvaa!

Toisaalta jos kerta sillä multi-esalla pärjäät, niin mitä sitten. Mä oon nähny monta joilla toi toimii ihan ok. Parempi pienempi arsenaali, jota osaa käyttää, kuin kamala "hurinaläjä". Mulla on kokemusta siitä, kuinka "hyvin" BluesDeville sopii tanssimusaan - ja soittaja oli hyvä.

Mä taisin jossain sanoakin, että pahimpia, mihin mä oon törmänny, ovat klassiset viulistit...:-)

Olen varmasti myös anteeksipyynnön velkaa hieman alatyylisistä heitoistani niin sulle,IsoJ,kuin monelle muullekkin(terv. Fuzzy!)

Ei tossa ainakaan mun puolestani mitään oo - en edes ajatellu painaa rastia...:-) Ja ainakin tasoissa ollaan ;-)

...mutta mua vaivaa tämä "muusikon kirous"...

Tämän takia vaimo (silloin harvoin, kun saadaan perikunta hoitoon) hermostuu minuunkin joas joskus tanssimaan mennään.

...lisäksi että soitto oli mitä oli,herra osoittautui suuren luokan kusettajaksi.....

On se kumma, että moista puuhaa vaan edelleen alalla esiintyy. Luulis moisilta klowneilta työkaverit pian loppuvan.... Aijjjummalaade! Siitähän tulee sitten mun kilpailija!!...:-)

PS: Älkää verratko hän Winteriin - (tähän piiitkä demi-pliiizzz) Johnny on aina ollu yks mun suurista idoleista. Ikävä vaan, ettei sen kroppa kestänyt "laboratorio-olosuhteita"

PSPS: Karaokeautomaatti! Artisti maksaa! Ehkä se vie leivän vaan karaokenvetäjiltä. Mitähän mahtaa muuten moinen helvetinkone maksaa?
Osta mut - ma olen kaupan!
poppamies
10.02.2004 18:16:48

No tästähän tuli varsinainen soittimien piikkirautalankafoorumikarsina...
"G-strings are for strippers"
KoskPaavo
10.02.2004 18:55:11
Tästä "Trumpetti- Winteristä" vielä , tyttäreni niinsanotusti "repesi" eräässä kaupassa kun näki "epäkuranttien levyjen" korissa ko. herran levyn "Tulinen trumbetti", Siis instrumentin taitaja ei edes osaa kirjoittaa soittimensa nimeä oikein!
Soittaja selviää aina.
Fuzzy Boner
10.02.2004 19:48:17
kun olen vasuri:-)

Mä kans!

Äh.. Nää sanailuthan on välillä vaan tän föörymin suola! Ei niitä pahalla varmaan kukaan muistele. -Kunhan kännipäissään naureskellaan itsellemme ja joskus toisillemme.
My name is Baron, Fuzzy Baron *kun kääntää töpselin seinässä, tulee äänen tilan tunteeseen tiettyä harsomaisuutta*
R.W. Piuha
11.02.2004 00:19:28

On se kumma, että moista puuhaa vaan edelleen alalla esiintyy. Luulis moisilta klowneilta työkaverit pian loppuvan.... Aijjjummalaade! Siitähän tulee sitten mun kilpailija!!...:-)

On loppunut jo,mikäli miehen keikkalistaan on uskominen...siellä on samat 2 keikkaa ollut jo pari kuukautta ja niistäkin toinen on vissiin peruttu,henk. koht. en ole siitä ollenkaan pahoillani,no bändin puolesta tietysti,mutta varmasti he olivat tietoisia riskeistä albiinomannen kelkkaan lähtiessään ..

Yksi hörhö vähemmän alalla olisi ihan hyvä alku,vaikka eihän sitä koskaan tiedä,mies on ennenkin noussut kuolleista,ja monta kertaa!

Eikä siinäkään mitään pahaa olis vaikka nousiskin, mutta kun sama meiniki jatkuu,mitään ei opita,ja tälläset häikäilemättömät turakaiset sitten vielä sähläävät myös ohjelmamyynnin parissa,miksi????

Meni vähä off topic.....
KoskPaavo
11.02.2004 00:35:50
R.W. Asiaa puhut, ookko soittanut tässä toimistossa missä tää Albiino on "myymässä?" Tuntuu että kaikki soittaa pelkillä matkakorvauksilla, miltähän senkin ohjelmatoimiston tilinpäätös näyttää. Että muusikoille on matkakorvauslappuja vastaan maksettu jumalattomasti matkakorvauksia ja päivärahoja mutta palkkoja ei ollenkaan.
Vuositolkulla.
Soittaja selviää aina.
Martso
11.02.2004 00:49:42
Jaahas, täällä näköjään on loppu hyvin kaikki hyvin. Hienoa! Siitäkin huolimatta mitä Fuzzy sanoi (väittelyt on tän palstan suola).

mutta mua vaivaa tämä "muusikon kirous"...

Juu, tähän törmää usein ja toisinaan tulee itekki syyllistyttyä. Pitäs löytää mieluummin kuitenkin aina ne hyvät puolet, sen sijaan, että kiinnnittää aina huomiota niihin epäkohtiin :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)