Aihe: ls 9 ja suomen sää
1 2
theikki
08.07.2008 22:58:16
Onko kenelläkään kokemuksia jammun toiminnan kannalta esim.ukkonen tai kosteus ym.?
Timppa Heikkilä
theikki
09.07.2008 00:12:24
Eräällä tuttavalla oli mennyt kone jotenkin kummallisesti tilttiin kun se oli ollut päällä yli vuorokauden lämpimässä ja casen kansi kiinni. Tiski toipui siitä kyllä. Tarkkoja tietoja ei mulla tähän hätään ole, voin kysellä.

Ukkosen kanssa nyt kannattaa olla varovainen jo lankapuhelimenkin kanssa... Tällä hetkellä edustamani bändin LS-9 -monitoritiskin mukana kulkee ylijännitesuojalla varustettu jatkojohto. Etupään tiskissä on UPS.

Kiitos.Kyllä se aika kuumana käy,kun jättää virrat pälle ja kannen kiinni.Mun varmaan kannattaa joku ylijännitesuoja hommata.Mä vaan muistelin,että vanha 01v oli semmonen,et jos säätiedotus lupas ukkosta,ni johan pätkäs virtoja..
Timppa Heikkilä
Curvin
09.07.2008 01:24:23
Mul ei ole suurempia murheita ollu, keli ku keli. joku 140 keikkaa takana tiskillä. Ainoo mikä muistuu mieleen on se, et jos raahaat tiskin pakkasesta sisään niin täytyy käynnistää USB-tikku kiinni, muuten mp3-soitin ei soita tikulta biisejä. Tosin buuttauksen jälkeen soittaa kyl biisit ihan normaalisti.

Ainiin ja feiderit kannattaa kalibroida kerran kuussa, vähintään. On tuon mikserin heikko kohta, ja kannattaa huollattaa kuntoon takuu-aikana. Niin ja niitä feidereitä kannattaa putsailla kans aika usein, vaikkapa paine-ilmalla. Ei kulu niin nopeesti, ku muistaa putsata. Tuon neuvon sain viralliselta Yamaha-mikseri huoltajalta.
Jaa Jaa,... ,että Jaa Jaa...
theikki
09.07.2008 08:25:39
Ainiin ja feiderit kannattaa kalibroida kerran kuussa, vähintään. On tuon mikserin heikko kohta, ja kannattaa huollattaa kuntoon takuu-aikana. Niin ja niitä feidereitä kannattaa putsailla kans aika usein, vaikkapa paine-ilmalla. Ei kulu niin nopeesti, ku muistaa putsata. Tuon neuvon sain viralliselta Yamaha-mikseri huoltajalta.

Kuinkas se kalibrointi oikeen tapahtuu..?
Timppa Heikkilä
Calyamaha
09.07.2008 08:49:38
Kuinkas se kalibrointi oikeen tapahtuu..?

Pidetään "Scene Memory"-nappia alhaalla käynnistettäessä mikseri. Avautuvasta "huoltovalikko"-näkymästä valitaan "Fader Calibration" ja seurataan ohjeita :)
Wescu
09.07.2008 08:54:30
Ei myöskään hirveitä ongelmia täällä.

Näin kesäkeleillä kannattaa muistaa ottaa ulkokeikoille teltta miksauspisteelle. Nimittäin auringonpaisteessa on turha kuvitella näkevänsä näytöstä yhtikäs mitään. Ikävää, kun oikastaan mitään ei pysty tekemään ilman näyttöä. Vaikka korvillahan sitä periaatteessa kai miksataan..? ;-) Samainen ongelma on myös M7CL:n kanssa. 01V:llä ja DM1000/2000:lla ongelma ei ole lainkaan näin paha.

Tietysti musta molton pään ja tiskin yli vedettynä toimii myös... :)
"Kyllä se vielä eilen toimi!"
DSM
09.07.2008 09:22:30

...mikä muistuu mieleen on se, et jos raahaat tiskin pakkasesta sisään niin täytyy käynnistää USB-tikku kiinni, muuten mp3-soitin ei soita tikulta biisejä. Tosin buuttauksen jälkeen soittaa kyl biisit ihan normaalisti.

Tuon mun tiski tekee milloin sattuu, ei ole ollut sidonnainen pakkaseen :( lienee jotakin "ominaista" toimintaa...

muutoin toiminut moitteetta.
"it's nice to be important, but it's more important to be nice..."
theikki
09.07.2008 10:36:18
Pidetään "Scene Memory"-nappia alhaalla käynnistettäessä mikseri. Avautuvasta "huoltovalikko"-näkymästä valitaan "Fader Calibration" ja seurataan ohjeita :) Kiitos.Enpäs tuotakaan tienny.Eli roudaukset ym.pienet tällit eivät ole aiheuttanu mitään vakavaa.Hyvä!-timppa
Timppa Heikkilä
zukkero
23.09.2008 23:32:47
Tuo Usb tikku toimii parhaiten kun formatoi sen Yamahassa eikä pidä tikulla mitään muuta matskua, mitkä ei toimi Yamahassa. Ei siis leffoja ym. Kesällä temppuili oudosti kun lainasin kaverin usbia siirtääkseni scene memoryn festaritiskiin ja siinä tikulla oli kaikenlaista.
Lennu
23.09.2008 23:50:43

Onkohan sille 'jog dialille' tehtävissä mitään, kun vanhassa vehkeessä saa hikipäissään sitä pyöritellä, mutta vaikutus jää aika ohkaseks?
DSM
24.09.2008 07:56:14

onkos kellään tullut 2G tikun kanssa ongelmia !? softa tiskissä 1.12, tikku formatoitu tiskissä ja silti tulee kirjoitusvirheitä !? Pistin maahantuojalle jo kysymystä asiasta mut en ole saanut vastausta. Softapäivityskin tehty uudestaan varmuuden vuoksi mutta ei vaikuttanut. Toimii paremmin 4g tikun kanssa mitä ei saisi käyttää. Tikkukin vaihdettu kerran takuuseen jo...
ile.pop
24.09.2008 09:59:23
Etupään tiskissä on UPS.

Tuli tästä mieleen, että eräällä orkesterilla oli käyny aika ohraisesti keikalla muutamaankin otteeseen, kun UPS ei ollu jostain syystä ladannut itseään agregaatista tulevasta sähköstä. Asia vissiin testattu jälkeenkinpäin, eikä ko. (ilmeisesti ei ihan halvimmasta päästä) oleva laite ei vain jostain syystä pidä tekemällä tehdystä sähköstä.
On guuluu...
miffe
24.09.2008 15:41:29
onkos kellään tullut 2G tikun kanssa ongelmia !? softa tiskissä 1.12, tikku formatoitu tiskissä ja silti tulee kirjoitusvirheitä !?

Joo, on, ei onnistunu keikan tallennus. *tana!
turkulainen
DSM
24.09.2008 19:07:54

Joo, on, ei onnistunu keikan tallennus. *tana!

Jos näin on niin yhteyttä f-musiikkiin... pakkohan on saada toimii. Oletko ratkaissut ongelmaa mitenkään ? mä meinasin pistää 1.11 takas koneeseen josko se auttas !?
miffe
25.09.2008 02:04:19
Jos näin on niin yhteyttä f-musiikkiin... pakkohan on saada toimii. Oletko ratkaissut ongelmaa mitenkään ? mä meinasin pistää 1.11 takas koneeseen josko se auttas !?

Mää en tiiä, että onko siinä koko softassa bugi, koska se väitti tallentavansa koko ajan, mutta ei sit tallentanutkaan (eikä mtn virheilmoja). Toinen setti sitte saatiin talteen, mutta tikku olikin vain 256 megainen. Tai sit mä vaan EVOtin.

Seuraavalla keikalla ainakin voin yhden säädön ottaa omaan piikkiin. Jotta terveisii vaa sil naissolistil, etten mä sua tahallaan siin yrittäny luonani pitää - mää en vaan osannu :)
turkulainen
DSM
25.09.2008 07:18:30 (muokattu 25.09.2008 07:20:40)

Mää en tiiä, että onko siinä koko softassa bugi, koska se väitti tallentavansa koko ajan, mutta ei sit tallentanutkaan (eikä mtn virheilmoja). Toinen setti sitte saatiin talteen, mutta tikku olikin vain 256 megainen. Tai sit mä vaan EVOtin.

Seuraavalla keikalla ainakin voin yhden säädön ottaa omaan piikkiin. Jotta terveisii vaa sil naissolistil, etten mä sua tahallaan siin yrittäny luonani pitää - mää en vaan osannu :)

hahaa... jaa sull onkin tuollasta säätöä asian kanssa :) no mikä jottei. Mulla ongelmat alko softapäivityksen jälkeen kuitenkin. sitä ennen samainen tikku toimi moitteetta. Päivityksen jälkeen 4gt toimii luotettavammin...

tuli mieleen yksi ongelma lisää. Mulla tiskissä 2 adattia. Kerran tallentanut 24 raitaa kovalevytallentimelle joista kanavat 1-17 meni ok mut sen jälkeen kaikissa kanavissa ihmeellistä räpsettä. Todella voimakasta, piikkiä signaalissa. Synkkavirhe vai jotakin muuta ? testioloissa en saanut ominaisuutta esille en ennen keikkaa enkä keikan jälkeen.
ragol
25.09.2008 08:35:15

tuli mieleen yksi ongelma lisää. Mulla tiskissä 2 adattia. Kerran tallentanut 24 raitaa kovalevytallentimelle joista kanavat 1-17 meni ok mut sen jälkeen kaikissa kanavissa ihmeellistä räpsettä. Todella voimakasta, piikkiä signaalissa. Synkkavirhe vai jotakin muuta ? testioloissa en saanut ominaisuutta esille en ennen keikkaa enkä keikan jälkeen.

Synkaakos LS9 sen adat-väylän kautta? Mackie TT24:n kohdalla (tiedän, ei todellakaan hyvä esimerkki siitä kuinka asiat tulee toteuttaa... ;) ainakin kannattaa vetää erillinen synkkapiuha. Osa käyttäjistä on kuulemma pärjännyt ilman sitä, mutta suurella osalla on vaatinut tuon, tai muuten on just räpsynyt yms. muuta kivaa. Näin siis ainakin foorumikirjoitusten perusteella.
Puukorvaisen miksaajan seikkailut: http://puukorva.blogspot.com
DSM
25.09.2008 11:33:47 (muokattu 25.09.2008 11:34:57)

Synkaakos LS9 sen adat-väylän kautta? Mackie TT24:n kohdalla (tiedän, ei todellakaan hyvä esimerkki siitä kuinka asiat tulee toteuttaa... ;) ainakin kannattaa vetää erillinen synkkapiuha. Osa käyttäjistä on kuulemma pärjännyt ilman sitä, mutta suurella osalla on vaatinut tuon, tai muuten on just räpsynyt yms. muuta kivaa. Näin siis ainakin foorumikirjoitusten perusteella.

erillinen kellopiuha (koksu) oli paikallaan... vaikkakin menis vissiin ilmankin. Kortit ei synkkaannu kun työntää kamaa pihalle tiskistä. Sisääntullessa kyllä... kuuluu ilmeisesti asiaan, että otaa sisääntulevasta synkan kyllä. Raituri synkkas kyllä tiskin kanssa, ei ainankaan herjannut mitään.

Mutta miksi kanavat 1-17 ok kun adatit menee 8 nipuissa... olisi siis pitänyt kaiken järjen mukaan olla myös kanavassa 17 räpsimistä ?

tässä myös lisänä se että kanavat 18-> meni suoraan lavalla mikkikaapeleita pitkin. Muut meni lavahaun kautta. Vai onkohan vaan sattumaa koko juttu siltä osin !? Saliäänessä ei ollut ongelmia kuitenkaan.
theikki
25.09.2008 20:54:34
Tuli tästä mieleen, että eräällä orkesterilla oli käyny aika ohraisesti keikalla muutamaankin otteeseen, kun UPS ei ollu jostain syystä ladannut itseään agregaatista tulevasta sähköstä. Asia vissiin testattu jälkeenkinpäin, eikä ko. (ilmeisesti ei ihan halvimmasta päästä) oleva laite ei vain jostain syystä pidä tekemällä tehdystä sähköstä.Siis onko ls9.ssä ups itsessään??
Timppa Heikkilä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)